Nejlepší koncepty 2003: Alfa Romeo 8c, Ford Visos, Opel Insignia (5)

V posledním dílu seriálu o nejlepších konceptech uplynulého roku se podíváme na zoubek sportovnímu konceptu Alfa Romeo 8c a luxusním vozům Ford Visos a Opel Insignia. Enjoy it!
Nejlepší koncepty 2003: Alfa Romeo 8c, Ford Visos, Opel Insignia (5)

Alfa Romeo 8c

Kombinace číslice a písmene ukrývá ladné tvary, italskou nápaditost a kus dávno zapomenuté minulosti. Co bylo zapomenuto, rozhodla se italská automobilka oživit touto studií. Nový koncept je jasným důkazem, že minulost má i v budoucnosti své pevné místo, že ohlížet zpět se mohou i automobilový designéři. Alfa Romeo 8c nedává prostor k pochybám o jejím původu. Alfa design je jasný a čitelný. Oblé tvary karoserie vyšperkovány oválnými předními světlomety a kulatými zadními světlomety, ostrá příď s charakteristickou maskou, to vše jsou prvky, které k Alfě Romeo neodmyslitelně patří. Když se k těmto charakteristickým prvkům přidají ještě 20palcová kola, stane před námi sportovní vůz hodný obdivu.

Úctu si zaslouží také vidlicový osmiválec, který se stará o svižný pohyb vpřed. S objemem 4,2 l, výkonem 293 kW/400 k a točivým momentem 450 N.m při 4500 ot./min. udělí Alfě Romeo 8c zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s a maximální rychlost přesahující 300 km/h. Převodovka nemůže být v takovémto voze jiná než šestistupňová, manuální.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford Visos

Visos je studie třídveřového kupé, které nehodlá prostorem hýčkat pouze cestující na předních sedadlech. Místa bude dostatek pro čtyři dospělé osoby. Není to ale pouze vnitřní prostor, kterým se studie pochlubí. Je tu celá řada dalších specialit. Posuďte sami. Třídveřové kupé se po vzoru jednoho filmového taxíku změní po zmáčknutí kouzelného tlačítka z klidného beránka na sportovního dravce – podsvícení přístrojové desky dostane agresivnější tón, posádka zapadne do sportovních, anatomicky tvarovaných sedadel.

Z přední i zadní části vozu se vysunou spoilery a difuzér v zadním nárazníku. Pokud by řidič zapomněl sportovní mód aktivovat, provede to vůz za něj při překročení rychlosti 90 km/h. Zajímavá skořápka ukrývá ještě zajímavější „vnitřnosti“. Interiér automobilu oplývá elektronikou. Systém „Aktive surfacing“ zobrazuje na rozměrných LCD displejích pouze důležité údaje, nechybí ani GPS s DVD mechanikou. Dvacetipalcová kola pohání šestiválec biturbo s výkonem 257 kW/350 k a točivým momentem 400 Nm. Výkon přenáší na vozovku šestistupňová převodovka ASM.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Insignia

Hodně futuristický koncept, který má velmi zajímavý design s protáhlými prvky a zakulacenou siluetou působí velmi luxusně. Limuzína je 4800 mm dlouhá a 1410 mm vysoká, rozvor o délce 2915 mm je příslibem solidního vnitřního prostoru. Naopak interiér je vytvořen spíše funkčně, tmavě hnědá barevné kombinace je elegantní, zajímavým prvkem je středový tunel, který se táhne až k zadním sedadlům. Nejdůležitějším a nejzajímavějším prvkem je samozřejmě motor, který pochází z Corvetty. Jedná se o hliníkový osmiválec s výkonem 253 kW/344 koní, z nuly na stovku zvládne za šest vteřin. Studie je posazena na 21palcových kolech, což je úctyhodný rozměr. Insignia je možným nástupcem nedávno ukončené Omegy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tímto náš seriál končí. Ten další ale právě začíná: do začátku autosalonu v Ženevě už zbývá jen několik dnů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků