Nejmenší Volkswagen je teď dražší než Polo. S novým motorem se to ale změní

Ačkoliv se může zdát, že to mají městská miniauta v Evropě za sebou, opak je pravdou. Stále přicházejí nové generace a ty stávající procházejí alespoň modernizací palety pohonných jednotek. Stejně jako model up! od Volkswagenu.

V nedávném testu Volkswagen up! GTI jsem naťuknul i ceny běžných verzí. Tenkrát se do tří set tisíc vešla i stylovka s dvoubarevným lakováním karoserie a 16palcovými litými koly, což sice může v kontextu s velikostí auta vypadat hrůzostrašně, up ale na druhou stranu nikdy nebyl z levného kraje. Ještě v dubnu jeho nabídka zahrnovala sedm linií výbav (up!, Eco, Black, White, beats, R-Line a GTI), dnes ale najdete pouhé dvě - Eco a GTI. Znamená to konec upu jako takového? Ale kdepak…

Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Již dříve jsme na Autorevue uváděli, že vozy Volkswagen čekají v letošním roce změny v nabídce pohonných jednotek. Spousta motorů skončí, spousta jich bude nahrazena a velká váha bude udělena elektrifikaci. Neunikne ani nejmenší model up!, jehož razantní ztenčení nabídky je dáno ukončením objednávek motoru 1.0 MPI s výkonem 44 kW. Verze Eco (50 kW) spalující vedle benzinu i zemní plyn pouze projde emisní úpravou, stejně jako tříválec TSI s výkonem 85 kW, který žene vpřed rozvernou verzi GTI.

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

Motor 1.0 MPI/44 kW už v českém ceníku ani konfigurátoru Volkswagenu up! nenajdete, a protože v nabídce zůstaly jen ty nejdražší verze, z prostého srovnání základních cen vyplývá, že je vůz dokonce dražší než o třídu větší Volkswagen Polo v základní výbavě (s motorem 1.0 MPI/59 kW začíná na 327.900 Kč, zatímco up! Eco stojí 341.900 Kč). Je to ale jenom dočasné. Volkswagen up! totiž na přelomu srpna a září dostane motor 1.0 MPI Evo s výkonem 48 kW, který by ceny mohl vrátit pod hranici 300.000 Kč.

VW Sharan se zatím do hrobu nechystá. Brzy ale přijde o všechny naftové motory

VW Sharan se zatím do hrobu nechystá. Brzy ale přijde o všechny naftové motory

Volkswagen motory v upu vymění takříkajíc kus za kus. Během posledního srpnového týdne skončí výroba verzí s motorem 1.0 MPI/44 kW a hned následující týden začnou z výrobní linky Volkswagenu v Bratislavě sjíždět vozy s motorem 1.0 MPI Evo/48 kW. Model jako takový by měl podle informací IHS Markit z listopadu loňského roku zůstat ve výrobě až do srpna 2023, otázkou ale zůstává, zda bude po celou dobu poháněn i spalovacími motory, nebo dožije jako elektromobil. Stejně jako Škoda Citigo.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků