Nejlevnější auta jsou v Dánsku, nejdražší v Británii

Evropané mohou stále výrazně ušetřit na koupi auta, dají-li si práci se srovnáním jejich cen v různých zemích Evropské unie. Zpráva Evropské komise z loňského listopadu odhaluje, že ceny nových osobních automobilů bez daně v různých členských zemích výrazně kolísají. Nejlevnější jsou v Dánsku, Řecku a Nizozemsku, nejdražší ve Velké Británii, Německu či Rakousku.

Například Fiat Punto lze v Řecku pořídit za 7 030 eur bez daně (asi 210 900 korun), zatímco v Británii stojí 9 353 eur, tedy více než 280 000 korun. Rozdíl 2 323 eur je v přepočtu zhruba 70 000 korun. Ford Mondeo je v Německu za 17 478 eur (přes 524 000 korun), ale v Řecku jej lze pořídit za 14 384 eur (asi 431 000 korun). Nejkřiklavější rozdíl, uvedla dnes komise, je v ceně britského a španělského modelu Fiatu Seicento. Ten je ve Velké Británii o 59,5 procenta dražší než ve Španělsku.

Třeba Mazda 626 stojí nejméně v Dánsku, a to 10 656 eur (zhruba 319 680 Kč), ve Finsku přijde na 12 357 eur (370 710 korun), ale v Británii už na 17 671 eur (510 130 korun).

Zpráva srovnává ceny 84 modelů osobních aut 26 výrobců, které se na trhu prodávají nejlépe. Přestože se hlavně v zemích, které zavedly euro, rozdíly pomalu smazávají, podstatné sladění cen je ještě daleko, vyplývá ze zprávy komise.

"Ukazuje se, že hospodářská soutěž mezi prodejci z různých členských států a přeshraniční prodej dosud nepůsobí na výrobce, a trh zůstává relativně roztříštěn," konstatuje komise. Podotýká, že vysoké ceny aut v Británii jsou dány jednak kolísáním kurzů libry a eura, ale také specialitami britského trhu jako například pravostranným řízením.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků