Nejmenší BMW

Téměř 3 roky po premiéře současné 3. řady doplňuje automobilka BMW její modelovou paletu. Po limuzíně, coupé, touringu a kabrioletu se nyní představuje pátá varianta. Nové BMW řady 3 compact.
Nejmenší BMW
Téměř 3 roky po premiéře současné 3. řady doplňuje automobilka BMW její modelovou paletu. Po limuzíně, coupé, touringu a kabrioletu se nyní představuje pátá varianta. Nové BMW řady 3 compact.

Svěží, mladistvý vzhled, vynikající výkon, sportovní střih a kultivovanost, to jsou atributy, se kterými přichází nejmladší příslušník rodiny BMW. Karoserie, která je ve srovnání s limuzínou kratší o 28 cm, ovšem zachovává původní rozvor, propůjčuje compactu zcela osobní výraz. Především velmi výrazná přední a záďová partie zdůrazňují výjimečnost a silnou individualitu vozu, ale současně velmi originálním způsobem podtrhují, že compact je skutečným a plnohodnotným BMW.

V létě roku 2001 bude na trh uveden ve dvou motorových variantách: zákazník bude moci zvolit bud' model 316ti, osazený velmi živým čtyřválcem o výkonu 85 kW, nebo suveréna s označením 325ti, jemuž sílu propůjčuje šestiválcový motor s výkonem 141 kW. Více než příjemným zjištěním bude pro budoucí majitele skutečnost, že nová generace motorů BMW vykazuje velmi příznivé hodnoty spotřeby paliva. Kombinovaná spotřeba modelu 316ti dosahuje 6,9 I/100km, u modelu 325ti pak 8,9 I/100km.

Zcela samostatnou kapitolou je vnitřní prostor compactu. Řada inovativních řešení přinesla neobyčejnou praktičnost a variabilitu interiéru. Jako příklad může sloužit řešení přístupu k plnohodnotným zadním sedadlům nebo koncepce zavazadlového prostoru a třetích dveří vozu. Ta např. umožňuje naložit a transportovat automatickou pračku zcela běžných rozměrů.

Od své starší sestry, limuzíny řady 3, převzal compact bezpříkladně agilní podvozek. Jeho nové, sportovnější ladění tak přináší kromě precizního ovládání vozidla ještě intenzivnější zážitky z jízdy. Příklad limuzíny následuje compact i v oblasti pasivní bezpečnosti: cestující může chránit až 8 airbagů (2x přední, 2x boční vpředu, 2x boční)

V segmentu kompaktních automobilů zaujme nové BMW 3-compact jistě i svou zcela ojedinělou nabídkou nejrůznějších, velmi kreativních kombinací barev a materiálů. Ty ještě dále podtrhují výjimečnost a individualitu tohoto automobilu. Jejich variabilita budoucím zákazníkům umožní, aby vůz zcela přizpůsobili svým osobním požadavkům.

Cena nového BMW 3-compact bude stanovena krátce před uvedením na trh v létě roku 2001.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků