„Losí testy“ kanálu  km77.com  se staly užitečným zdrojem informací o jízdních vlastnostech současných vozů.   km77.com

„Losí testy“ kanálu km77.com se staly užitečným zdrojem informací o jízdních vlastnostech současných vozů.  | km77.com

Nyní se tým zaměřil na Toyotu Aygo X. Tu jsme shodou okolností měli nedávno v testu.  km77.com

Nyní se tým zaměřil na Toyotu Aygo X. Tu jsme shodou okolností měli nedávno v testu. | km77.com

Nyní se tým zaměřil na Toyotu Aygo X. Tu jsme shodou okolností měli nedávno v testu.  km77.com

Nyní se tým zaměřil na Toyotu Aygo X. Tu jsme shodou okolností měli nedávno v testu. | km77.com

Test probíhal za teplého španělského dne (33 °C) a Toyota měla nazuté poměrně úzké pneumatiky Michelin e-Primacy v rozměru 175/65 R17.  km77.com

Test probíhal za teplého španělského dne (33 °C) a Toyota měla nazuté poměrně úzké pneumatiky Michelin e-Primacy v rozměru 175/65 R17. | km77.com

Právě šířka a směs běhounu pravděpodobně stály za nedotáčivostí a tím pádem neschopností vrátit se zpět do pruhu při nájezdové rychlosti 79 km/h.  km77.com

Právě šířka a směs běhounu pravděpodobně stály za nedotáčivostí a tím pádem neschopností vrátit se zpět do pruhu při nájezdové rychlosti 79 km/h. | km77.com

Elektronická stabilizace zakročila až ve druhé polovině tratě, kdy se rychlost snížila na 63 km/h.  km77.com

Elektronická stabilizace zakročila až ve druhé polovině tratě, kdy se rychlost snížila na 63 km/h. | km77.com

To znamená, že v úvodní části manévru Aygo vůbec nezpomalilo, což ještě podpořilo ztrátu adheze.  km77.com

To znamená, že v úvodní části manévru Aygo vůbec nezpomalilo, což ještě podpořilo ztrátu adheze. | km77.com

Nutno podotknout, že během vyhýbacího manévru jinak Toyota působila předvídavě a nezáludně.  km77.com

Nutno podotknout, že během vyhýbacího manévru jinak Toyota působila předvídavě a nezáludně. | km77.com

Po snížení počáteční rychlosti na 75 km/h zvládlo Aygo X losí test bez větších problémů.  km77.com

Po snížení počáteční rychlosti na 75 km/h zvládlo Aygo X losí test bez větších problémů. | km77.com

S výkonem 54 kW bylo zřejmé, že ve slalomu Aygo X na přední příčky útočit nebude.  km77.com

S výkonem 54 kW bylo zřejmé, že ve slalomu Aygo X na přední příčky útočit nebude. | km77.com

Nízká hmotnost a malé rozměry mu však dodaly potřebnou dynamiku, takže ve výsledku dohnalo větší a výkonnější soupeře uprostřed tabulky.  km77.com

Nízká hmotnost a malé rozměry mu však dodaly potřebnou dynamiku, takže ve výsledku dohnalo větší a výkonnější soupeře uprostřed tabulky. | km77.com

S časem 26,1 sekundy se umístilo mezi Peugeot e-2008 (25,3 sekundy) a Škodu Fabia 1.0 MPI (26,5 sekundy).  km77.com

S časem 26,1 sekundy se umístilo mezi Peugeot e-2008 (25,3 sekundy) a Škodu Fabia 1.0 MPI (26,5 sekundy). | km77.com

Nyní se tým zaměřil na Toyotu Aygo X. Tu jsme shodou okolností měli nedávno v testu.  km77.com
Nyní se tým zaměřil na Toyotu Aygo X. Tu jsme shodou okolností měli nedávno v testu.  km77.com
Test probíhal za teplého španělského dne (33 °C) a Toyota měla nazuté poměrně úzké pneumatiky Michelin e-Primacy v rozměru 175/65 R17.  km77.com
Právě šířka a směs běhounu pravděpodobně stály za nedotáčivostí a tím pádem neschopností vrátit se zpět do pruhu při nájezdové rychlosti 79 km/h.  km77.com
12
Fotogalerie

Nejlevnější auto z Česka prošlo tvrdým testem. Vysoká rychlost není dobrý nápad, i tak to umí natřít Škodě Fabia

Tým z YouTube kanálu km77.com podrobil losímu testu malou Toyotu Aygo X. Jak si vedla?

Losí testy kanálu km77.com se staly užitečným zdrojem informací o jízdních vlastnostech současných vozů. Již dříve jsme vám přinesli ne zrovna zdařilé výsledky elektrického Renaultu Megane E-Tech a Volva C40 Recharge. Nyní se tým zaměřil na Toyotu Aygo X vyráběnou v Kolíně. Tu jsme shodou okolností měli nedávno v testu.

Nové aygo prošlo v porovnání s předchůdcem revolucí, tříválcový motor však zůstal, jelikož odpovídá nárokům na městské vozítko. Právě v betonové džungli hrozí snad nejvíce, že se náhle před vozem objeví nějaká překážka, na kterou bude muset řidič reagovat úhybným manévrem. Přestože ve městě jen výjimečně výrazně přesáhneme rychlost 70 km/h, je dobré mít povědomí o ovladatelnosti i ve vyšších rychlostech.

Test probíhal za teplého španělského dne (33 °C) a Toyota měla nazuté poměrně úzké pneumatiky Michelin e-Primacy v rozměru 175/65 R17. Právě šířka a směs běhounu pravděpodobně stály za nedotáčivostí a tím pádem neschopností vrátit se zpět do pruhu při nájezdové rychlosti 79 km/h.

Elektronická stabilizace zakročila až ve druhé polovině tratě, kdy se rychlost snížila na 63 km/h. To znamená, že v úvodní části manévru Aygo vůbec nezpomalilo, což ještě podpořilo ztrátu přilnavosti. Nutno podotknout, že během vyhýbacího manévru jinak Toyota působila předvídavě a nezáludně. Po snížení počáteční rychlosti na 75 km/h zvládlo Aygo X losí test bez větších problémů.

S výkonem 54 kW bylo zřejmé, že ve slalomu Aygo X na přední příčky útočit nebude. Nízká hmotnost a malé rozměry mu však dodaly potřebnou dynamiku, takže ve výsledku dohnalo větší a výkonnější soupeře uprostřed tabulky. S časem 26,1 sekundy se umístilo mezi Peugeot e-2008 (25,3 sekundy) a Škodu Fabia 1.0 MPI (26,5 sekundy).

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud