Nejlepším novým motorem na světě se stala novinka Volkswagenu 1,4 TSI

Každoročně od roku 1999 probíhá prestižní soutěž o nejlepší motory na světě. Tato soutěž je rozdělena do mnoha kategorií a automobilky si dobrého umístění velmi cení a rádi se tímto výsledkem pochlubí. Letošní rok prostřídal dlouholeté vítěze v různých kategoriích, a tak o překvapení není nouze.
Nejlepším novým motorem na světě se stala novinka Volkswagenu 1,4 TSI

Soutěž International Engine of the Year Awards patří mezi mezi nejprestižnější a mezi odborníky mezi nejsledovanější klání. Ukazuje se zde, jak si oborníci cení jednotlivých motorů. V porotě každoročně zasedne 61 porotců z 29 zemí, kteří hlasují v jednotlivých kategoriích. Po sečtení těchto hlasů se pak ukáže, který motor v daném roce porotci pokládali za nejlepší, nejúspornější, nejvýkonnější a celkově nejlepší v jednotlivých objemových kategoriích.

V letošním roce slaví za získání hlavní ceny, tedy ocenění "nejlepší nový motor roku 2005", automobilka Volkswagen se svým motorem 1,4 TSI. Ovšem ani ostatní automobilky se nenechaly nijak zahanbit a některé z nich mají v TOP 6 jednotlivých kategorií zastoupení s více motory. To jen ukazuje na technologickou vyspělost jednotlivých automobilek, vývojových středisek a jejich motoráren.

Nejlepší motor roku 2006

  1. BMW 5,0 V10 - 318 b.
  2. Volkswagen 1,4 TSI - 270 b.
  3. BMW 3,0 D - 233 b.
  4. Toyota 1,5 Hybird - 200 b.
  5. Volkswagen 2,0 TSFI - 199b.
  6. BMW 3,2 R6 - 139 b.
  7. Subaru 2,5 T - 104 b.
  8. Honda 1,0 IMA - 62 b.

Nejlepší nový motor roku 2005

  1. Volkswagen 1,4 TSI - 250 b.
  2. Toyota 3,5 V6 Hybrid - 196 b.
  3. Chevrolet 7,0 V8 - 123 b.
  4. Mercedes-AMG 6,2 - 117 b.
  5. Porsche 3,4 boxer - 102 b.
  6. Honda 1,8 - 81 b.

Nejhospodárnější motor

  1. Toyota Hybrid 1,5 - 196 b.
  2. Honda Hybrid 1,3 IMA - 127 b.
  3. Fiat-GM 1,3 JTD - 111 b.
  4. Honda 3,0 V6 Hybrid - 74 b.
  5. Toyota 3,5 V6 Hybrid - 54 b.
  6. Renault/Nissan 2,0 Diesel - 49 b.

Nejlepší výkonný motor

  1. BMW 5,0 V10 - 342 b.
  2. Ferrari 4,3 V8 - 160 b.
  3. Mercedes-AMG 6,0 biTurbo - 130 b.
  4. Chevrolet 7,0 V8 - 103 b.
  5. Porsche 3,8 - 54 b.
  6. BMW 3,2 R6 - 52 b.

Motory do obsahu 1000 ccm

  1. Honda 1,0 IMA - 282 b.
  2. Toyota 1,0 V3 - 239 b.
  3. Ford 1,0 kompresor - 144 b.
  4. Smart Diesel 0,8 - 99 b.
  5. Suzuki 1,0 - 94 b.
  6. Smart 0,7 - 81 b.

Motory od 1001 do 1400 ccm

  1. Volkswagen 1,4 TSI - 264 b.
  2. Honda Hybrid 1,3 IMA - 250 b.
  3. Fiat-GM 1,3 JTD - 188 b.
  4. Peugeot/Citroen/Ford 1,4 HDI/TDCI - 103 b.
  5. Toyota 1,4 D - 52 b.
  6. Volkswagen 1,4 FSI - 50 b.

Motory od 1401 do 1800 ccm

  1. Toyota Hybrid 1,5 - 274 b.
  2. Hodna 1,8 - 129 b.
  3. Mini 1,6 kompresor - 126 b.
  4. Renault 1,5 dCi - 110 b.
  5. Peugeot/Citroen/Ford 1,6 TDCI - 106 b.
  6. Toyota 1,8 VVTL-I - 94 b.

Motory od 1801 do 2000 ccm

  1. Volkswagen 2,0 TFSI - 218 b.
  2. Honda 2,0 i-VTEC - 131 b.
  3. Honda 2,0 (S2000) - 126 b.
  4. BMW 2,0D - 108 b.
  5. Renault/Nissan 2,0 D - 97 b.
  6. Mitsubishi - 2,0T (EVO) - 95 b.

Motory od 2001 do 2500 ccm

  1. Subaru 2,5T - 155 b.
  2. BMW 2,5 R6 - 153 b.
  3. Honda 2,2 i-CTDi - 145 b.
  4. Mazda 2,3 GDI Turbo - 141 b.
  5. Toyota 2,2 D-4D - 115 b.
  6. Fiat 2,4 JTD Multijet a Honda 2,2 (S2000) - 87 b.

Motory od 2501 do 3000 ccm

  1. BMW 3,0 TwinTurbo Diesel - 278 b.
  2. BMW 3,0 R6 (Z4, 130i, 330i, 530i, 630i, 730i) - 182 b.
  3. Honda 2,0 V6 Hybrid - 163 b.
  4. Volkswagen 3,0 TDI - 92 b.
  5. Jaguar 2,7 V6 TwinTurbo Diesel - 76 b.
  6. BMW  3,0 R6 (330Ci, X3, X5) - 73 b.

Motory od 3001 do 4000 ccm

  1. BMW 3,2 R6 - 235 b.
  2. Toyota 3,5 Hybrid - 189 b.
  3. Porsche 3,8 (911) - 156 b.
  4. Porsche 3,6 Turbo (911 Turbo) - 131 b.
  5. Toyota 3,3 Hybrid - 102 b.
  6. Volkswagen 3,2 V6 FSI - 89 b.

Motory nad 4001 ccm

  1. BMW 5,0 V10 - 310 b.
  2. Ferrari 4,3 V8 - 159 b.
  3. Mercedes-AMG 6,0 BiTurbo - 108 b.
  4. Volkswagen 5,0 V10 Diesel - 91 b.
  5. Chevrolet 7,0 V8 - 78 b.
  6. Ferrari 5,7 V12 - 75 b.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků