Nejlepší koncepty 2003: Audi Nuvolari, Audi Le Mans a Jaguar RD-6 (1)

V roce 2003 se objevily dvě desítky zajímavých konceptů, které postupně představíme v tomto novém seriálu. Jako první jsme si vzali na mušku Audi Nuvolari, Audi Le Mans Quattro a Jaguar RD-6. Všechny mají sportovně laděný look a obsahují prvky budoucích sériových modelů.
Nejlepší koncepty 2003: Audi Nuvolari, Audi Le Mans a Jaguar RD-6 (1)

V loňském roce jsme mohli obdivovat mnoho zajímavých studií, které budeme postupně představovat v seriálu na pokračování. Protože u studií jde především o vzhled, dali jsme dohromady maximum dostupných obrázků, o které jde v tomto článku především. Obrázky každé studie jsou doplněny stručným komentářem s odkazem na článek, v němž jsme o daném modelu psali podobněji. 

Audi Nuvolari quattro

Tuto studii představilo Audi v Ženevě. Má novou masku, kterou nyní postupně přeberou všechny nové sériové modely Audi; začalo se s A8L W12, která byla uvedena nedávno. Studie je zajímavá nejen světlomety s technologií LED, která nahrazuje dnes běžné xenony, ale rovněž motorem, kterým je pětilitrový desetiválec FSI s přímým vstřikem paliva a přeplňováním. Maximální výkon díky tomu činí 441 kW a točivý moment 750 Nm. Na stovku zrychlí Nuvolari za 4,1 s. Více ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi Le Mans quattro

Ani na frankfurtském autosalonu německá automobilka nezklamala a vystavila supersport s nepříliš originálním názvem Le Mans. Hlavními konstrukčními materiály byl hliník a karbon, takže studie není nijak zvlášť těžká, má něco málo přes tunu a půl. Podobně jako Nuvolari má světlomety z LED diod, maska ale působí podstatně agresivněji. Pod kapotou se nachází stejný motor jako u Nuvolari, jen s oněco vyšším výkonem 449 kW. Maximálka činí 345 km/h a na stovku se sporťák dostane za 3,7 s. Zatímco mnohé prvky z Nuvolari se dostanou nebo již dostaly do sériové výroby, Le Mans je spíše ukázkou, že Audi umí. Více ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Zde je vhodné upozornit na studii Pikes Peak, která byla představena v lednu 2003 na autosalonu v Detroitu.

Jaguar RD-6

Studie z dílny britského Jaguaru je zajímavá v mnoha směrech. Jde o kupé 2+2, které má řešeno zavěšení dveří stejně jako Mazda RX-8: absence středního sloupku, klouby zadních dveří vzadu. Díky tomu lze dozadu, kde místa není mnoho, nastoupit lépe, než u klasického kupé. Maska ukazuje směr, kterým by se Jaguar mohl v budoucnu ubírat. Největším překvapením však není konstrukce, ale motor: Jaguar se veze na naftové vlně a svůj sporťák osadil šestiválcovým turbodieselem 2.7 l, který se objeví pod kapotou S-Typu už na jaře. Motor má výkon 170 kW, točivý moment 500 N.m a zrychlení na stovku za 5,9 s. Více ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na závěr ještě jeden tip: Nezapomeňte si stáhnout plakáty všech zde uvedených studií a mnohých dalších!

Příště: Peugeot Hoggar, Peugeot 4002 a Citroen Airlounge

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků