Nejnovější Porsche 911 od Singeru je automobilový šperk za 40 milionů

Svou představu nejdokonalejšího Porsche 911 nám kalifornská firma Singer Vehicle Design představila ve formě grafických návrhů již minulý rok. Teď už je však detaily a špičkovou technikou posedlý výtvor konečně dokončen.

Singer se svou reinterpretací klasického Porsche 911 proslavil po celém světě a nedávno dokončil jubilejní stý exemplář. Novinka označená DLS (Dynamics and Lightweighting Study) posunuje schopnosti celé společnosti ještě mnohem dále a onen známý perfekcionismus v honbě za „dokonalou devětsetjedenáctkou“ dosahuje pomyslného vrcholu.

S tvorbou vozu pomáhala Singeru i společnost Williams, přesněji jeho klientská divize Advanced Engineering. Tito odborníci se nejvíce vyřádili na čtyřlitrovém plochém šestiválci, který je nadále atmosféricky plněn a chlazen vzduchem, ale produkuje rovných 368 kW (500 koní) křičících v 9000 ot./min. Jen pro informaci, stejný výkon nyní produkuje i současná 911 GT3.

Ztracené Porsche 356 Speedster Jamese Deana se našlo ve Francii

Ztracené Porsche 356 Speedster Jamese Deana se našlo ve Francii

Williams a Singer se totiž nedrželi zkrátka a čtyřlitrový motor používá řadu unikátních dílů a řešení, včetně zcela nového systému mazání, titanových ventilů, ovládání plynu inspirovaného technikou F1 a celého množství hořčíkových součástek. Vylepšen byl i přístup vzduchu k motoru, jehož vstupy najdete vytvarované v druhé řadě bočních okýnek.  

Šestistupňová manuální převodovka pochází od firmy Hewland, má hořčíkovou skříň, odhalený mechanismus řazení v interiéru a řadička je navíc přiblížena výše k volantu pro rychlejší interakci.

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Projděte si skvosty muzea Porsche. Od Růžové svině po boxer s 1200 koni

Karoserie, ač vypadá jako od klasické 911, je znovu navržena za pomocí simulace obtékání vzduchu, dále kompletně vyrobena z uhlíkových vláken a ještě rozšířena. Základem DLS je ovšem nadále jako v minulosti skelet Porsche 911 generace 964. K opravdové funkčnosti byl upraven i typický „ducktail“ spoiler na zádi, k němuž vzduch proudí ještě pod nepatrným křídlem v zadní části střechy a okna.

Karbonu je přitom v autě použito doslova hromady a není tedy divu, že hmotnost vozu se pochybuje jen okolo 1000 kg. Z karbonu je i unikátní volant, na zakázku vyrobený firmou Momo. Stejný přístup byl použit také u jedinečných sedaček Recaro. Jejich konstrukce je samozřejmě z karbonu a samotné kožené polstrování je opět dle Singeru mistrovskou prací. Což lze vlastně říct o celém přepracovaném interiéru.

Porsche poprvé odhaluje novou 911. Bude širší, hybridní a výkonnější

Porsche poprvé odhaluje novou 911. Bude širší, hybridní a výkonnější

Pokud jde o unikátní díly, nelze nezmínit i zbrusu nová kola. Nejedná se totiž o legendární disky Fuchs, ale jejich kovanou, novodobou 18palcovou variantu se středovou maticí. Jak jinak, na zakázku přímo pro Singer byla vyrobena u BBS. Obuta jsou do modifikovaných pneumatik Pilot Sport Cup 2, které velmi rád dodal sám Michelin. Brzdy jsou nakonec karbon-keramické od Bremba.

Exkluzivní devětsetjedenáctky bude vyrobeno jen 75 kusů, načež tato kolaborace nejlepších firem v oboru vyjde zájemce na pořádné peníze – 1,8 milionu dolarů. V přepočtu tedy asi 40 milionů korun.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků