Nejlepší hybrid podle Britů: Nejnovější Toyota Corolla nadchla místní experty

75 komentářů

Mára
29. dubna • 15:54

Zkuste si za tento hybrid připojit vozík, možná to uveze nákup na neděli.

Toky.
1. května • 15:26

Na vozík ti kašlem tak ako zvyšných 99,99% vodičov osobných áut.

bzzz
2. května • 9:20

No podle cetnosti taznych 'kouli' jich malo neni, ale tusim, ze vetsina je tam ma jako ochrannny prvek pasivni bezpecnosti.

Kaštan
28. dubna • 22:55

Jednooký (Corolla) mezi slepými (hybridy) král. Ale při střetu s dosluhující konkurencí loser.
https://www.autoexpress.co.uk/toyota/corolla/106381/toy... ...

pacho
27. dubna • 19:18

no neviem, strávil na prelome roka viac týždňov v Londýne. Okrem iného som si všímal aj autá. Okrem londýnskych txíkov, výraznu prevahu majú práve hybridné toyoty. Takže niečo na tom bude, že ich angličania kupujú. Pomer toyty, je asi v takom pomera ako u nás škoda. Samozrejme Londýn je špecifický trh, nedá sa to aplykovať na celú GB.

Mirek
27. dubna • 21:19

Tak pro jízdu městem a s častým rozjížděním samozřejmě výhodné, ale co jízda mimo města a dálnice, tady je již úspora docela sporná.

Joe Doe
27. dubna • 23:12

Praha - iste mesto vo Francuzsku. Cez Nemecko tachometrovych 130, inak podla obmedzeni a situacie na ceste. Na konci cesty... 4.4 l/100 km. Auris hybrid.

bzzz
28. dubna • 9:52

Vicemene stejne hodnoty uvadeji majitele Corol, Aurisu a Yarisu v mem okoli... asi ucelovka ;-)

bzzz
27. dubna • 21:53

Ale kecy... jenze kdyz je typicky cesky sofer dalnicni stihacka olizujici zadni narazniky ostatnich omezeni neomezeni, tak na tohle hybrid fakt neni.

Mirek
27. dubna • 22:13

A co se tak nejprve podívat na reálnou spotřebu na videu? Corolla má automat, takže to hloupým řazením neovlivníš.

bzzz
28. dubna • 8:17

A co tak odjet s hybridni Toyotou nejakou tu cestu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
28. dubna • 11:47

Chceš říci, že za stejných podmínek budeš vykazovat nižší spotřebu než ve videu? Na dálnici mám se svým autem při podobné rychlosti spotřebu cca 7.5 l benzínu, výkon auta podobný.
A jisté zkušenosti mám s Priusem a opravdu to není auto pro dálnice. A s tímhle autem nemá tady zkušenosti nikdo, takže o co se snažíš?

neodborník
27. dubna • 13:36

A už se v tom ti takzvaní experti taky svezli, nebo účetnicko-ouřadovsky hodnotí od stolu podle papírů ? A hlavně, ti "Britové" z nadpisu, to by měly být tisíce vobyčejnejch, co si to opravdu koupí a budou jezdit podle papírů za tři tři, tak určitě......

Mirek
27. dubna • 14:43

Tak podle zahraničních testů je dvoulitrová Corolla výborná. Má však několik much, má zastaralý infotainment, je drahá, ve vyšších rychlostech je slyšet hluk od zrcátek a ve verzi kombi i od zadní nápravy. V jednom testu tester uvedl, jestli si Toyota opravdu myslí, že za takové peníze si má sám kupující udělat odhlučnění zadní nápravy. Jízdně hodnotí Corollu výborně. Spotřeba je ovšem opět nesmyslná a je o nějaký ten litr vyšší.

Bouce
28. dubna • 9:36

Corolla sedan jezdím 4,4

neodborník
27. dubna • 15:25

Tohle dodělat, tohle vyladit, spotřebu tolik neřešit a to se vyplatí, odborníci vyššího levelu- experti, doporučují. Prostě žádný zázrak, běžné auto, jedno z mnoha jiných.

Sir_CHerokee
27. dubna • 17:54

Tak tomu bylo u Corolly vždy, ale vynikala kvalitou a rozumnou cenou. Kvalita snad zůstala, ale cena je opravdu hodně sebevědomá na relativně normální mainstreamový vůz.

ACE
27. dubna • 14:53

Přesně tak, podle testů je nadějná. Jestli je drahá, jak se to vezme, když se srovná s konkurenčníma dýzlama obdobného výkonu, tak najednou drahá není. A kolik žere v reálném provozu? Opět otázka, rád bych s ní alespoň týden pojezdil a sám posoudil, protože novináři obvykle nejsou schopni opravdu reálnej výsledek dodat. (ale odhaduju, že ty 3 litry budou možná pro zenového mistra)

Q
27. dubna • 22:16

Tak ono záleží s čím se to srovnává. Diesel v nižší střední třídě už dneska kupuje málokdo. A výkon sám o sobě nic neříká, důležitá je dynamika, do které vstupují faktory jako hmotnost, zpřevodování atd. Takže když se porovná nějaký benzín s přibližně 110 kW, tak je Corolla prostě o dost dražší.

Mirek
27. dubna • 16:41

V porovnání s dieselovými konkurenčními auty bude bude i tak drahá. Má sice nějakou výbavu, ale hodně lidí to neocení a je to pro ně mnohdy zbytečnost. Za 804 990 Kč, dvoulitrový hybrid, jen o tenhle tady jde, se dá rozhodně pořídit slušné konkurenční auto po všech stránkách, navíc, když se podívám, že některé prvky výbavy jsou označeny VIP, JBL. a musíš za ně slušně připlatit, navíc, když je to paket a nejde jednotlivé položky od sebe oddělit.
paket VIP - 50 000 Kč - : kožené čalounění, vyhřívaná zadní krajní sedadla, přední projektorové Bi‑LED světlomety s funkcí adaptivních dálkových světel (AHS), elektro otevírání zavazadlového prostoru pohybem nohy, 18" litá kola.

Osobně bych minimálně vyhřívaní zadních sedadel bral.

ACE
27. dubna • 17:05

1.8 ale konkurenci v nějakém časopise zdrtila, tedy konkrétně Focus, Golf, Oktávii a to velmi výrazně, tuším Peugeot vycházel o něco levněj v základu. Ale je fakt, že bod po bodu jsem to po nich nekontroloval. 2 litr jsem neporovnával, ale mrknu na to.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
27. dubna • 17:13

Jen dvoulit hodnotí jízdně, dobře.

ACE
27. dubna • 18:23

Tak jak koukám zhruba na ty ceníky, tak na to Toyota vůbec není špatně a to konkurence ani kolikrát nemá výkonovou alternativu.

Mirek
27. dubna • 21:01

Výkon je v tomto případě docela vedlejší, když Corolla má omezení v maximální rychlosti na 180 km/hod. Pokud budu brát jen zrychlení na 100 km/hod, tento údaj nemám rád, tak například Focus 1.5 EB kombi 134 kW zrychlení 8.6 s, 2.0 EcoBlue 8.7 s, cenově výrazně levnější oba. Například Octavia kombi 2.0 TSI 140 kW Style 727 900 Kč, výbavu neřeším, zrychlení 7,3 s.
Corolla zrychlení 8.1 s, to nehodnotím, že dynamické zrychlení bude u Corolly větší problém, neboť někde v nějakém testu uváděli, že nad 115 km/hod již Corolla nemůže počítat s podporou elektromotoru, zkrátka pracuje jen do 115 km/hod.
Spotřeba, pokud se nebudu motat po městě a popojíždět, ale budu využívat i dálnice a svižněji jezdit, také není bůh ví co. Jen se podívej:
https://www.youtube.com/watch...
a zrychlení máš tady
https://www.youtube.com/watch...
A tady máš test, pokud budeš rozumět, a pozor na otevření kufru kolenem, čas 16:35. :-)
https://www.youtube.com/watch...

Z0idb3rg
29. dubna • 12:34

Právě to pružné zrychlení má Corolla skvělé, protože ten elektromotor pomáhá vždy, jen nad 115 km/h nejde jet jen čistě na elektromotor.

Alsiik
28. dubna • 21:41

Corolla je schopna jet do 115 km/h pouze na elektromotor při určitém jízdním režimu (na rozdíl od starší generace, která měla limit výrazně níž), ale rozhodně to neznamená, že od 115 výš nepracuje elektromotor. Mícháte hrušky s jabkama.

Mirek
28. dubna • 22:17

Nemíchám, jestli se nepletu, tak nad tuto rychlost jede pouze na spalovací motor, do 115 může využít podpory elektromotoru, potom se pro pohon auta nevyužívá. Hybridní auto Toyoty ujede na elektřinu až 2 km při rychlosti 50 km/hod, potom mu dojde "šťáva", nedá se dobíjet ze zásuvky a nemá kapacitu baterii na to, aby zvládla dálniční rychlost jen na elektřinu. Při překročení rychlosti 50 km/hod začne automaticky pracovat spalovací motor. Hrušky s jablky tady mícháš jen ty.
strana 12
file:///D:/Downloads/toyota-hybrid-katalog_tcm-1016-880369.pdf

ACE
28. dubna • 10:03

Proto jsem taky psal na začátku porovnání s naftou a současně pochopitelně i s automatem. pochopitelně když konkurence bude srovnávat benzín a výbavu oseká tak mnohdy asi o nějakou korunu vyjde na papíru líp. Taky nemám rád údaj 0-100, dává smysl jen orientačně, ale zase mi nevadí omezení na 180, je to rychlost jaké se maximálně přibližuju a to s rezervou, takže je to v reálu taky fuk. A jde o to je jezdit svižněji, když jezdím svižněji s Mazdou vejdu se furt do 5, když jezdím "s davem" v ranním provozu do práce je to kolem 4. Chápu, ale že novinář nebo řidičský dřevo má za svižnější jízdu brzda plyn obojí střídavě na max. a pak napíše že moje auto normálně žere 6-7, což si vůbec neumím představit. Takže věřím že když podobný dřevo sedne do hybrida a doslova chce ukázat, že taky žere, tak se mu to mnohdy povede.

Mirek
28. dubna • 12:04

O to jde, když si nastavíš na tempomatu rychlost, těžko se budeš vymlouvat na dřevo, a i kdyby nepoužil tempomat, tak snad rozumíš výrazu ustálená rychlost a tady ti také žádné dřevo u automatu nic nezmůže. V těchto testech si zrovna oni vůbec nevymýšlejí a ukazují neduhy všech výrobců, nikomu nenadržují. A tobě se snad zdá, že když má při 90 km/hod průměrnou spotřebu 4.7 l/100 km, že je dřevo?
Já jen poukazuji na to, že tyhle auta nejsou moc stavěná na rychlostní silnice a také jsem to výše napsal. Na dálnicích tohle auto ztrácí význam, takže kdo jezdí hodně po dálnicích, tak tomu to nic nepřináší.
A proč srovnávat zrovna s naftou? A pokud uvádíš Mazdu, nevím, jestli je to nafta, nebo benzín, tak právě vykazuješ hodnoty spotřeby, při kterých zrovna ten hybrid ztrácí smysl.

ACE
28. dubna • 13:41

Proto říkám že bych potřeboval a autem tak týden jezdit, abych si udělal svůj názor, 4.7 při tempomatové 90 je hrozně moc, pokud to někde vyzkoušeli opravdu po rovině a v obou směrech je to bída, to nebere možná ani benzínová Oktávka v litru. Jak už jsem psal, u Mazdy (o třídu menší, ale benzín), jsem při GPS 100 naměřil 3.9 (trasa od Prahy směr Liberec po odbočku u Ohrazenic), a pokud vím u litrové fabie nebo Rapidu je to podobně. Tak je mi divný že by Corolla žrala tak moc. Na dálnici při 140 možná, ale při devadesátce na rovině bych si vsadil pod 4. Srovnávám s naftou, protože to jako konkurenci prezentují a tvrdí že benzinové motory by měli deklasovat, (to netvrdím já, jen reprodukuji). A ještě jednou, hybrida nemám, nezastávám se ho, ani v nejbližších letech neplánuji jeho koupi, zvláště pokud nebude v reálu dávat smysl, jen bych si rád udělal svůj názor a sám ho vyzkoušel protože novinářské testy jsou mnohdy o ničem.

Mirek
28. dubna • 14:30

Také je potřeba se podívat na výkon. Neznám motor, který by benzín vracel a navíc při dvoulitrovém objemu a výkony 112 kW, jako má Corolla v tomto hybridu. Kdyby to ten motor dokázal, tak by to byla senzace. Já jen uvedl ten benzín z důvodu, že pokud ten hybrid bude jezdit o litr a půl až dva úsporněji při stejném výkonu, než třeba to co mám já, tak mi to moc smyslu nedává, když rozdíl v ceně bude 150 000 Kč. To nikdy neprojezdím u jednoho auta. S poslední větou souhlasím.

Míša
27. dubna • 22:15

To je právě ono, výbavu neřešíte a konkrétně ta Octavia combi 2.0 TSI vyjde v "plné" na milion a čtvrt. 🙄

Mirek
27. dubna • 22:41

A co to je plná výbava a potřebuje ji někdo? A co tak srovnatelná výbava? Pochybuji, že ta Octavia, kterou jsem uvedl, stojí v plné výbavě tolik, co uvádíš ty.

Camry
28. dubna • 4:51

Realna spotreba Camry Hybrid 2.5 (1650kg vs Corolla 2.0 1400kg):
68 aut, 1.3 mil. km = 5.4 l (5-6 l)
http://www.fuelly.com/car/toyota/camry/2018...
1. spotrebu 5-6l ma aj v meste
2. na dialnici tiez usetri: dialnice v EU su zvlnene (rekuperuje smerom dole) + realna prevadzka je zrychlovanie/spomalovanie (rekuperuje pri spomalovani)
3. rozne Corolly Hybrid (vykon/vybava) maju roznu WLTP spotrebu, treba si to overit

Camry
28. dubna • 8:44

+ spotreba kombi/mesto podla US EPA:
Corolla 1.8 (4.5/4.4) vs Camry 2.5 (5.1/5.3) vs Prius 1.8 (4.5/4.4)
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do...

Mirek
28. dubna • 14:44

Vždy miluji, když dá kdokoliv odkaz na stránky o spotřebě a přitom nikdo nezná jízdní styl dotyčného, ani při jakých rychlostí toho bylo dosaženo, poměru cest. A navic si všimni, že trochu jinde uvádím, že pro pohyb ve městě to auto dává smysl, ale co by ses namáhal čtením, že?
Lexus ES 300h stejný pohon a všimni si, že je to na tempomatu a vynuluje ti spotřebu.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Camry
28. dubna • 18:05

1. Nova Toyota RAV4 Hybrid ma tiez rovnaky pohon, ale v tom pripade namerali "mesto lahkou nohou" 3.8 l, o 2 litre menej ako pri Corolle (6.0l, -300kg, -0.5l objem valcov). Preto su udaje od majitelov na fuelly/spritmonitor (resp. oficialne udaje EPA/WLTP) realnejsie ako udaj jedneho testera.
https://www.youtube.com/watch...
2. Meranie spotreby hybrida ustalenou rychlostou na dialnici je zavadzajuce, pretoze nedochadza k rekuperacii (spomalovanie/zrychlovanie pri realnej jazde, z kopca, atd.) Podiel EV casu hybrida na dialnici je 10-20% (15% zo 7 l je 1 liter). Okrem toho, priemerna dialnicna rychlost je hlboko pod 140km/h (100-110km/h), napr. pri hybride C-HR namerali spotrebu 10.2l pri 140km/h, ale realna spotreba pri ceste k moru je o 3-4 l nizsia.
https://www.youtube.com/watch...
3. Pri porovnani spotreby diesel/turbovstrek vs. full hybrid Toyoty nestaci brat do uvahy len CO2, ale kompletne emisie CO2/NOx/HC/CO/castice. Celkove emisie su v pripade hybrida radovo nizsie, pretoze kombinuje nizkoemisny benzin (nizke NOx) bez turba (nizke castice) s elektromotorom a malou 1.3kWh NiMh bateriou bez lithia.

Mirek
28. dubna • 20:37

Bod 2. To, co píšeš, je naprostá pitomost, ten kopec musíš nejprve vyjet a spotřeba do kopce je větší, než rekuperace s kopce, nebo mi chceš namluvit, že Toyota jako první sestrojila perpetuum mobile? Ty ostatní nesmysly v tomto bodě nemíním moc ani komentovat, ta rychlost může platit tak akorát na české D1, kde se musí brzdit kvůli opravám. Pokud jedu po dálnici, tak rozhodně nejezdím méně, než je dálniční rychlost, pokud mne k tomu nenutí situace na dálnici (omezení provozu).
Již jednou jsem ti psal, že údaje ze serveru o spotřebě si můžeš strčit třeba za klobouk, to nejsou relevantní údaje.

Mirek
29. dubna • 20:08

Marně přemýšlím o těch, kdo nesouhlasí, jestli vůbec chápou problematiku hybridu. Při dálničních rychlostech není podpora elektromotoru, uvádí to samotna Toyota, a rekuperace funguje jen do získání energie na ujetí asi dvou kilometrů při rychlosti do 50 km/hod, potom není získanou energii již kam ukládat, akumulátory jsou plně nabité, a využit energii lze jen při zrychlování na okreskách a plně jen při pohybu po obcích s rychlostí pod 50 km/hod.

Camry
30. dubna • 2:04

Ziaden plugin! Plugin je vo videach oznacovany ako "Prius 4 Plugin". Je to "Prius 4", ktory ma rovnaku 4.gen. pohonu ako nova Corolla. Ak si schopny napisat "rekuperace funguje jen do získání energie na ujetí asi dvou kilometrů při rychlosti do 50 km/hod", tak nema zmysel dalej diskutovat. Sadni do hybrida, rozbehni to na 130km/h a sleduj toky energii na displeji. Alebo si pozri grafy na konci videa. Bye.

Mirek
30. dubna • 18:52

Samozřejmě, to vážně nemá smysl. Jako Slovák umíš slovensky?
čas 4:15
https://www.youtube.com/watch...

Mirek
1. května • 7:21

Že ty si stojíš na vedení a nějak ti uniklo, co jsem v úvodu psal, že jsem řešil pouze provoz na dálnici, kde podpora elektromotorů není.https://www.google.com/search... "Rychlá jízda
Během skutečně rychlé jízdy, například když jedete
delší dobu po dálnici, se na pohon vozidla využívá
přednostně spalovací motor, který vám umožní
udržovat vysokou rychlost bez omezení.
V takových situacích plní elektromotor pouze pomocnou
funkci a na pohonu automobilu se přímo nepodílí."

Camry
1. května • 12:32

Prosim ta, ake zdroje mi tu davas? Topspeed.sk? Reklamny katalog Toyoty?
Dal so ti linku na video, kde su kompletne grafy z dialnice (max.150km/h) namerane z OBD v Priuse 4.gen. Graf v case 24:13 (rychlost/spalovak/bateria) jasne dokazuje, ze aj za konstantnej rychlosti 150km/h bateria a spalovak NEUSTALE spolupracuju na celkovom vykone pohonu. Bateria sa stale nabija/vybija a spalovak neustale meni vykon. Do rychlosti 115km/h sa spalovak okamzite vypina ak je to mozne, aj na velmi kratku dobu. Nad rychlostou 115km/h sa prepina do minimalnej spotreby 1l. Dialnica je vlnovka + spomalovanie/zrychlovanie, PRETO existuje rekuperacia (a setrenie paliva) aj na dialnici.
https://www.youtube.com/watch...

Mirek
2. května • 11:27

Takže když Toyota uvede, že na dálnici to nepodporuje, v Topspeedu ti to uvedou v testu a ve videu vidím, že při dálniční rychlosti si to bere 8 l, neberu ty úseky, kde často jede sotva něco přes 100 km/hod a na dálnici, navíc to vypadá jako plug-in, tak to je dle tebe vše ok. Ano rekuperace, ale baterky jsou dost malé, aby to bylo schopno jet tak, jak uvádíš. Dálniční rychlost je pro mne 130 km/hod. a nad 150 km/hod je tam klidně spotřeba přes 15 l. Není moc poznat jestli do kopce, nebo s kopce.

Camry
2. května • 13:49

No comment.

Camry
28. dubna • 23:34

Hybrid rekuperuje energiu pri spomalovani/z kopca aj na dialnici a nasledne ju vyuziva z baterie napr. pri plachteni (do 115km/h vypina spalovak, nad 115km/h ma 1l spotrebu). Pozri si video Prius na dialnici (30% EV casu) s grafmi na konci:
https://www.youtube.com/watch...
Realne udaje z fuelly (1.3 mil. km, 6x Camry 4.5l, 18x 5l, 21x 5.5l, 14x 6l, 5x 6.5l) su pre mna relevantnejsie ako jedna jazda testera z Polska. Tvoj nazor ti neberiem.
http://www.fuelly.com/car/toyota/camry/2018...

Mirek
29. dubna • 21:35

Tak jestli vidím dobře, tak nemáš ponětí, co píšeš. Toto je evidentně Prius Plug-in, to není stejný pohon, jako má Corolla, tohle se nabíjí ze zásuvky a má to jiný jízdní režim. I přes dřívější upozornění, že Corolla hybrid se nedá dobíjet ze zásuvky, tady přilepíš tenhle nesmysl. Z čeho by obyčejný hybrid vzal 30% času jízdy po dálnici na EV? Znáš vůbec rozdíly mezi hybridními verzemi? Neuvěřitelná hloupost.

Robin
28. dubna • 19:47

K bodu 3. - turbo nevytváří částice, ty vytváří přímý vstřik paliva. 2.0 hybrid má přímý vstřik paliva, takže ... A NiMh akumulátor má jen jedna motorizace hybridu, ta druhá má Lithiový, takže ... ;-)

Camry
28. dubna • 23:00

Pod turbom boli myslene turbovstreky, ktore maju radovo vyssie castice ako atmosfery bez turba (hybrid 1.8, 122k). Hybrid 2.0 180k pri nizkej a strednej zatazi kombinuje nepriamy a priamy vstrek, pri vysokom vykone pouziva priamy vstrek. Okrem toho mu pomaha aj elektromotor 109k ako "nahrada" turba, takze vacsinu casu sa spaluje velmi rovnomerna zmes pri nizsom tlaku/teplote (bez turba) a s nizkymi emisiami castic. Navyse ma aj casticovy filter podla novych pravidiel a v reali sa castice blizia k nule. Vyssi vykon sa teda nedosahuje turbom, ale elektromotorom, zrychlenym nasavanim zmesi, elektronickym variabilnym casovanim, atd.
Vacsina hybridov Toyoty pouziva NiMh, baterie Li-Ion sa pouzivaju len v top modeloch (Lexus LS/LC), v Prius+ a v niektorych "eko" verziach Prius/Corolla.

JK
27. dubna • 14:49

Navíc podle mě, je to silně fotogenické auto. Na fotkách se mi líbí v kontextu s faktem, že jde o Toyotu, ale na živo je to až překvapivě vlastně docela dost obyčejné a nijaké auto.

Mirek
27. dubna • 14:48

A ještě drobnost čekal jsem, jestli se někam pohnou ceny japonských aut po odstranění cla. Vidím, že stát udělal asi chybu, přišel o peníze ze cla, ty si ponechala asi Toyota, a zákazníkům nepustili ani chlup.

Zombot
28. dubna • 8:17

Které přesně modely máte na mysli? Část produkce japonských značek se vyrábí přímo v Evropě a okolních státech (např. Corolla, Auris, Avensis, Civic a CR-V v Anglii, C-HR, Verso a některé modely Civicu pro Evropu v Turecku, Aygo v ČR) a něco se bude dovážet z Ameriky, Ruska (RAV4?) a dokonce JAR (Hilux), takže na Japonsko toho nakonec moc nezbyde. V Japonsku vyrábí své evropské modely pokud vím jen Mazda a u ostatních výrobců (Suzuki, Nissan) jsem to nezjišťoval. Každopádně když jsem si před lety kupoval Hondu, tak mi prodejce výslovně zdůrazňoval, že to je auto vyrobené v Japonsku a ať si toho vážím, protože zbytek produkce je v Evropy a to prý není ono. Osobně jsem tedy rozdíl nikdy nepozoroval, ale je fakt, že auto bylo naprosto spolehlivé.

Mirek
28. dubna • 15:42

Já nevím, jak počítají, clí, auta vyrobená mimo EU i když jsou pod hlavičkou japonské značky. Otázkou zůstává, jestli není pro ně výhodnější po padnutí cel vozit vše z Japonska. A co tak Toyota Camry, odkud pak je, že by z Japonska? A Honda bude dovážet do EU vše z Japonska, zavírá továrnu v Anglii a v Turecku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
28. dubna • 18:47

Camry z USA.

Mirek
28. dubna • 20:23

Špatně, Toyota Camry se bude vozit z Japonska.
https://auto.ihned.cz/c1-66373570-do-evropy-se-... ...

bzzz
28. dubna • 20:32

Diky.

Mirek
28. dubna • 20:38

Rádo se stalo.

homer
28. dubna • 9:36

Japonec je posedlej nulovou reklamaci a podle toho jejich fabriky po celym svete jedou.

E15
27. dubna • 22:24

Místo aby o těch 10% zlevnili, tak naopak o 10% zdražili...
Nic proti tomu, ale kvalita jízdy ceně prostě neodpovídá (např. za RAV4 Hybrid AWD chtějí PO SLEVĚ přes milion) Pocitově (odhlučnění podvozku, odhlučnění motoru, aerodynamický hluk) je to ale tak za 599tis MAX :-D

E15
27. dubna • 12:18

spousta systémů, osmi palcový display, ovšem navigace (která je navíc za tučný příplatek) se aktualizuje při návštěvě autorizovaného servisu. Dnešní Toyoty mi připadají jako jako filmová představa auta budoucnosti v roce 1985, tenkrát taky nikdo neměl o internetu ani potuchy. Ale prý možná někdy po roce 2020 se i u některých modelů Toyoty dočkáme Android Auto :-D.

Bouce
28. dubna • 9:33

Ty jsi ale hodně mimo, viď :-D

E15
28. dubna • 15:04

Pokud ano, pouč mě, jaký je tedy reálný stav věci. Mám informace od dealera a generálního dovozce. Pokud jsem mimo já, pak i oni ;-)

Sepp
28. dubna • 16:09

Pojdes na stranku toyoty a stiahnes si mapy na USB. A tie potom normalne nainstalujes v aute cez USB port.
Alebo pripojis auto na wifi a spravis to tak. Ak mas dosah na zahradu atd. Alebo cez telefon sa pripojis na internet. To som ale este neskusal.

E15
28. dubna • 18:15

auto připojitelné na wifi na zahradě, to jsou věci... :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Já první
28. dubna • 19:44

Jo, to škodovka ještě nezná, tak se o tom čecháčci nedozví.

E15
29. dubna • 12:34

Marně přemýšlím, k čemu je taková blbost dobrá :-D

kadel
28. dubna • 9:19

A na to jsi prisel kde, ze kvuli aktualizaci musis do servisu? Neni to pravda

E15
28. dubna • 15:02

Takto to říká jak dealer, tak dovozce. Nějak nemám důvod jim nevěřit ;-)

kadel
28. dubna • 15:18

Aha, tak zrejme slusnej oddil. Jdi na toyota.cz a presveds se sam. Je tam normalne eshop, mapy koupis, nahrajes na flesku a strcis do auta. Delam to 2x do roka

Kuk Vykuk
29. dubna • 1:55

Kolik ten updejt stojí?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kadel
29. dubna • 5:50

Prvni 3 roky zdarma, pak snad kolem 3000

kadel
29. dubna • 5:52

A funguje to tak, ze az od chvile registrace radia na toyota.cz se začnou ty 3 roky pocitat. Takze auto koupíš aktualizovany a muzes radio zaregistrovat treba za rok, tim padem mas 4 roky

E15
28. dubna • 18:14

Pěkné, tím se posouváme z roku 2002 do roku 2010 :-)

Doporučujeme

Články odjinud