Nejlevnější auta na trhu: velký jarní přehled

48 komentářů

Ondra S.
11. dubna • 23:52

Na jedné straně mě těší velké zlevnění nových aut v poslední době, je to skoro lepší, než šrotovné, na druhé straně musí automobilky na nových modelech šetřit, aby na tom aspoň něco ještě vydělali. Já potom jenom trnu, kde co je ještě napadne ošidit, aby ušetřili náklady a dostaly se na tu cenu. Ano, mám oprávněně strach o kvalitu a trvanlivost nových aut. Obávám se celkem oprávněně, že to kvalitativně už není to, co bylo v 90. letech! Myslím zde především bytelnost, trvanlivost a kvalitu podvozků, karoserie i motorů. To aby se potom řidič bál takovému autu někde na dálnici pořádně šlápnout, nebo a projet si pár zatáček ostřejším stylem, aby se tomu autu ještě nakonec něco nestalo.Zatím tedy zůstávám u svého 17let starého kvalitního bytelného vozu bez koroze. Sice by se mi líbily moderní vozy, především s moderními benzínovými motory s přeplňováním (třeba TSi), ale z finančního hlediska se v budoucnu vyplatí spíše elektromobil, ato tím víc, čím víc bych potřeboval jezdit, protože ta uhlovodíková paliva asi už moc levnější nikdy nebudou. Elektromobilů se nebojím, protože časem budou levnější elektroauta i baterky a taky budou mít snad už konečně dostatečnou kapacitu i pro dálkové cestování. Jinak do města je to ideální už dnes, tak jak jsou. Stejně hodně lidí jezdí autem převážně po městě, takže pro ně by to bylo vhodné už dnes jako ideálně levný čistý, téměř bezúdržbový dopravní prostředek. Akorát to musíte mít kde nabíjet (garáž, nebo přístřešek s elektrickou zásuvkou)

AgentOrange
12. dubna • 8:26

No, na elektrická autíčka (použitelná) si ještě počkáš,možná dalších 17 let...nebo i více.

Ondra S.
15. dubna • 0:24

Na běžná cenově dostupná elektrická auta si ještě chvilku počkám, ale rozhodně ne 17 let! Tos tedy trochu přestřelil. Už dnes se objevují modely, které by vypadaly použitelné, bohužel zatím za strašnou cenu.
Chevrolet Volt je sice hybrid, ale 64km na baterky není málo, nebo Tesla roadster s dojezdem až 400km jen na elektropohon, to už by mi i stačilo. Jsou i mnohé další a skoro každá větší světová automobilka už experimentuje s elektropohony. Vývoj elektroaut je dál, než si dnes připouštíte. Více se o elektroautech dozvíte zde: www.elektromobily.org ...
Nejsem až tak docela příznivcem elektroaut, ale když vidím, jak stát rejžuje na spotřebních daních+DPH z uhlovodíkových paliv, jak vysoko lítá cena ropy, nechce se mi to jim platit a tohle zatím vypadá jako schůdná alternativa. I při současné ceně elektřiny jsou provozní náklady opravdu ninimální, škoda jen té vysoké pořizovací ceny, která by se ale nakonec časem vrátila.
Dělají už se i elektromotorky, no do města ideální, asi 5-7kč/100km je super cena, jízdní dynamika není nejhorší, jako jediný problém zatím vidím pro mě malý dojezd až 160km, ale někomu jinému by to třeba i tak stačilo. www.akumoto.cz

Ondra S.
11. dubna • 23:51

Na jedné straně mě těší velké zlevnění nových aut v poslední době, je to skoro lepší, než šrotovné, na druhé straně musí automobilky na nových modelech šetřit, aby na tom aspoň něco ještě vydělali. Já potom jenom trnu, kde co je ještě napadne ošidit, aby ušetřili náklady a dostaly se na tu cenu. Ano, mám oprávněně strach o kvalitu a trvanlivost nových aut. Obávám se celkem oprávněně, že to kvalitativně už není to, co bylo v 90. letech! Myslím zde především bytelnost, trvanlivost a kvalitu podvozků, karoserie i motorů. To aby se potom řidič bál takovému autu někde na dálnici pořádně šlápnout, nebo a projet si pár zatáček ostřejším stylem, aby se tomu autu ještě nakonec něco nestalo.Zatím tedy zůstávám u svého 17let starého kvalitního bytelného vozu bez koroze. Sice by se mi líbily moderní vozy, především s moderními benzínovými motory s přeplňováním (třeba TSi), ale z finančního hlediska se v budoucnu vyplatí spíše elektromobil, ato tím víc, čím víc bych potřeboval jezdit, protože ta uhlovodíková paliva asi už moc levnější nikdy nebudou. Elektromobilů se nebojím, protože časem budou levnější elektroauta i baterky a taky budou mít snad už konečně dostatečnou kapacitu i pro dálkové cestování. Jinak do města je to ideální už dnes, tak jak jsou. Stejně hodně lidí jezdí autem převážně po městě, takže pro ně by to bylo vhodné už dnes jako ideálně levný čistý, téměř bezúdržbový dopravní prostředek. Akorát to musíte mít kde nabíjet (garáž, nebo přístřešek s elektrickou zásuvkou)

S
11. dubna • 12:25

Je tam chyba jako u vetsiny clanku a novinaru.
Prosim o opravu u ceny petidveroveho Pola. Za pate dvere neni treba priplacet tech zminovanych cca 27 tis. Volkswagen ma dlouhodobou standardni akci, kdy se pate dvere spolu s klimatizaci dodavaji za priplatek cca 15 tis. (tj. samostatne pate dvere vyjdou draz, nez kdyz se poridi s klimatizaci)

trent
13. dubna • 14:02

A když bych nechtěl 5. dveře? Je tam po nich díra, nebo jsou na pevno zavařené?

jarda
10. dubna • 13:32

"Až v letošním roce se probojoval do našeho přehledu zástupce od Hondy, kterým je podceňovaný Jazz. Honda se dlouho zdráhala své modely zlevnit, ale v současné době zkrátka není pro podobnou „ceníkovou hrdost” prostor..."Tak to je lež, základní cena Jazzu byla 299 tis. Kč i před rokem (na jaře). V létě pak Honda Jazz ZDRAŽILA a na konci roku zase zlevnila na původní cenu.

Marty
8. dubna • 9:25

Ceny modelové řády Cee'd jsou po faceliftu nižší, protože se snížil výkon motorů. Před FL měl motor 1.4CVVT výkon 80,2kW, nyní má 66kW. U ostatních motorů je to podobné

mates
8. dubna • 10:38

takze jednorazovou zmenou naprogramovani jednotky se snizily naklady na vyrobu a tedy se snizila i cena :-D:-D:-D 100 bodou!!!

Petr
8. dubna • 17:55

No ty jsi opravdu koumak!

Marty
8. dubna • 12:25

Kdybyste se trochu zamyslel, tak přece nebudou prodávat slabší motor za stejnou cenu jako silnější. To by pak mohly stát všechny stejně.

Ondra S.
11. dubna • 23:21

Jo, mohly a nezlobil bych se!

brumla
8. dubna • 10:54

Snížení výkonu dělají kvůli německému trhu, kde se platí pojištění za výkon motoru.

Tom
10. dubna • 13:14

Já si spíš myslím, že ten výkon konečně změřili pořádně. Ty motory jezdí naprosto stejně i po snížení výkonu, a tak mě jen napadá, že tam těch 80kW nikdy nebylo...

krysopes
8. dubna • 8:43

Koupit novy auto pro mne znamena nejefektivnejsi vyhozeni penez na ulici...

mates
8. dubna • 11:18

to je sice mozna pravda, ale nez jezdit v zaprdene ojetine, i dvoulete, po nekom, kde netusim jak se k tomu ten majitel choval, jak jezdil se studenym motorem bo do motoru nevidim, jak to zajizdel, co do toho lil za benzin z mistniho JZD atd. tak ta jistota novyho auta se zarukou mi za ten priplatek cca 20 procent jednoznacne stoji.... kdyz musou s prominutim dementi prohulit a prochlastat desitky tisic rocne tak ja rad tyto usetrene penize vymenim za neco noveho, meho, co mi bude spolehlive slouzit

s
8. dubna • 14:18

S tim nelze jinak nez souhlasit. Na druhou stranu ja jsem taky skoncil u te ojetiny, protoze na nove podobne specifikace holt nebyly chechtaky :-/

Ondra S.
12. dubna • 0:12

Nové, nebo ojeté?
Vy z toho furt děláte, jako kdyby to bylo nevím co! Důležité je přece:
1) jestli mě to auto opravdu vyhovuje jako takové!
2) jestli se to sype, nebo funguje a spolehlivě slouží
3) jestli je zachovalé, zda je bourané a v jakém je celkově stavu?
Potom je snad jedno, jestli je nové, nebo ojeté. Nové by mělo být lepší, je na něj záruka, a je větší pravděpodobnost, že bude dobré a spolehlivé, ale ne vždy to tak opravdu je. Ono to časté reklamování vás nakonec také otráví i když je oprava v záruce zdarma.

Pavel
8. dubna • 8:59

Auto je dobre zaplacene pohodli. Na druhou stranu kazdy koupi za zivot spoustu veci, co k zivotu nepotrebuje, jen to pouze chce, to neni vubec jen o autech, ale proste o konzumni spolecnosti. Kdyby tomu tak totiz nebylo, nebyl by stat tam kde je.

miki
8. dubna • 11:08

No dobře, ale nové auto ztratí za první rok největší část své hodnoty! Někdo říká až půlku, podle mého je to méně.

JiVi
8. dubna • 14:06

stejne jako elektronika, obleceni, jidlo ... to vsechno ztati na cene mozna jeste vic, nez auto

martin
10. dubna • 16:04

v southparku byla rodina kennyho - jeho tatík si taky nikdy nekoupil nový auto. Taky měli v obyváku na stole fut rozdělanej motor a za barákem 4 auta na náhradní díly...máme takovýho souseda - taky všude říká, že by si nikdy nekoupil nový auto...

Tom
7. dubna • 19:47

... nejlevnější "skutečně auto" s 5dv. karoserií je Fábie po faceliftu a starší Punto. To škodovka příjemně překvapila! B-]

Mirek
7. dubna • 22:16

No, proti gustu... Co je podle Tebe "skutečné auto" ? Víš, mám přes 2 roky služební novou Fábii (1.4 Tdi - 59kW)a pouze kroutím hlavou...tak nespolehlivé a odfláknuté auto jsem ještě neviděl a nejezdil.Pravda, má za sebou za 2 roky a 2 měsíce 49tis. km, ale těch hodin v servisu už bylo požehnaně!!!Od prkotin po docela zásadní věci.Nemám nic proti škodovce,ale tohle se nepovedlo. Minulý model Fabie (měl jsem 1.9 SDi, coby služební)bylo bytelné a spolehlivé auto. Dodnes spolehlivě slouží bez závad a má tuším něco kolem 160tis.km v dost náročném, pouze městském provozu. A Fiat Punto? Auto docela pohledné, ale... to je tak jediný argument, pro který bych o něm třeba uvažoval. Minulý měsíc jsem se zůčastnil "školy smyku" na autodromu v Brně. Náš den jezdilo cca 14 aut různých značek(po teoretické části následovalo asi 4-5hodin dost razantních rozjezdů a skákáním po brzdovém pedálu, tahání ruční brzdy atd.), mezi nima 2x "staré Punto". Bylo to dost náročné hlavně na brzdové okruhy aut, každý jezdil ze svým... Bohužel, obě Punta to nevydrželi... všechno ostatní spolehlivě dojezdilo a dobrzdilo. Vím, nic to neznamená...dvě auta. Ale zrovna stejné!!

martin
10. dubna • 16:01

ale hov.no, doteďs jezdil ve volítaným focusu dotaženým z rajchu a děláš machraKdyby ses k tomu nechoval jako prase...

Ivan
7. dubna • 19:22

Stále hledám nový kombik malé třídy nebo hatchback nižší střední třídy s ESP a automatickou klimou do 300 tisíc (v hotovosti, vč. DPH) . . .

re
7. dubna • 12:00

focus do 300000kc..pravda...:-D

michal
7. dubna • 7:41

kdy bude povinně ESP u všech aut :-)

asdf
7. dubna • 9:57

to jako fakt? kurvaaaaaa

ja
7. dubna • 12:11

Ne, to neni fakt. ESP je potreba jen v urcitem procentu prodanych aut k tomu, aby se prilis neztracely hvezdicky v crashtestech.

x12345678
8. dubna • 11:08

ESP je potřeba především k tomu, aby joudové sobě a druhým ubližovali méně. Hvězdičky jsou jen nálepka na zadním skle a logo v reklamě.

nsajfcws
10. dubna • 15:59

volba :
ESPnebo
klima a wokna v elektrice
:-Dser.u na esp...

honza
7. dubna • 21:39
Schumacher
7. dubna • 7:21

FordFocus 5dv ve výbavě Trend Plus má nyní akční cenu 299 990, to by ještě stálo za zařazení to přehledu..

mates
8. dubna • 8:10

to je pravda, nicmene je v tom motor 1,4, motor 1,6 je 30 drazsi a kombik s 1,6 je za 360, napr. MeganeIII Combi 1,6 je za 300 + leasing bez navyseni, jestli stoji Ford za priplaceni nemalych 20 procent navic necht se rozhodne kazdy sam....

x12345678
8. dubna • 11:06

To zaáleží na tom, jak dlouho resp. kolik km s tím příslušný soudruh hodlá jezdit. Čím víc, tím víc platí, že b) resp. ford je správně. A to ještě neřeším secondhandovou cenu a prodejnost po použití.

jiri
7. dubna • 23:45

Všechny tyhle ceny jsou reklamní podvod! Auto za tuto cenu nikde nedostanete, tohle je cena jen pro leasing, takže na splátkách zaplatíte místo 299 999 asi 380 000 (podle délky leasingu)!!! To se netýká jen Focusu, ale i Fabie a skoro všech uvedených aut. Skutečná cena je skoro vždy vyšší!

psikl
8. dubna • 7:22

Uvedené ceny v našem přehledu jsou platné při platbě v hotovosti a věřte, že ještě nějakou kačku uhádáte, popř. získáte nějaký dárek zdarma. Ceny platné pro leasing či různé druhy financování nejsou v přehledu zahrnuty.

jiri
7. dubna • 23:41

Všechny tyhle ceny jsou reklamní podvod! Auto za tuto cenu nikde nedostanete, tohle je cena jen pro leasing, takže na splátkách zaplatíte místo 299 999 asi 380 000 (podle délky leasingu)!!! To se netýká jen Focusu, ale i Fabie a skoro všech uvedených aut.

psikl
7. dubna • 7:47

Ano, máte pravdu. Ford svého Focuse zlevnil 31.3.2010. Bohužel přehled je aktuální k 30.3.2010 Na tomto příkladu je nejlépe vidět, jak se ceny hýbou.

jiri sajtar
7. dubna • 23:46

Všechny tyhle ceny jsou reklamní podvod! Auto za tuto cenu nikde nedostanete, tohle je cena jen pro leasing, takže na splátkách zaplatíte místo 299 999 asi 380 000 (podle délky leasingu)!!! To se netýká jen Focusu, ale i Fabie a skoro všech uvedených aut. Skutečná cena je skoro vždy vyšší!

OldaRiha
8. dubna • 13:36

S tímto názorem nejde jinak než nesouhlasit..
Většina prodejců Vám prodá auto za výše uvedené ceny při platbě hotově!
A další věc je ta, žo to jsou ceny pro auta která si zadáte do výroby.. Jestli si vyberete totožné auto, ale již je na autosalonu, tak ušetříte dalších několik desítek tisíc! A to se stále bavíme o kategorii nižší střední třídy..Cca před měsícem jsem kupoval auto, a je až neuvěřitelné, na jaké ceny jsou ochotni prodejci jít ;)

Dr.120l
8. dubna • 17:50

a i přesto výrobci aut mají na autech tak velké marže že zisky jim neklesají :-)

x12345678
8. dubna • 11:03

Všechny ne, jen některé. Praktiky, které zavání uvedením spotřebitele v omyl v tom ovšem v řadě případů evidentně jsou. Co na to ČOI? Ta je odpovědná za dohled nad mravopočestností obchodu....... A dvojí ceny jsou právě to, co by ji mělo dráždit jak rudý hadr.

miki
8. dubna • 11:06

Doprčic, já to fakt nechápu. Ať přemístějí ty znuděný přebytečný kočky ze všech možných úřadů na ČOI, tam by si na sebe vydělaly! Víc pokut = větší příjem rozpočtu. Za chvíli by si to ti podvodníci rozmysleli.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
8. dubna • 11:15

Ono je to trochu složitější. V ČR neexistuje prostředí vyžadující odpovědnost eráru za výsledky své činnosti. Proto v zimě nemusí erár udržovat silnice rsp. nemusí za jejich mizernou či nulovou údržbu vést odpovědnost. Totéž za opravy. Totéž za práci policie, totéž za práci ČOI či jakéhokoli jiného stárního orgánu. Fungují jak samy chtějí ale žádnou reálnou odpovědnost nenesou.
A pokud jde o příjem do státního rozpočtu, není to zas až tak žhavé, řada těchto institucí si na sebe ani nevydělá, nakonec to není primárním principem jejich existence, jen stát by jaksi chtěl, aby peníze nesly, ale neumí je k tomu přimět. V řadě případů je to ale pro občany docela dobře....... Ne každá instituce je totiž skutečně potřebná a přínosná.

JiVi
7. dubna • 8:15

tak to je docela blabol. Focus je za 299 uz mnohem dyl. Stejnou dobu se s nim nese zlevneny Fusion.Kolega vybiral auto, takze prehled zrovna o teto znacce je ;-)

Yoop
7. dubna • 13:11

To je cena focusu za 3 dverove ci 5 ?

Doporučujeme

Články odjinud