Nejlepší koncepty 2003: Seat Cupra GT, VW Concept R, Škoda Roomster (4)

Pro další díl seriálu o nejlepších konceptech minulého roku jsem vybral novinky koncernu VW: Seat Cupra GT je brutální sporťák, VW Concept R studie otevřeného roadsteru na bázi Golfu a Škoda Roomster prostorné MPV s unikátní konstrukcí. Enjoy!
Nejlepší koncepty 2003: Seat Cupra GT, VW Concept R, Škoda Roomster (4)

V tomto seriálu představujeme nejzajímavější koncepty uvedené na různých autosalonech v loňském roce. Dosud jsme představili tyto koncepty a studie:

Škoda Roomster

Škoda Roomster je studií kompaktního rodinného vozu, jenž vyniká prostorným variabilním interiérem. Do segmentu kompaktních rodinných vozů celou řadu nových konstrukčních i designérských prvků. V oblasti designu zaujme čelní maska s charakteristickým chromovaným rámečkem a logem nahoře uprostřed, mohutné dveřní sloupky nebo červeně olemovaná koncová světla. Vnitřní prostor je velmi variabilní, což dokládají zadní sedadla, která lze posouvat o 750 mm. Přední sedadla je zase možné otočit proti směru jízdy a vytvořit tak konferenční prostředí. Interiéru přidává na prostornosti také absence středového tunelu. Je možné, že se automobil na bázi Rommsteru dostane do sériové výroby. Celý článek o Škodě Roomster.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Seat Cupra GT

Cupra GT je sportovní speciál s 4560 mm dlouhou karoserii a je mixem dříve přestavených studií Salsa a Tango. Koncept je mohutného vzhledu, nízká výška působí velmi aerodynamicky. Pod kapotou tepe dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový třílitr od Audi s výkonem 368 kW/500 koní a mamutím točivým momentem 600 Nm/5250 Nm. 1100 kilogramů vážící Cupra GT s tímto motorem, prostřednictvím šestistupňové převodovky, akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximální rychlost se pohybuje okolo 295 km/h. K tomu, abyste se dokázali vrátit zpátky „na zem“, slouží kotoučové brzdy na všech 18" kolech.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Concept R

Koncept dvoumístného roadsteru vychází z diskutovaného nového Golfu, měří 4160 mm na délku, 1780 mm na šířku a 1125 mm na výšku. Design vozu charakterizují spíše kulatější tvary, vyšperkované ostrými linkami předního nárazníku a bočních prahů. Koncept ukazuje, jak by mohla vypadat maska nového Passatu, případně Bory. Palubní deska, volant i středová konzola obsahují prvky z leštěného hliníku, veškeré ukazatele mají netradiční tvar, vše se ovládá jedním pohybem. Netradiční je také tlačítko, jehož stiskem lze regulovat zvuk výfukového systému. Pod kapotou roadsteru je uložen benzínový šestiválec o objemu 3.2 litru. Motor poskytuje maximální výkon 197 kW, z 0 na 100 km/h zrychlí roadster za 5,3 s. Výkon přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka. Cena roadsteru by měla dle předběžných odhadů začínat na 30000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Všechny tyto koncepční vozy si můžete stáhnout na plochu z naší databáze plakátů!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků