Nejluxusnější Škoda Enyaq v historii dostala důležité tlačítko. Má skoro 300 koní a ujede téměř 600 km

88 komentářů

H.
25. května • 10:41

Třísetkoňové tlačítko s dojezdem 600km? Wow, tak to je simply clever fičura!

ACE.
24. května • 21:51

Tohle auto ale není vůbec luxusní, sorry.

i20
24. května • 12:23

Co bych s timhle nesmyslem delal?Bydlim v panelaku. Z desateho podlazi se snura dela jaksi tezko ze. Nemluve o tom ze muj pablbej i20 ma dojezd kterej potrebuju. A kdyz to z Varsavy obracim zpet, jsem 'nabitej' za pet minut a vim bezpecne ze dojedu. A to jedu 140 tacho tempomat.Za zlomek ceny a petiletou zarukou. Proc bych proboha mel investovat do tohle. Nenapada me nic.

Žlabab
28. května • 22:24

Že jsem tak zvědavý, kolik denně najezdíte KM, že vás ten dojezd tak trápí?

petr r. (petrumr)
24. května • 18:49

už jsem to psal, že ten co nemá garáž, stání nebo svůj pozemek by neměl mět právo vlastnit auto.

webpaja
24. května • 16:57

Za současnou inflaci můžou hlavně důchodci. Tady je jeden!

neev
24. května • 9:59

Škoda, že to nemá motor. Tohle opravdu neee.

Stifler je zpět
24. května • 7:43

Tak co zmrdi co je tu nového ?

Stifler je zpět
24. května • 10:50

Co to melu, vlastně jedinej zmrd jsem tu já.

petr r. (petrumr)
24. května • 18:46

jak si koupíš první auto a pojedeš s holkou pod stan, tak diskuze budou jiné a navštiv podané ruce, tam budeš mět pokec jiný, něco ti je.

ja oplan
24. května • 0:19

"Čísla to řeknou jasně ....... a ujede na jedno nabití 570 kilometrů"
🤣🤣🤣 Tymto mozu ojebavat tak sami seba a zopar naivnych moulov, co zeru marketingove zvasty.

ACE
24. května • 3:38

Důležité jsou procenta v baterii, styl jiízdy, rychlost jízdy, terén, venkovní teplota. Defakto stejně, jako i spalováků.
Dojezd v km je pouze údaj, který je všeobecný

Max
23. května • 21:16

Popravdě mám o Škodu strach. Natlačili se příliš nahoru a nemaji ani techniku ani software. Zkusil jsem konfigurovat Enyaqa 80x. Konfigurátor jsem zavřel někde u 1.8M a to jsem tam neměl všechno. Za ty prachy dostanete auto, ktery bude mit permanentní problémy s infotainmentem a za svou životnost se s ohledem na dění v koncernu zlepšení nedočká. Hodinovej call cestou autem? Zapomeňte. Podprůměrný výkon, nijak špičkovou spotřebu a to je u EL klíčové. Tesla Y v podstatě na 1.8 končí, spíš na 1.7 protože autopilot je tu zbytečnej. Dostanete auto s neskutečnou dynamikou, skvělou spotřebou a přístupem s superchargerům. Já vím, že zpracování, ale schválně si vlezte do tesly z berlína…už to je jinej level. A pokud škoda mine jednu generační obměnu - resp. pokud lidi koupí jiný auta než škodu - myslím, že o svou dominanci tady příjde.

pse
23. května • 22:26

ja teda nevim odkud to mas, ale od 2021 je situace podstatne lepsi, jedina vec kterou nema infotainment rad je pripojeni telefonu kabelem, bezdratove to vzdy fungovalo lepe. Aktualni superb, kamiq, octavia, scala a enyaq zadny velky problem nema.
jedine co se deje ze AA pada vzdy v urcitem miste.
Tesla Y pro me neprichazi v uvahu, chci normalni auto s normalnim ovladanim, nezapustenymi klikami, stavitelnym podvozkem a moznosti vyberu calouneni. A ano, to RS je urcite mene dynamicke, ale za me plne dostacujici. Na hyperchargerech stravím par zastavek do roka a pokud vim tak se tesla otevira a nabijet tam budu moct taky jednou.

rembaz
23. května • 22:55

No vidíš, a ja po 20 rokoch v koncerne by som už po Tesle spat nešiel. Tesla ma oveľa ľahšie ovládanie. Žiadne štartovanie, prehodenie medzi D a R keď sa auto hýbe, Easy entry, mobilná aplikácia atd.Chyby ma ale tiež, kamery sa niekedy zbláznia a stierače stierajú aj keď nepriši a nedá sa to vypnúť, keď je aktívny autopilot.A druhou je fantomove brzdenie, resp. “rozoznanie” dopr. značiek.

pse
24. května • 11:08

Já tomu rozumím, nechci nikoho přesvědčovat, každý si koupí to co se mu líbí a vyhovuje. Já jsem jen psal proč mám jiné preference a proč mi toto vyhovuje víc. A respektuji to, že to má někdo jinak.
A to se týká i spalováků, rozumím tomu, že to někdo nechce měnit, a je jedno jestli na to nemá, nebo jestli jezdí denně 1000km tak často, že si myslí, že ho BEV omezuje.
Ale když se sem podívám, tak tu diskuzi máme protkanou hate, trolly a tisíckrát vyvrácenými lživými tvrzeními. Bohužel je jen zbožné přání, že se vrátíme k věcné diskuzi nad tím, o čem článek píše.

rembaz
23. května • 21:28

A k tomu všetkému sa tie eniaqi reálne nedajú ani kúpiť. Pretože čakať na auto rok je nezmysel.

petr r. (petrumr)
23. května • 19:49

dá se to automatické zamknutí vypnout, auto zásaadně nezamykám.

Pantani
23. května • 18:47

Za mě to nedává furt smysl: ta technologie je furt na začátku, lejou se příšerný peníze do toho, abysme všichni nabíjeli stejně rychle jako tankujeme spalováky. Další hromada prachu se rve do hmotnosti baterek. A když si tohle koupím dnes, tak zejtra je to starý a má poloviční hodnotu. To nemá smysl. Za 20-30 let, až se tyhle věci ustálí, pak budiž. Jen doufejme, že tu do tý doby pořád ještě nebudou žádný dotace, jako na hloupým západě.

webpaja
23. května • 18:43

Mám rád EV, ale potichu ať to neslyší moje stará

Já I.
24. května • 10:43

ale dyk to nemá vejfuk, abys muh tu lásku naplnit...

SSPD
24. května • 21:45

Co to meleš pičo ?

brk77
23. května • 16:31

Asi bych měl strach si koupit takhle vybavenou škodovku. Mechanicky jsou ty auta v relativně pohodě, ale co se týče těch různých "smart" funkcí, tak to jde do kytek. YouTube je plný rozhořčených uživatelů, kterým se furt něco seká, furt něco nefunguje a bohužel to není jen ten YT, ale slýchám to i od známých, co tyhle auta mají.S Enyaqem tedy neznám nikoho, ale když vidím, jak strašný může být nový Kodiaq L&K, tak v tohle fakt nemám důvěru a to škodoku celkem můžu.

Alf
23. května • 16:55

VW tohle podcenil, málo ajťáků a asi i malá časová dotace na vývoj a testování. V Hyundai vše funguje. Blbé je, že tohle se nezlepší za rok ani dva.

Ra
23. května • 14:36

Co dodat...Hnusný eletrický křáp od škodovky za pár drobných!

ACE
23. května • 18:38

Já mám elektromobil a spalováky jsou pro mě už jen ubohý pozér.Škodovky jsou nejlepší auta na světě.

Pantani
23. května • 18:49

Škodovka nej? Takhle zobecněně je to teda HODNĚ k zamyšlení :-)
Na EV je brzo, příliš brzo!

ACE
23. května • 19:20

Néé je tu retard a vydává se za mě, dlouho to tu nebylo

ACE
24. května • 3:34

Za mě? A kdo jsi. Jméno? adresu? Fotku? Ty màš ten nic nějak autorský chráněný?
Já jsem ACE. Ty jsi mě to ukradl lůzo zavšivená!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE.
24. května • 21:51

Já sem originál primitivové, podívejte se jak se to píše, chodím i na auto.cz

ACE
25. května • 9:28

Já jsem originál. Mám to i v rodném listě. ACE VELKÝ PÉRO

Honimir
23. května • 14:02

Pořád je tepelný čerpadlo za příplatek? U EV za 1.5mio+ by ho člověk skoro i očekával v základu

Max
23. května • 21:26

Oni maj tech cerpadel malo pokud to chapu spravne. Ale tim, ze je nedavaj jako standard si neuveritelne skodi. V zime je EV bez cerpadla fakt problem, zatimco s cerpadlem na delsich cestach je rozdil proti letu velmi prijatelny.

Honimir
23. května • 22:43

Asi tak, v zime se to pozna a pak kupujici na to auto nadava ... a obzvlast, pokud za to dal tech 1.5mio ... tepelny cerpadlo ma ve vyssi vybave i to MG4 za 800k. Takhle strane setrit/obrat zakaznika co nejvic se jim dlouhodobe nemuze vyplatit.

EL2020
24. května • 18:06

Tepelný čerpadlo má v základu i obyčejná PHEV Toyota. Problém tepelných čerpadel VW byl v tom, že v první generaci žraly víc než když tam nebyly, ale to už snad vyřešili...

/\
23. května • 14:56

Překvapilo mě, že to ten ohřev baterií nemělo od začátku a v základu. V našich klimatických podmínkách auto bez tep.č. a ohřevu baterie je nesmysl.

EL2020
24. května • 18:04

Ohřev to samozřejmě mělo, teď se jen optimalizuje jeho management...

Jan Taraba
23. května • 15:19

ono to bez těch 30 000 vypadá v základní ceně líp. Ale stejně to tam každý, kdo není úplný pitomec zaškrtne a doplatí.

José
23. května • 13:08

ani zadara, malá úsporná auta končí a nabízí se podobné předražené elektroobludy

ACE,
23. května • 18:37

Já mám elektromobil a spalováky jsou pro mě už jen ubohý pozér.

Moik
23. května • 13:54

Co to je za řečí..možná Škodovka vyklidila pole pro MG, ale levných aut máte stále dost...Dacia, MG, i Hyundai/KIA udržel cenovku...jen Škodovka se posunula k větším autům i luxusu..a co

Plasťák
23. května • 11:18

Tak chrom už je zase za příplatek? Já myslel že vrchol luxusu u Šimplykleffa je lesklý černý plast ;)

Freddka
23. května • 23:15

Cernej plast neni tak hroznej, ja to mam takhle https://assets-eu-01.kc-usercontent.com/3b3d460e-c5ae-0195-6b86-3...

..
23. května • 10:58

Jako nevím no. Na takovou váhu 300 k? Já mám elektrický vůz a 200 k 4m velké auto 1300 kg. Navíc ty věčné závody v dojezdu. Kdy už lidí pochopí, že naprosto ideální je baterie na 200-300 km 🙏🙏🙏
Cena to je otřesné. Koupil bych si Teslu Y.

buds
24. května • 18:47

Víš, ona spousta lidí má ty auta na práci a skutečné ježdění, ne jen producírování se kolem komína . No a takoví lidé jezdí klidně 400-500km v kuse, maximálně s krátkou přestávkou na WC, rozhodně žádná hodinka na dobíjení, stejně tak tankují tam, kde se to namane a nemohou si zbytečně zajíždět nebo upravovat cesty podle toho, kde je (možná) fungující nabíječka s nejistým výkonem...
A to je právě ten kardinální problém elektromobilů a velký rozdíl oproti spalovákům - zatímco spalovák si vcelku není problém vybrat a používat velice univerzálně, tak elektromobily stále přinášejí hrozně moc kompromisů a omezení (ač nepopírám, že mají i své výhody) a díky tomu nejsou vhodné pro každého

Honimir
24. května • 19:29

Když jedeš někam na hotel, kolik si přes noc dolejes nafty?

buds
24. května • 20:31

Nepotřebuji dolévat naftu přes noc, když mi k naplnění celé nádrže u JAKÉKOLIV benzínky stačí méně času než tobě ke spuštění nabíjení ;-)
Navíc nemusím řešit zda v tom hotelu mají k dispozici nabíječku a zda bude ta nabíječka volná, když přijedu...trasu a ubytování volím dle svých potřeb, ne dle potřeb mého vozu Hele, tohle nepíšu jako flame proti BEV, ale jako objektivní fakt - každej ať si jezdí čím chce, všechno má svoje pro a proti, ale nezpochybnitelnou pravdou je zatím to, že spalovák je prostě na užívání mnohem univerzálnější a bezproblémovější.

SSPD
24. května • 21:35

Né všechno, co Okamúra a Foldyna říkají je pravda, pozor na to.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
buds
25. května • 10:05

Řečeno slovy klasika: "Co to meleš ty vořechu?!" :-)))

Moik
23. května • 13:52

Co to máte za auto, že má 200k elektrických koní a 1300kg?Jste se asi trochu pomát s tou Teslou ne? Spotřeba stejná (spritmonitor.de) dojezd stejný, akorát Enyaq L&K je o třídu výš...vždyť se v tom projeďte...už bylo toh Teslakultu fakt dost.Úspěch to je, ale to neznamená, že je to Mercedes za cenu Trabantu...fakt není.

ACE
23. května • 17:55

To bude tlustej Davídek s tou svojí I3

Jan Taraba
23. května • 18:40

Ty bereš nějaké drogy?

ACE
23. května • 19:12

Jo už chápu, zase tu řádí zmrd do se přivlastňuje identitu ostatních a prudí, ty jseš tu celkem novej že to neznáš, co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
webpaja
24. května • 3:25

Laskavě se zde vyjadřuj slušně! Nikdo na ty tvoje vulgárnosti není zvědavý.

webpaja
24. května • 10:35

Néé vlastně omouvám se já jsem zmrd a vulgárnosti miluju.

ACE
23. května • 19:10

Proč? Na čem jedeš?

Jan Taraba
23. května • 15:18

To je klasický US-brainwash. Když ovcím vymyjete hlavu, budou stádně békat. Tesla je toho typickým příkladem. Příšerně smontovaný počítač na kolech se spoustou neduhů, nefungujícím a obtížně dostupným servisem, ale je to etalon. Podobnost s jiným americkým elektronickým brainwash kultem je "čistě náhodná".
Srovnávat ovšem enyaq s teslou 3/Y, to už chce hodně vymytou hlavičku.

petr r. (petrumr)
23. května • 19:44

pán četl o tesle v jakým roku, víš vůbec, že Y a 3 se vyrábí v německu?

Nojono
23. května • 19:52

A víš, Blbe, že v tom tvém Německu jde polovina svařených karosérií rovnou do šrotu, protože je tak křivá, že se nemůže použít pro další montáž? Ono se stačí podívat na spáry u těch aut, co splácali až do konce, někde dotek, jinde půl centimetru fuka. A takhle zfušovaná je ta kára kompletně celá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
webpaja
24. května • 3:04

To říkal Foldyna s Okamurou?

Nojono
24. května • 13:45

Ne, to je oficiální info, které prošlo i tiskem.

petr r. (petrumr)
23. května • 21:05

co to meleš, víš co je to tesla, tá není svařená ja škodovka, ta se lisuje v lisu a má minimálně svárů, něco si o tym nastuduj. Ty spáry jsou dobré a znovu si přečti co jsem ti napsal.

Nojono
24. května • 9:19

jsi Blb, tak o tom pořád nepřesvědčuj dalším blábolem

rembaz
23. května • 20:29

Mám Nemecku verziu a nič podobne na tom aute nie je. A to ich mame vo firme niekoľko.

Jan Taraba
24. května • 9:18

Tak a teď tu o Sněhurce

23. května • 14:30

Ty něco ti poradím. Raději drž rypák

.
23. května • 17:58

Ty něco slyšíš? Máš asi halucinace, něco s tím dělej. Možná ještě není pozdě.

webpaja
23. května • 10:45

Ano, je to luxusní a skvělá nabídka. Budeme se sice všichni balit do 4 svetrů, protože elektriky je málo, ale na oplátku se budeme všichni prohánět ve zbožňovaných elektrokřápech.

i20
24. května • 12:25

Je to totalne zbytecnej nesmysl. A zelenej to tak teprv ne.

smějící se bestie 2
23. května • 15:25

Skvělá bude,
až to bude mít dojezd minimálně 750km a poloviční cenu.
Pokud tom má být prodejné pro širokou veřejnost, že !

Rosťa
25. května • 9:24

M3 má dojezd 230km a prodává se.

rembaz
23. května • 15:46

Porovnateľné “normálne” auto stojí polovicu?

Nojono
23. května • 19:49

Nesmysl. Porovnatelné auto je Kodiaq RS, protože výbava Laurin & Klement neexistue, který má ovšem výrazně nižší výkon. Cenově se moc neliší.

rembaz
23. května • 19:57

Mne to hovoriť nemusíš. To len miestni teoretici čo príliš nové auta nekupujú netušia koľko čo stojí.

Jan Taraba
23. května • 15:38

tak ono to není určeno pro širokou veřejnost. A mezi námi, dojezd 750km je naprostá zbytečnost. reálně bohatě stačí 300-400km.

smějící se bestie 2
23. května • 18:22

JO,
o tom to je - a dlouho nebude, že !

ACE
23. května • 19:09

Jednou možná, teď ne a zítra taky ne.

ACE
23. května • 17:52

No ale ono to je reálně 300-400. Až budu mít v okruhu 20km pár set nabíjecích míst a dobíjení do 10 minut, tak v pohodě, do té doby je to pí..vina pro drtivou většinu lidí.

Moik
23. května • 13:50

To je to stejný jak kdyby Islanďan nadával na Čechy, že se tu musí topit plynem a proto máme všude jen 20°. No tak jasně, 30 v EV fakt nemívám jak dřív, když bylo tepla dost, ale i 22 je už ok a 21 je pořád pohoda, uznávám, že si na dlouhou zimní cestu neberu krátký triko a klidně jedu i v mikině - co je na tom špatnýho? 21° je fakt v klidu

Jan Taraba
23. května • 15:13

Celoročně 21,5°C mám jak ve fosilním, tak v elektrickém autě. Žádný rozdíl.

homer
23. května • 21:12

Ty neumíš po nasednutí do vymrzlýho auta zapnout HI a jenom čekáš?

Nojono
24. května • 13:44

Proč zapínat HI, když to samé udělá automat i při nastavení na 21,5°C?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
24. května • 18:38

homer má starší auto, nebo mu nefunguje nějaký čidlo.

homer
24. května • 22:24

To mě nenapadlo - proč jsem to HI a LO vlastně platil?

Radecek
13. června • 12:26

Kdo plati za HI a LO tak kouri lofasy za penize. Ostatni misto toho pracuji jako lidi takze si muzou koupit auto s funkcni automatickou klimou a neresi blbosti jako prepinani na HI.

Freddka
23. května • 23:10

On ma EV takze do studenyho auta nenaseda

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
24. května • 7:53

Z čeho usuzuješ ? Pokud ŘS vyhodnotí že je opravdu zima žádné předtápění kabiny se nekoná.

webpaja
24. května • 3:03

Já mám Ev a v mobilu si každé ráno pošlu v aplikaci příkaz a auto mrě do 2 minut topí. Než se najím nasnídám vyseru vyho.... tak usedám do vyhřátého auta. Po zmáčknutí tlačítka start auto topit přestane . Pak už si vyhřívám pouze sedačku. Celou cestu 20 km do práce již topit nemusím.
V hicech je to stejné pouze opačně. Usedáme do vyklimatizovaného vozu. Skvěle je to např. v létě, když jsme v obchodě odešlu si povel a auto se venku samo chladí.

Doporučujeme

Články odjinud