Nejlepší koncepty 2003: Citroen Airlounge, Peugeot 4002 a Peugeot Hoggar (2)

V roce 2003 se objevily dvě desítky zajímavých konceptů, které postupně představujeme v tomto seriálu. V druhé části se věnujeme zajímavých studiím Citroen Airlounge, velkoprostorového vozu, Peugeotu 4002, vítězi designové soutěž a Peugeotu Hoggar, pouštní bugině.
Nejlepší koncepty 2003: Citroen Airlounge, Peugeot 4002 a Peugeot Hoggar (2)

V loňském roce jsme mohli obdivovat mnoho zajímavých studií, které budeme postupně představovat v seriálu na pokračování. Protože u studií jde především o vzhled, dali jsme dohromady maximum dostupných obrázků, o které jde v tomto článku především. Obrázky každé studie jsou doplněny stručným komentářem s odkazem na článek, v němž jsme o daném modelu psali podobněji. 

Tip: Stáhněte si plakáty všech zde uvedených studií a mnohých dalších!

Citroen C-Airlounge

C-Airlounge je studie velkoprostorového vozu pro čtyři až pět lidí, která stylisticky navazuje na studii C-Airdream, která byla představena na pařížském autosalonu v roce 2002. Nová studie je oproti svému předchůdci o kousek blíže realitě, alespoň co se týče designu. Ladné křivky schované pod elegantní černou metalízu, odhalují snahu designérů o optimální aerodynamiku vozu. Koeficient odporu vzduchu cx = 0,26 dokazuje, že snaha přerostla v realitu. Pokud vás studie C-Airlounge neupoutala zvenku, zkuste štěstí uvnitř. Automobil je určen pro čtyři nebo pět osob. Variabilnost interiéru nezná mezí, takže záleží pouze na fantazii posádky, jak si vnitřek automobilu uspořádá. Díky optickým vláknům bude všude světla jako na zámku, videoprojektor se postará o pořádnou porci zábavy. Citroën si s konceptem evidentně vyhrál a tím opět dokázal, co umí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Peugeot Hoggar

Hoggar je studie dvoumístné buginy, která byla představena na autosalonu v Ženevě. Pod neobvyklými tvary vozu se nachází skutečně pokročilá technika. Asi nejzajímavější je fakt, že o pohon tohoto čtyři metry dlouhého a dva metry širokého vozu se starají dva motory HDI o objemu 2.0 HDI a výkonu 133 kW. Motory umístěné vpředu a vzadu mají celkový výkon 266 kW a maximální točák 800 Nm (!). Spolupráce obou motorů je řízena pokročilou elektronikou. Studie stojí na 21" kolech a váží 1,3 t. Hoggar je navržen jako otevřený automobil, takže střecha je spíše jen náznakem, stejně jako nahoru se otvírající dveře. Interiéru vládne hliník a kůže, dva pasažéři jsou v sedačkách zajištěni čtyřbodovými pásy. Většina funkcí je ovládaní přes dotykový displej palubního počítače. Hoggar je skutečně jen studií, do sériové výroby se nikdy nedostane.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 4002

Ryze designovou studií je koncepční vůz Peugeot 4002, který byl na frankfurtském autosalonu 2003 vystaven pouze jako maketa. Byl vyroben podle projektu Stephana Schulze, vítěze druhého ročníku soutěže Design Peugeot, který byl zahájen na pařížském autosalonu. Na první pohled jsem měl trochu problém určit, kde je příď a kde záď. Studie má 21" kola a systém otvírání dveří podobný Mazdě RX-8.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Příště se podívám na zoubek o americkým studiím: Cadillac Sixteen, Dodge Avenger a Hummer H3T.

Na závěr ještě jeden tip: Nezapomeňte si stáhnout plakáty všech zde uvedených studií a mnohých dalších!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků