Renault Rafale právě dorazil na český trh s dvousetkoňovým hybridem a cenovkou pod jeden milion. Respektive, 999.000 Kč. Zdroj: Renault 

Renault Rafale právě dorazil na český trh s dvousetkoňovým hybridem a cenovkou pod jeden milion. Respektive, 999.000 Kč. | Zdroj: Renault 

Pojďme se ale podívat, jak Rafale vypadá v základu. Zdroj: Renault 

Pojďme se ale podívat, jak Rafale vypadá v základu. | Zdroj: Renault 

Zvenku spořivý přístup prozradí jen jiný design kol o shodném průměru 20 palců a přední maska se stříbrným 3D efektem Zdroj: Renault 

Zvenku spořivý přístup prozradí jen jiný design kol o shodném průměru 20 palců a přední maska se stříbrným 3D efektem | Zdroj: Renault 

Základní černá metalíza Étoilé je pro obě verze stejná. Zdroj: Renault 

Základní černá metalíza Étoilé je pro obě verze stejná. | Zdroj: Renault 

Na tiskových fotografiích hrdě stojí vrcholná verze Esprit Alpine v příplatkovém laku modrá Sommet v kombinaci s černou střechou. Jen tento prvek stojí 42.000 Kč. Zdroj: Renault

Na tiskových fotografiích hrdě stojí vrcholná verze Esprit Alpine v příplatkovém laku modrá Sommet v kombinaci s černou střechou. Jen tento prvek stojí 42.000 Kč. | Zdroj: Renault

To znamená, že stále máte k dispozici adaptivní LED světla s integrovanými mlhovkami a automatickým přepínáním dálkového režimu, tónovaná skla, vyhřívané čelní okno, parkovací senzory kolem celého vozu s couvací kamerou, adaptivní tempomat, protikolizního asistenta, aktivní udržování v pruhu, senzor stěračů a spoustu dalších jízdních systémů. Zdroj: Renault 

To znamená, že stále máte k dispozici adaptivní LED světla s integrovanými mlhovkami a automatickým přepínáním dálkového režimu, tónovaná skla, vyhřívané čelní okno, parkovací senzory kolem celého vozu s couvací kamerou, adaptivní tempomat, protikolizního asistenta, aktivní udržování v pruhu, senzor stěračů a spoustu dalších jízdních systémů. | Zdroj: Renault 

Uvnitř na vás čeká dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla i volant, středová konzole s posuvnou opěrkou, čtyři USB-C porty a pochopitelně elektrické ovládání všech oken. Zdroj: Renault 

Uvnitř na vás čeká dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla i volant, středová konzole s posuvnou opěrkou, čtyři USB-C porty a pochopitelně elektrické ovládání všech oken. | Zdroj: Renault 

Správnou atmosféru v interiéru naladí systém multi-sense, zatímco posádku zabaví 12palcové multimediální zařízení openR link s navigací, službami Google a audiem zahrnujícím šest reproduktorů. Zdroj: Renault 

Správnou atmosféru v interiéru naladí systém multi-sense, zatímco posádku zabaví 12palcové multimediální zařízení openR link s navigací, službami Google a audiem zahrnujícím šest reproduktorů. | Zdroj: Renault 

Bohužel se budeme muset smířit s manuálním otevíráním víka kufru o objemu 630 l. Zdroj: Renault 

Bohužel se budeme muset smířit s manuálním otevíráním víka kufru o objemu 630 l. | Zdroj: Renault 

Pojďme se ale podívat, jak Rafale vypadá v základu. Zdroj: Renault 
Zvenku spořivý přístup prozradí jen jiný design kol o shodném průměru 20 palců a přední maska se stříbrným 3D efektem Zdroj: Renault 
Základní černá metalíza Étoilé je pro obě verze stejná. Zdroj: Renault 
Na tiskových fotografiích hrdě stojí vrcholná verze Esprit Alpine v příplatkovém laku modrá Sommet v kombinaci s černou střechou. Jen tento prvek stojí 42.000 Kč. Zdroj: Renault
9
Fotogalerie

Nejlevnější Renault Rafale v Česku vypadá jako luxusní auto. V ceně je výbava, za kterou se jinde tvrdě platí

Renault Rafale v základní výbavě není žádná ostuda. Nabídne více, než byste čekali.

Renault Rafale právě dorazil na český trh s dvousetkoňovým hybridem a cenovkou pod jeden milion. Respektive, 999.000 Kč. Je luxusnější alternativou pro ty, kterým byla v segmentu SUV-kupé Arkana málo. Na tiskových fotografiích hrdě stojí vrcholná verze Esprit Alpine v příplatkovém laku modrá Sommet v kombinaci s černou střechou. Jen tento prvek stojí 42.000 Kč. Pojďme se ale podívat, jak Rafale vypadá v základu.

Pochopitelně, v této cenové relaci o holobytu rozhodně mluvit nemůžeme. Naopak, zvenku spořivý přístup prozradí jen jiný design kol o shodném průměru 20 palců a přední maska se stříbrným 3D efektem (modré v případě Esprit Alpine), protože i základní černá metalíza Étoilé je pro obě verze stejná.

To znamená, že stále máte k dispozici adaptivní LED světla s integrovanými mlhovkami a automatickým přepínáním dálkového režimu, tónovaná skla, vyhřívané čelní okno, parkovací senzory kolem celého vozu s couvací kamerou, adaptivní tempomat, protikolizní asistent, aktivní udržování v pruhu, senzor stěračů a spoustu dalších jízdních systémů.

Uvnitř na vás čeká dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla i volant, středová konzole s posuvnou opěrkou, čtyři USB-C porty a pochopitelně elektrické ovládání všech oken. Správnou atmosféru v interiéru naladí systém multi-sense, zatímco posádku zabaví 12palcové multimediální zařízení openR link s navigací, službami Google a audiem zahrnujícím šest reproduktorů. Z digitálních vychytávek nesmíme vynechat stejně velký programovatelný přístrojový štít. Bohužel se budeme muset smířit s manuálním otevíráním víka kufru o objemu 630 l.

Na každý vůz je poskytována pětiletá záruka omezená nájezdem 100.000 km. Jediným dostupným pohonem je hybridní E-Tech, jehož přeplňovaná dvanáctistovka poskytuje výkon 96 kW a točivý moment 205 N.m. Elektromotor přidává dalších 50 kW a 205 N.m. Maximální rychlost dosahuje 175 km/h a spotřeba činí příjemných 4,7 l/100 km.

Renault Rafale : Základní technická data a ceny
Motorizace E-Tech full hybrid 200
Zdvihový objem [cm3] 1199
Válce/ventily 3/12
Největší výkon motoru [kW/min] 96/4500
Točivý moment [N.m/min]  205/1750
Největší výkon el. motoru [kW] 50
Točivý moment el. motoru [N.m/min]  205
Převodovka multimódová automatická 
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9
Max. rychlost [km/h] 175
Provozní hmotnost [kg] 1728-1735
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 4,7
Emise CO2 dle WLTP [g/ km] 105-107
Délka [mm] 4710
Šířka [mm] 1866
Výška [mm] 1613
Rozvor [mm] 2738
Objem palivové nádrže [l] 55
Objem kufru [l] 530-630
Cena Techno  [Kč] 999.000 
Cena Esprit Alpine [Kč] 1.099.000 

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud