Nejlepší koncepty 2003: Cadillac Sixteen, Dodge Avenger a Hummer H3T (3)

Další část seriálu pokračuje americkými kráskami: sporťákem Cadillac Sixteen se šestnáctiválcem pod kapotou, SUV pro volný čas Dodge Avenger a těžkým offroadem Hummer H3T. Pravověrní přiznívci amerik si je nesmí nechat ujít.
Nejlepší koncepty 2003: Cadillac Sixteen, Dodge Avenger a Hummer H3T (3)

V tomto seriálu představujeme nejzajímavější koncepty uvedené na různých autosalonech v loňském roce. Mnohé z nich se na stránkách AutoRevue.cz objevují poprvé, dnes je to např. Dodge Avenger a Cadillac Sixteen. Přečtěte si také první část seriálu, kde jsme představilii studie Audi Nuvolari a Le Mans Quattro a Jaguar RD-6 a druhou část, kde se dozvíte něco o Citroenu Airlounge, Peugeotu 4002 a Hoggar.

Cadillac Sixteen

Tento obří luxusní sedan s dlouhou přídí má svoje předky v autech třicátých let. Už jen proto, že tehdy Cadillac uvedl svůj první šestnáctiválcový motor, který se zabydlel i pod kapotou této studie. Už asi chápete, proč Sixteen dostal právě takovéto jméno. Asi nejefektnější studie loňského roku má jediný účel: dostat tuto luxusní značku koncernu General Motors o stupínek výše v povědomí veřejnosti. Z profilu vypadá Sixteen svalnatě a hrdě, což umocňuje 24palcovými koly z lehkých slitin. Interiér má světlé kožené čalounění a je doplněn dřevem a leštěným hliníkem; je patrné, že svoji inspiraci našel v třicátých letech minulého století. Ačkoliv jde o sedan se čtyřmi dveřmi, chybí B-sloupek; pokud stáhnete zadní i přední skla, budí Sixteen dojem kupé. Celá studie váží něco málo přes 2,2 tuny.

Skutečným skvostem je motor. Šestnáct válců, 32 ventilů, rozvod OHV, objem 13,6 litru, výkon 1000 koní (746 kW) a 1355 Nm točivého momentu. Pokud není potřeba maximální výkon, motor odpojí některé válce. Poháněna jsou zadní kola přes čtyřstupňový automat. No není to nádhera?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Největší chloubou studie je šestnáctiválcový
motor s možností vypínání válců v případě, že není potřeba maximální výkon

Dodge Avenger

Tato studie nejvíce připomíná SUV říznuté sportovním kupé. Dodge uvádí, že inspiraci našel v evropských autech jezdících rallye; není tedy divu, že toto Avenger vypadá dynamicky a sportovně. Dokáže bez problému jezdit po městě, stejně jako v těžším terénu. Tomu pomáhá robustní karoserie a zvýšený podvozek. Ačkoliv vůz připomíná kupé, má čtyři dveře, přičemž ty zadní se otvírají v úhlu 90 stupňů; je tak usnadněno nastupování cestujících. Vzadu není obvyklá lavice, ale dvě samostatné sedačky, které cestujícím poskytnou více pohodlí. Interiér je vyzdoben stříbrnými a černými doplňky, čímž chce Dodge navodit atmosféru kokpitu rallyového auta. Délka Avengeru je 4,75 m, výška pak 1.6 m, studie stojí na 20" kolech (vzadu šířka deset palců, vpředu devět). Pohání jej 3,5litrový šestiválec s blíže neurčeným výkonem. Výkon je přenášen na všechna kola pomocí automatu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Hummer H3T

V roce 2005 by se měl objevit další model populárního amerického Hummera, tentokrát H3. Jak by mohl vypadat, ukazuje studie H3T, která se představila na Auto Show v Los Angeles. H3T stojí na podvozku Chevroletu Colorado, má délku 4 443 mm, šířku 1 893 mm a výšku 1 795 mm. Není tedy tak široká jako původní Hummer H1, který se leckdy nevešel ani do silničního pruhu. Studii pohání přeplňovaný pětiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 257 kW při 6 000 otáčkách. Maximální točivý moment 474 Nm činí dostupný při 3 600 otáčkách. Síla motoru je přenášena na zadní kola pomocí čtyřstupňového automatu, je monžé přiřadit i pohon 4x4. Studie vyjíždí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami 285/65 R19.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Stáhněte si plakáty všech těchto studií a mnohých dalších!

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků