Nejlevnější Renault Clio nemá odpověď na trend dnešní doby. Poradil si po svém

Renault Clio nové generace nedávno vstoupil na český trh. Test nejlevnější verze pravděpodobně neproběhne, přesto se můžete podívat, jak vůz za 260 tisíc vypadá.

Nebude trvat dlouho a novou generaci Renaultu Clio prověříme v redakčním testu. Již nyní vám můžu prozradit, že bude mít pod kapotou přeplňovaný litrový tříválec TCe 100 (74 kW a 160 N.m), což z pohledu cen značí vůz za nejméně 299.000 Kč (po zahrnutí bonusu 10.000 Kč při výkupu starého vozu a zvýhodnění 10.000 Kč do konce října). Clio se však s cenou umí dostat ještě níž - může být vaše už za 259.000 Kč, tedy alespoň pokud se bavíme o oficiálních cenách zanesených v běžném ceníku.

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Je docela pravděpodobné, že na takové auto jen tak nenarazíte. Půjde o bílý hatchback (za jiné barvy se připlácí 5000 až 14.500 Kč) na 15palcových kolech s velkoplošnými kryty, pod jehož kapotou najdete atmosférický litrový motor SCe 65 (48 kW, 95 N.m), kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Tento agregát zároveň najdete pouze v základní výbavě Life, ke každé vyšší výbavě se váže motor s přeplňováním.

Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

Základní výbava nejlevnějšího Clia na českém trhu není špatná. Vypadá sice jako bílá myška, na cestu si však svítí full LED světlomety a LED svítilnami, nechybí tempomat s omezovačem rychlosti, přední, boční a hlavové airbagy, automatické brzdění s detekcí chodců a cyklistů, varování před opuštěním jízdního pruhu, elektrické ovládání předních oken, systém sledující bezpečnou vzdálenost, centrální zamykání nebo povinný e-call.

Jak by vypadal nový Renault Clio Grandtour? Možná takhle, stejně ale máte smůlu

Jak by vypadal nový Renault Clio Grandtour? Možná takhle, stejně ale máte smůlu

To není špatné, do vymazlených kousků, které můžete vidět na oficiálních fotkách, však má nejlevnější Clio daleko. Chybí mu dokonce i rádio a klimatizace, které jsou součástí jediného příplatkového paketu Life za 20.000 Kč. Chybějící rádio mohlo být z vizuálního hlediska problém. Clio totiž sleduje současné trendy a ve vyšších výbavách má volně stojící displej infotainmentu, který zároveň částečně kryje horizontální žaluzie výdechů ventilace. Jak můžete vidět v přiložené galerii, Renault našel řešení.

Renault Clio jako malá hvězda Francie. Jak se v průběhu let vyvíjel?

Renault Clio jako malá hvězda Francie. Jak se v průběhu let vyvíjel?

Pokud si nepřiplatíte za paket Life, bude v místě rádia pouze odkládací schránka a nad ní kus plastu s jednoduchým držákem dokumentů. Přihoďte 20.000 Kč a místo schránky se neobjeví jednoduchcé rádio, které by do ní zapadlo, ale monochromatický displej s tlačítky okolo. I na něj se můžete podívat v galerii. Panel topení pak vypadá prakticky stejně, jeden malý rozdíl ale najdete – tlačítko klimatizace, které vám rozhodně zajistí  příjemnější cestování nejenom v horkých letních dnech.

Renault Clio nové generace v ČR: Technická data a české ceny
Motor SCe 65 TCe 100 TCe 130 Blue dCi 115
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1333 1461
Nejvyšší výkon [kW/min] 48/6250 74/5000 96/5000 85/3750
Točivý moment [Nm/min] 95/3600 160/2750 240/1600 260/2000
Převodovka 5M 5M 7A 6M
Provozní hmotnost [kg] 1137 1178 1248 1277
Zrychlení 0-100 km/h [s] 17,1 11,8 9,0 9,9
Maximální rychlost [km/h] 160 187 200 197
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9-5,1 4,4-4,7 5,2-5,5 3,6-3,8
Cena Life [Kč] 259.000 - - -
Cena Zen [Kč] - 319.000 - 395.000
Cena Intens [Kč] - 354.000 429.000 -
Cena R.S. Line [Kč] - 384.000 459.000 -
Ceny bez bonusu za výkup starého vozu a zvýhodnění 10.000 Kč do konce října. U1.0 SCe nelze bonus ani zvýhodnění uplatnit.
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků