Nejlepší koncepty 2003: Alfa Romeo 8c, Ford Visos, Opel Insignia (5)

V posledním dílu seriálu o nejlepších konceptech uplynulého roku se podíváme na zoubek sportovnímu konceptu Alfa Romeo 8c a luxusním vozům Ford Visos a Opel Insignia. Enjoy it!
Nejlepší koncepty 2003: Alfa Romeo 8c, Ford Visos, Opel Insignia (5)

Alfa Romeo 8c

Kombinace číslice a písmene ukrývá ladné tvary, italskou nápaditost a kus dávno zapomenuté minulosti. Co bylo zapomenuto, rozhodla se italská automobilka oživit touto studií. Nový koncept je jasným důkazem, že minulost má i v budoucnosti své pevné místo, že ohlížet zpět se mohou i automobilový designéři. Alfa Romeo 8c nedává prostor k pochybám o jejím původu. Alfa design je jasný a čitelný. Oblé tvary karoserie vyšperkovány oválnými předními světlomety a kulatými zadními světlomety, ostrá příď s charakteristickou maskou, to vše jsou prvky, které k Alfě Romeo neodmyslitelně patří. Když se k těmto charakteristickým prvkům přidají ještě 20palcová kola, stane před námi sportovní vůz hodný obdivu.

Úctu si zaslouží také vidlicový osmiválec, který se stará o svižný pohyb vpřed. S objemem 4,2 l, výkonem 293 kW/400 k a točivým momentem 450 N.m při 4500 ot./min. udělí Alfě Romeo 8c zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s a maximální rychlost přesahující 300 km/h. Převodovka nemůže být v takovémto voze jiná než šestistupňová, manuální.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford Visos

Visos je studie třídveřového kupé, které nehodlá prostorem hýčkat pouze cestující na předních sedadlech. Místa bude dostatek pro čtyři dospělé osoby. Není to ale pouze vnitřní prostor, kterým se studie pochlubí. Je tu celá řada dalších specialit. Posuďte sami. Třídveřové kupé se po vzoru jednoho filmového taxíku změní po zmáčknutí kouzelného tlačítka z klidného beránka na sportovního dravce – podsvícení přístrojové desky dostane agresivnější tón, posádka zapadne do sportovních, anatomicky tvarovaných sedadel.

Z přední i zadní části vozu se vysunou spoilery a difuzér v zadním nárazníku. Pokud by řidič zapomněl sportovní mód aktivovat, provede to vůz za něj při překročení rychlosti 90 km/h. Zajímavá skořápka ukrývá ještě zajímavější „vnitřnosti“. Interiér automobilu oplývá elektronikou. Systém „Aktive surfacing“ zobrazuje na rozměrných LCD displejích pouze důležité údaje, nechybí ani GPS s DVD mechanikou. Dvacetipalcová kola pohání šestiválec biturbo s výkonem 257 kW/350 k a točivým momentem 400 Nm. Výkon přenáší na vozovku šestistupňová převodovka ASM.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Insignia

Hodně futuristický koncept, který má velmi zajímavý design s protáhlými prvky a zakulacenou siluetou působí velmi luxusně. Limuzína je 4800 mm dlouhá a 1410 mm vysoká, rozvor o délce 2915 mm je příslibem solidního vnitřního prostoru. Naopak interiér je vytvořen spíše funkčně, tmavě hnědá barevné kombinace je elegantní, zajímavým prvkem je středový tunel, který se táhne až k zadním sedadlům. Nejdůležitějším a nejzajímavějším prvkem je samozřejmě motor, který pochází z Corvetty. Jedná se o hliníkový osmiválec s výkonem 253 kW/344 koní, z nuly na stovku zvládne za šest vteřin. Studie je posazena na 21palcových kolech, což je úctyhodný rozměr. Insignia je možným nástupcem nedávno ukončené Omegy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tímto náš seriál končí. Ten další ale právě začíná: do začátku autosalonu v Ženevě už zbývá jen několik dnů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků