Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi pro čtyři lidi a rovněž jako užitkový vůz.

Už pod magickou hranici stovky tisíc korun se dostala oficiální cenovka  malého elektrického vozítka firmy Velorxtrike. Tento údaj se týká čtyřkolové verze, tříkolka je ještě o pět tisíc korun levnější. "Snížení ceny si můžeme dovolit hlavně díky slušným prodejním výsledkům na zahraničních trzích," vysvětluje jednatel společnosti Velorxtrike Pavel Brída.

Vozy VXT 1 Trio (tříkolka) a VXT 2 Quadro (čtyřkolové vozidlo) jsou v ČR na trhu již od loňského roku. Zmíněné cenovky jsou se sice bez DPH a baterií zajišťujících pohon, Brída nicméně upozorňuje, že ty už cenu příliš nenavýší.  Zájemce může totiž zvolit buď levné olověné baterie v řádu několika tisíc korun (s packem 10ks těchto baterií je dojezd až 100km na jedno nabití)  nebo si za měsíční pětisetkorunový poplatek může baterie (tentokrát již lithiové) pronajmout.

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Jedna základní sada těchto lithiových baterií umožňuje dojezd až 50 kilometrů. Je si ji samozřejmě také možné zakoupit v ceně od dvaceti tisíc korun. "Důležitou novinkou je i to, že lithiový bateriový pack je vyjímatelný z vozu. Má hmotnosti cca 23 kilogramů a lze ho tedy vzít a dobíjet třeba v teplé kanceláři nebo klidu domova“ vysvětluje Brída. Pokud si tedy zákazník objedná dvě sady baterií, může jednu využívat pro jízdu a druhou dobíjet do rezervy. Vozidlo pak může využívat prakticky nepřetržitě bez ztrácení času u dobíjecí stanice.

Vozidla Velorxtrike vyrábí společně s čínským partnerem. Čtyřkolový VXT 2 Quadro měří na délku jen 226 centimetrů a na šířku 118. Při parkování tedy zabere jen o něco málo místa více než motocykl. Pohání ho tříkilowattový elektromotor umístěný u zadní nápravy. Vozidlo je určené do města, čemuž odpovídá i maximální rychlost 45 km/hodině. Nabízí se v šesti barevných variantách, přičemž většina z nich kombinuje na karosérii dokonce tři barvy.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Zákazník si v současné době může do vozu dokoupit v rámci příplatkové výbavy například rádio, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, elektrické ovládání oken, topení, střešní nosič nebo také couvací kameru. 

Firma Velorxtrike nabízí také elektrické motocykly a elektrokola. Od září se nabídka dále rozšíří. "Nabídneme další typ elektrického motocyklu a současně i užitkový elektromobil. Ten bude sice nadále schopný převážet dva dospělé pasažéry (sedící tentokrát již vedle sebe), ale za kabinou bude i rozměrný box pro přepravu nejrůznějšího zboží nebo zásilek. Také poprvé nabídne i osobní  elektromobil v kategorii L7e se čtyřmi místy.

Na galerii elektrovozidel Veloxtrike nabízených nyní i v blízké budoucnosti se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků