Nejlepší nové úpravy pro Volkswagen Golf VI

Připravili jsme pro vás výběr z nových tuningových projektů vycházejících z Volkswagenu Golf VI. Nabízejí až 362 koní výkonu.

Těžko bychom hledali automobil, který by byl tolik oblíben v tuningových dílnách, soukromých garážích i v řadách dodavatelů doplňků nejrůznější kvality, podobně obtížné by pak bylo zjišťovat, proč tomu tak u těchto zcela standardních vozů nižší střední třídy je. Berme to tedy jako fakt, který potvrzuje i škála projektů založených na nejnovější generaci Golf VI vesměs v provedení GTI. Již v minulosti jsme vám nabídli několik z nich, byly to například stroje z dílen ABT, Caractere nebo Wimmer podrobně popsané na tomto, tomto resp. tomto místě.

Od té doby se však objevila řada dalších podobných úprav. Ty nejzajímavější z nich pro vás shrneme na následujících řádcích. Že by šlo o výčet konečný, o to se netřeba obávat, tuneři Golfů jistě zdaleka neřekli svá poslední slova...

B&B Volkswagen Golf R

Jestliže Golf VI GTI s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na výkon 211 koní k úpravám vyloženě svádí, model R s týmž motorem naladěným na 270 koní by měl již úpravce nechat v klidu, na agregát s objemem dvou krabic od mléka je to už tak obrovská porce výkonu. Jenže nenechává, právě naopak. Důkazem budiž poslední projekt úpravce B&B, který si pohrál právě s novým Golfem R a úpravy jsou zaměřené zejména na motor.

Vůz je tak s ohledem na tloušťku zákazníkovy peněženky dostupný ve třech výkonových verzích 310, 324 a 362 koní (227, 237 a 265 kW). Mnoho podrobností zatím neznáme, jisté však je, že nejsilnější provedení disponuje například větším turbodmychadlem, sportovním výfukovým traktem včetně závodního katalyzátoru, novým sáním a vylepšeným chlazením stlačovaného vzduchu a oleje. To prý Golfu R B&B umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosáhnout rychlosti přes 280 km/h.

Společnost B&B zároveň nabízí stavitelné pérování se světlostí sníženou o 30 mm, výkonné brzdy, černě lakované ráfky o průměru 19 a 20 palců a bodykit značky Caractere.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
B&B Volkswagen Golf R

RevoZport Volkswagen Golf GTI RZR

Přestavby Golfů nejsou výhradní záležitostí evropských firem, což dokládá příklad společnosti RevoZport z Hong Kongu. Ta pod označením RZR představila rozsáhle modifikovaný vůz Golf VI GTI.

Jeho výkon narostl bezmála o 70 koní na výsledných 270 koní (198 kW). Úpravy motoru a výfuku si vyžádaly instalaci nové, ze speciálního plastu vyrobené kapoty s dodatečnými ventilačními otvory, jež váží jen 4 kg. Do sady vylepšení patří nový přední nárazník se stavitelným „lízátkem“ a osvětlením LED nebo obklady rozšiřující hrany blatníků, k mání jsou i zadní nárazník se stavitelným difuzorem a kryty zrcátek a zadní spoiler vyrobené z lehkého materiálu. Pro snižování hmotnosti u RevoZportu nepoužívají uhlíkové kompozity, ale tvrzený plast Pultrudeed Fiber Reinforced Plastic.

Popsaná sada úprav by měla být k dispozici již během tohoto měsíce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
RevoZport Volkswagen Golf GTI RZR

MTM Volkswagen Golf GTI

Za základ pro svůj projekt si provedení Golf GTI vybrala i německá společnost Motoren Technik Mayer, která si s ním troufá soupeřit s vrcholnou sériovou verzí Golf R. Motor opatřila novou řídicí jednotkou a upraveným sáním, čímž se jí podařilo dosáhnout podobného výkonu jako u výše popsané hongkongské modifikace. MTM Golf GTI tak dosahuje výkonu 270 koní (198 kW) a točivého momentu až 390 Nm, elektronický omezovač je nastaven na rychlost 265 km/h, ale bez něj se vůz prý rozjede až přes 300 km/h. Zlaté oči, které to viděly, chce se říci...

Tento Golf se dále vyznačuje litými ráfky MTM Bimoto s pneumatikami Continental XL Sportcont a matně černým lakováním, jež koresponduje s dalšími doplňky karosérie. O spolehlivé zpomalení se stará osmipístková soustava Brembo s kotouči o průměru 380 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
MTM Volkswagen Golf GTI

APS Volkswagen Golf GTI

Kouzlu hesla Golf neodolává ani Albion a důkazem toho je modifikace firmy APS z britského Brackleye v hrabství Northamptonshire. Také tam si na paškál vzali Golf GTI, ale při jeho ladění nebyli až tak odvážní, název modifikace Stage One však naznačuje, že pracují na něčem větším.

Sériové hodnoty 211 koní/280 Nm po zásahu APS narostly takřka na 260 koní (189 kW) při 5 800 ot./min., resp. 395 Nm při 2 650 ot./min. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,2 s (v sérii 6,9 s) a dosáhne rychlosti 250 km/h (série 240 km/h). Cena této posilovací kúry byla stanovena na 656 Euro, společnost APS při ní garantuje záruku v plné délce trvání záruky tovární. 

Klepněte pro větší obrázek 
Graf výkonu relativně konzervativní úpravy Golfu VI GTI od firmy APS

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků