Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi pro čtyři lidi a rovněž jako užitkový vůz.

Už pod magickou hranici stovky tisíc korun se dostala oficiální cenovka  malého elektrického vozítka firmy Velorxtrike. Tento údaj se týká čtyřkolové verze, tříkolka je ještě o pět tisíc korun levnější. "Snížení ceny si můžeme dovolit hlavně díky slušným prodejním výsledkům na zahraničních trzích," vysvětluje jednatel společnosti Velorxtrike Pavel Brída.

Vozy VXT 1 Trio (tříkolka) a VXT 2 Quadro (čtyřkolové vozidlo) jsou v ČR na trhu již od loňského roku. Zmíněné cenovky jsou se sice bez DPH a baterií zajišťujících pohon, Brída nicméně upozorňuje, že ty už cenu příliš nenavýší.  Zájemce může totiž zvolit buď levné olověné baterie v řádu několika tisíc korun (s packem 10ks těchto baterií je dojezd až 100km na jedno nabití)  nebo si za měsíční pětisetkorunový poplatek může baterie (tentokrát již lithiové) pronajmout.

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Jedna základní sada těchto lithiových baterií umožňuje dojezd až 50 kilometrů. Je si ji samozřejmě také možné zakoupit v ceně od dvaceti tisíc korun. "Důležitou novinkou je i to, že lithiový bateriový pack je vyjímatelný z vozu. Má hmotnosti cca 23 kilogramů a lze ho tedy vzít a dobíjet třeba v teplé kanceláři nebo klidu domova“ vysvětluje Brída. Pokud si tedy zákazník objedná dvě sady baterií, může jednu využívat pro jízdu a druhou dobíjet do rezervy. Vozidlo pak může využívat prakticky nepřetržitě bez ztrácení času u dobíjecí stanice.

Vozidla Velorxtrike vyrábí společně s čínským partnerem. Čtyřkolový VXT 2 Quadro měří na délku jen 226 centimetrů a na šířku 118. Při parkování tedy zabere jen o něco málo místa více než motocykl. Pohání ho tříkilowattový elektromotor umístěný u zadní nápravy. Vozidlo je určené do města, čemuž odpovídá i maximální rychlost 45 km/hodině. Nabízí se v šesti barevných variantách, přičemž většina z nich kombinuje na karosérii dokonce tři barvy.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Zákazník si v současné době může do vozu dokoupit v rámci příplatkové výbavy například rádio, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, elektrické ovládání oken, topení, střešní nosič nebo také couvací kameru. 

Firma Velorxtrike nabízí také elektrické motocykly a elektrokola. Od září se nabídka dále rozšíří. "Nabídneme další typ elektrického motocyklu a současně i užitkový elektromobil. Ten bude sice nadále schopný převážet dva dospělé pasažéry (sedící tentokrát již vedle sebe), ale za kabinou bude i rozměrný box pro přepravu nejrůznějšího zboží nebo zásilek. Také poprvé nabídne i osobní  elektromobil v kategorii L7e se čtyřmi místy.

Na galerii elektrovozidel Veloxtrike nabízených nyní i v blízké budoucnosti se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků