Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Trh dostupných elektromobilů už zanedlouho projde výrazným rozšířením, o tom není pochyb. Co když ale chcete elektromobil do milionu korun právě teď?

Elektrický pohon se již pomalu a jistě dostává do těch nejnižších segmentů automobilové hierarchie. Dá se přitom říct, že zlomovým obdobím pro kategorii dostupných elektromobilů bude rok 2020. Malé elektrické modely čekáme od celé řady výrobců a současná nabídka bude od dost větší. A to mluvíme právě o cenové hladině vozů do 1 milionu korun.

Než se tedy dočkáme oficiálního spuštění prodeje například Škody Citigoe iV, jejího sourozence Seatu Mii Electric, vysoce očekávaného VW ID.3, Peugeotu e-208 a jeho dvojčete Opelu Corsa-e nebo stylové Hondy E, v tuto chvíli je český trh dostupných elektromobilů zastoupen osmicí vozů. Podrobnější tabulku srovnání najdete níže.

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Počítáme navíc s jaksi plnohodnotnými automobily, u kterých se nemusíte obávat vyrazit na dálnici aspoň stovkou za hodinu, tudíž nám z výběru odpadávají městské krabičky jako VXT nebo elektrický Aixam. Ke krabičkám má ale blízko Smart, jehož EQ fortwo startuje v Česku na částce 568.900 Kč a patří tak k cenovému dnu levných elektromobilů. Jeho malý akumulátor o kapacitě 17,6 kWh zajistí udávaný dojezd až 160 kilometrů (NEDC).

Poté už míříme ke kategorii čtyřmístných, respektive pětimístných vozů, u kterých zase cenovkou vede Smart s modelem EQ forfour. Za 578.900 Kč a se stejnou technikou jako menší fortwo ujede 155 km (NEDC). Oba Smarty mají elektromotor o výkonu 60 kW (82 koní) a zvládnou jet rychlostí 130 km/h. Na opravdu slušně prostorné auto s obdobně slušnou výbavou je ale nutné skočit do hladiny 800 tisíc korun.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Právě tady už začíná Renault Zoe za 837.000 Kč a Kia Soul EV za 869.980 Kč, přičemž oba modely jsou odchozími generacemi, protože na trhu se již netrpělivě očekává jak nový e-Soul, tak nedávno uvedené Zoe. S dnešními dojezdy 302 km (WLTP), respektive 250 km (NEDC) u Kie, si tak novinky s vylepšenou technikou už zanedlouho řádně polepší.

Korejské elektromobily dále zastupuje Hyundai Ioniq Electric, jehož základní cenovka startuje na 882.990 Kč, přičemž obdobně jako u zbylých elektromobilů se musíte spokojit s maximálně dvěma stupni výbavy (mnohdy i jediným). Elektrický Ioniq nabídne bez ohledu na výbavu udávaný dojezd přes 280 km (NEDC) a výkon elektromotoru 88 kW (120 koní). Už letos v září by ale měla do prodeje zamířit jeho modernizovaná verze.

Na internet unikly fotografie interiéru ID.3. Tohle jste u VW ještě neviděli

Na internet unikly fotografie interiéru ID.3. Tohle jste u VW ještě neviděli

Jak je vidno, milionová hranice není zrovna lichotivá pro dojezdy alespoň přes 300 km. Nissan Leaf v nejslabší verzi za cenu 937.000 Kč (respektive 950.000 Kč, pokud chcete silnější palubní nabíječku) tak zajistí maximálně 270 km (WLTP). S výkonem 100 kW (136 koní) pak začíná na 939.990 Kč SUV Hyundai Kona Electric, který ujede až 289 km (WLTP). Za větší dojezd a vyšší výkon (449 km, 150 kW) už cena sahá přes 1,1 milionu korun.

Těsně pod milionem, s dojezdem 231 km (WLTP), se poté umisťuje vysluhující VW e-Golf startující na 993.900 Kč. Jeho nepřímým nástupcem bude příští rok zmiňovaný VW ID.3, jehož cenovka se má v základní verzi s dojezdem okolo 330 km pohybovat rovněž okolo milionu korun.

Srovnání elektromobilů na trhu ČR (do 1 milionu korun): 
Model Smart
EQ fortwo
Smart
​EQ forfour
Renault
ZOE
Kia
Soul EV 
Hyundai
Ioniq Electric 
Nissan 
Leaf
Hyundai Kona 
Electric
VW
e-Golf
Verze/výbava - - R90 Z.E Premium Future Acenta Eco -
Největší
výkon [kW]
60 60 68 81 88 110 100 100
Točivý
moment [N.m]
160 160 220 285 295 320 395 290
Kapacita akumulátoru 
[kWh]
17,6 17,6 41 30 28 40 39,2 35,8
Dojezd 
[km]
154-160 149-155 300-
302
250 280 270 289 231
Zrychlení
0-100 km/h [s]
11,5 12,7 13,2 11,2 9,9 7,9 9,7 9,6
Max. rychlost
[km/h]
130 130 135 145 165 144 155 150
Základní
cena [Kč]
568.900 578.900 837.000 869.980 882.990 937.000 939.990 993.900
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků