Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi pro čtyři lidi a rovněž jako užitkový vůz.

Už pod magickou hranici stovky tisíc korun se dostala oficiální cenovka  malého elektrického vozítka firmy Velorxtrike. Tento údaj se týká čtyřkolové verze, tříkolka je ještě o pět tisíc korun levnější. "Snížení ceny si můžeme dovolit hlavně díky slušným prodejním výsledkům na zahraničních trzích," vysvětluje jednatel společnosti Velorxtrike Pavel Brída.

Vozy VXT 1 Trio (tříkolka) a VXT 2 Quadro (čtyřkolové vozidlo) jsou v ČR na trhu již od loňského roku. Zmíněné cenovky jsou se sice bez DPH a baterií zajišťujících pohon, Brída nicméně upozorňuje, že ty už cenu příliš nenavýší.  Zájemce může totiž zvolit buď levné olověné baterie v řádu několika tisíc korun (s packem 10ks těchto baterií je dojezd až 100km na jedno nabití)  nebo si za měsíční pětisetkorunový poplatek může baterie (tentokrát již lithiové) pronajmout.

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Jedna základní sada těchto lithiových baterií umožňuje dojezd až 50 kilometrů. Je si ji samozřejmě také možné zakoupit v ceně od dvaceti tisíc korun. "Důležitou novinkou je i to, že lithiový bateriový pack je vyjímatelný z vozu. Má hmotnosti cca 23 kilogramů a lze ho tedy vzít a dobíjet třeba v teplé kanceláři nebo klidu domova“ vysvětluje Brída. Pokud si tedy zákazník objedná dvě sady baterií, může jednu využívat pro jízdu a druhou dobíjet do rezervy. Vozidlo pak může využívat prakticky nepřetržitě bez ztrácení času u dobíjecí stanice.

Vozidla Velorxtrike vyrábí společně s čínským partnerem. Čtyřkolový VXT 2 Quadro měří na délku jen 226 centimetrů a na šířku 118. Při parkování tedy zabere jen o něco málo místa více než motocykl. Pohání ho tříkilowattový elektromotor umístěný u zadní nápravy. Vozidlo je určené do města, čemuž odpovídá i maximální rychlost 45 km/hodině. Nabízí se v šesti barevných variantách, přičemž většina z nich kombinuje na karosérii dokonce tři barvy.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Zákazník si v současné době může do vozu dokoupit v rámci příplatkové výbavy například rádio, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, elektrické ovládání oken, topení, střešní nosič nebo také couvací kameru. 

Firma Velorxtrike nabízí také elektrické motocykly a elektrokola. Od září se nabídka dále rozšíří. "Nabídneme další typ elektrického motocyklu a současně i užitkový elektromobil. Ten bude sice nadále schopný převážet dva dospělé pasažéry (sedící tentokrát již vedle sebe), ale za kabinou bude i rozměrný box pro přepravu nejrůznějšího zboží nebo zásilek. Také poprvé nabídne i osobní  elektromobil v kategorii L7e se čtyřmi místy.

Na galerii elektrovozidel Veloxtrike nabízených nyní i v blízké budoucnosti se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků