Nemám absolutně nic proti Dacii, ale "levné auto" už to rozhodně není. Kromě ceny je potřeba se podívat, co za ni dostanu a to už u Dusteru rozhodně není žádná "hitparáda". Jako příklad mohu uvést třeba Ssangyong Tivoli grand za 429 tisíc v základu. Když se ale podíváte, co v tom základu dostanete, tak u Dusteru byste už byli na 500 tisících. Auto je to větší a mohutnější než Duster, kufr 720 l, motor 1,5 l turbo 160 koní, 285 Nm, klima, LED a mnoho dalšího. Nebo se podívejte na Mitsubishi ASX s 2 l atmosférickým motorem, např. bi LED světlomety v základu, atd., atd. cena obdobná. V těchto srovnáních už nemůže Dacia obstát. (obdobně Fabia), když mám motor ze sekačky, interiérem "v kůži" ani dvouzónovou klimou to nevylepším.
No jo, ale někomu opravdu stačí ten "základ". Někdo nepotřebuje LED světla, 285 Nm ani 160 k. Na ježdění na chalupu v lese a občasné nákupy v LIDLu to stačí. Ono někeří lidé po dálnici nejezdí skoro vůbec, do zahraničí max. za polské hranice pro levnější benzín, jezdí v montérkách a v autě vezou třeba dřevo na topení, stavební materiál na opravu chalupy či zahradnické potřeby pro údržbu zahradu. Když zařadí dvojku, tak ho ten základní tříhrnek v pohodě vytáhne i na chalupu v kopci. Když ho poškrábou či zablátěj, tak je to nebude tak mrzet. A když ho budou rozumně servisovat, tak jim to bez problémů bude jezdit třeba 15 let.
Zajímavá byla základnu čtyřkolka. To bylo ok pracovní auto a nahrazovalo Nivu atd.Teď je 4*4 jen je vyšších výbavách a kolem 0.5M. Jo na trhu pořád nic moc lepšího není, ale zajímavá nabídka už to taky extra není.
no pokud za tu cenu nic jinýho v 4x4 není, tak to zajímavá nabidka je ne ? Nebo chápu něco špatně ?
Ubrali 1/4 válců, ale cenu o 1/4 zvedli. S motorem 1,6 to bylo dobré auto. Asi si ho lidi koupí, ale nevěřím, že se k počtu prodaných Dusterů z minulých let u nás ještě vyšplhá. Ale kdo ví. Ťřeba se pletu.
No to se sešlo nesmyslů. Většinou od těch, co to auto nikdy neviděli nebo jsou tradiční internetoví přeborníci (stačí se podívat na ty nicky) . Dustera mám cca 3 roky, v plném městském zápřahu, občas cesta na venkov či do lesa a plná spokojenost. Dokonce s rakví na střeše dovolená a cesta do Chorvatska. A bez jediného problému. On je to dneska víc Renault jak Dacia a motory jsou spolupráce právě Renault/Nissan.
Typicka diagnóza - koupim si nejhorší auto na trhu ale omlouvám si to příbuzností s lepší značkou. Luzr nikdy nepřizná že je luzr.
"luzr" je obvykle nekdo kdo ma v diskuzi nejvic negatovnich reakci.. a to ses spis ty jak vidime ty hrdino.
No, já kdybych se k lepšímu životnímu standardu dopracovával šikovnými ústy, tak bych si asi taky raději koupil Mercedes, než Fabii 😁
Ale jo, taky jsme zamlada dělali podobný hovadiny. Půjčili jsme si ARO 10.4 a jeli jsme s tím na Zemplínskou Šíravu. Masochistický zážitek byl jistě velmi podobný cestě Dusterem do Chorvatska notabene s rakví na střeše.
o tobě byla řeč v tý první větě víš ? :)
👍🏻😁
Hefký auto od Draculu. Jo hefký.
Já měl rok19 a stálo mě 450tis.Po dvou letech jsem ho prodal a docela se mi ulevilo.Kazdy tvrdí nové auto je super .Blbost neustále narazíte na nekvalitu této značky a divíte se jak si to může někdo dovolit ....Tohle auto má cenu koupit za 250tis do lesa ale na cestu k nicemu...Špatné řazení nepřesne a krátké rychlostí vás nutí neustále řadit a to vás dosti omezuje.Je to dělník který ve finále nic neuveze protože motor nemá výkon ..Tak proč tady tak vychvalujete nedodělané auto které když jsi koupíte tak jste naštvaný...Je to auto pro člověka který není náročný ...Upadlo mi madlo ve dveřích a na to se záruka nevstahovalam.V den vyzvednutí vozu mi nešlo řadit a tak byla měněna řadící kulisa .Atd Ten kdo chce dobré auto musí jinam ...
Nevím, zda souhlasím se vším, ale pravda je, že tohle auto má největší výhodu v nejlevnější verzi. Když chci jen klimu a nezajímají mě další infotainmenty a podobný nesmysly, tak už to výhodné přestává být.
Ono se s tím vším souhlasit dá, protože je to pravda. Nic není zadarmo, tedy ani nejnižší cena. Otázkou je jen to, zda za nízkou cenu dostanu alespoň minimálně akceptovatelnou kvalitu. A to si myslím, že je u Dacie obecně problém. Kvalitu materiálů a zpracování nečekám, takže nemůže zklamat. Spolehlivost, to už problém je a aktivní i pasivní bezpečnost je doslova průšvih.
Já bych se za něj teda styděl. Ta navoněná bída hrozně bije do očí.
Do takového auta litrovej tříhrnek pod turbem - nepatří !
Tak ten krom zahradního traktoru nepatří nikam
Jede to? Jede. Nežere to? Nežere. Nekazí se? Nekazí. Co potřebuješ od zakladniho motoru?
nejede a kazí
Neumíš řídit a nezvládáš údržbu.
jasný, takže Fabia :-D
Jedině tak ta, co ukončují její výrobu, ale bez litrovejch tříhrnků. A za srovnatelnou cenu.
No pokud bych měl nedejbože absolvovat čelní střet Dacie s Fabií, tak bych rozhodně raději seděl v té Fabii.
No to jednoznačně. Včera ukazovali čelní střet 15 let starého leonu s novou dacií poblíž Prachatic. Z leonu vylezl chlapec (předjíždějící viník nehody) s odřeninou, dacie zborcená struktura, ohnutý A sloupek a dva těžce zranění.https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/n... ...
Nojono ten A sloupek byl zborcený u leonu to červené auto tak Dacia obstála lépe.
Jistě. Ale stačí se podívat na typ střetu a kam to šlo. A také to nebyl Duster. Ale jinak dobrý.
čelní přesazený náraz, u obou vozidel zhruba polovinou šířky...osobně si nemyslím, že by nosná struktura a podélné výztuhy byly u Dusteru nějak zásadně pevnější než u Sandera, nakonec reálné nehody u Dusteru dopadají ještě hůřA přesně o tom je Dacia
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.