Nejlevnější Peugeot 208 na silnicích jen tak nepotkáte. Přitom má co nabídnout

České zastoupení automobilky Peugeot v pátek zveřejnilo ceny nové generace modelu 208. Základní verzi za 295.000 Kč zřejmě na ulici jen tak nepotkáte, přitom rozhodně nevypadá špatně.

Očekávaná novinka od Peugeotu bude na český trh oficiálně uvedena 28. listopadu, české zastoupení francouzské automobilky však zveřejnilo ceny již s předstihem a spustilo objednávky. Nabídka je rozdělena do čtyř výbavových linií a vybírat můžete ze čtyř agregátů. Není problém se dostat přes 500.000 Kč, nás dnes ale bude zajímat základ za 295.000 Kč.

Nejlevnější Renault Clio nemá odpověď na trend dnešní doby. Poradil si po svém

Nejlevnější Renault Clio nemá odpověď na trend dnešní doby. Poradil si po svém

Jak jsme psali již dříve, cena 295.000 Kč odpovídá linii Like a motoru 1.2 PureTech o výkonu 55 kW a točivém momentu 118 N.m. Navíc po slevě 40.000 Kč, kterou Peugeot poskytnul v rámci uvedení modelu 208 na český trh. Výbavu Like nelze kombinovat s jiným než uvedeným motorem, omezeny jsou i možnosti přípalatků.

Základní výbava není špatná. Ocelová 15palcová kola s velkoplošnými kryty jsou do města jako dělaná, nechybí šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, šedé látkové čalounění Para, rádio s USB-A připojením a bluetooth handsfree, sada na opravu pneumatik (rezerva stojí 4000 Kč), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či isofix na krajních zadních sedadlech.

Nový Peugeot 208 má české ceny. Pod 300.000 Kč se vejde až po velké slevě

Nový Peugeot 208 má české ceny. Pod 300.000 Kč se vejde až po velké slevě

Peugeot do základu přibalil i systém pro stabilizaci přívěsu. Ten však využijete hlavně u vyšších výbav, protože v základu není možné připlatit si za originální tažné zařízení (16.000 Kč). Tím se dostáváme k tomu, proč základní 208 na českých silnicích asi jen tak nepotkáte. Vyšší výbava Active totiž s motorem PureTech 75 stojí jenom o 20.000 Kč více (po slevě 45.000 Kč) a nabízí i motory s výkonem 74 (1.2 PureTech) a 75 kW (1.5 BlueHDi).

Výbavu Active poznáte na první pohled. Vůz má totiž vnější zpětná zrcátka i kliky dveří lakované v barvě karoserie (Like je má černé), 16palcová ocelová kola a velkoplošnými kryty jiného designu, rádio s ovládáním na volantu a konektivitou Android Auto a Apple CarPlay či elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Navíc vám otevírá širší možnosti příplatkové výbavy. Můžete mít třeba zadní parkovací senzory (7000 Kč), couvací kameru (se zadními senzory za 14.000 Kč), automatickou klimatizaci (10.000 Kč), vyhřívaná sedadla (6000 Kč), a dokonce i navigaci (18.000 Kč). Zvolit můžete i jeden z paketů Active  a Active Plus. Stojí 18.000 Kč a 24.000 Kč a vedle vyhřívaných sedadel a zadních parkovacích senzorů zahrnují i litá 16palcová litá kola.

Přesto si nemyslím, že by měl úplně základní Peugeot 208 ujít vaší pozornosti. Jak můžete vidět v přiložené galerii, nevypadá špatně (snímky pocházejí z konfigurátoru Peugeotu). Žlutá metalíza, kterou je vůz pokrytý, je už součástí základní výbavy. Hlavně ale půjde o perfektního městského parťáka, který snese i nějaký ten šťouchanec od dveří či obrubníku. Důležitá bezpečnostní a komfortní výbava mu přitom nechybí.

Peugeot 208 druhé generace: Technická data a české ceny
Motor 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.5 BlueHDi e-208
Zdvihový objem [cm3] 1199 1199 1199 1499 -
Výkon [kW/min] 55/5750 75/5500 96/5500 74/3500 100/-
Točivý moment [Nm/min] 111/2750 205/1750 230/1750 250/1750 260/-
Převodovka 5M 6M/8A 8A 6M -
Pohotovostní hmotnost [kg] 1023 1102/1133 1165 1126 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,9 10,9/11,9 8,7 11,4 8,1
Maximální rychlost [km/h] 170 188 208 188 150
Cena Like [Kč] 295.000 - - - -
Cena Active  [Kč] 315.000 345.000 - 385.000 -
Cena Allure [Kč] - 403.000 - 443.000 -
Cena GT Line [Kč] - 458.000 538.000 498.000 -
Příplatek za automat činí 50.000 Kč
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 79 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 22 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků