Nejlepších 100 aut v Anglii: na 1. místě McLaren F1

V Anglii proběhla rozsáhlá anketa o tom, které auto je nejlepší na světě. Nebral se ohled na rok výroby, cenu, jízdní vlastnosti, výkon nebo komfort, Angličané volili srdcem, dali průchod svým citům a znají svého vítěze. V článku najdete žebříček stovky nejlepších.
Nejlepších 100 aut v Anglii: na 1. místě McLaren F1
Seznam kapitol
  1. Prvních deset pozic
  2. Další pozice 11-100

Absolutní vítěz: McLaren F1

McLaren F1 je po právu nazýván králem supersportovních aut, protože i po deseti letech je rychlejší než Dodge Viper, Porsche Carrera GT nebo Pagani Zonda. Nejnovější supersportovní Ferrari Enzo se mu sotva vyrovnává a proto není divu, že McLaren F1 se v anglické anketě, na domácí půdě, stal absolutním vítězem. Podrobné informace o McLarenu F1 naleznete ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

2. místo

Volkswagen Golf GTI - v prodeji: Historie Golfu GTI sahá až do roku 1976. První Golf GTI měl výkon jen 81 kW a mělo se jich vyrobit pouze pět tisíc kusů. Díky nepředpokládanému zájmu jich ale dodnes sjelo z linky přes 1,5 milionu. Nyní přichází GTI v páté generaci s motorem 2.0 TFSI 147 kW. Přehledné informace naleznete ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

3. místo

Jaguar E-Type - 1961: Tento vůz svojí image absolutně omráčil celý svět. Debutoval na ženevském autosalónu v roce 1961 a během pár let se stal jedním z nejprodávanějších kupé/kabrioletů. Vyráběl se v několika sériových řadách, top model měl pod kapotou hřmící dvanáctiválec o výkonu 184 kW (250 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

4. místo

Austin Mini - 1959: Koncem 50. let minulého století se na trhu objevilo Mini a to byl poprask. Malé vozítko s příčně uloženým motorem a pohonem předních kol ohromilo tehdejší svět svým poměrně velkým vnitřním prostorem a když pak vyhrálo rallye Monte Carlo, lidé byli u vytržení. Čtvrté místo si určitě zaslouží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

5. místo

Ford GT40 - 1964: Automobilka Ford chtěla postavit sportovní vůz, který by srazil nadvládu Ferrari v závodech Le Mans na kolena. Modelová řada s označením GT40 byla přesně tím, co Ford chtěl. Výborný osmiválec, chytlavá image a výsledky z nejslavnějšího 24hodinového závodu udělaly z GT40 legendu, podle které vznikl novodobý Ford GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

6. místo

Aston Martin DB9 - v prodeji: Designérský mág, Henrik Fisker, stvořil vůz DB9, jenž byl řadou kritiků označen jako nevíce sexy auto na světě. Pod kapotou DB9 se hřeje celohliníkový dvanáctiválec o objemu 6.0 l. Motor dává maximální výkon 331 kW/450 k při 6 000 ot./min. a točivý moment 580 Nm při 5 000 ot. (80 % kroutícího momentu je k dispozici od 1 500 ot.). Podrobnější informace naleznete ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

7. místo

AC Cobra - 1963: Jeden z nejlepších příkladů anglo-americké spolupráce, AC Cobra, vznikl pod vedením slavného designéra Carolla Shelbyho. AC Cobra měla dobré vyvážení, obratnost a skvělé jízdní vlastnosti, o které se staral sportovní podvozek a motor z Fordu 289: osmiválec o objemu 4.7 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

8. místo

Porsche 911 Carrera - v prodeji: Ikona sportovních kupé již řadu let, věřím, že o Porsche 911 Carrera slyšel každý. Nejnovější řada je na trhu od léta 2004 a nese označení 997. Za zadní nápravou je typický šestiválcový boxer o objemu 3.6 l (239 kW), silnější model S má objem 3,8 l (261 kW). Na stovku vystřelí za rovných 5 s. Podrobnější informace naleznete ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

9. místo

Ferrari F40 - 1988: Zakladatel slavné sportovní automobilky, pan Enzo Ferrari, postavil model F40 na oslavu čtyřicátého jubilea své firmy. Šlo o jeden z nejvíce inspirujících sporťáků tehdejší doby, revoluční supersportovní vůz, který se rozhodl zbořit hranice mezi závodními speciály a silničními vozy. Pod kapotou je osmiválec s objemem 2 936 ccm, se kterým F40 zvládá sprint z nuly na 100 km/h za 3,9 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

10. místo

Land Rover Series 1 - 1948: Desáté místo vybojoval v anketě klasický, pokorný, britský hrdina s názvem Land Rover Series 1. První kusy odjely z výrobní linky v roce 1948 a velmi se zasloužily o dopravu v poválečné době. Díky svým možnostem a s dobrými jízdními vlastnostmi v terénu se s tímto vozem dal objet celý svět.

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Prvních deset pozic
  2. Další pozice 11-100
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků