Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi pro čtyři lidi a rovněž jako užitkový vůz.

Už pod magickou hranici stovky tisíc korun se dostala oficiální cenovka  malého elektrického vozítka firmy Velorxtrike. Tento údaj se týká čtyřkolové verze, tříkolka je ještě o pět tisíc korun levnější. "Snížení ceny si můžeme dovolit hlavně díky slušným prodejním výsledkům na zahraničních trzích," vysvětluje jednatel společnosti Velorxtrike Pavel Brída.

Vozy VXT 1 Trio (tříkolka) a VXT 2 Quadro (čtyřkolové vozidlo) jsou v ČR na trhu již od loňského roku. Zmíněné cenovky jsou se sice bez DPH a baterií zajišťujících pohon, Brída nicméně upozorňuje, že ty už cenu příliš nenavýší.  Zájemce může totiž zvolit buď levné olověné baterie v řádu několika tisíc korun (s packem 10ks těchto baterií je dojezd až 100km na jedno nabití)  nebo si za měsíční pětisetkorunový poplatek může baterie (tentokrát již lithiové) pronajmout.

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Jedna základní sada těchto lithiových baterií umožňuje dojezd až 50 kilometrů. Je si ji samozřejmě také možné zakoupit v ceně od dvaceti tisíc korun. "Důležitou novinkou je i to, že lithiový bateriový pack je vyjímatelný z vozu. Má hmotnosti cca 23 kilogramů a lze ho tedy vzít a dobíjet třeba v teplé kanceláři nebo klidu domova“ vysvětluje Brída. Pokud si tedy zákazník objedná dvě sady baterií, může jednu využívat pro jízdu a druhou dobíjet do rezervy. Vozidlo pak může využívat prakticky nepřetržitě bez ztrácení času u dobíjecí stanice.

Vozidla Velorxtrike vyrábí společně s čínským partnerem. Čtyřkolový VXT 2 Quadro měří na délku jen 226 centimetrů a na šířku 118. Při parkování tedy zabere jen o něco málo místa více než motocykl. Pohání ho tříkilowattový elektromotor umístěný u zadní nápravy. Vozidlo je určené do města, čemuž odpovídá i maximální rychlost 45 km/hodině. Nabízí se v šesti barevných variantách, přičemž většina z nich kombinuje na karosérii dokonce tři barvy.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Zákazník si v současné době může do vozu dokoupit v rámci příplatkové výbavy například rádio, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, elektrické ovládání oken, topení, střešní nosič nebo také couvací kameru. 

Firma Velorxtrike nabízí také elektrické motocykly a elektrokola. Od září se nabídka dále rozšíří. "Nabídneme další typ elektrického motocyklu a současně i užitkový elektromobil. Ten bude sice nadále schopný převážet dva dospělé pasažéry (sedící tentokrát již vedle sebe), ale za kabinou bude i rozměrný box pro přepravu nejrůznějšího zboží nebo zásilek. Také poprvé nabídne i osobní  elektromobil v kategorii L7e se čtyřmi místy.

Na galerii elektrovozidel Veloxtrike nabízených nyní i v blízké budoucnosti se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 568 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 274 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 152 049 km
Cena: 203 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 110 434 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků