Nejlevnější Dacia Duster stojí méně než Fabia. Ostudu nedělá, ale máme lepší tip

Dacii Duster po modernizaci u nás koupíte za cenu hluboko pod 300.000 Kč. Taková verze je ale určena pro skutečně nenáročného řidiče.

Budeme-li se bavit o poměru ceny a výkonu, nemá snad automobilka Dacia na českém trhu konkurenci. Řada výrobců se vydala cestou vyšší standardní výbavy, ta ale příliš nepřeje „ceně od“, na kterou spousta českých zákazníků stále slyší. Ani Dacia se v poslední době nevyhnula zdražování, ukažte nám ale na českém trhu středně velké SUV za cenu nižší než v případě spousty malých městských hatchbacků. Třeba nová Škoda Fabia v základu stojí 329.900 Kč, je ale pravdou, že už má docela slušnou výbavu.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster nedávno prošla modernizací a než si řekneme, jak jezdí, pojďme si připomenout její zřejmě největší trumf. Tím je cena 284.900 Kč za provedení Access s litrovým motorem TCe o výkonu 67 kW a točivém momentu 160 N.m, které platí za vstupní bránu do světa oblíbeného SUV. Nebudeme si nic namlouvat a hned uvedeme, že takové auto moc parády neudělá. Navíc uvedený motor je jediný dostupný pro základní linii. Zároveň si ale nemyslíme, že byste se za nejlevnější duster měli stydět.

Výbava zahrnuje jenom to nejnutnější. Z bezpečnostních prvků jsou to čelní, boční a hlavové airbagy, úchyty Isofix na zadních bočních sedadlech, asistent rozjezdu do kopce, omezovač rychlosti či ABS s rozdělovačem brzdných sil a brzdový asistent. Duster Access má ocelová 16palcová kola, vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v černé barvě. Chybí střešní lišty, rádio a z komfortních prvků se můžete spolehnout jenom na centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektrické ovládání předních oken. Ta zadní mají „švihadla“ a manuálně jsou nastavitelná i vnější zpětná zrcátka.

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Pokud požadujete alespoň nějaký komfort, doporučujeme linii Essential za cenu od 336.900 Kč. I ta stojí podobně jako nejlevnější Škoda Fabia a má ocelové šestnáctky v hezčím designu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené opěradlo zadního sedadla a zejména rádio s DAB, bluetooth, čtyřmi reproduktory a ovládáním na volantu. Kliky dveří a vnější zpětná zrcátka jsou stále v černé barvě, tentokrát už ale nechybí střešní lišty. Navíc je fajn, že si u verze Essential můžete připlatit za pohon na LPG (1.0 TCe/74 kW), a sice rozumných 10.000 Kč.

Dacia Duster 2021: Technické údaje a české ceny
Motor TCe 90 TCe 100 LPG* TCe 130 TCe 150 EDC
Objem [cm3] 999 999 1332 1332
Vstřikování nepřímé nepřímé přímé přímé
Výkon [kW/ot.min] 67/4400-4900 67/4400-4900 96/4500-6000 110/5250-6000
T. moment [N.m/ot.min] 160/2200-3750 160/2200-3750 240/1600-3500 250/1700-3250
Zrychlení [s] 13,1 15,1 10,6 9,7
Rychlost [km/h] 166 166 193 199
Spotřeba [l/100 km] 6,1 - 6,2 6,4 6,2 6,2
Cena Access [Kč] 284.900 - - -
Cena Essential [Kč] 336.900 346.900 - -
Cena Comfort [Kč] 369.900 379.900 422.900 -
Cena Prestige [Kč] 400.900 410.900 453.900 513.900
*uvedené údaje platí při provozu na benzin

Jen klimatizace pořád chybí. Ta je ve standardu až od výbavy Comfort (u Essential za příplatek 15.000 Kč) za stále přijatelných 369.900 Kč (1.0 TCe/67 kW), v případě verze na LPG za 379.900 Kč. Duster Comfort na LPG je zároveň poslední, který se ještě vejde pod čtyři sta tisíc korun, právě on je ale naším tipem na dostupné auto se spolehlivým motorem a nízkými provozními náklady.

Nová Dacia Duster v obří galerii: Dnes se poprvé svezeme! Máme velká očekávání

Nová Dacia Duster v obří galerii: Dnes se poprvé svezeme! Máme velká očekávání

Ve výbavě Comfort nechybí zadní parkovací senzory, litá 16palcová kola, rádio s dotykovým 8palcovým displejem a konektivitou Apple CarPlay a Android Auto, přední mlhovky, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (v barvě vozu, stejně jako kliky dveří), elektrické ovládání zadních oken či volant potažený umělou kůží.

Nabídka je samozřejmě široká a od výbavy Comfort můžete mít i čtyřkolku, u nás to ale vyhrála předokolka na LPG. V přiložené galerii si můžete porovnat základní verzi za méně než 300.000 Kč i náš tip v podobě verze Comfort. Přidali jsme i fotky vymazlených a výbavou napěchovaných verzí, se kterými včera jezdil Vláďa Kadera ve Francii. Jízdní dojmy vydáme už brzy.

Dacia Duster 2021: Technické údaje a české ceny
Motor Blue dCi 115 Blue dCi 115 4x4 TCe 150 4x4
Objem [cm3] 1461 1332
Vstřikování common-rail přímé
Výkon [kW/ot.min] 84/3750 110/5250-6000
T. moment [N.m/ot.min] 260/1750-2750 250/1700-3250
Zrychlení [s] 10,2 10,2 10,4
Rychlost [km/h] 183 175 198
Spotřeba [l/100 km] 4,8 5,3 5,3
Cena Access [Kč] - - -
Cena Essential [Kč] - - -
Cena Comfort [Kč] 426.900 471.900 -
Cena Prestige [Kč] 457.900 502.900 518.900

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků