Nejlepší koncepty 2003: Cadillac Sixteen, Dodge Avenger a Hummer H3T (3)

Další část seriálu pokračuje americkými kráskami: sporťákem Cadillac Sixteen se šestnáctiválcem pod kapotou, SUV pro volný čas Dodge Avenger a těžkým offroadem Hummer H3T. Pravověrní přiznívci amerik si je nesmí nechat ujít.
Nejlepší koncepty 2003: Cadillac Sixteen, Dodge Avenger a Hummer H3T (3)

V tomto seriálu představujeme nejzajímavější koncepty uvedené na různých autosalonech v loňském roce. Mnohé z nich se na stránkách AutoRevue.cz objevují poprvé, dnes je to např. Dodge Avenger a Cadillac Sixteen. Přečtěte si také první část seriálu, kde jsme představilii studie Audi Nuvolari a Le Mans Quattro a Jaguar RD-6 a druhou část, kde se dozvíte něco o Citroenu Airlounge, Peugeotu 4002 a Hoggar.

Cadillac Sixteen

Tento obří luxusní sedan s dlouhou přídí má svoje předky v autech třicátých let. Už jen proto, že tehdy Cadillac uvedl svůj první šestnáctiválcový motor, který se zabydlel i pod kapotou této studie. Už asi chápete, proč Sixteen dostal právě takovéto jméno. Asi nejefektnější studie loňského roku má jediný účel: dostat tuto luxusní značku koncernu General Motors o stupínek výše v povědomí veřejnosti. Z profilu vypadá Sixteen svalnatě a hrdě, což umocňuje 24palcovými koly z lehkých slitin. Interiér má světlé kožené čalounění a je doplněn dřevem a leštěným hliníkem; je patrné, že svoji inspiraci našel v třicátých letech minulého století. Ačkoliv jde o sedan se čtyřmi dveřmi, chybí B-sloupek; pokud stáhnete zadní i přední skla, budí Sixteen dojem kupé. Celá studie váží něco málo přes 2,2 tuny.

Skutečným skvostem je motor. Šestnáct válců, 32 ventilů, rozvod OHV, objem 13,6 litru, výkon 1000 koní (746 kW) a 1355 Nm točivého momentu. Pokud není potřeba maximální výkon, motor odpojí některé válce. Poháněna jsou zadní kola přes čtyřstupňový automat. No není to nádhera?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Největší chloubou studie je šestnáctiválcový
motor s možností vypínání válců v případě, že není potřeba maximální výkon

Dodge Avenger

Tato studie nejvíce připomíná SUV říznuté sportovním kupé. Dodge uvádí, že inspiraci našel v evropských autech jezdících rallye; není tedy divu, že toto Avenger vypadá dynamicky a sportovně. Dokáže bez problému jezdit po městě, stejně jako v těžším terénu. Tomu pomáhá robustní karoserie a zvýšený podvozek. Ačkoliv vůz připomíná kupé, má čtyři dveře, přičemž ty zadní se otvírají v úhlu 90 stupňů; je tak usnadněno nastupování cestujících. Vzadu není obvyklá lavice, ale dvě samostatné sedačky, které cestujícím poskytnou více pohodlí. Interiér je vyzdoben stříbrnými a černými doplňky, čímž chce Dodge navodit atmosféru kokpitu rallyového auta. Délka Avengeru je 4,75 m, výška pak 1.6 m, studie stojí na 20" kolech (vzadu šířka deset palců, vpředu devět). Pohání jej 3,5litrový šestiválec s blíže neurčeným výkonem. Výkon je přenášen na všechna kola pomocí automatu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Hummer H3T

V roce 2005 by se měl objevit další model populárního amerického Hummera, tentokrát H3. Jak by mohl vypadat, ukazuje studie H3T, která se představila na Auto Show v Los Angeles. H3T stojí na podvozku Chevroletu Colorado, má délku 4 443 mm, šířku 1 893 mm a výšku 1 795 mm. Není tedy tak široká jako původní Hummer H1, který se leckdy nevešel ani do silničního pruhu. Studii pohání přeplňovaný pětiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 257 kW při 6 000 otáčkách. Maximální točivý moment 474 Nm činí dostupný při 3 600 otáčkách. Síla motoru je přenášena na zadní kola pomocí čtyřstupňového automatu, je monžé přiřadit i pohon 4x4. Studie vyjíždí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami 285/65 R19.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Stáhněte si plakáty všech těchto studií a mnohých dalších!

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků