Nejlevnější Dacia Duster stojí méně než Fabia. Ostudu nedělá, ale máme lepší tip

29 komentářů

Nalim
12. září • 8:48

Nemám absolutně nic proti Dacii, ale "levné auto" už to rozhodně není. Kromě ceny je potřeba se podívat, co za ni dostanu a to už u Dusteru rozhodně není žádná "hitparáda". Jako příklad mohu uvést třeba Ssangyong Tivoli grand za 429 tisíc v základu. Když se ale podíváte, co v tom základu dostanete, tak u Dusteru byste už byli na 500 tisících. Auto je to větší a mohutnější než Duster, kufr 720 l, motor 1,5 l turbo 160 koní, 285 Nm, klima, LED a mnoho dalšího. Nebo se podívejte na Mitsubishi ASX s 2 l atmosférickým motorem, např. bi LED světlomety v základu, atd., atd. cena obdobná. V těchto srovnáních už nemůže Dacia obstát. (obdobně Fabia), když mám motor ze sekačky, interiérem "v kůži" ani dvouzónovou klimou to nevylepším.

Jan
4. listopadu • 15:02

No jo, ale někomu opravdu stačí ten "základ". Někdo nepotřebuje LED světla, 285 Nm ani 160 k. Na ježdění na chalupu v lese a občasné nákupy v LIDLu to stačí. Ono někeří lidé po dálnici nejezdí skoro vůbec, do zahraničí max. za polské hranice pro levnější benzín, jezdí v montérkách a v autě vezou třeba dřevo na topení, stavební materiál na opravu chalupy či zahradnické potřeby pro údržbu zahradu. Když zařadí dvojku, tak ho ten základní tříhrnek v pohodě vytáhne i na chalupu v kopci. Když ho poškrábou či zablátěj, tak je to nebude tak mrzet. A když ho budou rozumně servisovat, tak jim to bez problémů bude jezdit třeba 15 let.

Pikus
11. září • 20:45

Zajímavá byla základnu čtyřkolka. To bylo ok pracovní auto a nahrazovalo Nivu atd.Teď je 4*4 jen je vyšších výbavách a kolem 0.5M. Jo na trhu pořád nic moc lepšího není, ale zajímavá nabídka už to taky extra není.

romanz
28. října • 14:49

no pokud za tu cenu nic jinýho v 4x4 není, tak to zajímavá nabidka je ne ?
Nebo chápu něco špatně ?

Kuba
11. září • 20:29

Ubrali 1/4 válců, ale cenu o 1/4 zvedli. S motorem 1,6 to bylo dobré auto. Asi si ho lidi koupí, ale nevěřím, že se k počtu prodaných Dusterů z minulých let u nás ještě vyšplhá. Ale kdo ví. Ťřeba se pletu.

Pepa
11. září • 16:32

No to se sešlo nesmyslů. Většinou od těch, co to auto nikdy neviděli nebo jsou tradiční internetoví přeborníci (stačí se podívat na ty nicky) . Dustera mám cca 3 roky, v plném městském zápřahu, občas cesta na venkov či do lesa a plná spokojenost. Dokonce s rakví na střeše dovolená a cesta do Chorvatska. A bez jediného problému. On je to dneska víc Renault jak Dacia a motory jsou spolupráce právě Renault/Nissan.

homer
11. září • 17:05

Typicka diagnóza - koupim si nejhorší auto na trhu ale omlouvám si to příbuzností s lepší značkou. Luzr nikdy nepřizná že je luzr.

romanz
28. října • 14:47

"luzr" je obvykle nekdo kdo ma v diskuzi nejvic negatovnich reakci.. a to ses spis ty jak vidime ty hrdino.

PavelF
4. prosince • 10:19

No, já kdybych se k lepšímu životnímu standardu dopracovával šikovnými ústy, tak bych si asi taky raději koupil Mercedes, než Fabii 😁

jogurt
11. září • 16:47

Ale jo, taky jsme zamlada dělali podobný hovadiny. Půjčili jsme si ARO 10.4 a jeli jsme s tím na Zemplínskou Šíravu. Masochistický zážitek byl jistě velmi podobný cestě Dusterem do Chorvatska notabene s rakví na střeše.

romanz
28. října • 14:45

o tobě byla řeč v tý první větě víš ? :)

PavelF
4. prosince • 10:13

👍🏻😁

Honza
11. září • 12:56

Hefký auto od Draculu. Jo hefký.

Milan
11. září • 11:28

Já měl rok19 a stálo mě 450tis.Po dvou letech jsem ho prodal a docela se mi ulevilo.Kazdy tvrdí nové auto je super .Blbost neustále narazíte na nekvalitu této značky a divíte se jak si to může někdo dovolit ....Tohle auto má cenu koupit za 250tis do lesa ale na cestu k nicemu...Špatné řazení nepřesne a krátké rychlostí vás nutí neustále řadit a to vás dosti omezuje.Je to dělník který ve finále nic neuveze protože motor nemá výkon ..Tak proč tady tak vychvalujete nedodělané auto které když jsi koupíte tak jste naštvaný...Je to auto pro člověka který není náročný ...Upadlo mi madlo ve dveřích a na to se záruka nevstahovalam.V den vyzvednutí vozu mi nešlo řadit a tak byla měněna řadící kulisa .Atd Ten kdo chce dobré auto musí jinam ...

thegrid
11. září • 12:02

Nevím, zda souhlasím se vším, ale pravda je, že tohle auto má největší výhodu v nejlevnější verzi. Když chci jen klimu a nezajímají mě další infotainmenty a podobný nesmysly, tak už to výhodné přestává být.

Jan Taraba
11. září • 13:00

Ono se s tím vším souhlasit dá, protože je to pravda. Nic není zadarmo, tedy ani nejnižší cena. Otázkou je jen to, zda za nízkou cenu dostanu alespoň minimálně akceptovatelnou kvalitu. A to si myslím, že je u Dacie obecně problém. Kvalitu materiálů a zpracování nečekám, takže nemůže zklamat. Spolehlivost, to už problém je a aktivní i pasivní bezpečnost je doslova průšvih.

Nachcal Tam
11. září • 10:59

Já bych se za něj teda styděl. Ta navoněná bída hrozně bije do očí.

smějící se bestie 2
11. září • 10:46

Do takového auta litrovej tříhrnek pod turbem - nepatří !

Jan Taraba
11. září • 14:19

Tak ten krom zahradního traktoru nepatří nikam

homer
11. září • 17:10

Jede to? Jede. Nežere to? Nežere. Nekazí se? Nekazí. Co potřebuješ od zakladniho motoru?

Nojono
11. září • 18:57

nejede a kazí

homer
11. září • 22:00

Neumíš řídit a nezvládáš údržbu.

Jan Taraba
11. září • 9:35

jasný, takže Fabia :-D

smějící se bestie 2
11. září • 10:45

Jedině tak ta, co ukončují její výrobu, ale bez litrovejch tříhrnků. A za srovnatelnou cenu.

Jan Taraba
11. září • 14:18

No pokud bych měl nedejbože absolvovat čelní střet Dacie s Fabií, tak bych rozhodně raději seděl v té Fabii.

Nojono
11. září • 14:36

No to jednoznačně. Včera ukazovali čelní střet 15 let starého leonu s novou dacií poblíž Prachatic. Z leonu vylezl chlapec (předjíždějící viník nehody) s odřeninou, dacie zborcená struktura, ohnutý A sloupek a dva těžce zranění.
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/n... ...

Michal2
12. září • 10:53

Nojono ten A sloupek byl zborcený u leonu to červené auto tak Dacia obstála lépe
.

Pepa
11. září • 16:33

Jistě. Ale stačí se podívat na typ střetu a kam to šlo. A také to nebyl Duster. Ale jinak dobrý.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
11. září • 16:38

čelní přesazený náraz, u obou vozidel zhruba polovinou šířky...
osobně si nemyslím, že by nosná struktura a podélné výztuhy byly u Dusteru nějak zásadně pevnější než u Sandera, nakonec reálné nehody u Dusteru dopadají ještě hůř
A přesně o tom je Dacia

Doporučujeme

Články odjinud