Nejlepší koncepty 2003: Citroen Airlounge, Peugeot 4002 a Peugeot Hoggar (2)

V roce 2003 se objevily dvě desítky zajímavých konceptů, které postupně představujeme v tomto seriálu. V druhé části se věnujeme zajímavých studiím Citroen Airlounge, velkoprostorového vozu, Peugeotu 4002, vítězi designové soutěž a Peugeotu Hoggar, pouštní bugině.
Nejlepší koncepty 2003: Citroen Airlounge, Peugeot 4002 a Peugeot Hoggar (2)

V loňském roce jsme mohli obdivovat mnoho zajímavých studií, které budeme postupně představovat v seriálu na pokračování. Protože u studií jde především o vzhled, dali jsme dohromady maximum dostupných obrázků, o které jde v tomto článku především. Obrázky každé studie jsou doplněny stručným komentářem s odkazem na článek, v němž jsme o daném modelu psali podobněji. 

Tip: Stáhněte si plakáty všech zde uvedených studií a mnohých dalších!

Citroen C-Airlounge

C-Airlounge je studie velkoprostorového vozu pro čtyři až pět lidí, která stylisticky navazuje na studii C-Airdream, která byla představena na pařížském autosalonu v roce 2002. Nová studie je oproti svému předchůdci o kousek blíže realitě, alespoň co se týče designu. Ladné křivky schované pod elegantní černou metalízu, odhalují snahu designérů o optimální aerodynamiku vozu. Koeficient odporu vzduchu cx = 0,26 dokazuje, že snaha přerostla v realitu. Pokud vás studie C-Airlounge neupoutala zvenku, zkuste štěstí uvnitř. Automobil je určen pro čtyři nebo pět osob. Variabilnost interiéru nezná mezí, takže záleží pouze na fantazii posádky, jak si vnitřek automobilu uspořádá. Díky optickým vláknům bude všude světla jako na zámku, videoprojektor se postará o pořádnou porci zábavy. Citroën si s konceptem evidentně vyhrál a tím opět dokázal, co umí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Peugeot Hoggar

Hoggar je studie dvoumístné buginy, která byla představena na autosalonu v Ženevě. Pod neobvyklými tvary vozu se nachází skutečně pokročilá technika. Asi nejzajímavější je fakt, že o pohon tohoto čtyři metry dlouhého a dva metry širokého vozu se starají dva motory HDI o objemu 2.0 HDI a výkonu 133 kW. Motory umístěné vpředu a vzadu mají celkový výkon 266 kW a maximální točák 800 Nm (!). Spolupráce obou motorů je řízena pokročilou elektronikou. Studie stojí na 21" kolech a váží 1,3 t. Hoggar je navržen jako otevřený automobil, takže střecha je spíše jen náznakem, stejně jako nahoru se otvírající dveře. Interiéru vládne hliník a kůže, dva pasažéři jsou v sedačkách zajištěni čtyřbodovými pásy. Většina funkcí je ovládaní přes dotykový displej palubního počítače. Hoggar je skutečně jen studií, do sériové výroby se nikdy nedostane.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 4002

Ryze designovou studií je koncepční vůz Peugeot 4002, který byl na frankfurtském autosalonu 2003 vystaven pouze jako maketa. Byl vyroben podle projektu Stephana Schulze, vítěze druhého ročníku soutěže Design Peugeot, který byl zahájen na pařížském autosalonu. Na první pohled jsem měl trochu problém určit, kde je příď a kde záď. Studie má 21" kola a systém otvírání dveří podobný Mazdě RX-8.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Příště se podívám na zoubek o americkým studiím: Cadillac Sixteen, Dodge Avenger a Hummer H3T.

Na závěr ještě jeden tip: Nezapomeňte si stáhnout plakáty všech zde uvedených studií a mnohých dalších!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 153 252 km
Cena: 133 000 Kč
Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 107 293 km
Cena: 169 000 Kč
Citroen C1 1
Rok výroby: 2013
Stav: 24 319 km
Cena: 130 000 Kč
Citroen Berlingo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 71 417 km
Cena: 189 000 Kč
Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 142 123 km
Cena: 210 000 Kč
Citroen C3 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 131 280 km
Cena: 55 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků