Nej(ne)úspornější auta dneška: kdo vítězí?

83 komentářů

DAD
27. října • 14:58

JÁ MÁM STARÉHO ESKORTÍKA 96ROK. 1.8TD A I PŘESTO ŽE BLBNE (ONA TA AMERIKA FAKT MOC DIESEL NEUMÍ) MI JEZDÍ ZA 5L A KDYŽ MU ZATOPÍM (COŽ BYCH NEMĚL JE TO PŘECE JEN DIESEL) TAK 8L VÍC FAKT NE. A to mě někde prochcává nafta a blbne čerpadlo. takže věřím že by se dal stáhnout i pod 5l, ale tak to až na vánoce až ho dám do cajku. Mimochodem taky si myslím že záleží na kusu. není auto jako autoB-]

Caddy
19. října • 23:41

At mi jeste nedko rika, ze je amerika zravy auto :))by me zajimalo, kde se ta spotreba u toho lamba bere, je to mereny pri predpisovych riychlostech, to auto nic nevazi, ma perfektni aerodynamiku....podle me to tam musi jen cmrndat.....neco je asi jinak :)

esc
19. října • 17:31

Tak s tym ze lamborghini murcielago ziskalo 1. cenu fakt suhlasim, previezol som sa v nom a pri zosliapnuti plynu na doraz od jednotky sa aktualna spotreba zvysila na 70l na 100km, zaujimave je, ze pri 320 bola iba o 3 l vacsia - presne 73,6l /100km. Co mi tam chyba je ale urcite porsche cayenne turbo, pri plnom plyne ukazoval palubny pocitac tiez hodnoty okolo 70l na 100km.

Caddy
19. října • 23:40

jenze plny plyn neni smerodatny pro prumernou spotrebu :) To je jen na rozjezd :)

Vesely Jiri
19. října • 0:38

To je jako s prumernym platem,auto ma sice spotrebu 3.5litru benzinu,ale protoze je to hybrid,tak musi jezdit jeste na alternativu,ne?tak proc zase lzete.ja jezdim na plyn a taky nepocitam spotrebu benzinu jen pri startovani a rozjezdech!ja myslim ze budouci i pritomne ridice vic zajima kolik korun zaplati za ujetych 100km.Jestli me ve vypoctech neco uniklo,tak me to zkuste osvetlit.Ja jen vim ze uz dlouha leta existuje program,vyrobit motor, ktery by zvladl jen 3,0-3,5litru a zatim se to nedari,a uz vubec ne uaut nad jeden litr obsahu.
Ridici nenechte si zblbnou hlavy,ten prumerny plat 20000kc ma taky malo z nas.

akadem
19. října • 18:55

Hybrid NENI elektromobil...
Do hybridu lijes jen benzin, nic vic, zadne extra dobijeni se nekona. Rozdil ve spotrebe je dan lepsim prubehem vykonu elektromotoru (rozjezdy, akcelerace) ve srovnani se spalovacim motorem a rekuperaci elektricke energie (ziskane z kineticke E).(mimochodem, mel byste se prihlasit na post redaktora autorevue, zapadl byste mezi ne jedna basen :))

Skyline
19. října • 8:09

Jsi idiot. Tabulka ukazuje vysledky statistiky v USA. NIKDE se tam nepise o nakladech na km, ty to tam snad vidis?

Hvozdik
18. října • 21:59

Se svou Felicii jsem mel dlouhodobou prumernou spotrebu okolo 5.5l. Mesto, dalnice, venkov :-P

robo
18. října • 22:26

Kedze ma ta cena za baterky do Priusa predsa len zaujimala, tak na webe pisu ze okolo 3000USD!!!Cize nejakych 100tisic!!!http://hybridcars.about.com/od/hybridcarfaq/f/batterycost.htmBlazni,
ja som mal priusa z pozicovne, takze ma to netankovalo
Tadialto cesta nevedie, aspon v Europe urcite nie....A tiez je zaujimave citat ze majitel priusa z roku 2001 mal baterku 5 rokov a potom mu odisla.A doporucili mu zosrotovat auto alebo kupit baterky za 7000usd http://www.hybridcars.com/hidden-costs.html
Klasika, dealeri by radsej menili baterky ako vycistili skorodovane kontakty.:-D:-D

Dusan
18. října • 22:34

V tom clanku jsou nesmysly. To ze koroduji kontakty je jedna vec, ale to ze baterie maji zivotnost v radu nekolika let je vec druha a dnesni technikou tezko resitelna. Kapacita baterii proste casem klesa az nakonec prestanou drzet elektrinu uplne. Koneckoncu to zna kazdy majitel notebooku.

Michal Kravcik
18. října • 19:11

A diesel ?ved aj megane ma v meste 5.1L na 100km a nieje v tabulkach.

robo
18. října • 21:10

Grande Punto papierova 5.1, realne aj 4.8.
Ale fiat je tusim nepodporovane auto v usa, ze?tiez by ma zaujimalo kolko stoja tie baterky do priusa. Ked som s nim jazdil tyzden v Los Angeles, nik take auto nemal [rok 2003]. Aj preto som si neni isty ako davy amikov kupuju teraz taketo auto. Mali ho recesisiti a herci. Mozno teraz ked im galon nestoji 1.3dolara mozno spekuluju. Ale v juhozapade usa su velmi rozsinene trucky, kto bol vie o com hovorim. Truck stal okolo 40kUSD, takze male auta kategorie prius si v tychto koncinach kupovali menej majetni.Aj som tie baterky lutoval, strasne je v CA teplo.
Pekne auticko, o cosi bolo vacsie ako fabia, ale to bola predchadzajuca generacia:-D
Len blba politika nenazranych distributorov sposobuje ze toto auticko stoji cez 1milion, uvadzacia na slovensku bola 1.3miliona!!!Nech si to strcia....
A pritom na webe stoji toto auto 20tisic USD, co je "slusnych" 600tisic.

akadem
19. října • 18:51

baterii mnohem (MNOHEM) vic skodi nizke teploty...btw truck za 40 000 USD si ZADNY american nikdy nekoupil, nezij v bludu.
Kdyz pominu, ze v drtive vetsine jsou tamni vozy 15 let stare, tak i na nova vozidla je pro bezneho _obcana_ (natoz obyvatele :)) USA 20-25 000 USD az moc. Inu jine meritka hodnot...

petrumr
18. října • 18:54

jsem rád,že mám corollu:-P

V12
18. října • 16:32

A co tak Daewoo Tico ? Ani ostrou jazdou sa nedostavam nad 4.7 litra na 100 km. Ale da sa ta plechovka na cerviky nazvat autom ?

Mighty-back
20. října • 14:52

Měl jsem možnost s tímto autem jezdit, a vím, že při rychlé, nebo alespoň podle mě bezpečné, za 6-8l. ve měste je ten motor prostě nevykonej:-(. S autem se dá jezdit i za 4 litry to neříkám, ale při 5ce rychlost 60 a rovná cesta brno mikulov "po staré"

Pimpi
18. října • 14:00

Hoši, já kezdím Škodou 110R rv 1977 krmenou Webrem z Fiatu a světe div se při dálkových jízdách jezdím za 7l/100 mno ale v městě a při sprintech i za 13:-D.... ale za to svezení to stojí..... Kam se hrabe Toyota....B-]

killa
18. října • 14:57

To je toho, ja mam Peugeot 309 diesel z roku 1991, 100km ujedu na 4.9 l rostlinneho oleje za 14kc litr. Zminena spotreba je prumer za poslednich 15 000 km.

Andy
18. října • 14:45

Ja som mal este pred par rokmi skodovicu 105 (120 motor-bola komplet GO, tak co tam nedat viac, 105 hlava) a zajazdil som za 5 litrov prakticky okresky, len 80 km dialnice na 450 km dlhej streke na vychod... (ale bolo to robene s predhrevom vzduchu, a inymi zvrhlostami...) B-]

kralik
18. října • 11:03

Je prima, ze hybrid potrebuje 4-5l/100km. Ale co spotreba energie pri jeho vyrobe (a nejenom energie ale i chemie).Dalsi otazka, co zivotnost?? Myslite si ze hybrid nacpany elektronikou vydrzi jezdit 10 pri parkovani pred panelakem (leto +50 v interieru, zima -20)?? Nevim, ale myslim si, ze felicii pri slusnejsi udrzbe nastartuju i za 10 - 15 let, ale hybrid?? No nevim, tohle ukaze az cas. Dale pak nevim, jak ty baterie vydrzi - 2 roky, 5let, 10 let - a kolik budou stat nove. Co naklady na recykaci a likvidaci hybridu - je to skutecne tak ekologicke - elektrolyt a baterie asi nepujdou sesrotovat. Nerikam, ze hybridy nejsou cesta, ale jakakoliv zavada na ekektronice je podle me velky problem (diagnostika a oprava), zejmena pri starnuti vozu.Takze bych v podobnych zavadejicich tabulkach rad videl zmenu - ano, zere to 4,5litru, ale takovehle budou naklady na dalsi provoz. A ty myslim budou nemale.

Elvis
18. října • 14:05

bud bez obav, toyota predava svoj prius uz od 1997 a zatial ziadne vazne problemy vratane bateriek a startovania... PRECO by hybrid nemal startovat ked je -20???? ten benzinovy motor co tam je je proti tvojej zastaralej felicii ako technologia zo startreku...
a prosim ta - ake naklady na dalsiu prevadzku??? kamarat ma priusa vo firme a nepamatam si zeby sa mu tam za tych par rokov nieco posralo

Dusan
18. října • 20:29

Fungovat samozrejme bude, akorat se z nej postupne stava bezny maloobjemovy benzinak, protoze kapacita baterii postupem casu klesa a to tak ze vyrazne.

Skyline
19. října • 8:06

Jasne, proto je na ne nekolikaleta zaruka. Jo Dusane, ty ses zase predvedl:-D

Dusan
19. října • 16:32

Az na to, ze ta zaruka negarantuje zadnou kapacitu. :-D Nizka zivotnost baterii je proste dana soucasnymi technologickymi omezenimi a je momentalne neresitelna.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
akadem
19. října • 18:48

Ze ty nemas ani paru o modernich (tedy cca poslednich 25 let :)) bateriich, co?Pri velkem poctu cyklu s malym poklesem nabiti (tedy presne to co je i v hybridech) vydrzi baterie 10 a vice let s kapacitou temer (v radu jednotek procent) nezmenenou.
Aneb na co myslis ze jedou satelity? Ano, na baterie (dobijene pres solarni cl. - desitky tisic cyklu)...

blabol
18. října • 10:37

A moje mula se napase u pangejtu. B-]B-]B-]

princ
18. října • 10:54

Jenze i ty hybridy, zerou dost, ted to testovali na Viasat Exploreru, 5 gear a toyota prius mela prumer kolem 7,8 l, pak benzin 1,6 za 7,5 nebo tak nejak a pote diesel 1,4 za 6,8. Pokud se jede s hybridem po dalnici tak zere jako krava, smysl ma pouze ve meste. Kdyz sem seslapl plyn na Lexus 400h, tak tak byly cifry kolem 70 l a vic.:-D S hybridem se clovek musi naucit jezdit.

Pavel F.
18. října • 11:44

KAŽDÉ auto při akceleraci vykazuje astronomické hodnoty spotřeby, nevím proč se tady ostatní nad tím pozastavují. Akcelerace je vždy (dle zákonů fyziky) energeticky nejnáročnější proces jízdy. Proto nechápu, proč někteří jedinci s těmito údaji operují, to se nedá prakticky srovnávat, jízda autem není z většiny času o akceleraci, ale o udržování nějaké cestovní rychlosti.
U Superbu (2.8 automat) není problém při akceleraci z místa na plný plyn vytáhnout spotřebu 99 litrů/100km. Víc už počítač radši neukáže. :-)

Jimmy
18. října • 13:27

Okamžitou spotřebu 99/l/100km vidím při rozjezdu i s Fabií HTP :-D

Kolík
18. října • 13:46

To je zpusobeno konstrukci cidla, ktere tuto spotrebu monitoruje, takzvane ji dopocitava a zacina na 99. tenhle udaj ovsem hned zmizi.

-LK-
18. října • 10:40

Jenže se musí pravidelně pást, i když na ní třeba měsíc nejezdíš :-)

afk_cz
18. října • 11:44

treba je to firemni mula :-D

jmeno jmeno
18. října • 9:36

A procpak jsou na prvnim miste hybridy? Protoze se do spotreby pocita jen benzin/nafta, ale ne elektrika! Kdyz me auto budu tlacit, a tuto silu nebudu pocitat, tak budu mit taky nizkou spotrebu benzinu...

ABC
18. října • 12:28

A jakou spotřebu elektřiny chcete počítat? Patrně nevíte co je to hybrid co?

drgi
18. října • 9:46

neviem o tom, ze by si musel hybridy dobijat zo zasuvky. lejes do nich iba benzin/naftu, tak ako do ostatnych aut.

-LK-
18. října • 9:03

Docela by mě zajímaly hodnoty z Evropy, zvlášť u těch nehospodárných vozů. Americké spotřeby jsou totiž vzhledem k velmi specifickým podmínkám vždy neskutečně nízké. Dáno je to především malou nejvyšší povolenou rychlostí (běžně 60-75MPH) a způsobem jízdy. Zatímco u nás při cestě mimo město co 2km (dálnic máme málo), to vesnice nebo křižovatka (co má velký vliv na plynulost jízdy a tudíž i spotřebu), v USA jste během 10-15 mil na nějaké interstate, kde zapnete cruise a dalších 400mil jen točíte volantem.
Krásně je to vidět i na mém americkém pekáči. Zatímco v USA je uváděná spotřeba 13,5/7,5 , to samé auto s tím samým motorem v Evropě má uváděno 19,2/10,9 a můžu potvrdit, že to velmi odpovídá realitě.
Takže pokud Grand Cherokee jezdí v USA za 19,6/15,68, u nás to tipuju tak na 25/19.

Barney
25. února • 21:08

Grand Cherokee 4.0 LPG, 1996: Město 20-22l, dálka 12-13l.

marc159
18. října • 14:24

Když to sešlápnu na podlahu, tak mi to přes 60l žere taky B-] (AR 159 3,2 V6 JTS)

Mighty-back
19. října • 8:26

CO?:-O, no to stříkáš aj na okna ostřikovačema?

Caddy
19. října • 23:38

ne, to je naprosto normalni, KAZDY auto pri prudkem rozjezdu (pokud mozno do kopce) ma okamzitou spotrebu hooodne nad 50 litru :)

Mighty-back
18. října • 8:44

KDe je takovej Viper SRT:-D, který má osmilitr, nebo Nová corvetta????, nemluvě, o tom, že jste to mohli krapet i přepočítat tu soptřebu na 1 litr objemu + uvvádět celý objem, ale to neva, jo a navíc nejvetší spotřebu má porsche cayene Turbo, kterej sbaští při plném sešlápnutí něco okolo 66-70 litry, na 100:-O a to je HUKOT!!!

bob ash
18. října • 12:09

Jo a Corvette Z06 má 14.7/9.0, obyčejná šestilitrová s manuálem má 13.1/8.4.

bob ash
18. října • 12:04

Viper se těsně nevešel, má 19.6/11.8 (viz. www.fueleconomy.gov)A k čemu by prosímtě mohla bejt spotřeba na litr objemu? V praxi je nepodstatný, jakej máš objem, ale jakej máš výkon. Kdyby šlo o poměr objem/cokoliv, jezdíme všichni Wankelama...

vak
18. října • 9:28

i takovej RR sport s V8 benzin ukaze 40L a vic dyz seslapnes na podlahu:-D

-LK-
18. října • 9:07

Nová corvetta je neskutečně úsporné auto na to, jakým výkonem disponuje. Známý s tím jezdí za 12 litrů po okreskách. Kdyby se tu zase chtěl objevit nějaký chytrák, co bude vysvětlovat, že všechna auta stejných výkonů žerou stejně, protože fyzika druhé třídy, tak ať se jde nejdřív projet a pak uvidí, že těch faktorů ve hře je podstatně víc a jeho teorie je akorát teorie.

Atlis
18. října • 9:54

Velkoobjemove ameriky maju slusne spotreby... V8 HEMI ma vypinatelne valce, cize ked netreba fici na 4, ked treba, plnych 8...

Janhura
18. října • 13:59

Honda tuhle technologii opustila už před 20 lety. Dělají raději auta s vyšší účinností, než by vozily 4 zbytečné válce.

Skyline
19. října • 8:03

Technologie ovsem za 20 let pokrocila a Honda s k tomu vratila, Acco Hybrid V6 255 koni, spotreba mesto/mimo mesto 7.9/6.4. Rika tomu VCM, variable cylinder management. A neni zbytecne vozit 3 valce navic, je zbytecne ty 3 valce, pouzivat, kdyz to neni potreba;-)

Dusan
18. října • 20:27

Zadne valce nejsou zbytecne. :-D Tu "vyssi ucinnost" Hondy jsem mel v garazi tri roky a kdykoliv bych ji vymenil za "ctyri prebytecne valce".

krok
18. října • 8:43

Hm, no já mám Fiat Uno 1.0 rok výroby 1992 a mám průměrnou spotřebu 5,3 takže jsem se dostal na 3. místo! Tož tak.

Rudidlo
18. října • 8:35

která se v US patrně neprodává

Nothing
18. října • 7:40

ten zere jako tank

lilek
18. října • 8:14

Hummer se prodava pouze v provedeni Diesel

zdenek
18. října • 10:35

Diesel je H1, H2 ma sestilitrovej benzinovej osmivalec, a ten by urcite vevodil tabulce nejmin uspornejch aut.

bob ash
18. října • 11:57

Jak vidíš, tak nevévodí. Velký americký motory jsou totiž v porovnání se stejně velkejma evropskejma velmi úsporný, proto tam taky je jen Grand Cherokee (předpokládám, že to byla SRT-8).

zdenek
18. října • 12:17

Protoze tam chybi, s H2 jsem jezdil a dostat se pod dvacet litru je nemozny, prumer pokud se setri je 25-30l a neni problem dosahnout 40l bez nejakyho extra divoceni. Rozhybat tritunovy auto proste neco stoji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bob ash
18. října • 17:46

Jo, máš pravdu - hledal jsem H2 na fueleconomy.gov a fakt ho tam nemaj. Ale třeba Chevy Suburban (kterej je větší než H2) se tam fakt nedostal, i když ho tam maj.A kde si s tou H2 jezdil? Amerika vs. Evropa je na spotřebu dost rozdíl.

JJ
19. října • 20:44

H2 je díky své hmotnosti homologován jako "light truck". To znamená, že není ve statistikách EPA a neplatí pro něj většina předpisů o fuel economy standards.

Janhura
18. října • 13:55

Opravdu tam chybí. Americké motory mají velkou spotřebu a jsou velmi poruchové. Znalí, například z dealerské sítě, by si jako soukromé auto nikdy ameriku nekoupili - jejich slova.

Dusan
18. října • 20:25

Tak ted jeste tu o pernikove chaloupce. :-D U Ameriky se posere ledacos, specialne u tech lacinych, ale motor jako takovy slape klidne bez udrzby i tricet let a milion kilometru. Co se tyce spotreby tak americke motory jsou ve sve kategorii uspornejsi nez jejich evropske protejsky.

bob ash
18. října • 17:47

Jo? A můžeš to doložit nějakou konkrétní zkušeností, nebo to jsou jenom kecy "jedna paní povídala"?

Deli
18. října • 7:19

Samý slušný auta:-))

ja
18. října • 6:52

U tech hybridu by stalo za to priznat jejich cenu, hmotnost a energii spotrebovanou navic pri vyrobe ;-)A kdyz z te americke tabulky vyloucim hybridni a miniaturni auticka, tak dochazim k zaveru, ze moje felicie je velke a usporne auto :-O:-D

Lada
18. října • 8:02

Co tomeles za kokotiny, porizovaci cena TOYOTY je do 700 000 tisic. Samozrejme ze co se velikosti tyce neni nejvetsi ale urcite je porad vetsi nez tvoje felicie. Mozna si jeste zapomel dodat ze ji mas urcite na plyn :))))) A pokud si myslis ze usporne auto je ktere zere 7-8 litru a ma vykon 45-55kW tak jsi opravdu blazen. Vlastnim Japonske auto velikosti felicie pozrizovaci cena byla nize nez felici z tehoz roku vykon pri obsahu motoru 1.3 skoro 77kw a spotreba kompinovana 5.2 l/100 takze se mi porad zda ze jsi se trosku prepocital. Stari vozu mam 3 roky najeto 170 000 tis. Bez jedine zavady pouze bezna udrzba a porizovaci cena byla 219 000,- coz se mi zda ze nikdy ani felici nestala mozna model junior :)))

Nojbik
18. října • 11:28

No jo to znam taky.Tata udelal uz druhou chybu v zivote ze si koupil uz asi 4 toyotu.Posledni dva modely bylo skoro stejne jen rozdil 1,4 a 1,6. Musim ric ze rozdil asi 12 koni neni vubec znat a netahne uplne stejne jako ta 1,4.Chci se te jen zeptat co plne auto a mohelnicak??? :-) nejde to do hromady ze? A asi by jsi se divil ale spotreba se s plne nalozenym autem splha k "velmi krasnym" 9 litrum.Na 1,6 litrovy motor je to krasa ne? BTW muj prehistroricky Passat z roku 1990 vyjel mohelnicak na 4ku coz s toyotou nepripada v uvahu.Sorry panove, ale pokud jste tlusty a vozite celou rodinu v aute, tak japonec az nakonec. Japonska auta nemaji silu a uz vubec netahaji od spodu. Pokud ma "vysoky vykon" tak to hlavne znamena ze ho ma polozeny ve vysokych otackach. Rad bych vedel proc nikdy japonci nevyzdvihuji Mk? Mozna proto ze jeho vrchol se u toyoty pohybuje okolo 4800 otacek. A ruku na srce, kdo z nas jezdi porad na 4800 otackach? Tam uz moc usporne to auto neni. A kdyz mate nalozene auto tak proste bez takovychto otacek nejedete. Nehlede na to ze predjizdet muzete max jen ty felicie, protoze uz na 4ku motor ani v 5000 otackach (skoro na konci s dechem) neni zrovna tahoun. Proste pokud chcete nizkou spotrebu a velkou silu tak doporucuju Fabii Sdi. To auto jede uplne samo a v kopcich nema corola sanci. A to ma papirovych 47KW. Takze o psany vykon ani o psanou spotrebu nejde. Kdyz se s autem neda jet tak roste i spotreba.

Skyline
19. října • 7:59

LOL ty jsi vul!Misto tech nactenych kokotin bys mel taky nekdy sednout za volant a zkusit si to. Vrchol kroutaku je ti na nic, dulezitejsi je jeho PRUBEH, pane fobie SDI. A ver tomu, ze vetsina japonskych motoru ma sice max kroutak vysoko, ale presto je dole srovnatelny s evropskou produkci. Ze ty ses jeden z tech, co si mysli, ze dvouventil jede lip, nez ctyrventil, protoze "taha vocpodu, woe"? Fobie SDI je naprosta tragedie, kraval neskutecny, vykon nulovy a ze "jede" porad? No jasne, porad stejne blbe. A navic ta silena spotreba, pri snaze o trochu dynamickou jizdu v pohode za 8 litru, sorry to fakt ne. Ale na druhou stranu jsem se pobavil, jak hloupi jsou nekteri mistni kecalkove, treba Nojbik. Tyhle svy moudra bez vykladat kamaradum do hospody, ale tady ze sebe akorat delas blbce.

nojbik
8. února • 21:45

No tak to sorrz ale fabie SDI ma prumernou spotrebu 4.5 na sto a drzi se to i pri 160 na dlanici + mesto plus hory...A jelikoz mam s toyotou vlastni zkusenosti tak vim ze odbrzdeny kroutici moment v nizkych otackach neni zdaleka takovy jak udava vyrobce.Zkouseli jsme v plnym aute predjizdet do mirnyho kopce a ani rozervana trojka nebyla zrovna moc sportovni...Proste ten tah tam neni...Zkousel jsi nekdz V6Tdi? To je teprv hracka...A ta taha od nejakej 1300 otacek naplno...To co ma ona naplno nema corolla 1.6 ani v maximu skoro u 5000...Kdyz ji proste zatizis tak je zadejchana a vubec nejede...Takze sry ale pohadky si nech pro nekoho jinyho 8litru na Sdi je fakt hloupy vtip...Hodne hloupy.

Japonec
18. října • 15:59

No mam doma Japonce nissana a nemuzu rict, ze by tahal ve vysokych otackach. Je to 1,6 a zatah je uz od 2 800 ot/min az do cerveneho pole.

doubt
18. října • 12:42

"pokud chcete nizkou spotrebu a velkou silu tak doporucuju Fabii Sdi. To auto jede uplne samo a v kopcich nema corola sanci"LOL :-D K tomu můžu říct jenom jedno: S tou Corollou nesmíš jezdit jako s SDI, to není žádný posraný diesel. Zkus ještě porovnat akustický komfort v těchto dvou vozech, prosím prosím, chci se ještě zasmát.

shadow
18. října • 10:59

no, ale tabulkové hodnoty spotřeby, které patrně cituješ, jsou často velmi daleko od skutečnosti, kde se projevuje celá řada vlivů. Já mám diesel, 100 koňové 1.5 dCi (77 kW), s variabilním turbem a mezichladičem, celé auto stálo 570.000 Kč a průměrnou spotřebu na dálnici mám ve čtyřech lidech, s naloženým kufrem cca 5,7 l/100 Km. Když jedu sám po normální silnici, tak mám i při velmi dynamické jízdě spotřebu kolem 4,5 l/100 km. A to jezdím docela svižně a dynamicky, takže se mi ty spotřeby hybridů v tabulce zdají nějaké velké.

Pavel F.
18. října • 11:36

Musíte si uvědomit, že dosavadní hybridy jsou v kombinaci benzín+elektro z důvodu snažší "správy" a chování benzínového motoru v hybridním režimu - časté vypínání, rychlejší ohřev na provozní teplotu, atd. Proto hybridní benzín je mírně pod spotřebou maloobjemových dieselů. Zato emise jsou mnohem nižší než u dieselu a to je jeden z hlavních důvodů, proč se dělají. Pokud někdy zažijete smog a zácpy v L.A., pochopíte, proč se hybridy velmi dobře prodávají v USA. Tuším, že i např. stát Kalifornie dává nějaké daňové úlevy řidičům, kteří si hybrida pořídí.

Kenny
18. října • 13:19

Docela mě přejvapují spotřeby, co tu kdo píše. Já mám Renaulta 19 1.9TD 66kW. Jezdím hodně po Praze a nejdu přes 6.2l, Praha-Ostrava (což mě nudí, takže spěchám) jezdím za 5.5l ve 4 lidech a Do Černý Hory, kam jsem pomalu po okreskách, protože jsem hodně zastavoval, jezdím za 5l. A to je to auto starý 12 let. Neměly by ty moderní být třeba alespoň na 1/2??

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
20. ledna • 15:31

Přesně na tohle se ptám sám sebe taky.

kk
18. října • 8:25

Proc nepises, ze jde o suzuki swift? Coz je silena plechovka, proti ktere je felicie luxusni svezeni. :-))

Vesely Jiri
19. října • 0:49

zo musis mit jedine mitsubi.a jestli ne tak gratuluji ke stastne ruce pri vyberu vozu.ja vlastnim mitsubi s,stara uz sedm let a absolutne bez problemu.akorat jsem mel jit do 1.8,ta1.3jede fantasticky ale preci jenom to predjizdeni nekdy docela horor.

olina
18. října • 9:20

horšie zvezenie ako felícia ponúka už len favorit a š120 de luxe

druids
18. října • 9:59

Nahodou na nasu staru 105 nedam dopustit .. fici uz 24 rokov a stale ide .... a nemam problem na dialnici, v meste ani po oracine :-D

Pet
18. října • 7:23

Ano kdyz se odstrani vsechny ostatni auta: "felicie je velke a usporne auto" :-D;-)

radecek
18. října • 4:45

Chtelo by to prelozit nazvy modelu do cestiny. Takze zadna Honda Fit, ale Honda Jazz.

tuky
18. října • 3:45

a ake motory su v tych hrackach [napr. Gr Cherpokee s 6.1 alebo 5.7 V8]

Sleepy.664
18. října • 12:55

Ty jezděj tak za 12 litrů, což je mimo rozsah tabulek;-)

puck
18. října • 18:14

za 12 litrov ? lol

Sleepy.664
18. října • 13:06

Jo aha, pardon, až teď sem pochopil na co se vlastně ptáš:-D

Doporučujeme

Články odjinud