Nejmladší vozy mají v Praze-západ, nejstarší na Děčínsku

Nejmladší osobní automobily mají v garážích či před domy obyvatelé okresu Praha-západ, nejstarší pak na Děčínsku. Vyplývá to z dnes zveřejněných údajů Sdružení automobilového průmyslu (SAP) o průměrném stáří osobních vozů registrovaných v Česku k poslednímu dni loňského roku.
Nejmladší vozy mají v Praze-západ, nejstarší na Děčínsku

Průměrný věk osobních automobilů v okrese Praha-západ činí 11,91 roku. Za ním následují okresy Mladá Boleslav (12,44 roku) a Praha-východ (12,83 roku), Zlín (12,87 roku) a Brno-město (12,96 roku). Na druhé straně žebříčku s nejvyšším průměrným stářím osobních aut se seřadily okresy Jeseník (15,16 roku), Chomutov (15,27 roku) a Děčín (15,54 roku).

Průměrný věk osobních aut v průměru za celou Českou republiku činil k 31. prosinci 13,83 roku. V letošním pololetí i nadále stoupal a k poslednímu červnu to bylo již 13,9 roku. To je druhé nejvyšší číslo od roku 1999. Stále roste podíl vozidel starších než 10 let, který ke konci pololetí 2012 činil 60,59 procenta, což je oproti konci loňského roku nárůst o 0,2 procentního bodu. Podíl vozidel nad 15 let pak již přesahuje 32 procent.

„Vysoký průměrný věk osobních automobilů registrovaných v ČR a podíl vozidel ve věku nad 10 let svědčí o dlouhodobě nedostatečné obměně vozového parku,“ uvedl ředitel SAP Antonín Šípek. Podíl obměny vozového parku dosáhl loni 3,85 procent, což je podle sdružení hluboko pod optimální hodnotou, která by se podle něj měla pohybovat mezi osmi až deseti procenty. Takových čísel ale obnova parku nedosahuje ani při započítání nákupů ojetých vozů ve výši 2,93 procenta.

Průměrný věk osobních aut je ale stále nižší než u autobusů, který v pololetí činil 14,68 roku, a motocyklů. U nich průměrné stáří dosahuje dokonce více než 32 let. „Rovněž v kategorii autobusů je obměna vozového parku v posledních letech parku zcela nedostatečná,“ podotkl Šípek.

Zdroj: E15.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků