Nejmenší ALPINA je plná života

Na první pohled se zdá, že BMW trojkové řady je dokonalý automobil. Alpina B3 vás však přesvědčí, že i na BMW je co vylepšovat.
Nejmenší ALPINA je plná života
Nejmenší z rodiny v kostce

Na karoserii Alpiny B3 nás neupoutají žádné extrémní křídla, prahové lišty či další Klepněte pro větší obrázekmegalomanské prvky. Alpina sází pouze na svůj „tradiční přední nárazník“, elegantní „křidýlko“ na hraně zavazadlového prostoru a typické 18“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/40 ZR18 vpředu a 255/35 ZR18 vzadu. To nejdůležitější co značka Alpina představuje najdeme pod kapotou a v interiéru.

Motor a převodovky v kostce

Dnes se podíváme na zoubek základnímu modelu nesoucí označení Alpina B3 3.3. Typové Klepněte pro větší obrázekoznačení B3 předznamenává, že se jedná o trojkovou modelovou řadu automobilky BMW v provedení sedan, kombi, kupé nebo kabriolet a 3.3 značí objem válců řadového šestiválce s maximálním výkonem 280 ks.

Chcete-li ušetřit vyberete si z nabídky základní model, který je vybavený manuální šestistupňovou převodovku a má poháněná zadní kola. Pro labužníky je k dispozicí také automatická pětistupňová převodovka s originálním systémem SWICH-TRONIC, který dovoluje zažít pocity pilotů formule 1, ale také naprosto bezstarostnou jízdu v plně Klepněte pro větší obrázekautomatickém režimu, kdy odpadají všechny starosti o řazení. V polosamočinném režimu je převodovka ovládána dvěma tlačítky na volantu, přičemž to pravé řadí vyšší rychlostní stupně a levé nižší.

Systém se samozřejmě automaticky postará o to, aby nedošlo k poškození motoru, což předpokládá zejména včasné řazení směrem na horu. Při dosažení maximálních otáček převodovka samočinně zařadí vyšší rychlostní stupeň. Stejně se chová i při „necitlivém“ zpomalení – samočinně zařadí druhého rychlostního stupně. Ano, čtete správně - „jedničku“ je možné zařadit manuálně za využití levého tlačítka na volantu.

Interiér v kostce

Klepněte pro větší obrázekInteriér se vyznačuje nejen velmi bohatou standardní výbavou, ale také velkým Klepněte pro větší obrázekpodílem ruční práce. Ruční výrobou vznikají například sedadla standardně potažená kvalitní antracitovou látkou se zelenomodrým proužkem nebo kůží potažený tříramenný volant. Z další výbavy jmenujme automatickou klimatizaci, přední i boční airbagy, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka a dálkově ovládané centrální zamykání. Unikátnost každému vozu dodá postříbřený štítek s výrobním číslem.

Pohon všech kol v kostce

Pokud vám nestačí pohon zadních kol,  BMW Alpina nezapomíná ani na příznivce pohonu všech kol, když za příplatek nabízí k sedanu nebo kombi modelu B3 3.3 SWICH-TRONIC právě pohon obou náprav. Točivý moment je distribuován v poměru 38:62 ve prospěch zadní nápravy. Toto řešení zamezuje nekontrolovatelnému přechodu z nedotáčivosti do přetáčivosti jako je tomu při dělení točivého momentu v poměru 50:50.

Stabilizační systémy v kostce

Nad bezpečnou jízdou bdí u všech modelů ABS, elektronická kontrola stability DSC III a CBC neboli Cornerig Brake Control, což je systém rozdělující v zatáčkách brzdnou sílu mezi vnější a vnitřní kola takKlepněte pro větší obrázek, aby usnadnil zatáčení. Provedení s pohonem všech kol je navíc vybaveno systém ADB-X, který má na starosti kontrolu trakce.

Závěrem

BMW Alpina B3 je luxusní a rychlý automobil, který nabídne už v základním provedení velkou porci individuality, nemluvě o dalších nestandardních úpravách na přání kupujícího. Spíše než o úpravci je možné o Alpině hovořit jako o automobilové značce produkující vlastní automobily na bázi BMW. Čeští individualisté vlastnící BMW mají zatím smůlu, protože u nás dosud oficiální zástupce není.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků