Nejlepší motory na světě? Jednoznačně od BMW

Jako každý rok byly i pro ten letošní vyhlášeny nejlepší motory světa. Prestižní přinesla v letošním roce řadu zajímavých změn.
Nejlepší motory na světě? Jednoznačně od BMW

Letošní ročník jednoznačně ovládla automobilka BMW, která dokázala zvítězit nejen celkově, ale velmi dobře si vedla i v dalších kategoriích. Vzhledem k tomu, jak je tento výrobce relativně malý a ve vývoji zcela osamocený, je tento úspěch opravdu cenný.

Letošní ročník také ukázal, že motory jako je dvoulitrový atmosférický motor z Hondy S2000 nebo řadový šestiválec 3,2 z ostrých „M“ modelů BMW, které v minulosti tuto anketu dokázaly hravě ovládnout, se již pomalu propadají pořadím. Přesto je těsně druhé místo motoru 3,2 R6 od BMW v objemové kategorii 3 - 4 litry stále skvělým výsledkem vzhledem k jeho úctyhodnému stáří.

Nejlepší nový motor roku 2007

Celkovým vítězem této ankety se v letošním roce stal agregát německé automobilky BMW. Benzínový řadový šestiválec o objemu 3 litry, který je dopován Twin Turbem, získal na prvním místě ohromný náskok před svými rivaly.

Druhé a šesté místo si připsal Lexus se svým pětilitrovým hybridem a osmiválcem 4,6.

Třetí a čtrvrté místo jsou malým překvapením. Vcelku malé přeplňované agregáty si dokázaly získat porotce a to pro svůj vysoký výkon, kultivovaný chod a také velmi nízkou spotřebu.

Páté místo patří naopak obrovskému motoru Porsche přeplňovaným turbodmychadlem.

  1. BMW 3,0 Twin Turbo - 446 bodů
  2. Lexus Hybrid 5-litre (LS600h) - 183
  3. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (Cooper S, Peugeot 207) - 159
  4. Renault 1.2-litre Turbo (Clio) - 75
  5. Porsche 4.8-litre Turbo (Cayenne) - 66
  6. Lexus 4.6-litre (LS460) - 62

Nejúspornější motor roku 2007

Zde se žádná dramata nekonala. Přední místa obsadily hybridní agregáty Toyoty a Honda, kterým již začíná dýchat i malý naftový motor 1,3 JTD z dílny Fiatu a General Motors. Čtvrté místo Volkswagenu se dalo svým způsobem očekávat a to pro výborný poměr výkonu a spotřeby. Zbytek tabulky patří třílitrovým dieselům.

  1. Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) - 244
  2. Honda Hybrid 1.3-litre IMA (Civic) - 130
  3. Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis) - 118
  4. Volkswagen 1.4-litre FSI (TSI) (VW Golf, Touran, Jetta) - 111
  5. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 535d) - 90
  6. Mercedes-Benz Diesel 3-litre (C, E, S, CLS, G, R, ML, GL, Chrysler 300C, Jeep Grand Cherokee, Commander) - 45

Výkonný motor roku 2007

Špičový desetiválec německé automobily BMW, který se v roce 2005 umístil na prvním místě celkového pořadí, letos podle očekávání ovládl kategorii výkonných motorů a ukázal i fakt, že motor z BMW 335i je obecně dobrý, ale z hlediska sportovně laděného řidiče nikoli dokonalý. Přesto s ním automobilka může slavit druhé místo.

  1. BMW 5-litre (M5, M6) - 219
  2. BMW 3-litre Twin Turbo (335i) - 185
  3. Ferrari 6-litre (599 GTB) - 170
  4. Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo) - 97
  5. Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, E, CLS, S, ML, R) - 67
  6. Mercedes-AMG 6-litre bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)

Nejlepší motor do 1 000 ccm

Ve vcelku malém výběru se nejlepší motor vybírá hůře. Přesto si porotu i v letošním roce získal kolínský litrový motor, který se může pochlubit velmi vysokým výkonem a k tomu velmi příznivou spotřebou.

  1. Toyota 1-litre (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107) - 254
  2. Smart Diesel 799cc (Smart Fortwo) - 190
  3. Mitsubishi 999cc Turbo (Smart Fortwo) - 163
  4. Ford 1-litre Supercharged (EcoSport) - 128
  5. Mitsubishi 999cc (Smart Fortwo) - 95
  6. Suzuki 1-litre (Wagon R+) - 85

Nejlepší motor od 1 000 do 1 400 ccm

Celkový vítěz z loňského roku, agregát 1,4 TSI automobilky Volkswagen v letošním roce zabodoval hlavně ve své objemové kategorii. Zde získal zcela jasné prvenství. Ojedinělý způsob přeplňování, vysoký litrový výkon a příznivá spotřeba jsou chloubou tohoto motoru.

  1. Volkswagen 1.4-litre FSI (TSI) (VW Golf, Touran, Jetta) - 404
  2. Honda Hybrid 1.3-litre IMA (Civic) - 178
  3. Fiat-GM Diesel 1.3-litre (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis) - 160
  4. Renault 1.2-litre Turbo (Clio) - 123
  5. Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4-litre (Citroën C2, C3, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 1007, 207, 307) - 66
  6. BMW-PSA 1.4-litre (MINI One) - 56

Nejlepší motor od 1 400 do 1 800 ccm

Prvenství v této kategorii si odnáší novinka ze společného vývoje koncernu PSA a automobilky BMW. Čtyřválcový agregát s přímým vstřikem paliva, solidním výkonem a příznivou spotřebou přesvědčil porotce. Byť vítězství v této kategorii je těsné.

  1. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (Cooper S, Peugeot 207) - 267
  2. Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius) - 251
  3. Audi 1.8-litre Turbo FSI (A3) - 82
  4. Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre (Fiesta, Ford C-Max, Citroën C4, C4 Picasso C5, Mazda 3, Peugeot 1007, 206, 307, Partner) - 74
  5. Honda 1.8-litre (Civic, Stream, FR-V) - 65
  6. Mercedes-Benz 1.8-litre Supercharged (C, SLK, CLK, E) - 62

Nejlepší motor od 1 800 do 2 000 ccm

Tuto kategorii již dlouhá léta jasně ovládá výborný přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI s přímým vstřikováním paliva koncernu Volkswagen. Výborný průběh výkonu, dobrý litrový výkon a příznivá spotřeba jsou hlavní výhodou tohoto agregátu. Když se k tomu přičte mnoho výkonnostních variant, lze označit vítězství za oprávněné.

  1. Volkswagen/Audi 2-litre Turbo FSI (A3, A4, A6, TT, Golf GTi, Eos, Jetta, Škoda Octavia, Seat Altea, Leon) - 249
  2. BMW Diesel 2-litre (X3, 120d, 320d, 520d) - 143
  3. Honda 2-litre i-VTEC (Civic Type R) - 123
  4. Honda 2-litre S2000 (Europe/Asia)) - 106
  5. Mitsubishi 2-litre Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek) - 81
  6. Volkswagen 2-litre (GDI) FSI (Audi A3, A4, VW Golf, Touran, Eos, Seat Leon, Toledo, Škoda Octavia)

Nejlepší motor od 2 000 do 2 500 ccm

V kategorii, do které již začínají zasahovat šestiválce, nebylo vítězství vůbec jednoznačné. To si nakonec odnáší šestiválec o objemu 2,5 l opět z dílny bavorské automobilky BMW. Kultivovaný motor s výborným průběhem výkonu, velmi dobrým maximálním výkonem a špičkovou spotřebou si ovšem vítězství zaslouží.

  1. BMW 2.5-litre (325, 525, Z4, X3) - 179
  2. Subaru 2.5-litre flat four Turbo (Forester, Impreza) - 150
  3. Mazda 2.3-litre GDI Turbo (3MPS, 6MPS, CX-7, MPV) - 144
  4. Honda Diesel 2.2-litre (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V) - 119
  5. Toyota Diesel 2.2-litre D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Auris, Lexus IS220d) - 104
  6. Fiat Diesel 2.4-litre JTD Multijet (Alfa 166,
  7. Lancia Thesis, Croma, Alfa 159, Brera) - 101

Nejlepší motor od 2 500 do 3 000 ccm

Vítězství v této kategorii je vcelku jasné. Dvojitě přeplňovaný třílitrový šestiválec BMW se stal i celkovým vítězem, takže zde nebylo co řešit. Za pozornost ovšem stojí, že stejná automobilka obsadila všechna tři místa na stupních vítězů a doslova tak ovládla tuto kategorii. Do tří litrů jednoduše nemá BMW konkurenci.

  1. BMW 3-litre Twin Turbo (335) - 383
  2. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 535d, X3) - 254
  3. BMW 3-litre (Z4, 130, 330, 530, 630, 730) - 98
  4. Audi/VW Diesel 3-litre V6 (A4, A6, Allroad, A8, Q7, Touareg, Phaeton) - 96
  5. Porsche 2.7-litre flat six (Boxster, Cayman) - 95
  6. Honda Hybrid 3-litre V6 (Accord) - 79

Nejlepší motor od 3 000 do 4 000 ccm

Jen s velmi malým náskokem dokázalo Porsche porazit BMW. Je sice pravda, že řadový šestiválec BMW má svá nejlepší léta za sebou, ale stále nabízí více, než většina konkurence. V litrovém výkonu se jen těžko najde rovnocenný konkurent.

  1. Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo) - 224
  2. BMW 3.2-litre (Z4 M) - 220
  3. Toyota Hybrid 3.5-litre V6 (GS450h) - 187
  4. Porsche 3.8-litre (911) - 118
  5. Audi 3.6-litre FSI (Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne) - 68
  6. Toyota Hybrid 3.3-litre (Lexus RX400h) - 65

Nejlepší motor nad 4 000 ccm

Pořadí v této kategorii více méně kopíruje pořadí Nejvýkonnějších motorů. Právem se na prvním místě umístil desetíválec BMW, který s pohodlným náskokem uhájil své loňské a předloňské umístění.

  1. BMW 5-litre V10 (M5, M6) - 269
  2. Ferrari 6-litre (599 GTB) - 155
  3. Lexus Hybrid 5-litre (LS600h) - 132
  4. Audi 4.2-litre FSI (A6, A8, Q7, RS4, R8) - 104
  5. Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, E, CLS, S, ML, R) - 77
  6. Mercedes-AMG 6-litre Bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach) - 59
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků