Nejlepší motory na světě? Jednoznačně od BMW

Jako každý rok byly i pro ten letošní vyhlášeny nejlepší motory světa. Prestižní přinesla v letošním roce řadu zajímavých změn.
Nejlepší motory na světě? Jednoznačně od BMW

Letošní ročník jednoznačně ovládla automobilka BMW, která dokázala zvítězit nejen celkově, ale velmi dobře si vedla i v dalších kategoriích. Vzhledem k tomu, jak je tento výrobce relativně malý a ve vývoji zcela osamocený, je tento úspěch opravdu cenný.

Letošní ročník také ukázal, že motory jako je dvoulitrový atmosférický motor z Hondy S2000 nebo řadový šestiválec 3,2 z ostrých „M“ modelů BMW, které v minulosti tuto anketu dokázaly hravě ovládnout, se již pomalu propadají pořadím. Přesto je těsně druhé místo motoru 3,2 R6 od BMW v objemové kategorii 3 - 4 litry stále skvělým výsledkem vzhledem k jeho úctyhodnému stáří.

Nejlepší nový motor roku 2007

Celkovým vítězem této ankety se v letošním roce stal agregát německé automobilky BMW. Benzínový řadový šestiválec o objemu 3 litry, který je dopován Twin Turbem, získal na prvním místě ohromný náskok před svými rivaly.

Druhé a šesté místo si připsal Lexus se svým pětilitrovým hybridem a osmiválcem 4,6.

Třetí a čtrvrté místo jsou malým překvapením. Vcelku malé přeplňované agregáty si dokázaly získat porotce a to pro svůj vysoký výkon, kultivovaný chod a také velmi nízkou spotřebu.

Páté místo patří naopak obrovskému motoru Porsche přeplňovaným turbodmychadlem.

  1. BMW 3,0 Twin Turbo - 446 bodů
  2. Lexus Hybrid 5-litre (LS600h) - 183
  3. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (Cooper S, Peugeot 207) - 159
  4. Renault 1.2-litre Turbo (Clio) - 75
  5. Porsche 4.8-litre Turbo (Cayenne) - 66
  6. Lexus 4.6-litre (LS460) - 62

Nejúspornější motor roku 2007

Zde se žádná dramata nekonala. Přední místa obsadily hybridní agregáty Toyoty a Honda, kterým již začíná dýchat i malý naftový motor 1,3 JTD z dílny Fiatu a General Motors. Čtvrté místo Volkswagenu se dalo svým způsobem očekávat a to pro výborný poměr výkonu a spotřeby. Zbytek tabulky patří třílitrovým dieselům.

  1. Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) - 244
  2. Honda Hybrid 1.3-litre IMA (Civic) - 130
  3. Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis) - 118
  4. Volkswagen 1.4-litre FSI (TSI) (VW Golf, Touran, Jetta) - 111
  5. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 535d) - 90
  6. Mercedes-Benz Diesel 3-litre (C, E, S, CLS, G, R, ML, GL, Chrysler 300C, Jeep Grand Cherokee, Commander) - 45

Výkonný motor roku 2007

Špičový desetiválec německé automobily BMW, který se v roce 2005 umístil na prvním místě celkového pořadí, letos podle očekávání ovládl kategorii výkonných motorů a ukázal i fakt, že motor z BMW 335i je obecně dobrý, ale z hlediska sportovně laděného řidiče nikoli dokonalý. Přesto s ním automobilka může slavit druhé místo.

  1. BMW 5-litre (M5, M6) - 219
  2. BMW 3-litre Twin Turbo (335i) - 185
  3. Ferrari 6-litre (599 GTB) - 170
  4. Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo) - 97
  5. Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, E, CLS, S, ML, R) - 67
  6. Mercedes-AMG 6-litre bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)

Nejlepší motor do 1 000 ccm

Ve vcelku malém výběru se nejlepší motor vybírá hůře. Přesto si porotu i v letošním roce získal kolínský litrový motor, který se může pochlubit velmi vysokým výkonem a k tomu velmi příznivou spotřebou.

  1. Toyota 1-litre (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107) - 254
  2. Smart Diesel 799cc (Smart Fortwo) - 190
  3. Mitsubishi 999cc Turbo (Smart Fortwo) - 163
  4. Ford 1-litre Supercharged (EcoSport) - 128
  5. Mitsubishi 999cc (Smart Fortwo) - 95
  6. Suzuki 1-litre (Wagon R+) - 85

Nejlepší motor od 1 000 do 1 400 ccm

Celkový vítěz z loňského roku, agregát 1,4 TSI automobilky Volkswagen v letošním roce zabodoval hlavně ve své objemové kategorii. Zde získal zcela jasné prvenství. Ojedinělý způsob přeplňování, vysoký litrový výkon a příznivá spotřeba jsou chloubou tohoto motoru.

  1. Volkswagen 1.4-litre FSI (TSI) (VW Golf, Touran, Jetta) - 404
  2. Honda Hybrid 1.3-litre IMA (Civic) - 178
  3. Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis) - 160
  4. Renault 1.2-litre Turbo (Clio) - 123
  5. Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4-litre (Citroën C2, C3, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 1007, 207, 307) - 66
  6. BMW-PSA 1.4-litre (MINI One) - 56

Nejlepší motor od 1 400 do 1 800 ccm

Prvenství v této kategorii si odnáší novinka ze společného vývoje koncernu PSA a automobilky BMW. Čtyřválcový agregát s přímým vstřikem paliva, solidním výkonem a příznivou spotřebou přesvědčil porotce. Byť vítězství v této kategorii je těsné.

  1. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (Cooper S, Peugeot 207) - 267
  2. Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) - 251
  3. Audi 1.8-litre Turbo FSI (A3) - 82
  4. Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre (Fiesta, Ford C-Max, Citroën C4, C4 Picasso C5, Mazda 3, Peugeot 1007, 206, 307, Partner) - 74
  5. Honda 1.8-litre (Civic, Stream, FR-V) - 65
  6. Mercedes-Benz 1.8-litre Supercharged (C, SLK, CLK, E) - 62

Nejlepší motor od 1 800 do 2 000 ccm

Tuto kategorii již dlouhá léta jasně ovládá výborný přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI s přímým vstřikováním paliva koncernu Volkswagen. Výborný průběh výkonu, dobrý litrový výkon a příznivá spotřeba jsou hlavní výhodou tohoto agregátu. Když se k tomu přičte mnoho výkonnostních variant, lze označit vítězství za oprávněné.

  1. Volkswagen/Audi 2-litre Turbo FSI (A3, A4, A6, TT, Golf GTi, Eos, Jetta, Škoda Octavia, Seat Altea, Leon) - 249
  2. BMW Diesel 2-litre (X3, 120d, 320d, 520d) - 143
  3. Honda 2-litre i-VTEC (Civic Type R) - 123
  4. Honda 2-litre S2000 (Europe/Asia)) - 106
  5. Mitsubishi 2-litre Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek) - 81
  6. Volkswagen 2-litre (GDI) FSI (Audi A3, A4, VW Golf, Touran, Eos, Seat Leon, Toledo, Škoda Octavia)

Nejlepší motor od 2 000 do 2 500 ccm

V kategorii, do které již začínají zasahovat šestiválce, nebylo vítězství vůbec jednoznačné. To si nakonec odnáší šestiválec o objemu 2,5 l opět z dílny bavorské automobilky BMW. Kultivovaný motor s výborným průběhem výkonu, velmi dobrým maximálním výkonem a špičkovou spotřebou si ovšem vítězství zaslouží.

  1. BMW 2.5-litre (325, 525, Z4, X3) - 179
  2. Subaru 2.5-litre flat four Turbo (Forester, Impreza) - 150
  3. Mazda 2.3-litre GDI Turbo (3MPS, 6MPS, CX-7, MPV) - 144
  4. Honda Diesel 2.2-litre (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V) - 119
  5. Toyota Diesel 2.2-litre D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Auris, Lexus IS220d) - 104
  6. Fiat Diesel 2.4-litre JTD Multijet (Alfa 166,
  7. Lancia Thesis, Croma, Alfa 159, Brera) - 101

Nejlepší motor od 2 500 do 3 000 ccm

Vítězství v této kategorii je vcelku jasné. Dvojitě přeplňovaný třílitrový šestiválec BMW se stal i celkovým vítězem, takže zde nebylo co řešit. Za pozornost ovšem stojí, že stejná automobilka obsadila všechna tři místa na stupních vítězů a doslova tak ovládla tuto kategorii. Do tří litrů jednoduše nemá BMW konkurenci.

  1. BMW 3-litre Twin Turbo (335) - 383
  2. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 535d, X3) - 254
  3. BMW 3-litre (Z4, 130, 330, 530, 630, 730) - 98
  4. Audi/VW Diesel 3-litre V6 (A4, A6, Allroad, A8, Q7, Touareg, Phaeton) - 96
  5. Porsche 2.7-litre flat six (Boxster, Cayman) - 95
  6. Honda Hybrid 3-litre V6 (Accord) - 79

Nejlepší motor od 3 000 do 4 000 ccm

Jen s velmi malým náskokem dokázalo Porsche porazit BMW. Je sice pravda, že řadový šestiválec BMW má svá nejlepší léta za sebou, ale stále nabízí více, než většina konkurence. V litrovém výkonu se jen těžko najde rovnocenný konkurent.

  1. Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo) - 224
  2. BMW 3.2-litre (Z4 M) - 220
  3. Toyota Hybrid 3.5-litre V6 (GS450h) - 187
  4. Porsche 3.8-litre (911) - 118
  5. Audi 3.6-litre FSI (Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne) - 68
  6. Toyota Hybrid 3.3-litre (Lexus RX400h) - 65

Nejlepší motor nad 4 000 ccm

Pořadí v této kategorii více méně kopíruje pořadí Nejvýkonnějších motorů. Právem se na prvním místě umístil desetíválec BMW, který s pohodlným náskokem uhájil své loňské a předloňské umístění.

  1. BMW 5-litre V10 (M5, M6) - 269
  2. Ferrari 6-litre (599 GTB) - 155
  3. Lexus Hybrid 5-litre (LS600h) - 132
  4. Audi 4.2-litre FSI (A6, A8, Q7, RS4, R8) - 104
  5. Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, E, CLS, S, ML, R) - 77
  6. Mercedes-AMG 6-litre Bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach) - 59
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků