Nejlepší motor na světě? Jednoznačně od BMW

Letošní ročník prestižní soutěže o nejlepší motor na světě, který zná již své vítěze, bude bezpochyby zařazen mezi ty, kterým dominovala jedna značka. Bavorská automobilka BMW si totiž odnáší vítězství hned v šesti ze dvanácti kategorií, navíc prvenství získala hned ve dvou nejprestižnějších. Nejlepší motor roku 2008, nejlepší nový motor a nejlepší motor od 2,5 litru nahoru má BMW.

Úspěch slaví také Volkswagen a Toyota, kteří získali prvenství ve dvou kategoriích. Ocenění si odnáší také Porsche a Subaru. Tradiční úspěšný výrobce motorů Honda neuspěla ani v jedné kategorii.

Nejlepší motor roku 2008

  • BWM 3,0 R6 Twin-Turbo (modely x35i)

Nejlepší nový motor roku 2008

  • BMW 2,0 Diesel Twin Turbo (model 123d)

Nejlepší ekologický motor roku

  • Toyota 1,5 Hybrid Synergy Drive (model Prius)

Nejelpší výkonný motor

  • Porsche 3,6 Turbo (modely 911 Turbo a 911 GT2)

Motor do 1 litru

  • Toyota 1,0 (modely Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroen C1, Subaru Justy)

Motor od 1 do 1,4 litru

  • Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (modely Golf, Touran, Tiguan, Jetta)

Motor od 1,4 do 1,8 litru

  • BMW/PSA 1,6 Turbo (modely Mini Cooper S, Peugeot 207 a 308)

Motor od 1,8 do 2 litru

  • Volkswagen/Audi 2,0 TFSI (modely koncernu VW)

Motor od 2 do 2,5 litru

  • Subaru 2,5 Turbo (modely Forester, Impreza, Outback, Legacy)

Motor od 2,5 do 3 litru

  • BWM 3,0 R6 Twin-Turbo (modely x35i)

Motor od 3 do 4 litru

  • BMW 4,0 V8 (model M3)

Motor nad 4 litry

  • BMW 5,0 V10 (modely M5 a M6)
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků