Nejmenší BMW

Téměř 3 roky po premiéře současné 3. řady doplňuje automobilka BMW její modelovou paletu. Po limuzíně, coupé, touringu a kabrioletu se nyní představuje pátá varianta. Nové BMW řady 3 compact.
Nejmenší BMW
Téměř 3 roky po premiéře současné 3. řady doplňuje automobilka BMW její modelovou paletu. Po limuzíně, coupé, touringu a kabrioletu se nyní představuje pátá varianta. Nové BMW řady 3 compact.

Svěží, mladistvý vzhled, vynikající výkon, sportovní střih a kultivovanost, to jsou atributy, se kterými přichází nejmladší příslušník rodiny BMW. Karoserie, která je ve srovnání s limuzínou kratší o 28 cm, ovšem zachovává původní rozvor, propůjčuje compactu zcela osobní výraz. Především velmi výrazná přední a záďová partie zdůrazňují výjimečnost a silnou individualitu vozu, ale současně velmi originálním způsobem podtrhují, že compact je skutečným a plnohodnotným BMW.

V létě roku 2001 bude na trh uveden ve dvou motorových variantách: zákazník bude moci zvolit bud' model 316ti, osazený velmi živým čtyřválcem o výkonu 85 kW, nebo suveréna s označením 325ti, jemuž sílu propůjčuje šestiválcový motor s výkonem 141 kW. Více než příjemným zjištěním bude pro budoucí majitele skutečnost, že nová generace motorů BMW vykazuje velmi příznivé hodnoty spotřeby paliva. Kombinovaná spotřeba modelu 316ti dosahuje 6,9 I/100km, u modelu 325ti pak 8,9 I/100km.

Zcela samostatnou kapitolou je vnitřní prostor compactu. Řada inovativních řešení přinesla neobyčejnou praktičnost a variabilitu interiéru. Jako příklad může sloužit řešení přístupu k plnohodnotným zadním sedadlům nebo koncepce zavazadlového prostoru a třetích dveří vozu. Ta např. umožňuje naložit a transportovat automatickou pračku zcela běžných rozměrů.

Od své starší sestry, limuzíny řady 3, převzal compact bezpříkladně agilní podvozek. Jeho nové, sportovnější ladění tak přináší kromě precizního ovládání vozidla ještě intenzivnější zážitky z jízdy. Příklad limuzíny následuje compact i v oblasti pasivní bezpečnosti: cestující může chránit až 8 airbagů (2x přední, 2x boční vpředu, 2x boční)

V segmentu kompaktních automobilů zaujme nové BMW 3-compact jistě i svou zcela ojedinělou nabídkou nejrůznějších, velmi kreativních kombinací barev a materiálů. Ty ještě dále podtrhují výjimečnost a individualitu tohoto automobilu. Jejich variabilita budoucím zákazníkům umožní, aby vůz zcela přizpůsobili svým osobním požadavkům.

Cena nového BMW 3-compact bude stanovena krátce před uvedením na trh v létě roku 2001.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků