Tým z YouTube kanálu km77.com podrobil losímu testu malou Toyotu Aygo X. Jak si vedla?
Losí testy kanálu km77.com se staly užitečným zdrojem informací o jízdních vlastnostech současných vozů. Již dříve jsme vám přinesli ne zrovna zdařilé výsledky elektrického Renaultu Megane E-Tech a Volva C40 Recharge. Nyní se tým zaměřil na Toyotu Aygo X vyráběnou v Kolíně. Tu jsme shodou okolností měli nedávno v testu.
Nové aygo prošlo v porovnání s předchůdcem revolucí, tříválcový motor však zůstal, jelikož odpovídá nárokům na městské vozítko. Právě v betonové džungli hrozí snad nejvíce, že se náhle před vozem objeví nějaká překážka, na kterou bude muset řidič reagovat úhybným manévrem. Přestože ve městě jen výjimečně výrazně přesáhneme rychlost 70 km/h, je dobré mít povědomí o ovladatelnosti i ve vyšších rychlostech.
Test probíhal za teplého španělského dne (33 °C) a Toyota měla nazuté poměrně úzké pneumatiky Michelin e-Primacy v rozměru 175/65 R17. Právě šířka a směs běhounu pravděpodobně stály za nedotáčivostí a tím pádem neschopností vrátit se zpět do pruhu při nájezdové rychlosti 79 km/h.
Elektronická stabilizace zakročila až ve druhé polovině tratě, kdy se rychlost snížila na 63 km/h. To znamená, že v úvodní části manévru Aygo vůbec nezpomalilo, což ještě podpořilo ztrátu přilnavosti. Nutno podotknout, že během vyhýbacího manévru jinak Toyota působila předvídavě a nezáludně. Po snížení počáteční rychlosti na 75 km/h zvládlo Aygo X losí test bez větších problémů.
S výkonem 54 kW bylo zřejmé, že ve slalomu Aygo X na přední příčky útočit nebude. Nízká hmotnost a malé rozměry mu však dodaly potřebnou dynamiku, takže ve výsledku dohnalo větší a výkonnější soupeře uprostřed tabulky. S časem 26,1 sekundy se umístilo mezi Peugeot e-2008 (25,3 sekundy) a Škodu Fabia 1.0 MPI (26,5 sekundy).