Nejmladší vozy mají v Praze-západ, nejstarší na Děčínsku

Nejmladší osobní automobily mají v garážích či před domy obyvatelé okresu Praha-západ, nejstarší pak na Děčínsku. Vyplývá to z dnes zveřejněných údajů Sdružení automobilového průmyslu (SAP) o průměrném stáří osobních vozů registrovaných v Česku k poslednímu dni loňského roku.
Nejmladší vozy mají v Praze-západ, nejstarší na Děčínsku

Průměrný věk osobních automobilů v okrese Praha-západ činí 11,91 roku. Za ním následují okresy Mladá Boleslav (12,44 roku) a Praha-východ (12,83 roku), Zlín (12,87 roku) a Brno-město (12,96 roku). Na druhé straně žebříčku s nejvyšším průměrným stářím osobních aut se seřadily okresy Jeseník (15,16 roku), Chomutov (15,27 roku) a Děčín (15,54 roku).

Průměrný věk osobních aut v průměru za celou Českou republiku činil k 31. prosinci 13,83 roku. V letošním pololetí i nadále stoupal a k poslednímu červnu to bylo již 13,9 roku. To je druhé nejvyšší číslo od roku 1999. Stále roste podíl vozidel starších než 10 let, který ke konci pololetí 2012 činil 60,59 procenta, což je oproti konci loňského roku nárůst o 0,2 procentního bodu. Podíl vozidel nad 15 let pak již přesahuje 32 procent.

„Vysoký průměrný věk osobních automobilů registrovaných v ČR a podíl vozidel ve věku nad 10 let svědčí o dlouhodobě nedostatečné obměně vozového parku,“ uvedl ředitel SAP Antonín Šípek. Podíl obměny vozového parku dosáhl loni 3,85 procent, což je podle sdružení hluboko pod optimální hodnotou, která by se podle něj měla pohybovat mezi osmi až deseti procenty. Takových čísel ale obnova parku nedosahuje ani při započítání nákupů ojetých vozů ve výši 2,93 procenta.

Průměrný věk osobních aut je ale stále nižší než u autobusů, který v pololetí činil 14,68 roku, a motocyklů. U nich průměrné stáří dosahuje dokonce více než 32 let. „Rovněž v kategorii autobusů je obměna vozového parku v posledních letech parku zcela nedostatečná,“ podotkl Šípek.

Zdroj: E15.cz
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků