Nový Opel Astra si už můžete sestavit přímo na stránkách českého opelu. Dostat se k milionu nebude problém, my se však zaměřili na vstupní verzi za nejnižší cenu.
V minulých letech se u nejlevnějších vozů nižších segmentů v Česku zažilo označení „verze žebrák“. Dovolíme si ale tvrdit, že na opravdového „žebráka“, který by v základu neměl třeba rádio, elektricky ovládaná přední okna či klimatizaci, už dnes jenom tak nenarazíte. Má to své důvody: ceny nových aut rostou, zastoupení automobilek se snaží reagovat na požadavky zákazníků svých trhů a hledají balanc mezi nejžádanější výbavou a rozumnou cenou. Už ani Dacie nejsou tak dostupné jako dříve, základní výbavu však mají bohatší než kdykoliv před tím.
Pokud máte v plánu pořízení nového kompaktního hatchbacku, připravte si nejméně půl milionu korun. Taková suma vám bude stačit na Hyundai i30, nový Peugeot 308, který i v základu vypadá parádně, nebo novou generaci Opelu Astra. Nyní probíhá v Portugalsku mezinárodní prezentace astry a my vás o jízdní dojmy neochudíme, silně ale pochybujeme, že se v okolí Lisabonu ukáže i nějaká ta cenově dostupnější verze. Dle fotek, které máme přímo z místa dění prezentace, to tak nevypadá. Dobrou zprávou ale je, že už astru najdete i v českém konfigurátoru, proto není problém si ověřit, jak verze za nejméně peněz vlastně vypadá.
Pokud chcete za nový Opel Astra utratit co nejméně, jděte po verzi Edition a motoru 1.2 Turbo o výkonu 81 kW. S aktuální slevou 50.000 Kč stojí jen 479.990 Kč, i silnější provedení s výkonem 96 kW se však vejde pod půl milionu. V základu je manuální šestistupňová převodovka, k silnějšímu motoru 1.2 Turbo si však můžete dopřát i osmistupňový automat. Stojí 50.000 Kč, takže se se slevou rázem dostáváme na 549.990 Kč, to je ale pořád o skoro 30.000 Kč méně, než kolik teď dáte za nejlevnější Volkswagen Golf (Life) s litrovým tříválcem (81 kW) a manuálem.
Nový Opel Astra Edition ve standardu nabízí třeba litá 16palcová kola, přední a zadní parkovací senzory, mlhovky, bezklíčové startování, 10palcový přístrojový štít a displej infotainmentu, automatickou klimatizaci, bezdrátovou konektivitu, elektronickou parkovací brzdu, multifunkční volant, LED světlomety a zadní svítilny, tempomat s omezovačem rychlosti, elektrické ovládání oken, výškově nastavitelná přední sedadla a balík bezpečnostních a asistenčních systémů.
Na fotkách v galerii vidíte vůz se žlutou metalízou Amber – i tak je v ceně! Za další laky se připlácí od sedmi do dvaceti tisíc korun. Pro srovnání přikládáme i několik fotek z Lisabonu. Co myslíte, sluší astře více základní žlutá, nebo příplatková červená barva?
Opel Astra šesté generace: Motory a ceny pro český trh |
Motor |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
1.5 CDTi |
1.5 CDTi |
1.6 T PHEV |
Výkon [kW] |
81 |
96 |
96 |
96 |
96 |
133 |
Převodovka |
6M |
6M |
8A |
6M |
8A |
8A |
Edition [Kč] |
479.990 |
499.990 |
549.990 |
549.990 |
599.990 |
799.990 |
Elegance [Kč] |
539.990 |
559.990 |
609.990 |
609.990 |
659.990 |
859.990 |
GS Line [Kč] |
- |
579.990 |
629.990 |
629.990 |
679.990 |
879.990 |
Ultimate [Kč] |
- |
- |
689.990 |
- |
739.990 |
939.990 |