Každoročně od roku 1999 probíhá prestižní soutěž o nejlepší motory na světě. Tato soutěž je rozdělena do mnoha kategorií a automobilky si dobrého umístění velmi cení a rádi se tímto výsledkem pochlubí. Letošní rok prostřídal dlouholeté vítěze v různých kategoriích, a tak o překvapení není nouze.
Soutěž International Engine of the Year Awards patří mezi mezi nejprestižnější a mezi odborníky mezi nejsledovanější klání. Ukazuje se zde, jak si oborníci cení jednotlivých motorů. V porotě každoročně zasedne 61 porotců z 29 zemí, kteří hlasují v jednotlivých kategoriích. Po sečtení těchto hlasů se pak ukáže, který motor v daném roce porotci pokládali za nejlepší, nejúspornější, nejvýkonnější a celkově nejlepší v jednotlivých objemových kategoriích.
V letošním roce slaví za získání hlavní ceny, tedy ocenění "nejlepší nový motor roku 2005", automobilka Volkswagen se svým motorem 1,4 TSI. Ovšem ani ostatní automobilky se nenechaly nijak zahanbit a některé z nich mají v TOP 6 jednotlivých kategorií zastoupení s více motory. To jen ukazuje na technologickou vyspělost jednotlivých automobilek, vývojových středisek a jejich motoráren.
Nejlepší motor roku 2006
- BMW 5,0 V10 - 318 b.
- Volkswagen 1,4 TSI - 270 b.
- BMW 3,0 D - 233 b.
- Toyota 1,5 Hybird - 200 b.
- Volkswagen 2,0 TSFI - 199b.
- BMW 3,2 R6 - 139 b.
- Subaru 2,5 T - 104 b.
- Honda 1,0 IMA - 62 b.
Nejlepší nový motor roku 2005
- Volkswagen 1,4 TSI - 250 b.
- Toyota 3,5 V6 Hybrid - 196 b.
- Chevrolet 7,0 V8 - 123 b.
- Mercedes-AMG 6,2 - 117 b.
- Porsche 3,4 boxer - 102 b.
- Honda 1,8 - 81 b.
Nejhospodárnější motor
- Toyota Hybrid 1,5 - 196 b.
- Honda Hybrid 1,3 IMA - 127 b.
- Fiat-GM 1,3 JTD - 111 b.
- Honda 3,0 V6 Hybrid - 74 b.
- Toyota 3,5 V6 Hybrid - 54 b.
- Renault/Nissan 2,0 Diesel - 49 b.
Nejlepší výkonný motor
- BMW 5,0 V10 - 342 b.
- Ferrari 4,3 V8 - 160 b.
- Mercedes-AMG 6,0 biTurbo - 130 b.
- Chevrolet 7,0 V8 - 103 b.
- Porsche 3,8 - 54 b.
- BMW 3,2 R6 - 52 b.
Motory do obsahu 1000 ccm
- Honda 1,0 IMA - 282 b.
- Toyota 1,0 V3 - 239 b.
- Ford 1,0 kompresor - 144 b.
- Smart Diesel 0,8 - 99 b.
- Suzuki 1,0 - 94 b.
- Smart 0,7 - 81 b.
Motory od 1001 do 1400 ccm
- Volkswagen 1,4 TSI - 264 b.
- Honda Hybrid 1,3 IMA - 250 b.
- Fiat-GM 1,3 JTD - 188 b.
- Peugeot/Citroen/Ford 1,4 HDI/TDCI - 103 b.
- Toyota 1,4 D - 52 b.
- Volkswagen 1,4 FSI - 50 b.
Motory od 1401 do 1800 ccm
- Toyota Hybrid 1,5 - 274 b.
- Hodna 1,8 - 129 b.
- Mini 1,6 kompresor - 126 b.
- Renault 1,5 dCi - 110 b.
- Peugeot/Citroen/Ford 1,6 TDCI - 106 b.
- Toyota 1,8 VVTL-I - 94 b.
Motory od 1801 do 2000 ccm
- Volkswagen 2,0 TFSI - 218 b.
- Honda 2,0 i-VTEC - 131 b.
- Honda 2,0 (S2000) - 126 b.
- BMW 2,0D - 108 b.
- Renault/Nissan 2,0 D - 97 b.
- Mitsubishi - 2,0T (EVO) - 95 b.
Motory od 2001 do 2500 ccm
- Subaru 2,5T - 155 b.
- BMW 2,5 R6 - 153 b.
- Honda 2,2 i-CTDi - 145 b.
- Mazda 2,3 GDI Turbo - 141 b.
- Toyota 2,2 D-4D - 115 b.
- Fiat 2,4 JTD Multijet a Honda 2,2 (S2000) - 87 b.
Motory od 2501 do 3000 ccm
- BMW 3,0 TwinTurbo Diesel - 278 b.
- BMW 3,0 R6 (Z4, 130i, 330i, 530i, 630i, 730i) - 182 b.
- Honda 2,0 V6 Hybrid - 163 b.
- Volkswagen 3,0 TDI - 92 b.
- Jaguar 2,7 V6 TwinTurbo Diesel - 76 b.
- BMW 3,0 R6 (330Ci, X3, X5) - 73 b.
Motory od 3001 do 4000 ccm
- BMW 3,2 R6 - 235 b.
- Toyota 3,5 Hybrid - 189 b.
- Porsche 3,8 (911) - 156 b.
- Porsche 3,6 Turbo (911 Turbo) - 131 b.
- Toyota 3,3 Hybrid - 102 b.
- Volkswagen 3,2 V6 FSI - 89 b.
Motory nad 4001 ccm
- BMW 5,0 V10 - 310 b.
- Ferrari 4,3 V8 - 159 b.
- Mercedes-AMG 6,0 BiTurbo - 108 b.
- Volkswagen 5,0 V10 Diesel - 91 b.
- Chevrolet 7,0 V8 - 78 b.
- Ferrari 5,7 V12 - 75 b.