Puma na baterky nyní stojí méně než mild-hybridní verze ST a přitom se v základu po stránce komfortu i stylu nemá za co stydět.
Nová čistě elektrická varianta Fordu Puma s dodatkem Gen-E se nám před pár dny oficiálně představila již s českými cenovkami. Nyní Ford spouští také vlastní konfigurátor, ve kterém s novinkou pokračuje na vlně specifikací, kdy i základní model není po stránce vzhledu příliš vzdálený tomu, co značka předvádí na svých propagačních materiálech. Mezi jednotlivými výbavami totiž není na první pohled zásadní rozdíl.
Přestože je Puma Gen-E zásadně levnější než nové Capri, ani tady kdovíjak lacině vypadající základ v konfigurátoru nečekejte. Základní výbava jednoduše pojmenovaná Puma nyní vychází na akčních 749.900 Kč. Specifikaci pohonného ústrojí má přitom crossover v nabídce jedinou – elektromotor pohánějící přední kola s výkonem 123 kW (168 koní) a točivým momentem 290 Nm, který ve spojení se 43kWh baterií zajistí „standardní dojezd“ až 376 km (o případné verzi s prodlouženým dojezdem se však zatím Ford nezmiňuje).
Za výše zmíněnou výchozí cenovku má elektro Puma žlutý metalický lak Electric přesně jako z plakátu (další odstíny od 5900 Kč), vkusná 17palcová litá kola a látkový interiér v kombinaci černé a šedé. Kromě možnosti černě lakované střechy (10.500 Kč) Ford žádná další vylepšení stylingu u základní verze nenabízí.
Rovněž po stránce komfortu, praktičnosti a technologií má Puma Gen-E výbavu vskutku bohatou. Kromě hlubokého úložného prostoru GigaBox pod podlahou kufru (145 litrů) nechybí crossoveru zadní tónovaná okna, přední LED světlomety, automatická klimatizace, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, vyhřívaná vnější zrcátka, dešťový senzor, ambientní vícebarevné osvětlení interiéru, 12palcový infotainment s cloudovou navigací a bezdrátovým Android Auto a Apple CarPlay, dvojice USB portů, zadní parkovací senzory s kamerou, inteligentní tempomat se čtením dopravních značek a dnes klasický soubor antikolizních asistentů.
Další výbavu pak umí Ford do crossoveru nacpat pomocí několika příplatkových balíčků nebo rovnou vyšší úrovní Puma Premium, která od akčních 805.900 Kč zajistí také 18palcová litá kola, vinylem čalouněný interiér, zrcátka s projekcí loga na zem, prediktivní LED Matrix světlomety, bezklíčový přístup, bezdotykové otevírání kufru nebo dokonce prémiový audiosystém Bang & Olufsen s 10 reproduktory.
Ford Puma Gen-E: Technické údaje a české ceny |
Pohon |
přední kola |
Výkon [kW] |
123 |
Točivý moment [N.m] |
290 |
Akumulátor [kWh] |
43 |
Nabíjení DC max. [kW] |
100 |
Nabíjení DC 10-80 % [min] |
cca 23 |
Dojezd [km] |
376 |
Spotřeba [kWh/100 km] |
13,1-14,2 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,0 |
Maximální rychlost [km/h] |
160 |
Hmotnost [kg] |
1563 |
Rozměry [mm] |
4214x1930x1555 |
Rozvor [mm] |
2588 |
Objem kufru [l] |
566 (včetně GigaBoxu a „frunku“) |
Akční cena Puma [Kč] |
749.900 |
Akční cena Puma Premium [Kč] |
805.900 |
*Akční cenovky platí od 3. 12. 2024 do 31. 12. 2024 nebo do odvolání a jsou omezeny počtem odebraných vozidel. |
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace