Nejmladší vozy mají v Praze-západ, nejstarší na Děčínsku

Nejmladší osobní automobily mají v garážích či před domy obyvatelé okresu Praha-západ, nejstarší pak na Děčínsku. Vyplývá to z dnes zveřejněných údajů Sdružení automobilového průmyslu (SAP) o průměrném stáří osobních vozů registrovaných v Česku k poslednímu dni loňského roku.
Nejmladší vozy mají v Praze-západ, nejstarší na Děčínsku

Průměrný věk osobních automobilů v okrese Praha-západ činí 11,91 roku. Za ním následují okresy Mladá Boleslav (12,44 roku) a Praha-východ (12,83 roku), Zlín (12,87 roku) a Brno-město (12,96 roku). Na druhé straně žebříčku s nejvyšším průměrným stářím osobních aut se seřadily okresy Jeseník (15,16 roku), Chomutov (15,27 roku) a Děčín (15,54 roku).

Průměrný věk osobních aut v průměru za celou Českou republiku činil k 31. prosinci 13,83 roku. V letošním pololetí i nadále stoupal a k poslednímu červnu to bylo již 13,9 roku. To je druhé nejvyšší číslo od roku 1999. Stále roste podíl vozidel starších než 10 let, který ke konci pololetí 2012 činil 60,59 procenta, což je oproti konci loňského roku nárůst o 0,2 procentního bodu. Podíl vozidel nad 15 let pak již přesahuje 32 procent.

„Vysoký průměrný věk osobních automobilů registrovaných v ČR a podíl vozidel ve věku nad 10 let svědčí o dlouhodobě nedostatečné obměně vozového parku,“ uvedl ředitel SAP Antonín Šípek. Podíl obměny vozového parku dosáhl loni 3,85 procent, což je podle sdružení hluboko pod optimální hodnotou, která by se podle něj měla pohybovat mezi osmi až deseti procenty. Takových čísel ale obnova parku nedosahuje ani při započítání nákupů ojetých vozů ve výši 2,93 procenta.

Průměrný věk osobních aut je ale stále nižší než u autobusů, který v pololetí činil 14,68 roku, a motocyklů. U nich průměrné stáří dosahuje dokonce více než 32 let. „Rovněž v kategorii autobusů je obměna vozového parku v posledních letech parku zcela nedostatečná,“ podotkl Šípek.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků