Nejlepší sporťáky roku 2008 podle Forbesu

Forbes vybral ty nejlepší sporťáky pro tento rok, které by neměly chybět alespoň ve vašich snech. Máte mezi nimi své favority?

U Forbesu nelení a kromě představení nejlepších sedanů a nejlepších SUV roku 2008 zveřejnili také seznam nejlepších sporťáků. Představujeme vám jedenáctku vozů, která bude kralovat dle amerických měřítek. Ale aby bylo jasno, všechny tyto vozy lze pořídit bez větších problémů i u nás, případně v okolních státech.

Aston Martin DBS

Nejnovější přírůstek nádherných Astonů, model DBS, se těší hned od představení velké popularitě. Vydobyl si ji hned na začátku účinkováním v bondovce Casino Royale. Pod jeho kapotou se ukrývá dvanáctiválec 5,9 l o výkonu 510 koní, který se stará o parádní dynamiku vozu. Na stovku zrychlí elegantní coupé za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 302 km/h. Předností vozu je dokonalé sladění luxusu a rychlosti, což majitelé ocení především při jízdách na dlouhé vzdálenosti – prostě GT jak má být.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Představení Astonu Martin DBS naleznete zde.

Audi R8

Další z evropských zástupců, model R8 z Ingolstadtu, je prvním supersportem značky čtyř kruhů. Osmiválec 4,2 FSI a výkon 420 koní slibují dobrou jízdní dynamiku, o překvapení se nedávno postaralo rozhodnutí automobilky postavit model s dvanáctiválcovým TDI. Audi i u tohoto modelu vsází na pohon všech kol Quattro, volby manuální převodovky nebo dvouspojkového DSG a hlavně na podmanivý design. Přední LED světlomety vytvářejí výborný dojem ať už přijdete na okruh nebo zaparkujete u Casina.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Představení Audi R8 naleznete zde.

Chevrolet Corvette

Americká legenda nemůže chybět. Stálice amerického (ale i evropského) trhu se těší velké oblibě. V základní verzi má pod kapotou osmiválec o objemu 6,2 litru s výkonem 430 koní, verze Z06 má dokonce koní 505 a extrémní ZR1 celých 628, což stačí na zrychlení na stovku za fantastických 3,3 sekundy. Corvette se prodává ve dvou provedeních – jako coupé s odnímatelných střešním panelem nebo klasická cabrio soft-top. S velmi výhodnou cenou oproti konkurenci a přesvědčivými vlastnostmi se dá předpokládat, že i v současných verzích má Corvette o úspěch postaráno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Představení Corvette C6 naleznete zde.

Dodge Viper SRT10

Další z amerických zástupců. Obrovský atmosférický desetiválec s objemem přes osm litrů z něj dělá postrach amerických dálnic. Nemyslete si ale, že na okruhu je tenhle vůz neschopný, to vůbec ne. 600 koní výkonu zaručuje oslnivou dynamiku – vždyť posuďte sami – na stovku zrychlí SRT10 pod 4 sekundy. V nejnovější verzi přináší propracovanou manuální převodovku, výkonnější brzdy a také nový zadní samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ferrari F430 Scuderia

Nástupce modelu 360 Challenge Stradale je zde. Nižší hmotnost, vyšší výkon, hlučnější výfuk a technologie na nejvyšší úrovni jej předurčují k zdolávání nejlepších časů na okruzích. Osmiválec produkuje plných 510 koní výkonu a stovku zvládne nejnovější z modelů Ferrari již za 3,6 sekundy. S jednou z nejrychlejších sekvenčních převodovek světa, která byla vyvíjena na závodních tratích spolu s pokročilou elektronikou nastavení podvozku, se jedná o skutečné nekompromisní nástroj pro opravdové fajnšmekry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Představení Ferrari F430 Scuderia naleznete zde.

Lamborghini Reventon

Tak tohle je opravdová lahůdka. Získá ho pouze 20 lidí na světě, a to za astronomickou částku cca 1 milion Eur. Vůz je postaven na základech modelu Murciélago LP640, ale technicky je doveden ještě dále. Mnoho dílů je vyrobeno z uhlíkových kompozitů, pod kapotou trůní dvanáctiválec o objemu 6,5 litru a výkonu 650 koní. Při stavbě interiéru se inženýři od Lamborghini nechali inspirovat moderními bojovými letouny, a tak je pole před řidičem vybaveno rozměrnými LCD panely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Informace o Lamborghini Reventon naleznete zde.

Lotus Elise / Exige

Nikdy nepatřily k nejrychlejším, nikdy nepatřily k nejvýkonnějším. Za vše vděčí nízké hmotnosti, perfektní komunikativnosti a ovladatelnosti, jízdním vlastnostem v extrému a také bohaté historii značky v motoristickém sportu. Dynamika hovoří za vše – přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru má v modelu Elise výkon 220 koní, v Exige pak 240 koní. I navzdory poměrně nízkým hodnotám dokáže Exige aatakovat stovku již za 4 sekundy. Pro úsporu hmotnosti nebyly ještě nedávno modely vybaveny airbagy, nyní je díky přísným bezpečnostním předpisům všechno jinak. Kdo touží po každodenní čiré zábavě, neměl by na tyto Lotusy zapomenout.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Tip: Představení Lotusu Elise SC naleznete zde, modelu Exige pak zde.

Maserati GranTurismo

Působivý design coupé koncepce 2+2 je pro automobilku poměrně typický a jasně navazuje na ostatní modely značky. Provedení zádě, která sází především na sportovní lehkost, je naopak vcelku netradiční. Ještě kvalitnější jízdní zážitky má zajistit nový osmiválcový motor 4,2 s výkonem 405 koní, a rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 49:51 (přední:zadní), které je u vozu s klasickou koncepcí jistě známkou dobře odvedené práce. Kromě nového uložení motoru na tom má zásluhu také rozvod transaxle. Motor se kombinuje šestistupňovou automatickou převodovkou ZF. Možnost řazení páčkami pod volantem je samozřejmostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TipPředstavení Maserati GranTurismo Coupé naleznete zde.

Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster

Tenhle vůz snad není potřeba nikomu představovat. Ve verzi Coupé je na trhu již delší dobu, Roadster je stále poměrně nový. Kompresorem přeplňovaný osmiválec odvádí svou práci i zde skvěle a na zadní kola posílá plných 626 koní výkonu. Upřímně, u vozu této kategorie nevidím moc důvodů k pořízení Roadsteru, který má oproti Coupé kromě nebe nad hlavou jen samé nevýhody – vyšší hmotnost, horší tuhost karoserie atd. Nic to ale nemění na tom, že tenhle vůz se zapíše do automobilové historie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TipPředstavení Mercedes-McLarenu SLR Roadster naleznete zde.

Nissan GT-R

Hned od prvních testů začal Nissan překvapovat motoristický svět skvělými časy modelu GT-R při testech na Nordschleife. Dvakrát přeplňovaný motor V6 o objemu 3,8 litru a výkonu 480 koní stačí na skvělou dynamiku, ale severní smyčka si žádá víc. U Nissanu se museli pohrát s nastavením podvozku, a jak se zdá, podařilo se jim to skvěle. NS zdolaná pod 7 minut 40 sekund hovoří za vše. Zajímavostí je implementace omezovače rychlosti v Japonsku, který využívá systém GPS. Pokud vůz není právě na okruhu, stopne ho elektronika v rozletu již při 180 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TipPředstavení Nissanu GT-R naleznete zde.

Porsche 911 GT2

Nejnovější a nejrychlejší z modelů 911 přišla v nové generaci, aby potvrdila svou vybudovanou pozici. Polozávodní vůz homologovaný pro běžné silnice pohání dvěma turbodmychadly (s variabilní geometrií) přeplňovaný šestiválec o objemu 3,6 litru. Maximální výkon dosahuje hodnoty 530 k, což stačí k dosažení stovky za 3,7 s a maximální rychlosti 320 km/h. Vůz používá manuální šestistupňové převodovky a má karbon-keramické kotouče, které se postarají o to, aby brzdy nevadly ani při častém a intenzivním brzdění.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TipPředstavení Porsche 911 GT2 naleznete zde.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků