Nejlevnější auta jsou v Dánsku, nejdražší v Británii

Evropané mohou stále výrazně ušetřit na koupi auta, dají-li si práci se srovnáním jejich cen v různých zemích Evropské unie. Zpráva Evropské komise z loňského listopadu odhaluje, že ceny nových osobních automobilů bez daně v různých členských zemích výrazně kolísají. Nejlevnější jsou v Dánsku, Řecku a Nizozemsku, nejdražší ve Velké Británii, Německu či Rakousku.

Například Fiat Punto lze v Řecku pořídit za 7 030 eur bez daně (asi 210 900 korun), zatímco v Británii stojí 9 353 eur, tedy více než 280 000 korun. Rozdíl 2 323 eur je v přepočtu zhruba 70 000 korun. Ford Mondeo je v Německu za 17 478 eur (přes 524 000 korun), ale v Řecku jej lze pořídit za 14 384 eur (asi 431 000 korun). Nejkřiklavější rozdíl, uvedla dnes komise, je v ceně britského a španělského modelu Fiatu Seicento. Ten je ve Velké Británii o 59,5 procenta dražší než ve Španělsku.

Třeba Mazda 626 stojí nejméně v Dánsku, a to 10 656 eur (zhruba 319 680 Kč), ve Finsku přijde na 12 357 eur (370 710 korun), ale v Británii už na 17 671 eur (510 130 korun).

Zpráva srovnává ceny 84 modelů osobních aut 26 výrobců, které se na trhu prodávají nejlépe. Přestože se hlavně v zemích, které zavedly euro, rozdíly pomalu smazávají, podstatné sladění cen je ještě daleko, vyplývá ze zprávy komise.

"Ukazuje se, že hospodářská soutěž mezi prodejci z různých členských států a přeshraniční prodej dosud nepůsobí na výrobce, a trh zůstává relativně roztříštěn," konstatuje komise. Podotýká, že vysoké ceny aut v Británii jsou dány jednak kolísáním kurzů libry a eura, ale také specialitami britského trhu jako například pravostranným řízením.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků