Nejlepší koncepty 2003: Seat Cupra GT, VW Concept R, Škoda Roomster (4)

Pro další díl seriálu o nejlepších konceptech minulého roku jsem vybral novinky koncernu VW: Seat Cupra GT je brutální sporťák, VW Concept R studie otevřeného roadsteru na bázi Golfu a Škoda Roomster prostorné MPV s unikátní konstrukcí. Enjoy!
Nejlepší koncepty 2003: Seat Cupra GT, VW Concept R, Škoda Roomster (4)

V tomto seriálu představujeme nejzajímavější koncepty uvedené na různých autosalonech v loňském roce. Dosud jsme představili tyto koncepty a studie:

Škoda Roomster

Škoda Roomster je studií kompaktního rodinného vozu, jenž vyniká prostorným variabilním interiérem. Do segmentu kompaktních rodinných vozů celou řadu nových konstrukčních i designérských prvků. V oblasti designu zaujme čelní maska s charakteristickým chromovaným rámečkem a logem nahoře uprostřed, mohutné dveřní sloupky nebo červeně olemovaná koncová světla. Vnitřní prostor je velmi variabilní, což dokládají zadní sedadla, která lze posouvat o 750 mm. Přední sedadla je zase možné otočit proti směru jízdy a vytvořit tak konferenční prostředí. Interiéru přidává na prostornosti také absence středového tunelu. Je možné, že se automobil na bázi Rommsteru dostane do sériové výroby. Celý článek o Škodě Roomster.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Seat Cupra GT

Cupra GT je sportovní speciál s 4560 mm dlouhou karoserii a je mixem dříve přestavených studií Salsa a Tango. Koncept je mohutného vzhledu, nízká výška působí velmi aerodynamicky. Pod kapotou tepe dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový třílitr od Audi s výkonem 368 kW/500 koní a mamutím točivým momentem 600 Nm/5250 Nm. 1100 kilogramů vážící Cupra GT s tímto motorem, prostřednictvím šestistupňové převodovky, akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximální rychlost se pohybuje okolo 295 km/h. K tomu, abyste se dokázali vrátit zpátky „na zem“, slouží kotoučové brzdy na všech 18" kolech.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Concept R

Koncept dvoumístného roadsteru vychází z diskutovaného nového Golfu, měří 4160 mm na délku, 1780 mm na šířku a 1125 mm na výšku. Design vozu charakterizují spíše kulatější tvary, vyšperkované ostrými linkami předního nárazníku a bočních prahů. Koncept ukazuje, jak by mohla vypadat maska nového Passatu, případně Bory. Palubní deska, volant i středová konzola obsahují prvky z leštěného hliníku, veškeré ukazatele mají netradiční tvar, vše se ovládá jedním pohybem. Netradiční je také tlačítko, jehož stiskem lze regulovat zvuk výfukového systému. Pod kapotou roadsteru je uložen benzínový šestiválec o objemu 3.2 litru. Motor poskytuje maximální výkon 197 kW, z 0 na 100 km/h zrychlí roadster za 5,3 s. Výkon přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka. Cena roadsteru by měla dle předběžných odhadů začínat na 30000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Všechny tyto koncepční vozy si můžete stáhnout na plochu z naší databáze plakátů!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků