Nejmenší ALPINA je plná života

Na první pohled se zdá, že BMW trojkové řady je dokonalý automobil. Alpina B3 vás však přesvědčí, že i na BMW je co vylepšovat.
Nejmenší ALPINA je plná života
Nejmenší z rodiny v kostce

Na karoserii Alpiny B3 nás neupoutají žádné extrémní křídla, prahové lišty či další Klepněte pro větší obrázekmegalomanské prvky. Alpina sází pouze na svůj „tradiční přední nárazník“, elegantní „křidýlko“ na hraně zavazadlového prostoru a typické 18“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/40 ZR18 vpředu a 255/35 ZR18 vzadu. To nejdůležitější co značka Alpina představuje najdeme pod kapotou a v interiéru.

Motor a převodovky v kostce

Dnes se podíváme na zoubek základnímu modelu nesoucí označení Alpina B3 3.3. Typové Klepněte pro větší obrázekoznačení B3 předznamenává, že se jedná o trojkovou modelovou řadu automobilky BMW v provedení sedan, kombi, kupé nebo kabriolet a 3.3 značí objem válců řadového šestiválce s maximálním výkonem 280 ks.

Chcete-li ušetřit vyberete si z nabídky základní model, který je vybavený manuální šestistupňovou převodovku a má poháněná zadní kola. Pro labužníky je k dispozicí také automatická pětistupňová převodovka s originálním systémem SWICH-TRONIC, který dovoluje zažít pocity pilotů formule 1, ale také naprosto bezstarostnou jízdu v plně Klepněte pro větší obrázekautomatickém režimu, kdy odpadají všechny starosti o řazení. V polosamočinném režimu je převodovka ovládána dvěma tlačítky na volantu, přičemž to pravé řadí vyšší rychlostní stupně a levé nižší.

Systém se samozřejmě automaticky postará o to, aby nedošlo k poškození motoru, což předpokládá zejména včasné řazení směrem na horu. Při dosažení maximálních otáček převodovka samočinně zařadí vyšší rychlostní stupeň. Stejně se chová i při „necitlivém“ zpomalení – samočinně zařadí druhého rychlostního stupně. Ano, čtete správně - „jedničku“ je možné zařadit manuálně za využití levého tlačítka na volantu.

Interiér v kostce

Klepněte pro větší obrázekInteriér se vyznačuje nejen velmi bohatou standardní výbavou, ale také velkým Klepněte pro větší obrázekpodílem ruční práce. Ruční výrobou vznikají například sedadla standardně potažená kvalitní antracitovou látkou se zelenomodrým proužkem nebo kůží potažený tříramenný volant. Z další výbavy jmenujme automatickou klimatizaci, přední i boční airbagy, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka a dálkově ovládané centrální zamykání. Unikátnost každému vozu dodá postříbřený štítek s výrobním číslem.

Pohon všech kol v kostce

Pokud vám nestačí pohon zadních kol,  BMW Alpina nezapomíná ani na příznivce pohonu všech kol, když za příplatek nabízí k sedanu nebo kombi modelu B3 3.3 SWICH-TRONIC právě pohon obou náprav. Točivý moment je distribuován v poměru 38:62 ve prospěch zadní nápravy. Toto řešení zamezuje nekontrolovatelnému přechodu z nedotáčivosti do přetáčivosti jako je tomu při dělení točivého momentu v poměru 50:50.

Stabilizační systémy v kostce

Nad bezpečnou jízdou bdí u všech modelů ABS, elektronická kontrola stability DSC III a CBC neboli Cornerig Brake Control, což je systém rozdělující v zatáčkách brzdnou sílu mezi vnější a vnitřní kola takKlepněte pro větší obrázek, aby usnadnil zatáčení. Provedení s pohonem všech kol je navíc vybaveno systém ADB-X, který má na starosti kontrolu trakce.

Závěrem

BMW Alpina B3 je luxusní a rychlý automobil, který nabídne už v základním provedení velkou porci individuality, nemluvě o dalších nestandardních úpravách na přání kupujícího. Spíše než o úpravci je možné o Alpině hovořit jako o automobilové značce produkující vlastní automobily na bázi BMW. Čeští individualisté vlastnící BMW mají zatím smůlu, protože u nás dosud oficiální zástupce není.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 380 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků