Nejlepší koncepty 2003: Audi Nuvolari, Audi Le Mans a Jaguar RD-6 (1)

V roce 2003 se objevily dvě desítky zajímavých konceptů, které postupně představíme v tomto novém seriálu. Jako první jsme si vzali na mušku Audi Nuvolari, Audi Le Mans Quattro a Jaguar RD-6. Všechny mají sportovně laděný look a obsahují prvky budoucích sériových modelů.
Nejlepší koncepty 2003: Audi Nuvolari, Audi Le Mans a Jaguar RD-6 (1)

V loňském roce jsme mohli obdivovat mnoho zajímavých studií, které budeme postupně představovat v seriálu na pokračování. Protože u studií jde především o vzhled, dali jsme dohromady maximum dostupných obrázků, o které jde v tomto článku především. Obrázky každé studie jsou doplněny stručným komentářem s odkazem na článek, v němž jsme o daném modelu psali podobněji. 

Audi Nuvolari quattro

Tuto studii představilo Audi v Ženevě. Má novou masku, kterou nyní postupně přeberou všechny nové sériové modely Audi; začalo se s A8L W12, která byla uvedena nedávno. Studie je zajímavá nejen světlomety s technologií LED, která nahrazuje dnes běžné xenony, ale rovněž motorem, kterým je pětilitrový desetiválec FSI s přímým vstřikem paliva a přeplňováním. Maximální výkon díky tomu činí 441 kW a točivý moment 750 Nm. Na stovku zrychlí Nuvolari za 4,1 s. Více ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi Le Mans quattro

Ani na frankfurtském autosalonu německá automobilka nezklamala a vystavila supersport s nepříliš originálním názvem Le Mans. Hlavními konstrukčními materiály byl hliník a karbon, takže studie není nijak zvlášť těžká, má něco málo přes tunu a půl. Podobně jako Nuvolari má světlomety z LED diod, maska ale působí podstatně agresivněji. Pod kapotou se nachází stejný motor jako u Nuvolari, jen s oněco vyšším výkonem 449 kW. Maximálka činí 345 km/h a na stovku se sporťák dostane za 3,7 s. Zatímco mnohé prvky z Nuvolari se dostanou nebo již dostaly do sériové výroby, Le Mans je spíše ukázkou, že Audi umí. Více ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Zde je vhodné upozornit na studii Pikes Peak, která byla představena v lednu 2003 na autosalonu v Detroitu.

Jaguar RD-6

Studie z dílny britského Jaguaru je zajímavá v mnoha směrech. Jde o kupé 2+2, které má řešeno zavěšení dveří stejně jako Mazda RX-8: absence středního sloupku, klouby zadních dveří vzadu. Díky tomu lze dozadu, kde místa není mnoho, nastoupit lépe, než u klasického kupé. Maska ukazuje směr, kterým by se Jaguar mohl v budoucnu ubírat. Největším překvapením však není konstrukce, ale motor: Jaguar se veze na naftové vlně a svůj sporťák osadil šestiválcovým turbodieselem 2.7 l, který se objeví pod kapotou S-Typu už na jaře. Motor má výkon 170 kW, točivý moment 500 N.m a zrychlení na stovku za 5,9 s. Více ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na závěr ještě jeden tip: Nezapomeňte si stáhnout plakáty všech zde uvedených studií a mnohých dalších!

Příště: Peugeot Hoggar, Peugeot 4002 a Citroen Airlounge

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků