Nejlepší motor v roce 2017 stále vyrábí Ferrari. Tříválce a diesely ustoupily do pozadí

Odborná novinářská porota rozhodla o držitelích titulu Motor roku (Engine of the Year) v celkem 13 kategoriích. Absolutní vítěz má na sobě namontováno logo se vzpínajícím se koněm.
Nejlepší motor v roce 2017 stále vyrábí Ferrari. Tříválce a diesely ustoupily do pozadí

Motor, který pohání vůz Ferrari 488 GTB je podruhé za sebou Motorem roku. Je to sice přeplňovaný motor, ale se skvělým charakterem. Za ním skončil tradiční třílitrový šestiválcový boxer z Porsche 911 a třetí příčku obsadil hybridní ústrojí s benzinovým tříválcem 1,5 modelu BMW i8.

Kategorii  nejmenších agregátů ovládl opět "fordovský" litrový ecoboost, který má na svém kontě i několik celkových prvenství. Na paty mu tentokrát ale šlapal VW 1,0 TSI.

Kubatuře 1-1,4 litru vládne motor 1,2 PureTech od francouzského koncernu PSA. Druhá je další dvanáctistovka, tentokrát ta, kterou montuje BMW pod kapotu Mini One.

Nedaří se vám nastartovat auto? Použijte provaz

Nedaří se vám nastartovat auto? Použijte provaz

Pohonná jednotka BMW 1,5 Turbo je podle poroty nejlepší volbou v kategorii 1,4 - 1,8 litru. Medailovou pozici obsadil ještě letitý 1,8 TSI Volkswagen/Audi, který porazil i koncernovou novinku 1,5 TSI. 

Koncern VW nakonec docela úspěšný

"Dvoulitrové" kategorii, tedy tu, v níž se utkávají agregáty s kubaturou 1,8 - 2 litry vládne přeplňovaná jednotka boxer z Porsche 718. Hned za ním ale skončily nejvýkonnější zážehové čtyřválce od AMG a VW/Audi.

Další v pořadí je kategorie 2-2,5 litru. Tu jednoznačně ovládl pětiválec Audi. Následují 2,5litrové boxery z obou modelů Porsche 718S a třetí příčku obsadil Ecoboost z Fordu RS.

Skoro po padesáti letech vznikají další kusy unikátního českého kupé

Skoro po padesáti letech vznikají další kusy unikátního českého kupé

V šestiválcové kategorii (2,5 - 3 litry) porota jako nejlepší vyhodnotila třílitry z Porsche 911. Až s výrazným odstupem následuje řadový šestiválec z BMW M3/M4, třetí příčku obsadil šestiválce 2,9 z Alfy Giulie QV.

Je samozřejmé, že Motor roku Ferrari musel vyhrát i "svoji" kategorii 3-4litrových agregátů. S výrazným odstupem za ním následuje 4,0 V8 AMG a stejně objemný boxer Porsche z 911 GT3 a GT3 RS. Pohonná jednotka z Ferrari 488 GTB pak vyhrála i souboj mezi "Výkonnými motory", před zmíněným boxerem z Porsche 911 GT3.

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Zajímavou kategorií je ta s názvem "Nový motor". V ní všechny konkurenty předstihlo hybridní ústrojí z Hondy NSX, které kromě elektromotoru tvoří i šestiválec s objemem 3,5 litru. Za ním je nový dvoulitrový turbodiesel z Mercedesu třídy E. Je to vůbec jediný motor spalující naftu, který se může pochlubit v letošní anketě nějakým oceněním.

Poslední dvě vyhlašované kategorie, tedy Zelený motor a Elektromotor roku, ovládla Tesla. Konkrétně s jednotkou zajišťující pohyb modelů S a X.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky