Nejlepší sedany pro rok 2008 dle Forbesu

Tříprostorové sedany zdaleka neřekly své poslední slovo a i v roce 2008 přijde řada novinek. Forbes vybral ty nejlepší.

Pokud patříte mezi příznivce automobilové klasiky, pak vám ze všech aut musejí být nejlbižší vozy tříprostorové koncepce se čtveřicí dveří. Tedy žádná SUV, žádné kombíky, žádné hatchbacky ani kupé, ale sedany. Pravda, vozy této koncepce nejsou zrovna v našich zeměpisných šířkách příliš populární, tedy alespoň mezi běžnými spotřebiteli, ale v konzervativních třídách, zejména vyšší střední a vyšší, hrají stále prim.

Magazín Forbes se rozhodl vybrat 10 těch nejlepších sedanů pro nový rok a jeho doporučení vám představíme na následujících řádcích. Úvodem je třeba říci, že hned několik vozů z výběru jasně dokazuje, že konzervativní zdaleka nemusí být nudný.

BMW M3 sedan

V Mnichově se rozhodli po dlouhé odmlce vrhnout na trh ostré provedení trojkové řady i v provedení sedan a právě rok 2008 bude tím, který ukáže, zda to byl dobrý nápad. Nepochybujeme o tom, že byl, provedení sedan se k charakteru nové M3 hodí mnohem více než kupé a dokáže odstranit i některé nemoci dvoudvéřové verze. Vše podstatné zůstane pochopitelně zachováno - čtyřistadvacetikoňový osmiválec a adaptivní podvozek jsou těmi nejpádnějšími argumenty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tipy: Test nového BMW M3 v provedení kupé, Představení M3 sedan.

Cadillac CTS

Cadillac působí na mnohé Evropany jako „ultraamerická” značka, ale v Evropě se už nějaký ten pátek prodává. Jak konstatuje Forbes, luxusní americké značky nebyly v posledních letech zrovna úspěšné a evropští konkurenti jim i na domácím trhu zatápěli více, než by bylo zdrávo, ale CTS je aktuálně tím nejlepším z luxusní americké produkce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Představení Cadillacu CTS.

Hyundai Genesis

Nový velký sedan značky Hyundai se sice ještě neprodává, v úspěšném vývoji korejské značky má ale znamenat další významný mezník. Premiéru bude mít již za necelých 14 dní na autosalonu v Detroitu a zejména pro severoamerický trh má být velkým lákadlem. Nejen svou velikostí, designem či cenou, ale i celkovou koncepcí (pohon zadních kol) a použitými motory (nabídne první výkonný motor V8 v historii Hyundai). Uvidíme, jak velké vrásky na čele udělá klasičtějším výrobcům. Bohužel (pro ně) se obáváme, že velké...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Více informací o Hyundai Genesis.

Jaguar XF

Místo, kam dospěly prodeje klasických Jaguarů v posledních letech, bude lepší nespecifikovat. Vždyť v nedávném přehledu nejhůře prodávaných aut v Americe byl Jaguar na nezáviděníhodném výsluní... První změnu znamenalo nové kupé XK, druhým zlomem má být sedan XF, který právě nahrazuje obstarožní S-Type. Má být atraktivnější nejen svým designem, ale i celkovým pojetím, které významně omladí spektrum zákazníků značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Představení nového Jaguaru XF.

Lexus IS-F

IS-F nemá být ničím menším než ráznou japonskou odpovědí na BMW M3 sedan, Audi RS4 a Mercedes C63 AMG. Také tento sportovní model dostane až nesmyslně velký motor (5,0 V8) s pořádnou porcí atmosférického výkonu (rovněž přes 400 koní). Stovka za 4,6 sekundy nemůže nechat nikoho chladným, stejně jako agresivní design vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Představení Lexusu IS-F.

Lexus LS 600h

Lexus má své favority i v jiných třídách, nejnověji v té nejvyšší. Velký sedan LS dostal hybridní pohon 600h, který se spotřebou vozu s motorem V8 „simuluje” noblesu a dynamiku dvanáctiválce. Ale není to jen o motoru, Lexus LS je autem, které využívá snad nejvíce moderních technických i elektronických prvků zajišťujících nejen kvalitní jízdu, ale i maximální komfort pro cestující.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Představení Lexusu LS 600h.

Lincoln MKS a Pontiac G8

Tato dvě auta se v Evropě oficiálně neprodávají, a tak je odbudeme stručněji. Lincoln MKS je pro značku něčím podobným jako CTS pro Cadillac - má na to ji dostat zpátky do boje o náročnou klientelu. Atraktivní design mu k tomu dává nejlepší předpoklady, ověřená technika z Fordu Taurus a Volva S80 (třeba pohon všech kol) by jej rovněž neměla srazit na kolena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový velký sedan Pontiacu má rovněž velké ambice, ale jeho budoucnost je zatím ve hvězdách. Na americkém trhu se objeví letos s motory V6 a V8 a pohonem zadních kol. Pokud se mu zadaří, čekají použitou platformu i další karosářské verze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tipy: Více o Pontiacu G8, Lincolnu MKS.

Mercedes-Benz C

Aktuální špičce prémiové střední třídy, Mercedesu třídy C, věří Forbes i pro tento rok. A i v něm bude mít co říci. Především očekávaný příchod verze C63 AMG, která se stane zřejmě nejlepším „paličem gum” v segmentu, bude pro image další vozu velkou vzpruhou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Tip: Test nového Mercedesu C najdete zde.

Saab 9-3

Švédové v posledních letech trochu tápou a jediný skutečně dobře prodávaný model 9-3 pro letošní rok řádně omladili. A na rozdíl od řady 9-5 se zdá, že k lepšímu. V Americe má bodovat plejádou přeplňovaných benzinových motorů včetně nejsilnějších 2,8 V6 turbo s pohonem všech kol, v Evropě spíše novými čtyřválcovými diesely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: První test inovovaného Saabu 9-3 přímo ze Švédska najdete zde.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků