Nejlepším novým motorem na světě se stala novinka Volkswagenu 1,4 TSI

Každoročně od roku 1999 probíhá prestižní soutěž o nejlepší motory na světě. Tato soutěž je rozdělena do mnoha kategorií a automobilky si dobrého umístění velmi cení a rádi se tímto výsledkem pochlubí. Letošní rok prostřídal dlouholeté vítěze v různých kategoriích, a tak o překvapení není nouze.
Nejlepším novým motorem na světě se stala novinka Volkswagenu 1,4 TSI

Soutěž International Engine of the Year Awards patří mezi mezi nejprestižnější a mezi odborníky mezi nejsledovanější klání. Ukazuje se zde, jak si oborníci cení jednotlivých motorů. V porotě každoročně zasedne 61 porotců z 29 zemí, kteří hlasují v jednotlivých kategoriích. Po sečtení těchto hlasů se pak ukáže, který motor v daném roce porotci pokládali za nejlepší, nejúspornější, nejvýkonnější a celkově nejlepší v jednotlivých objemových kategoriích.

V letošním roce slaví za získání hlavní ceny, tedy ocenění "nejlepší nový motor roku 2005", automobilka Volkswagen se svým motorem 1,4 TSI. Ovšem ani ostatní automobilky se nenechaly nijak zahanbit a některé z nich mají v TOP 6 jednotlivých kategorií zastoupení s více motory. To jen ukazuje na technologickou vyspělost jednotlivých automobilek, vývojových středisek a jejich motoráren.

Nejlepší motor roku 2006

  1. BMW 5,0 V10 - 318 b.
  2. Volkswagen 1,4 TSI - 270 b.
  3. BMW 3,0 D - 233 b.
  4. Toyota 1,5 Hybird - 200 b.
  5. Volkswagen 2,0 TSFI - 199b.
  6. BMW 3,2 R6 - 139 b.
  7. Subaru 2,5 T - 104 b.
  8. Honda 1,0 IMA - 62 b.

Nejlepší nový motor roku 2005

  1. Volkswagen 1,4 TSI - 250 b.
  2. Toyota 3,5 V6 Hybrid - 196 b.
  3. Chevrolet 7,0 V8 - 123 b.
  4. Mercedes-AMG 6,2 - 117 b.
  5. Porsche 3,4 boxer - 102 b.
  6. Honda 1,8 - 81 b.

Nejhospodárnější motor

  1. Toyota Hybrid 1,5 - 196 b.
  2. Honda Hybrid 1,3 IMA - 127 b.
  3. Fiat-GM 1,3 JTD - 111 b.
  4. Honda 3,0 V6 Hybrid - 74 b.
  5. Toyota 3,5 V6 Hybrid - 54 b.
  6. Renault/Nissan 2,0 Diesel - 49 b.

Nejlepší výkonný motor

  1. BMW 5,0 V10 - 342 b.
  2. Ferrari 4,3 V8 - 160 b.
  3. Mercedes-AMG 6,0 biTurbo - 130 b.
  4. Chevrolet 7,0 V8 - 103 b.
  5. Porsche 3,8 - 54 b.
  6. BMW 3,2 R6 - 52 b.

Motory do obsahu 1000 ccm

  1. Honda 1,0 IMA - 282 b.
  2. Toyota 1,0 V3 - 239 b.
  3. Ford 1,0 kompresor - 144 b.
  4. Smart Diesel 0,8 - 99 b.
  5. Suzuki 1,0 - 94 b.
  6. Smart 0,7 - 81 b.

Motory od 1001 do 1400 ccm

  1. Volkswagen 1,4 TSI - 264 b.
  2. Honda Hybrid 1,3 IMA - 250 b.
  3. Fiat-GM 1,3 JTD - 188 b.
  4. Peugeot/Citroen/Ford 1,4 HDI/TDCI - 103 b.
  5. Toyota 1,4 D - 52 b.
  6. Volkswagen 1,4 FSI - 50 b.

Motory od 1401 do 1800 ccm

  1. Toyota Hybrid 1,5 - 274 b.
  2. Hodna 1,8 - 129 b.
  3. Mini 1,6 kompresor - 126 b.
  4. Renault 1,5 dCi - 110 b.
  5. Peugeot/Citroen/Ford 1,6 TDCI - 106 b.
  6. Toyota 1,8 VVTL-I - 94 b.

Motory od 1801 do 2000 ccm

  1. Volkswagen 2,0 TFSI - 218 b.
  2. Honda 2,0 i-VTEC - 131 b.
  3. Honda 2,0 (S2000) - 126 b.
  4. BMW 2,0D - 108 b.
  5. Renault/Nissan 2,0 D - 97 b.
  6. Mitsubishi - 2,0T (EVO) - 95 b.

Motory od 2001 do 2500 ccm

  1. Subaru 2,5T - 155 b.
  2. BMW 2,5 R6 - 153 b.
  3. Honda 2,2 i-CTDi - 145 b.
  4. Mazda 2,3 GDI Turbo - 141 b.
  5. Toyota 2,2 D-4D - 115 b.
  6. Fiat 2,4 JTD Multijet a Honda 2,2 (S2000) - 87 b.

Motory od 2501 do 3000 ccm

  1. BMW 3,0 TwinTurbo Diesel - 278 b.
  2. BMW 3,0 R6 (Z4, 130i, 330i, 530i, 630i, 730i) - 182 b.
  3. Honda 2,0 V6 Hybrid - 163 b.
  4. Volkswagen 3,0 TDI - 92 b.
  5. Jaguar 2,7 V6 TwinTurbo Diesel - 76 b.
  6. BMW  3,0 R6 (330Ci, X3, X5) - 73 b.

Motory od 3001 do 4000 ccm

  1. BMW 3,2 R6 - 235 b.
  2. Toyota 3,5 Hybrid - 189 b.
  3. Porsche 3,8 (911) - 156 b.
  4. Porsche 3,6 Turbo (911 Turbo) - 131 b.
  5. Toyota 3,3 Hybrid - 102 b.
  6. Volkswagen 3,2 V6 FSI - 89 b.

Motory nad 4001 ccm

  1. BMW 5,0 V10 - 310 b.
  2. Ferrari 4,3 V8 - 159 b.
  3. Mercedes-AMG 6,0 BiTurbo - 108 b.
  4. Volkswagen 5,0 V10 Diesel - 91 b.
  5. Chevrolet 7,0 V8 - 78 b.
  6. Ferrari 5,7 V12 - 75 b.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků