Uvaha bez komentare - ma to 100kw, kroutak +/- 300NM a jede to max 150? Kde je asi zakopanej pes? I moje dnes uz skoro veteran 1.1ka 44kw jede lip.
Do milionu je mozna situace tak, jak pise autor, ale kdyz vezmu hranici 1.5 milionu, je volba jina:Varianta 1: vybavene nove trojkove BMW (za tu cenu mi konfigurace ani nestacila na asistenta jizdy v pruhu s adaptivnim tempomatem a slusnou reprosoustavou)Varianta 2: Tesla Model 3 se zakladnim autopilotem a slusnou audiosoustavouZvolil jsem variantu 2, skoda, ze se zatim auto musi dovezt ze zahranici a cekat, az mu vrati DPH nebo priplatit prekupnikum...Zato jezdim temer zadarmo (cip od CEZu za petistovku mesicne s neomezenym nabijenim) a servis snad dlouho resit nebudu. Kvalita urcite neni na urovni BMW, ale technologicky je to auto velmi slusne. A to nemluvim o vyrazne vyssim vykonu (akcelerace na stovku 4.5 s versus 5.5 s). Dojezd me neomezuje a 800 kilometru z Nemecka domu jsem zvladl na dve tankovani u superchargeru a to byla na autobahnu cestovni rychlost kolem 170 km/h
varianta c.1 je nakonfigurovat i s adaptivnim tempomatem a slusnou music a poslat konfiguraci do par autosalonu Bmw. Prace na 1 hodku.Bmw ti da slevu na modelu krome novinek 15% zcela bezne, na nektere modely i 20%.Slevu na TM3 nedostanes zadnou, nehlede na to koukat na ten hnus palubky u Tesly 3, to chce mit zaludek....
Kdybys napsal aspoň motorizaci, tak by se o tom dal opřemýšlet.Ujel si 800km na dvě dobíjení rychlostí 170km za hdoinu? Tomu moc nevěřím kámo.
Panoptikum (ze starořeckého pānoptikón, tj. παν = pān, vše + οπτικό = k vidění) je sbírka zajímavých předmětů či rarit (např. voskové figuríny, anomálie lidského těla, elektromobily apod).Z hlediska lidských anomálií byli v panoptikách vystavováni například intersexuálové, osoby s různým druhem tělesného postižení (např. Joseph Merrick, známý jako „Sloní muž“), elektromobilisté, siamská dvojčata apod.
já bych bral KONU a ten dojezd snad stačí, když na kole jezdím do práce a ještě někde, tak nabíjím jednou týdně. Když se podívám na IONIQA, tak do města to moc není.
Jo, ta výkonnější Kona s 64 kWh baterkou už by šla, pokud člověk nepotřebuje často jezdit dálky... ale na to stejně to auto není stavěný. Ano, dala by se použít a taky bych ji bral jako jediné auto, pokud by stála polovinu.
Vsichni mluvite o elektroautech, ale pomijite jejich nejdulezitejsi vec a to baterii. Domnivam se, ze baterie za posledni roky moc nepokrocili a timpadem je cela hysterie na vode. Az nekdo oznami baterii treba s 5x vetsi kapacitou, 2x mensimi ztratami atd atd, tak pak muzete vsichni delat auta kulate, hranate, kvetinkovane. Dokud nemate schopnou baterku, jsou zde kecy o elektroautech celkem k nicemu. Osobne to povazuji jen za histerii, protoze lidstvo zatim energii opravdu poradne skladovat neumi. Rika se tomu ctvrta energeticka revoluce a treba i Dana Drabova vam rekne, ze ta jeste nenastala.
Ještě doplním, že by to chtělo opravdu rychlé nabíjení na cestách, abych pak nemusel u nabíječky stepovat půl hodiny až hodinu. I když majitelé elektrik říkají, že je to v pohodě a že si dají jídlo a kávu a WC... ale já nepotřebuji co dvě hodiny kafe ani jídlo. A prostatu mám taky zatím v pořádku :-)
A co teprve až u toho nabíjecího stojanu bude řada? Mě na pumpě nezabije, když přede mnou jsou tři auta.
budeš nabíjet doma, co znám majitele dieslů, ti taky tankují doma.:-D
Jasně protože všíchni bydlí v rodinném domě, mají garáž a dvorek. A teď tu o Karkulce.B-]
už jsem to několikrát psal, ti co nemají garáž, průjezd, dvorek nebudou mět právo na auto. Jsem zvědav kde ty svoji káru parkuješ, jestli tam zůstalo 3m v každým směru. Tohle není o karkulcel, ale bohužel realita života.:-(
Já parkuji v garáži ty realito života. Zrovna tebe se lidi budou ptát na co právo mají a na co né. B-]
uklidněte se, za komunistů jsme nesměli mět skautský loděnice a motoráky, včil kdosi napsal, že vodáci budou platit mýto, zakážou velký lodě, elektrokola, letadla a na ty auta taky přijde a TVL se může vztekat, ale já do toho nebudu zasahovat:-D
A za jak dlouho to bude? Protože když projíždím nějaké sídliště v městech, tak tam drtivá většina lidí nemá parkovací místo (holt, koumouši na to nemysleli, když stavěly králikárny) a parkoují před domem buď na vyznačených parkovacích místech nebo u chodníku. To jako, že všechna ta auta budou muset zmizet?
Když na pumpě jsou přede mnou tři auta, tak klidně počkám těch 15 minut. A nebo klidně pojedu dál a natankuji na další benzince. protože i když mi svítí hladové oko, pořád mám dojezd dost na to, abych k ní dojel, což u elektromobilistů obvykle neplatí.
Jako ze majitel EV ma nizsi IQ nez spalovaci a kdyz vidi ze ma dojezd 80 tedy hladovy oko tak neni schopen dojet tak aby nezustal nekde stat? Jo a tri auta prede mnou muzou i se zachodem a frontou na placeni znamenat 30 minut. Jo a porad neargumentujte soucasnymi 30 ti minutami na 80% Ceny za stavu na benzinkach budoubstaveny tak aby si kazfy vzal jen na dojezd domu tedy treba 100 km za 7 minut coz je dnes bezna hodnota nabijeni.Je potreba prestat ve svych vypoctech uvazovat jako spalovak. Jo a pro panelacniky samozrejme v prvnich 15 letech neni nic aktualniho pokud tedy nenajedou do 800 km mesicne.
Nevim jak je to v CR, ale kdyz se podivam treba do Nemecka, tak u dalnice jsou odpocivalda priblize po 20-25 km, benzinove pumpy po 100 km. S tim, ze na kazdem odpocivadle je (nebo brzy bude, protoze je to snadne a levne) alespon jedna nabijeci stanice.Dojet 20 km na nejblizsi odpocivadlo a tam behem svaciny a WC trochu dobit, nebo dojet po rozsviceni hladoveho oka k nejblizsi cerapci stanici je trochu rozdil.
Nemám projeté celé Německo, ale jezdím do něj hodně. Pumpy jsou daleko častěji než po 100km, jen obvykle vedle dálnice a ne přímo na dálnici jak jsme zvyklí v ČR. Nabíječku na odpočívadle jsem viděl snad jednou.
V Německu jsou dálniční pumpy cca, po 50 km a ne po 100, alespoň co jsem si všiml. U většiny z nich je nějaká nabíječka. A pak jsou velká odpočivadla primárně pro kamiony a i tam je pumpa, nabíječka nevím. Odpočívadla s WC bez pumpy jsem nestudoval, ale když kouknu na mapu, tak moc nabíječek u nich není. Takže když mi svítí hladové oko, mám cca. 80-100 km, abych našel benzinku. Pokud chci a potřebuji, mohu i na WC nebo něco sníst, ale nemusím... s EV čekat musím.
Tři auta předemnou mohou znamenat 30 minut jen tehdy, budu li si z toho 20 minut honit šulína. A víš že si ani nepamatuju před kolika lety jsem zažil na benzině frontu?
Občas vidím frontu u Tank Ono, ale to je taková fronta, že za 10 minut už tankuješ :-) A hlavně, je to proto, že jsou nejlevnější, není problém jít o kus vedle, kde jsou další benzinky a natankovat tam...
Nic o IQ jsem nepsal. Jenom jsem porovnával situaci, která může nastat a to, že jdu natankovat/nabít a přede mnou jsou ve frontě 3 auta. Jako majitel spalováku budu čekat 15-30 minut než se na mě dostane řada. Jako majitel EV budu čekat podle toho, kdo bude přede mnou nabíjet, jak dlouho. V každém případě bude ten majitel EV v průměru čekat mnohem déle. Na tom se asi shodneme, ne?Případně, pokud jsem netrpělivý, kašlu na to a natankuji na další benzince. Protože síť je tak hustá, že i při svítícím hladovém oku (dojezd cca. 80 km min.) mi zůstává velká rezerva na další tankování. Nevím jak to mají majitelé EV, s jakou rezervou oni přichází na nabíjení. Taky cca. 80 km nebo spíš 10-15%, což třeba u Ioniqa může klidně být jenom 20-30 km? Já nevím. Každopádně se znovu asi shodneme, že vzhledem k té energetické rezervě a hustotě nabiječek, je na tom majitel EV podtstně hůř a bude zřejmě odkázaný čekat až ti 3 před ním nabijí. Nebo se pletu?Dále uvádíte:"...treba 100 km za 7 minut coz je dnes bezna hodnota nabijeni"No... pokud beru spotřebu cca. 15 kWh/100 km, tak mi to vychází, že aby se za 7 minut nabilo na 100 km jízdy (15 kWh), tak nabíjecí proud by musel být cca. 128 kWh! Pokud se nepletu, tak takové nabíječky jsou v ČR 3 a nabíjet na nich může jenom Tesla.
Hlavně člověk, dokud nezkusil, nepochopí. S baterkama 60+kwh se dá přejet celá republika. Nabiju doma u baráku, dojedu za babičkou na víkend a tam u baráku dobiju na cestu zpět. Za "noční" proud v době, kdy se energetická soustava nudí a dlouhé stráně nemusí čerpat tolik vody do kopce :).
Samozřejmě. S větší baterkou už se dá žít a pro spoustu lidí už to nebude tam omezující, resp. těch pár delších cest v roce klidně nabijí po cestě, problém to není. Pro tyto lidi je ale problémem cena, když třeba malý crossover jako je Kona s baterkou 64 kWh stojí tuším 1,2 mega.
No svata prostato, take mate pravdu! ;-)
Clovece mate pravdu. A to se dnes prilis nenosi.Mate odvahu tohle psat do diskusi! :-D :-D :-D
Z počátku bude elektromobilita zejména o malých prostředcích - elektrokola, koloběžky, skůtry ale i již dost rozšířené invalitní vozíky. Je chybou Evropana, že požaduje od elektromobilu parametry auta. Na popojíždění po městě stačí něco jako Renault Zoe (podobné má vyrábět i Seat) a do 400 kg se musí elektrické autíčko vejít, třeba v Číně se jich v různých kvalitách prodává dost a to ca od 100.ooo Kč.2) lepší by bylo srovnání s e-auty před 10/20 lety. Mitsubishi Miev, Ion s 60hp a dojezdem 100 km a cena byla 1 mil. Nyní za mega jsou auta srovnatelná nebo i lepší (výkonější Leaf s 220 hp, Tesla 3, BMW i3) a zároveň pokud si nakonfigurujete podobné auto na spalovacím motoru v automatu, dobrou výbavou (se všemi asistenty), tak jste na podobné ceně a vzhledem k nižším nákladům na provoz se elektromobil může vyplatit i bez dotací.Neříkám, že hned běžím něco kupovat, ale vývoj jde vpřed a za 10 let budou elektromobily v hodně ohledech parametricky lepší než stejně drahé konvenční vozy a s tou výhodou, že by e-auta měla mít delší živnost při menším servisu. Budou vznikat firmy na recyklování a obnovu baterií a tak neproblematičtější věc v elektroautu budou sedačky :) (vtip).
No jo... ale za milion dnes máte auto střední třídy v max. výbavě nebo plně vybavené kompaktní SUV, crossover a ne nákupní tašku jako je Zoe :-(PS:Kde seženu Teslu 3 za milion?
No vidite Kona ma za 1 050000 crosover s dojezdem 400 km a vybava o ktery se jinym muze zdat. Ba to ze je mame prvni rok kdy se do vyroby EV zapojilo vice firem to neni tak spatny. Opravdu neverite ze v 2025 pidobny EV nebude za 750 ?
Ale bavíme se o tom, co je teď, co lze teď reálně koupit. A ne co bude možná někdy v budoucnu. Možná ano, možná taky ne. Těch 1,050 mega je za tu verzi s větší baterkou, ale slabší výbavou, ale co jsem koukal do konfigurátoru, tak to nejde nakonfigurovat. Je tam natvrdo zaškrtnutý paket Efficiency, se kterým je to už přes 1,1 mega. Což o to, paket je to rozumný...Ale jak jsem řekl, máte za 1,1 mega malý městský crossover. To je cena, za kterou máte špičlkově vybavené auto střední třídy nebo hybridní RAV4, což jsou auta o 1-2 třídy větší. A nebo, pokud chci malé auto, tak si za půlku nakonfiguruji Konu s výkonnějším motorem, AT a v plné výbavě.Jestli bude Kona s 64 kWh baterkou a v plné výbavě za 750, tak to bude dobrá cena. Ale musela by být teď, za 6 let už všechno zase může být jinak.
Prvni odstavec predstavuje presne to, o cem jsem psal vyse:Bezbreze optimisticky prosazovac dobra uz vi jak ma zavadeni EV postupovat. Jisty rozpor mezi plany a realitou se proste vysvetli tak, ze Evropan vlastne nevi co ma chtit. Povsimnete si prosim, predevsim toho, jak pisatel vydava sve subjektivni nazory za objektivni realitu.Nerikam, ze zrovna tento clovek nutne musi byt zly a nebo demagog. Jen mi prijde krajne nemistne, aby jeden obcan narizoval ostatnim obcanum, co jim ma stacit pro popojizdeni po meste. A prezentovat subjektivni nazory formou vyhrazenou pro konstatovani objektivni reality povazuji za pokus manipulaci.Konstatovani, ze "vyvoj jde vpred" je obecne prijatelna teze, se kterou se prece kazdy soudny clovek musi ztotoznit. Lec ony se nevyvyji jen EV, ale i vozy se spalovacim motorem. A osobne se domnivam, ze ten pokrok za 10 / 20 let ve spalovacich je podstatnejsi, nez u EV. Markantni je to predevsim v pripade benzinovych motoru. Kde byli spotreba, vykon a cena benzinu pred 10 / 20 lety? A to ani nemluvim o komfortu a bezpecnosti.Byl bych skutecne vdecny, kdyby bylo zachovano me pravo volby. Nestojim o to, aby mi kdokoliv nasilne vnucoval cokoliv pod zaminou "vyssiho blaha". Jednak neverim, ze "vyssi blaho" lze dosahnout nasilim a navic vim sam nejlepe, co chci.
S logikou prosazovače, který něco tvrdí bez důkazu Vám mohu říci že pokud tvrdíte bez důkazu, že je to špatně, dopouštíte se toho samého. Já píši o tom, že když si ve měste kdeliv stoupnu, vidím elektrokola, elektrokologěžky aj, který tam pře třeba 10 lety nebyly.Co se týče velikosti a diktování.. i nejmenší městský prdítka mají dnes ke 4m a tunu hmotnosti, aby vozily v průměru 1-2 osoby. Menší auta jsou do města lepší.Ad pokrok: mám 20 let starý spalovák 120hp 2.0, žere 7,5l. Aktuálně 1.5 tsi 130hp, žere 6.5l ale bude náročnější na servis. Před 10 lety (pozor dohledáno, Miev a Ion se prodávají od 2010) průměrný elektro 67 hp, dojezd 100-130, aktuální průměr 130-150 hp, dojezd 300-400. Udělejte si trojčlenku. Elektropohon je univerzálnější pohon s nejmenšími ztrátami a problém nebyl a není v motoru, ale v baterkách, který kůli mobilům atd udělaly za 20 let obrovský prokrok, vyvíjejí se dál (zejm. rychlonabíjení a vybíjení - mobily i auta - největší výkony elektroaut nelimituje motor, ale zdroj a dráty k motoru, proto mají maximum už od malých otáček) a dnes dělají elektroauta běžně použitelné. K masovému rozšíření elektromobilů dojde ale až s autonomním řízením, tj. dle VW 2025, realističtější odhady 2030.
Male, spolehlive a mile prditko je napriklad Suzuki Swift 1.2 DualJet. Lze s nim jezdit od 4.9 do 5.5 l/ 100 km https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/48-Suzuki/4... ... . Je spolehlive, nenarocne na udrzbu a tu dokaze provest temer kazdy nezavisly mechanik. To auticko stoji v solidni vybave Comfort 12280 EUR https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html... . Nejlevnejsi Renault ZOE Life R90 bez baterie stoji 11990 EUR https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html... . Mesicni najem baterie stoji 59 EUR. Osobne ovsem nepovazuji ZOE a Swift za srovnatelna auta, protoze ZOE se mi zda o poznani mensi.Velice zajimavy clanek o Renaultu ZOE publikuje ADAC: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/e-mobil... ... Podle nich vyjde koupe baterie na 8000 EUR. Dale se tam pise, ze dojezd je 180 az 300 km, dle podminek. Kdyz si clovek zahraje na asketu, muze dojet az 270 km, viz: "Ein weiterer Redaktions-Kollege kam auf eine andere Idee: die Eco-Taste drücken. Dann wird die Leistung eingeschränkt, die Heizleistung heruntergefahren und das Tempo auf maximal 95 km/h begrenzt. Sein Fazit: "Macht zwar alles keinen Spaß, ist aber offenbar sehr effektiv. 270 Kilometer sind dann möglich." Ob man sich auf der Autobahn dann noch wohlfühlt, ist eine andere Frage"Takze ano, EV je zcela jiste budoucnost beznych osobnich aut. Tato budoucnost ale prozatim jeste nenastala, neb bezbrehym optimismem nekterych prosazovacu EV se zatim za EV zaplatit neda jelikoz vyrobci stale staromilsky trvaji na platbou penezi.
bezny obcas CR a tedy budoucnost v CR co se elektromobility tyce, se pro Ev zacne pomalu rozhodovat az tak za 5-10-15 let, do te doby v CR ten trh bude zamereny na bohatsi klientelu, na fandy dane technologie a postupne na firemni klienteluotazkou tak bude spise to, jestli tu budoucnost pocitat od tech firemnich klientu, nebo posleze od tech soukromych kteri trh rozhybou i co se bazaroveho prodeje tyce
Máte pravdu a ví to každý, kdo se o EV trochu zajímá - problémem jsou baterie. Jednak cena (pak je celé auto drahé), pak taky nedostatečná hustota energie (při trochu rozumném dojezdu váží baterka půl tuny) a taky pomalé nabíjení.
a co Tesla model 3, ta zlacnila a startuje na 26 742,50€ (683 163,91Kč) ale to je cena prepočtom z USD, u nás nejaké clo+dovoz?! ale aj tak to snad nemoze ist cez 1 000 000Kč, to by už čo bolo priplácať si 1/2 z ceny auta ci viac?!
Přepočítavat cenu Tesly 3 z USD je nesmysl. koukněte se, kolik stojí v Německu nebo v Rakousku, tam už se normálně prodává. V ČR a SR pořád nic, jsme pro Elona malý trh. A to si to někteří objednali už na jaře 2016, to je čekací doba delší než na nějakou limitovanou edici Ferrari :-)PS:Tady si můžeš zkusit nakonfigurovat Teslu 3, nejlevnější za 45.700 eur:https://www.tesla.com/de_AT/model3/design...
na hybridu vam psychopati vysvetli, jak uzasne je jet na hory s lyzema ve 4lidech s I3. Nebo s Jooniqem do Chorvatska.:-D
tak tam nechod a necitaj to
proc me bavi cist ty jejich nesmysly, kor kdyz je prudi runner42, vztekaj se jako mali jardove...
Na hybridu jsou i rozumní lidé, ale bohužel je tam hodně elektro fanatiků, se kterými je diskuse naprosto zbytečná. A to někteří ti fanatici a bojovníci za čisté ovzduší pořád jezdí ve "spalovací popelnici", ale ostatní nabádají ať jezdí v EV, aby i oni mohli dýchat čistý vzduch. opravdu úsměvné :-)
treba takovej kuk, to je ten spravnej psychopat co jezdi spalovakem....Rozumnych je malo, ale jsou.
Když si tak vzpomenu, tak doteď se mi z něj vlastně nepodařilo dostat na co vlastně jezdí? Tipuju nějakou 10-15 letou naftu. Asi z má toho nějaký ty komplexy, fanatický řeči na téma smrdutý spalováky a Tesla über alles..Každopádně jestli chcete mít od něj klid položte dotaz na téma jeho vozový park,druh paliva, stáří, nebo se s ním prostě zdvořile rozlučte a pak jej navždy ignorujte. Podle jeho vytříbeného slovníku v něm poznávám minimálně tak ještě 1-2 diskutující. To už je fanatismus tohle. Chvíli jsem měl i podezdření, že je to sám "Mr. Magnézium" a tímto ubohým způsobem si zvyšuje prokliky na webu. Ale po tom co si zavedl povinnou registraci a defacto si zabil diskuzi, tak to asi opravdu není on. Ale musely mu poklesnout prokliky, podle toho jak to zaváděl na několik pokusů. Po tom co tohle zavedl, řekl jsem si také, jestli to mám zapotřebí. Hádat se tam s tím vocasem s několika nicky, rozumné argumenty fanatická odpověď ve stylu sračky, sračky, sračky, prdel.. Občas "Demokratická cenzura" a to u komentů bez žádných hrubostí, jen po upozornění na nějaké ty "praktické mouchy" z oblasti EV. Články vesměs na jedno téma-Tesla, Tesla, EV, Tesla...O ostatních novinkách i z jiných odvětví pohonů se tam člověk stejně dočte jen málokdy. Největší převaha opět Tesla články-a to si to říka Hybrid. Občas tam ještě prolítnu diskuzi, ale pořad to samé. Nechápu proč se nepřejmenuje rovnou třeba na milujutesluaeona.cz
Pro Kuka nemám ani výraz. To co tam předvádí je fakt neuvěřitelný. Tolik agresivity v příspěvcích jsem nikdy u nikoho neviděl. Strašně mě to tam obtěžovalo číst a proto tam už nechodím.
To Martin, nevim co pise KUK ale co si pamatuji tak agresivita a urazky runnera42 jsou taky na vysoke urovni. Takze blbci se najdou na obouch stranach barikady
Runner42 píše obsahově kvalitní komenty, nadává jen jako odpověď na agresi nebo očividnou tupost.
Tak si to tam dojděte přečíst. Runner je slabý čajíček.
Těch rozumnýcj e tam skutečně pomálu. Aktuálně tam strašně frčí že fanoušci EV přesvědčují vlastníky spalovacích aut že zajet 50m na benzínku, šáhnout na tankovací pistoli a natankovat je daleko více obtěžující a časově náročné než někde hodinu dobíjet. Fakt je to tam sebranka fanatiků.
Ano, nabijeni kabelem je podstatne pohodlnejsi! :-D :-D :-DV posledni dobe jsem si povsiml, ze manageri majici sluzbeni EV uz ztratili motivaci neustale vyndavat, rozmotavat a zapojovat kabely. Pred odjezdem je zase odpojovat, smotavat a uklizet. Vubec se tomu nedivim. Ono je to za neprizniveho pocasi docela uspinena pakarna.Pri odjezdu dnes uz kabely jen odpoji od auta a nechaji jen tak lezet na zemi. Takze tak nejak se to ma s "tim vysoce komfortnim nabijenim". ;-)
"na dálnici aspoň stovkou za hodinu" panebože, co to je zase za pisálka. Takže jet o 30 km/hod pomaleji než ostatní je v pořádku a bezpečný?Jinými slovy, z těch uvedených předražených hraček není auto ani jedno.
takze kamiony 80km/h a autobusy 90km/h (vetsinou, muzou az 110km/h) jsou vlastne na dalnici nebezpecny? aha :-O
Pro průměrného spěchajícího čecháčka bezesporu ano.
V strednom pruhu na dialnici okolo Prahy osobaky bezne jazdia 100-110 km/h :)
Jak rychle jezdi nakladaky a autobusy? A spousta osobaku jezdi rychleji nez 130.
Fuj, to je ale oskliva fotka. Opravte si to prosim. To uz tam muzete rovnou dat Kalamity Jane na WC.
Tohle je docela dobré pro přehled, co už je u nás dostupné a vlastně, jak drahá ta auta jsou. EV Smart za 600 to je fakt pecka, stejně jako Golf-e skoro za milion. To fakt není pohon pro každého. A nikdy nebude.
Brzo to bude pro každého až na spalovák bude uvalena 100% daň a další znevýhodnění.
Fakt a jako? :-D A odkdy tím, že něco levnějšího zdražím, tak to drahé automaticky zlevní? Něco mi říká, že pak už pro to drahé, není důvod zlevňovat už vůbec. Nebo jste pozoroval že při zdražování brambor, chleba a piva klesala cena banánů, ústřic a Šampanského?Vozový part bude dále stárnou, nová auta se nebudou tolik prodávat. Samo že z toho mála nás budou ohromovat statistikou, jak všichni vlastně chtějí EV. A když se bude málo prodávat, bude nakonec i málo vyrábět a málo zaměstnávat a málo půjde z daní do rozpočtu státu prostě super.
Hloupy Honzo musi te brat v uvahu ze automobilky budou platit za emise tedy za EV budou platit nula a za fosil dardu takze je logicky ze zdrazi fosil tak aby byl drazsi nez EV protoze budou potrebovat prodat vic EV nez fosilu aby neplatili pokuty a to nepocitam postupne slevnovani vyroby EV. Ono je rezdil jestli vyrobite 10000 EV rocne nebo milion..
Vychladni. Já po ničem takovém netoužím. Ale stačí se podívat do Norska. Asi nás to časem čeká taky.
Norsko celou elektrickou infrastrukturu a elektřinu dotuje z ropy. Takže je to obecně neplatný příklad. A ano, u nich není automobilový průmysl, takže jim je to šumák.
Myslíte ta xxlet stará auta co tam jezdí? No to už je nám hodně podobný. A sever už zádnou automobilku nemá takže jim je to šumák jestli budou kupovat z evropy nebo asie.
Tak oni Nori regulernu vlastnu automobilku nemaju - a su usetreni od huravlasteneckych vykrikov do tmy.
Norove meli nejakou automobilku?
Pár jich měli, ale žádná nepřežila déle jak deset let.
Ale maji plno ropy a zemního plynu na rozdíl od nas :-O
To už nebude pro nikoho
Do garáží navezeme slámu a zaparkujeme tam koně a před dům žebřiňák.B-]
Koně doma mam, dokonce i kočár , ale jet s tím do Chorvatska no potěž...:-D
A nebo tak.
Nepsal někdo náhodou, že nejpožadovanější vozem v naší republice je rodinný hatchback, nebo kombi pod 400 000 v hotovosti? To asi Smart a ti ostatní nezachrání obzvláště pokud se zjistilo, že dojezd je tragicky menší než papírově hezké číslo.A jestli půjčovna stačí několika vousatým hošanům v kostkované košili v Brně nebo Praze fakt zbytek republiky netankuje. Těch pár kilometrů můžou chodit pešky nebo jezdit na Ukrajině po dědovi.
Mě stačí škoda kodiak, mám jí čiplou a výkonu je tam opravdu dostatek, hmotnost nižší než tato křupka co nic nevydrží, u nás na moravě v Buchlovských serpentinách, když jí dám napít tak letí jako raketa a nežere
Jj cip tuning, vesnicka zabava. A to jsem myslel, ze uz maji lidi rozum a oni se dal chlubi jak jim to super jede a jak nekoho předjedou a rikaji si pri tom jaky jsou machri
Musim se priznat, ze ze soucasneho stavu EV nejsem prilis nadseny.EU mohutne tlaci na elektromobilitu a tak automotive spolecnosti musi masivne investovat do EV, z cehoz ovsem maji prozatim nulove zisky. Pouceny koncovy zakaznik totiz EV povetsinou odmita, protoze auta s omezenimi plynoucimi ze soucasneho stavu EV, pro nej nemaji vyznam. Nedavno zde na autorevue byla informace, ze podil EV na celkovych prodejich osobnich vozidel v EU za rok 2018 cinilo 1.6%.Penize na investice do EV se ovsem odnekud vzit musi, protze jaksi z niceho vyvoj cehokoliv delat nelze. A kdyz tedy EV nevytvari zisky, musi se penize vydojit z neceho, co zisky prozatim generuje. Tim jsou v pripade automobiloveho prumyslu klasicka auta. Toto muze byt jeden z duvodu (ne rozhodne ne jediny, lec jeden z vice) rustu cen automobilu v posledni dobe. A rust cen muze byt jeden z duvodu poklesu prodeju v poslednich mesicich.Automobilovy sektor je na hranici recese a EV je zrejme jeden z povicero duvodu proc tomu tak je. EU si je samozrejme velice dobre vedoma, ze automtive je velmi vyznamna slozka ekonomiky cele unie. Lze tedy ocekavat, ze se bude EU snazit nejak "pomoci", hadam ze predevsim "stimulaci" popavky po EV. Nikoho by tedy nemela prekvapit diskuse o zavadeni dani na klasicaka auta po vzoru Norska. Zpravy o tom, kolik ze procent EV jiz v Norsku jezdi, clovek cte snad kazdy mesic. O tom, jak jsou s EV v kazdodennim zivote spokojeni samotni Norove, jsem nikdy necetl ani radku.Proti vyvoji a zavadeni EV nic nemam. Podle meho nazoru EV v soucasne podobe neprinasi zadnou pridanou hodnotu a spise nas jako celek poskozuje. Nejen tedy finance, socialne, ale tez obcansky.Tim myslim neprijatelne smerovani spolecenskych a politickych debat: Zrejme z nedostatku racionalnich a prijatelnych argumentu, stavi fanaticti zastanci EV proti cele rade argumetu o neprakticnosti EV v kazdonnim zivote demagogicka prohlaseni typu, ze obcane vlastne nemaji co cestovat a nebo at si zaridi zivot tak, ze bud budou lapet na jednom mise a vse zaridi on-line a nebo budou jezdit maximalne na jizdnim kole.V tomto okamziku uz ovsem vubec nejde o zalezitost EV X spalovaci. Jde o plizive prosazovani "pozitivne minene" diktatury (lec stale diktatury). Jetlize totiz prijdeme o svobodu pohybu, je uz zhola jedno cim vsim nam bude zakazano jezdit.
a zase ta spropadena EU, takze to ze treba Cina ma dokonce kvoty na prodeje elektromobilu, za to taky muze EU? a tam nehrozi jen pokuty, ale zakaz prodeje celeho portfolia znacky, a treba ten malej koncern VW vlastne v Cine nema moc co prodavat, takze mu vlastne vubec nevadi ze by mu tam zakazali prodavat auta kdys tam nebude mit elektromobili v nejakem % zastoupeni v prodejich :-D ale muze za to EU B-] EU je na tom jeste docela dobre a ukazuje to treba situace Toyoty, ta treba v Eu zatim elektromobily prodavat nehodla, presto asi nebude mit v EU do roku 2025 problem a bez elektromobilu to zvladne, stejne tak treba Mazda, jak jen to ty automobilky z toho "vychodu" delaj ze to zvladnou bez elektromobilu kdys ty Evropske to teda jak se tu pise nezvladnou? :-O
Mam tomu rozumet tak, za zavadeni emisnich norem v EU je zodpovedna Cina? :-O
ne, emisni normy ale take nestanovuji nic o elektromobilite ;-) je na kazde automobilcce jak se s danym alimita dokaze vyporadat, Asijske na to sli a jdou treba hybridizaci ;-) Evropske automobilky to zkusili s plynakama a neuspeli a o ty auta neni tak velkej zajem aby jim to nejak pomohlo snizit emisni prumer jima prodavane flotily aut ;-) zaroven Evropske automobilky totalne zkrachovali co se vyvoje alternativnich pohonu tyce, a ze na ne dostali od EU a od vlad Nemecka a Francie nekolik miliard eur ;-) treba v Audi za ty dotace vymysleli tu jejich slavnou naftu z CO2 a vodiku neboli „e-diesel” a vsichni vime jak tohle skoncilo, z vyrobnima nakladama prez 2 eura na litr by si to kupoval na cerpacce za treba 3-4 eura za litr jen magor kdys normalni nafta stoji ikolo 1.2 eura :-D Mercedes ty penize vlozil do Tesly, aby si nechal postavit elektricke B, ale do seriove vyroby ho pustil bez moznosti rychlonabijeni, pritom meli dokonce crossdohodu ze by ty auta mohli nabijet na siti Supercharger, ne Mercedes po nejake dobe akcie Tesly prodava a Mercedes B ukoncuje jako totalni prodejni propadak :-D , to je ta Evrospka "naskok diky technice", tenhle naskok zpusobyl ze Evropske automobilky nemaji naskok, ale jsou technologicky 100 let za zbytkem sveta B-]
Líbí se mi přístup Toyoty, která začala s hybridy už před 20 lety. Tehdy byla motivace zřejmě nahradit hybridem naftu, alespoň do Evropy. A pak zřejmě také kalifornské normy, kdo ví. Ale podstatné je, že teď se jim celý ten vývoj zúročuje a nemusí narychlo chvátat s EV. Ale jsem si jistý, že dělají výzkum i na poli EV a baterek, jenomže do světa to vypustí až to bude pro zákazníka zajímavé a lépe použitelné, nejsou nuceni jako ostatní.
ano Toyota na elektromobilech pracuje, kvuli Cine kde i elektromobily v nabidce maa take docela usilovne vyvyji spolecne s Panasonicem novy typ baterii, solid statena Toyote je krasne videt ze v EU to jde bez elektromobilu, kdesto v Cine to bez nej nejde kdys jsou tam % kvoty na jejich prodejea prave pro zakazniky jsou v tuhle chvili hybridy nejzajimavejsi volba, nizka spotreba, casto velka spolehlivost
Brusinko, vy nevidite zadnou pridanou hodnotu EV, ja vidim tyto :1.nulove lokalni emise. Co se tyce globalnich emisi tak i pri soucasnem mixu jsou nizsi o 25 %, za deset let o 50%2. I kdyz to stat casem zdani tak penize nepujdou z 50% arabum na jejich valky ale jenom nam nebot el.energii si umime vyrobit u nas3.podstatne jednodusi vyroba a udrzba. Baterie vydrz 450 000 motor 900000. Dolozeno konkretnimi pripady. 4.u lidi kteri nenajedou tydne vice jak 300 km odpadaji navstevy benzinovych stanicOpravdu nema EV zadnou pridanou hodnotu? Ano je pred nama jeste plno problemu ale ty lidstvo postupne vyresi. Kdyby vam pred 100 roky nekdo rekl, ze kazdy den budou po mori plout tisice tankeru, z nich se bude ropa presouvat do rafinerii kde pomoci el energie bude vytvareno palivo, ktere se pak v statisicich cisternach bude prevazet k benzinkam kam budete muset prijet a nacerpat si palivo taky by vam to prislo hodne slozite
Petre, napsal jsem "EV v soucasne podobe". Z toho je snad jasne, ze se zde bavim o tom, jaka je situce dnes a tady. A situace je takova, ze nabijecich stanic je zalostne malo a pribyvaji tempem chromeho hlemyzde, nabijeni trva pomerne dlouho, EV jsou bud hodne draha a nebo hodne mala. EV maji pomerne maly dojezd a k tomu jeste pristupuje, ze jej velice silne ovlivnuje styl jizdy, povetrnostni podminky, pouzivani palubnich systemu. Takze se jen velice obtizne odhaduje, kam az clovek muze dojet. To, co ukazuje pocitac na zaklade dosavadni jizdy, je hezke, lec staci napriklad zapnout topeni a zbytkovy dojezd je ihned uplne jinde, nez byt pred minutou. Tohle muze bavit snad jen stoicky klidneho mnicha, ktery cely tyden pred jizdou medituje. A kdyz nekde na ceste dojde palivo, jen tak si clovek nedojdete s kanystrem nacepovat. Tohle vsechno a jeste mnoho dalsiho jsou duvody, proc se EV temer neprodavaji.Mohl bych vase nazory rozporovat i dal, ale musim se priznat, ze mne to uz vubec, ale vubec nebavi.
Já znám Petra ze serveru hybrid. Diskuze a ním je utrpením, protože dokáže mluvit o věcech co jednou budou u ev normální a zároveň tuto budoucnost vydávat za aktuální situaci. Občas to s ním bylo fakt absurdní.
Samozřejmě, zcela jistě mají EV řadu výhod oproti spalovacím autům. Ale taky mají řadu nevýhod a omezení, která (zatím) brání jejich masovému rozšíření. A uživatelé to ví, umí si to spočítat a výsledkem jsou velmi nízké prodeje EV. Takže EV se masově rozšiřují jenom tam, kde jsou protlačována skrz regulace a brutální zdanění spalovacích aut. To je realita Norska.Já si EV klidně koupím, ostatně už i teď jedu občas na elektřinu, je to krásně tiché... akorát mě nesmí EV tak omezovat, musí mi poskytnout stejnou službu jako spalovák a navíc přidat ty výhody. A pak za něj klidně i něco připlatím, protože budu jezdit za levnoa levná bude taky údržba. Zatím takový EV neeistuje.
to slovo zatim je to spravne slovotak jako se pred 100 lety zacali masove rozsirovat auta se spalovaci technikou, a ze to nebylo za 10 nebo 20 let, ale spise za 40-50 let, tak u aut s elektromotory misto tech spalovacich motoru to bude podobne, nebude to masove aniz a 10 nebo 20 let, ale spise za tech 40-50 let :-)rekneme ze prvni seriove auto byl Ford model T, auto ktere se zacalo prodavat pred 111 lety, a nemelo as tak moc daleko od toho jak dnes nekteri vnimaji elektroauta oproti spalovacim, tedy malej dojezd okolo 200 kilometru, malou maximalni rychlost okolo 70km/h, a o masovosti automobility se pritom hovori az nekdy od 40 let, tedy o nejakych 30 let pozdeji, elektromobily seriove vyrabene mame rekneme od roku 2009, male mestske vajicko Mitsubishi i-Miev v Evrope spise zname jako Citroen C-Zero a Peugeot Ion, malej dojezd, mala rychlost, a vidime kam to dostahli elektromobily za tech 11 let, takze kde budou za dalsich 19 let? to zatim je proste spravne slovo, zatim je to elektromobil jen pro velmi malou skupinu motoristu, zatim ....:-)
Uvidímě, kam vývoj dospěje... jak jsem psal, pro mě zatím EV není. Naštěstí je velký výběr aut, která moje požadavky splňují, takže není kam spěchat a časem se snad dočkám EV, které mi bude vyhovovat :-)
Počkej, až přijde runner a začne ti vysvětlovat, že elektroauta tu jsou s námi déle, než spalovací a podobné plky... To, že mezi prvním spalovacím motorem a rozvojem automobilů je mnohem delší doba, vidět nechtějí...
Ale zrovna v tomhle ma runner pravdu. Mrkni na google.
Jak to říci...* Mám pochopení pro chlapy, kteří se rozhodnou věnovat svou... fyzickou lásku... ovci. * Když mne budou přesvědčovat, že ovce je lepší než krásná žena, budu s nimi intenzivně nesouhlasit.* Když mi budou vykládat, že "láska s ovcí" je tak nějak pokrokovější a že pouze jí patří budoucnost, budu zavile až zarputile protestovat.* No a když mi tu ovci namísto ženy budou (jistě přes nějaké pokrokové komitéty v rámci EU) vnucovat, budu proti tomu bojovat, dokud mi budou síly stačit.A s elektromobilitou to vidím úplně stejně!
:-D :-D :-D :-D :-D :-D
Pacienti...
Původní záměr byl tlačit na udržitelný růst světové ekonomiky skrz nucené investice do tohoto vybraného sektoru pomocí klimatické dohody. Jenže to (podle mě nechtěně) nabralo takový fanatismus, že se to zvrhlo v totální buzeraci privátní i korporátní sféry. Navíc je nutné nakupovat od Číňanů v Africe lithium, kobalt, měď a vše ostatní. Vidím to tak, že vlastnictví a využívání vozu se značně prodraží a z hlediska individuální mobility se vrátíme někam mezi 80.léta. Dále nám v budoucnu prudce podraží energie a jakákoliv výstavba. Ideální podmínky pro příchod nového Lenina.
Tak to bych nebyl takový optimista Š120 nestála to proti platu tolik co teď EV .
Pro CR/CSSRPrumerna mzda 1980 - 2462 Kcs Prumerna mzda 2018 - 33840 KcCena automobilu Skoda 120 GLS v roce 1977 - 65000 Kcs, tudiz v pomeru k platu bychom namisto ni chtely vozidlo do 893400 Kc.Tudiz je nutne rozhodnout, zda Renault ZOE. KIA Soul EV nebo HyundaiIoniq Electric jsou dostatecnym ekvivalentem pro Skodu 120 GLS.Vykon je u EV lepsi, tocivy moment je mnohem lepsi, nejvyssi rychlost srovnatelna, zrychleni lepsi, a dojezd bohuzel pouhe 2/3.
Tak to chápu, že Š120 byla tak drahá v roce 1977....Když se prodávala až 1978! V osmdesátých letech stála cca od 60000 do 67000. Plat byl už přes 3000,- Tedy méně než dva roční platy. GLS rozhodně není základní model, ale to co je v tabulce jsou základní ceny, na které se za hotové pravděpodobně nikdy nedostanete.Průměrná mzda pro rok 2019 dělá 32 699 korun takže na ono Huhlej v základu je to podstatně víc než dva roky. K tomu se píše že 2/3 lidí na průměrnou mzdu nedosáhnou. Přesto si mohou dovolit nové nebo ojeté vozidlo třídy C pod 400k Ale takový luxus jako EV viz Zoe a draší ne..
v roce 1978 urcite nebyla prumerna mzda v Ceskoslovensku pres 3000,- :-D to cislo 3000 sis vycucal z prstu na noze, jinak si ho nedokazu vysvetlit
A ještě umět i číst....
Chlapi, co to píšete za pitomosti? Motáte průměrnou hrubou mzdu s cenou automobilů, ale v "čistém" příjmu. Hrubá mzda nic nevyjadřuje, nejsou procentuálně stejné daně. To potom vypadá, že za socíku to vlastně nebylo tak špatné.
Vidím, že tady snad jsou jen trubci, kteří nic neví, nebo to nezažili. A hlavně si přečtěte pasáž Oslovská daň. To by byla pro mnohé rána, kdyby tuhle pitomost zavedli v dnešní době při klesající porodnosti.:-Dhttps://finexpert.e15.cz/dane-meli-jsme-se-za-soci... ...
http://komuniste.com/socialismus-nizke-mzdy-dr... ...
Ta cisla nejsou presna, vychazi ze statitstickych rocenek a bohuzel z tabulky, ktera uvadi ceny pro rok 1977. V roce 1978 byla prumerna mzda 2537 Kcs a jeste v roce 1986 byla pod 3000 Kcs.Termin "prumerzna mzda pro rok 2019" jeste neexistuje, pokud nemate planovane hospodarstvi (proto jsem pouzil prumernou mzdu z posledniho kvartalu 2018).V tech sedmdesatych a osmdesatych letech si zadny osobni automobil nemohl dovolit kazdy. Take proc, kdyz za stejnou cenu bylo mozne postavit dum svepomoci, nebo mit dve tretiny druzstevniho bytu.Dnes si stejne tak vetsina lidi nemuze dovolit ani auto za 830000 ani za Vami uvedenych 400000, protoze lide maji jine priority, a tak si poridi auto z bazaru, nebo za nej plati nejakou castku mesicne (at jiz uver nebo leasing).Zdroj:https://autobible.euro.cz/retro-nedeli-kolik-stala-... ... https://www.czso.cz/documents/10180/35067255/... ...
Což nemění nic na tom že v roce 1977 žádná Š120 na trhu nebyla, když se začala dělat až v roce 78. Stejně to nemění na tom že ta cena GLS nebyl základní model a cena byla koncová. To se ale o té tabulce říct nedá.Ta tabulka s cenou EV je podle mě nepravdivá, nebo zavádějící, protože za hotové převodem to nové\nepřihlášené EV auto v této ceně nekoupíte.Vzhledem k nedostatku zboží a plánovanému hospodářství byl takový nepoměr.Podle počtu vyrobených kusů auto jako Focus, C3 , P306, i30 atd.. si takové auto může dovolit hodně lidí. Proto sem psal do 400 000 a s daní. Za to pokud nemají na EV v hotovosti, nebudou na něj mít ani na splátky . A je jedno jestli to nazvete úvěr, leasing nebo operativní leasing. A solidní nabídku EV v bazarech ještě hodně dlouho neuvidíme, přecenit když nakupuji na modile tečka dé é tak mnohé Ev stojí v bazaru stále víc než to co by ti lidé chtěli dát za nové.
Skutečnost je taková, ze tehdejší průměrnou mzdu s dnešní nejde primo srovnávat prave proto, ze jestli na dnešní průměrnou mzdu nedosáhne 2/3 lidi, kdysi to nebyla ani polovina...skoro třetina. Rozdíly mezi bohatými a chudými nebyly proste v CS takové 😎
A tak jako jó s tím se dá souhlasit. Ale proč se tak příšerně rozepisovat o dojezdu?I kdyby ty EV dojely 1000km, tak cena, cena a znova cena. Až budou EV v kategorii B C pod čtyři sta za hotový, dojezd i pod 500km, bude Evropa zachráněna. Takhle propadne výroba na třetinu, nebo pětinu.
Klid ono to tak horké nebude.
Nano technologie je na tak vysoké úrovni, že baterky už lepší nebudou a budou stát stejně. El. energie nejsou data. Mědi taky cena neklesá
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.