Nejlevnější auta jsou v Dánsku, nejdražší v Británii

Evropané mohou stále výrazně ušetřit na koupi auta, dají-li si práci se srovnáním jejich cen v různých zemích Evropské unie. Zpráva Evropské komise z loňského listopadu odhaluje, že ceny nových osobních automobilů bez daně v různých členských zemích výrazně kolísají. Nejlevnější jsou v Dánsku, Řecku a Nizozemsku, nejdražší ve Velké Británii, Německu či Rakousku.

Například Fiat Punto lze v Řecku pořídit za 7 030 eur bez daně (asi 210 900 korun), zatímco v Británii stojí 9 353 eur, tedy více než 280 000 korun. Rozdíl 2 323 eur je v přepočtu zhruba 70 000 korun. Ford Mondeo je v Německu za 17 478 eur (přes 524 000 korun), ale v Řecku jej lze pořídit za 14 384 eur (asi 431 000 korun). Nejkřiklavější rozdíl, uvedla dnes komise, je v ceně britského a španělského modelu Fiatu Seicento. Ten je ve Velké Británii o 59,5 procenta dražší než ve Španělsku.

Třeba Mazda 626 stojí nejméně v Dánsku, a to 10 656 eur (zhruba 319 680 Kč), ve Finsku přijde na 12 357 eur (370 710 korun), ale v Británii už na 17 671 eur (510 130 korun).

Zpráva srovnává ceny 84 modelů osobních aut 26 výrobců, které se na trhu prodávají nejlépe. Přestože se hlavně v zemích, které zavedly euro, rozdíly pomalu smazávají, podstatné sladění cen je ještě daleko, vyplývá ze zprávy komise.

"Ukazuje se, že hospodářská soutěž mezi prodejci z různých členských států a přeshraniční prodej dosud nepůsobí na výrobce, a trh zůstává relativně roztříštěn," konstatuje komise. Podotýká, že vysoké ceny aut v Británii jsou dány jednak kolísáním kurzů libry a eura, ale také specialitami britského trhu jako například pravostranným řízením.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků