Nový Lexus LM má české ceny. Stačí si vybrat počet míst k sezení, čalounění a lak karoserie.
Pokud byste vyrazili do dealerství Lexusu a poručili si to nejdražší z nabídky, patrně budete dost překvapení. Zatímco modely LS a LC se s cenou dostanou pod tři miliony, nové MPV LM je hravě překonává a vrcholné provedení stojí bez pár tisíc čtyři miliony. Jasně, limuzína LS umí stát i více, u výbavy Superior však naskakují statisíce díky možnosti volby ozdobných prvků v interiéru. A ty mají vliv na estetiku, nikoliv funkci.
Na rozdíl od modelů LS a LC má luxusní MPV LM pod kapotou pouze 2,5litrový hybrid s kombinovaným výkonem 184 kW (250 koní). Zároveň váží přes 2,3 tuny, takže střelu nečekejte. I když zrychlení na stovku za 8,7 sekundy není na danou kategorii špatné.
Ale kdo si tohle koupí? Oficiálně zatím nevíme, protože česká tiskovka k uvedení na trh ještě neproběhla (teprve na konci září je v plánu mezinárodní prezentace v Polsku), ale tipujeme, že po Lexusu LM půjdou titéž lidé, kteří létají první třídou. A teď se tak budou pohybovat i na silnici. Potenciál vidíme i u hotelů, které by LM mohly používat jako luxusní shuttlebus.
Lexus LM se v Česku nabízí v sedmi- i čtyřmístné verzi. Sedm míst je vyhrazeno liniím Luxury a Luxury Amonite Sand, které se od sebe liší provedením interiéru (Amonite Sand má krásnou světlou kůži), ale stojí stejně – 3.290.000 Kč. Totéž je i v případě linie Luxury VIP s čtyřmístným interiérem, ale tady si připravte 3.990.000 Kč. Pozitivní je, že ceny jsou konečné, protože jsme v ceníku nenašli jediný příplatkový prvek. Dokonce ani za jeden ze čtyř nabízených metalických laků karoserie.
Obě verze vyjíždějí na 19palcových kolech, mají 14palcový infotainment, pohon všech kol, adaptivní odpružení, audio Mark Levinson, panoramatickou střechu, zatmavená zadní skla s akustickou izolací, vyhřívaný volant (7místná verze má dřevěný), vyhřívaná a ventilovaná sedadla vpředu i vzadu a mnoho dalšího. Hlavní rozdíl je samozřejmě v komfortu pro zadní cestující, a to i stran multimédií.
Čtyřmístná verze má vzadu dvě kapitánská křesla oddělená širokou středovou loketní opěrkou s ovládacím rozhraním. Jsou elektricky nastavitelná, mají rozšířenou masážní funkci, lze je sklopit do horizontální polohy, a dokonce nechybí ani vyhřívané hlavové opěrky. Audio Mark Levinson má o dva reproduktory více než v případě sedmimístné verze (celkem 23), zásadní je ale 48palcová obrazovka, usazená v přepážce oddělující přední a zadní část interiéru. No uznejte, chybí vám tady vůbec něco?
Lexus LM 350h: technická data a české ceny |
Motor |
350h 4x4 E-Four |
Zdvihový objem [cm3] |
2487 |
Válce/ventily |
4/4 |
Převodovka |
e-CVT |
Výkon spalovacího motoru [kW/min-1] |
140/6000 |
Toč. mom. spalovacího motoru [N.m/min-1] |
239/4300-4500 |
Výkon předního elektromotoru [kW] |
134 |
Točivý předního moment elektromotoru [N.m] |
270 |
Výkon zadního elektromotoru [kW] |
40 |
Točivý zadního moment elektromotoru [N.m] |
121 |
Souhrnný výkon soustavy [kW] |
184 |
Max. rychlost [km/h] |
190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
7,0-7,4 |
Cena Luxury - 7 míst [Kč] |
3.290.000 |
Cena Luxury Amonite Sand - 7 míst [Kč] |
3.290.000 |
Cena VIP - 4 místa [Kč] |
3.990.000 |
Cena VIP Amonite Sand - 4 místa [Kč] |
3.990.000 |