Nejlepší interiéry roku 2010 podle Ward's Auto

Americký časopis Ward's Auto představil výběr desítky aut s nejlépe zpracovanými prostory pro posádku. Volili byste stejně?

Většina automobilových soutěží se týká vzhledu vozů a v menší míře i jejich užitných vlastností. Skutečně málokdy si však někdo všímá prostředí, které bývá pro řidiče nejdůležitější, tedy interiéru a jeho pojetí. Nebo se snad častěji kocháte karosérií svého vozu či tabulkami s jeho technickými údaji? Jistě nikoli, důležitý je především pocit, který máte přímo za volantem. A tam vám zpravidla linie karoesie ukradené, podobně jako detaily poháněcí soustavy, tedy pokud tyto prvky fungují jak mají. Pokud smýšlíte podobně, možná vás budou zajímat výsledky nejnovější ankety pořádané časopisem Ward's Auto.

Porotci údajně brali v potaz současné automobily nabízené na americkém trhu napříč kategoriemi a desítka premiantů, jejíž seznam vám nabízíme níže, tak znamená soupis vítězů v jednotlivých skupinách, tedy laureátů titulu „Auto Interior of the Year Awards.” Do výběru se dostaly čtyři desítky vozů nových či výrazně modernizovaných pro modelový rok 2010. Každý z porotců prý užíval každé zkoumané auto po dobu dvou měsíců (což se nám zdá poněkud neuvěřitelné) a na závěr uděloval body za design, použité materiály, dílenské zpracování, ergonimii, přehlednost, bezpečnost, hodnotnost a komfort.

V letošním ročníku této ankety bylo hodnoceno několik luxusních automobilů (od nichž prvotřídní interiéry jaksi očekáváme), ale zazářil mezi nimi model Infiniti M56, jenž kromě jiného vyniká luxusními prvky, přirozenou ventilací nebo vůní. Filtrace vzduchu pro posádku není ničím novým, ale Infiniti zavádí zcela novou plazmovou, elektronicky ovládanou čističku, jejímž posláním není pachy a škodlivé látky filrovat, ale přímo je likvidovat. To jsou věci... No nic, následuje desítka nejlépe hodnocených automobilů současného amerického trhu.

V ní je pozoruhodný zejména neúspěch evropských automobilek. V přehledu nenajdete ani jedno Audi, které bývá považováno v tomto ohledu za přeborníka. Absence BMW (krom modelu 5 GT, který ovšem dostal ocenění za to, čím je tento vůz jako celek - vším dohromady a přesto ničím) už tak nepřekvapí, podobně jako Mercedesu - obě tyto firmy na interiérech v posledních letech šetří. Krom zmiňovaného BMW už se tak dočkaly ocenění jen Volvo a Porsche, zbylá ocenění získaly především japonské značky všeho druhu.

Subaru Outback (vozy do 30 000 dolarů)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Infiniti M56 (luxusní modely)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lexus HS 250h (hybridy)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet Camaro (sportovní vozy)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet Equinox (SUV do 40 000 dolarů)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo XC60 (prémiová SUV)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Acura ZDX (designový průlom)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mazda 3 (vyjádření značky)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW 5 GT (všestrannost)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche Panamera (inspirativnost)   
  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


A jaké interiéry se zamlouvají vám? Máte pochopení pro preference amerických redaktorů, nebo byste volili jinak?

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků