Nejlepší motor v roce 2017 stále vyrábí Ferrari. Tříválce a diesely ustoupily do pozadí

Odborná novinářská porota rozhodla o držitelích titulu Motor roku (Engine of the Year) v celkem 13 kategoriích. Absolutní vítěz má na sobě namontováno logo se vzpínajícím se koněm.
Nejlepší motor v roce 2017 stále vyrábí Ferrari. Tříválce a diesely ustoupily do pozadí

Motor, který pohání vůz Ferrari 488 GTB je podruhé za sebou Motorem roku. Je to sice přeplňovaný motor, ale se skvělým charakterem. Za ním skončil tradiční třílitrový šestiválcový boxer z Porsche 911 a třetí příčku obsadil hybridní ústrojí s benzinovým tříválcem 1,5 modelu BMW i8.

Kategorii  nejmenších agregátů ovládl opět "fordovský" litrový ecoboost, který má na svém kontě i několik celkových prvenství. Na paty mu tentokrát ale šlapal VW 1,0 TSI.

Kubatuře 1-1,4 litru vládne motor 1,2 PureTech od francouzského koncernu PSA. Druhá je další dvanáctistovka, tentokrát ta, kterou montuje BMW pod kapotu Mini One.

Nedaří se vám nastartovat auto? Použijte provaz

Nedaří se vám nastartovat auto? Použijte provaz

Pohonná jednotka BMW 1,5 Turbo je podle poroty nejlepší volbou v kategorii 1,4 - 1,8 litru. Medailovou pozici obsadil ještě letitý 1,8 TSI Volkswagen/Audi, který porazil i koncernovou novinku 1,5 TSI. 

Koncern VW nakonec docela úspěšný

"Dvoulitrové" kategorii, tedy tu, v níž se utkávají agregáty s kubaturou 1,8 - 2 litry vládne přeplňovaná jednotka boxer z Porsche 718. Hned za ním ale skončily nejvýkonnější zážehové čtyřválce od AMG a VW/Audi.

Další v pořadí je kategorie 2-2,5 litru. Tu jednoznačně ovládl pětiválec Audi. Následují 2,5litrové boxery z obou modelů Porsche 718S a třetí příčku obsadil Ecoboost z Fordu RS.

Skoro po padesáti letech vznikají další kusy unikátního českého kupé

Skoro po padesáti letech vznikají další kusy unikátního českého kupé

V šestiválcové kategorii (2,5 - 3 litry) porota jako nejlepší vyhodnotila třílitry z Porsche 911. Až s výrazným odstupem následuje řadový šestiválec z BMW M3/M4, třetí příčku obsadil šestiválce 2,9 z Alfy Giulie QV.

Je samozřejmé, že Motor roku Ferrari musel vyhrát i "svoji" kategorii 3-4litrových agregátů. S výrazným odstupem za ním následuje 4,0 V8 AMG a stejně objemný boxer Porsche z 911 GT3 a GT3 RS. Pohonná jednotka z Ferrari 488 GTB pak vyhrála i souboj mezi "Výkonnými motory", před zmíněným boxerem z Porsche 911 GT3.

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Zajímavou kategorií je ta s názvem "Nový motor". V ní všechny konkurenty předstihlo hybridní ústrojí z Hondy NSX, které kromě elektromotoru tvoří i šestiválec s objemem 3,5 litru. Za ním je nový dvoulitrový turbodiesel z Mercedesu třídy E. Je to vůbec jediný motor spalující naftu, který se může pochlubit v letošní anketě nějakým oceněním.

Poslední dvě vyhlašované kategorie, tedy Zelený motor a Elektromotor roku, ovládla Tesla. Konkrétně s jednotkou zajišťující pohyb modelů S a X.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků