Odborná novinářská porota rozhodla o držitelích titulu Motor roku (Engine of the Year) v celkem 13 kategoriích. Absolutní vítěz má na sobě namontováno logo se vzpínajícím se koněm.
Motor, který pohání vůz Ferrari 488 GTB je podruhé za sebou Motorem roku. Je to sice přeplňovaný motor, ale se skvělým charakterem. Za ním skončil tradiční třílitrový šestiválcový boxer z Porsche 911 a třetí příčku obsadil hybridní ústrojí s benzinovým tříválcem 1,5 modelu BMW i8.
Kategorii nejmenších agregátů ovládl opět "fordovský" litrový ecoboost, který má na svém kontě i několik celkových prvenství. Na paty mu tentokrát ale šlapal VW 1,0 TSI.
Kubatuře 1-1,4 litru vládne motor 1,2 PureTech od francouzského koncernu PSA. Druhá je další dvanáctistovka, tentokrát ta, kterou montuje BMW pod kapotu Mini One.
Pohonná jednotka BMW 1,5 Turbo je podle poroty nejlepší volbou v kategorii 1,4 - 1,8 litru. Medailovou pozici obsadil ještě letitý 1,8 TSI Volkswagen/Audi, který porazil i koncernovou novinku 1,5 TSI.
Koncern VW nakonec docela úspěšný
"Dvoulitrové" kategorii, tedy tu, v níž se utkávají agregáty s kubaturou 1,8 - 2 litry vládne přeplňovaná jednotka boxer z Porsche 718. Hned za ním ale skončily nejvýkonnější zážehové čtyřválce od AMG a VW/Audi.
Další v pořadí je kategorie 2-2,5 litru. Tu jednoznačně ovládl pětiválec Audi. Následují 2,5litrové boxery z obou modelů Porsche 718S a třetí příčku obsadil Ecoboost z Fordu RS.
V šestiválcové kategorii (2,5 - 3 litry) porota jako nejlepší vyhodnotila třílitry z Porsche 911. Až s výrazným odstupem následuje řadový šestiválec z BMW M3/M4, třetí příčku obsadil šestiválce 2,9 z Alfy Giulie QV.
Je samozřejmé, že Motor roku Ferrari musel vyhrát i "svoji" kategorii 3-4litrových agregátů. S výrazným odstupem za ním následuje 4,0 V8 AMG a stejně objemný boxer Porsche z 911 GT3 a GT3 RS. Pohonná jednotka z Ferrari 488 GTB pak vyhrála i souboj mezi "Výkonnými motory", před zmíněným boxerem z Porsche 911 GT3.
Zajímavou kategorií je ta s názvem "Nový motor". V ní všechny konkurenty předstihlo hybridní ústrojí z Hondy NSX, které kromě elektromotoru tvoří i šestiválec s objemem 3,5 litru. Za ním je nový dvoulitrový turbodiesel z Mercedesu třídy E. Je to vůbec jediný motor spalující naftu, který se může pochlubit v letošní anketě nějakým oceněním.
Poslední dvě vyhlašované kategorie, tedy Zelený motor a Elektromotor roku, ovládla Tesla. Konkrétně s jednotkou zajišťující pohyb modelů S a X.