Nejmenší Volkswagen je teď dražší než Polo. S novým motorem se to ale změní

Ačkoliv se může zdát, že to mají městská miniauta v Evropě za sebou, opak je pravdou. Stále přicházejí nové generace a ty stávající procházejí alespoň modernizací palety pohonných jednotek. Stejně jako model up! od Volkswagenu.

V nedávném testu Volkswagen up! GTI jsem naťuknul i ceny běžných verzí. Tenkrát se do tří set tisíc vešla i stylovka s dvoubarevným lakováním karoserie a 16palcovými litými koly, což sice může v kontextu s velikostí auta vypadat hrůzostrašně, up ale na druhou stranu nikdy nebyl z levného kraje. Ještě v dubnu jeho nabídka zahrnovala sedm linií výbav (up!, Eco, Black, White, beats, R-Line a GTI), dnes ale najdete pouhé dvě - Eco a GTI. Znamená to konec upu jako takového? Ale kdepak…

Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Již dříve jsme na Autorevue uváděli, že vozy Volkswagen čekají v letošním roce změny v nabídce pohonných jednotek. Spousta motorů skončí, spousta jich bude nahrazena a velká váha bude udělena elektrifikaci. Neunikne ani nejmenší model up!, jehož razantní ztenčení nabídky je dáno ukončením objednávek motoru 1.0 MPI s výkonem 44 kW. Verze Eco (50 kW) spalující vedle benzinu i zemní plyn pouze projde emisní úpravou, stejně jako tříválec TSI s výkonem 85 kW, který žene vpřed rozvernou verzi GTI.

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

Motor 1.0 MPI/44 kW už v českém ceníku ani konfigurátoru Volkswagenu up! nenajdete, a protože v nabídce zůstaly jen ty nejdražší verze, z prostého srovnání základních cen vyplývá, že je vůz dokonce dražší než o třídu větší Volkswagen Polo v základní výbavě (s motorem 1.0 MPI/59 kW začíná na 327.900 Kč, zatímco up! Eco stojí 341.900 Kč). Je to ale jenom dočasné. Volkswagen up! totiž na přelomu srpna a září dostane motor 1.0 MPI Evo s výkonem 48 kW, který by ceny mohl vrátit pod hranici 300.000 Kč.

VW Sharan se zatím do hrobu nechystá. Brzy ale přijde o všechny naftové motory

VW Sharan se zatím do hrobu nechystá. Brzy ale přijde o všechny naftové motory

Volkswagen motory v upu vymění takříkajíc kus za kus. Během posledního srpnového týdne skončí výroba verzí s motorem 1.0 MPI/44 kW a hned následující týden začnou z výrobní linky Volkswagenu v Bratislavě sjíždět vozy s motorem 1.0 MPI Evo/48 kW. Model jako takový by měl podle informací IHS Markit z listopadu loňského roku zůstat ve výrobě až do srpna 2023, otázkou ale zůstává, zda bude po celou dobu poháněn i spalovacími motory, nebo dožije jako elektromobil. Stejně jako Škoda Citigo.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků