Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Cena nehraje roli. I levná auta překvapila!

Během uplynulého roku jsme vám přinesli více než 70 testů, jízdních dojmů a zajímavých ohlédnutí do automobilové historie. Nyní jdeme s kůží na trh a představíme vám auta, která jsou podle nás nejlepší.

Daniel Fuglevič

Jakožto vytížený externí zpravodaj (haha…) nechávám jízdní dojmy z nového železa především kolegům. Přesto mám ale stejnou povinnost vypíchnout ta nejlepší auta, která na mě letos nejvíce zapůsobila. Chápete, ta hrstka aut, u nichž při superrychlém psaní nadpisu s obligátním dodatkem „oficiálně“ cítíte jisté nadšení – čistě proto, že vznikla a jste u toho.

Jedničkou roku 2020 musí být… Toyota GR Yaris. To bylo přece naprosto jasné. Jak bych mohl nezvolit za své auto roku pravověrný homologační speciál z rallye? Kdy naposledy se nám takové auto vůbec zrodilo? Dávno. Na předsudky o tříválcích ve sportovních autech se vykašlete, Fiesta ST se zaručí. Máme tu auto, které má s normálním yarisem společná jen zrcátka, světla a pár dílů v kabině. Za milion dostanete chytrý pohon všech kol s Torseny, manuální skříň a ručku, 261 turbo koní a ty nejmacatější boky mezi produkčními auty roku 2020.

Nová Toyota GR Yaris v obrovské galerii a videu: Tohle vypadá na svezení roku!

Nová Toyota GR Yaris v obrovské galerii a videu: Tohle vypadá na svezení roku!

Toyota na GR Yarisu určitě mnoho peněz nevydělá a paradoxně ho možná vůbec nemusela vyrábět, protože jeho závodní WRC ekvivalent se do sezóny 2021 nepodívá – kvůli pandemii a nemožnosti dokončit testování. Holt, stane se. Kupujte v bílé barvě a můžete svému okolí blábolit, že jezdíte do práce na jednorožci.     

Na druhém místě mé letošní bedny je kousek bravurního myšlení a nádherné německé techniky, elektrické BMW iX. Ne, proboha, samozřejmě si dělám srandu. Hodně jízlivou. Ten popis může padnout jedině na Porsche 718 Cayman/Boxster GTS 4.0. Už jen z principu, kdy se i doprostřed standardních Caymanů a Boxsterů (mimo ostré GT4 a Spyder) vrátil atmosférický šestiválec po nepříliš populárním období výhradně čtyřválců.

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Experti u Porsche jsou však hlavy mazané a hlavně nadšenci, takže našli způsob, jak atmosférický čtyřlitrový motor nabízet na více místech. Od fanoušků tak zaznělo „Hurá!“. Od EU pak zřejmě „OK“, když i v tomto autě viděla systém vypínaní poloviny počtu válců, trojčinné katalyzátory a filtry pevných částic.

Třetí místo: U strojů určených pro 0,1 % populace mě mezi těmi všemi super- a hypersporty letos opravdu nadchl jediný. Přitom bych ho nenazval nejkrásnějším – Gordon Murray T.50. Důvody? Protože pochází od čaroděje inženýra, který nám přinesl McLaren F1 i řadu božích monopostů Formule 1.

Gordon Murray T.50 oficiálně: Takové auto tu dlouho nebylo! Vznikne 100 kusů

Gordon Murray T.50 oficiálně: Takové auto tu dlouho nebylo! Vznikne 100 kusů

Protože jde o duchovního nástupce F1 a kompletně se vymyká dnešnímu směru automobilek s astronomickými hodnotami výkonu. Protože hledí především na ryzí technický zážitek z ovládání auta. Protože má manuální převodovku, i tu centrální pozici za volantem. A masivní větrák na zadku! Protože taková auta se už dnes normálně nestaví, což se dá v konečném hledisku říct rovněž o výše zmíněném Porsche a Toyotě. Konec, ode mě tedy všechno.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 33 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků