Nejlepší motor v roce 2017 stále vyrábí Ferrari. Tříválce a diesely ustoupily do pozadí

Odborná novinářská porota rozhodla o držitelích titulu Motor roku (Engine of the Year) v celkem 13 kategoriích. Absolutní vítěz má na sobě namontováno logo se vzpínajícím se koněm.
Nejlepší motor v roce 2017 stále vyrábí Ferrari. Tříválce a diesely ustoupily do pozadí

Motor, který pohání vůz Ferrari 488 GTB je podruhé za sebou Motorem roku. Je to sice přeplňovaný motor, ale se skvělým charakterem. Za ním skončil tradiční třílitrový šestiválcový boxer z Porsche 911 a třetí příčku obsadil hybridní ústrojí s benzinovým tříválcem 1,5 modelu BMW i8.

Kategorii  nejmenších agregátů ovládl opět "fordovský" litrový ecoboost, který má na svém kontě i několik celkových prvenství. Na paty mu tentokrát ale šlapal VW 1,0 TSI.

Kubatuře 1-1,4 litru vládne motor 1,2 PureTech od francouzského koncernu PSA. Druhá je další dvanáctistovka, tentokrát ta, kterou montuje BMW pod kapotu Mini One.

Nedaří se vám nastartovat auto? Použijte provaz

Nedaří se vám nastartovat auto? Použijte provaz

Pohonná jednotka BMW 1,5 Turbo je podle poroty nejlepší volbou v kategorii 1,4 - 1,8 litru. Medailovou pozici obsadil ještě letitý 1,8 TSI Volkswagen/Audi, který porazil i koncernovou novinku 1,5 TSI. 

Koncern VW nakonec docela úspěšný

"Dvoulitrové" kategorii, tedy tu, v níž se utkávají agregáty s kubaturou 1,8 - 2 litry vládne přeplňovaná jednotka boxer z Porsche 718. Hned za ním ale skončily nejvýkonnější zážehové čtyřválce od AMG a VW/Audi.

Další v pořadí je kategorie 2-2,5 litru. Tu jednoznačně ovládl pětiválec Audi. Následují 2,5litrové boxery z obou modelů Porsche 718S a třetí příčku obsadil Ecoboost z Fordu RS.

Skoro po padesáti letech vznikají další kusy unikátního českého kupé

Skoro po padesáti letech vznikají další kusy unikátního českého kupé

V šestiválcové kategorii (2,5 - 3 litry) porota jako nejlepší vyhodnotila třílitry z Porsche 911. Až s výrazným odstupem následuje řadový šestiválec z BMW M3/M4, třetí příčku obsadil šestiválce 2,9 z Alfy Giulie QV.

Je samozřejmé, že Motor roku Ferrari musel vyhrát i "svoji" kategorii 3-4litrových agregátů. S výrazným odstupem za ním následuje 4,0 V8 AMG a stejně objemný boxer Porsche z 911 GT3 a GT3 RS. Pohonná jednotka z Ferrari 488 GTB pak vyhrála i souboj mezi "Výkonnými motory", před zmíněným boxerem z Porsche 911 GT3.

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Zajímavou kategorií je ta s názvem "Nový motor". V ní všechny konkurenty předstihlo hybridní ústrojí z Hondy NSX, které kromě elektromotoru tvoří i šestiválec s objemem 3,5 litru. Za ním je nový dvoulitrový turbodiesel z Mercedesu třídy E. Je to vůbec jediný motor spalující naftu, který se může pochlubit v letošní anketě nějakým oceněním.

Poslední dvě vyhlašované kategorie, tedy Zelený motor a Elektromotor roku, ovládla Tesla. Konkrétně s jednotkou zajišťující pohyb modelů S a X.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků