Nejlepší auta roku 2020 podle Autorevue: Cena nehraje roli. I levná auta překvapila!

Během uplynulého roku jsme vám přinesli více než 70 testů, jízdních dojmů a zajímavých ohlédnutí do automobilové historie. Nyní jdeme s kůží na trh a představíme vám auta, která jsou podle nás nejlepší.

Daniel Fuglevič

Jakožto vytížený externí zpravodaj (haha…) nechávám jízdní dojmy z nového železa především kolegům. Přesto mám ale stejnou povinnost vypíchnout ta nejlepší auta, která na mě letos nejvíce zapůsobila. Chápete, ta hrstka aut, u nichž při superrychlém psaní nadpisu s obligátním dodatkem „oficiálně“ cítíte jisté nadšení – čistě proto, že vznikla a jste u toho.

Jedničkou roku 2020 musí být… Toyota GR Yaris. To bylo přece naprosto jasné. Jak bych mohl nezvolit za své auto roku pravověrný homologační speciál z rallye? Kdy naposledy se nám takové auto vůbec zrodilo? Dávno. Na předsudky o tříválcích ve sportovních autech se vykašlete, Fiesta ST se zaručí. Máme tu auto, které má s normálním yarisem společná jen zrcátka, světla a pár dílů v kabině. Za milion dostanete chytrý pohon všech kol s Torseny, manuální skříň a ručku, 261 turbo koní a ty nejmacatější boky mezi produkčními auty roku 2020.

Nová Toyota GR Yaris v obrovské galerii a videu: Tohle vypadá na svezení roku!

Nová Toyota GR Yaris v obrovské galerii a videu: Tohle vypadá na svezení roku!

Toyota na GR Yarisu určitě mnoho peněz nevydělá a paradoxně ho možná vůbec nemusela vyrábět, protože jeho závodní WRC ekvivalent se do sezóny 2021 nepodívá – kvůli pandemii a nemožnosti dokončit testování. Holt, stane se. Kupujte v bílé barvě a můžete svému okolí blábolit, že jezdíte do práce na jednorožci.     

Na druhém místě mé letošní bedny je kousek bravurního myšlení a nádherné německé techniky, elektrické BMW iX. Ne, proboha, samozřejmě si dělám srandu. Hodně jízlivou. Ten popis může padnout jedině na Porsche 718 Cayman/Boxster GTS 4.0. Už jen z principu, kdy se i doprostřed standardních Caymanů a Boxsterů (mimo ostré GT4 a Spyder) vrátil atmosférický šestiválec po nepříliš populárním období výhradně čtyřválců.

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Experti u Porsche jsou však hlavy mazané a hlavně nadšenci, takže našli způsob, jak atmosférický čtyřlitrový motor nabízet na více místech. Od fanoušků tak zaznělo „Hurá!“. Od EU pak zřejmě „OK“, když i v tomto autě viděla systém vypínaní poloviny počtu válců, trojčinné katalyzátory a filtry pevných částic.

Třetí místo: U strojů určených pro 0,1 % populace mě mezi těmi všemi super- a hypersporty letos opravdu nadchl jediný. Přitom bych ho nenazval nejkrásnějším – Gordon Murray T.50. Důvody? Protože pochází od čaroděje inženýra, který nám přinesl McLaren F1 i řadu božích monopostů Formule 1.

Gordon Murray T.50 oficiálně: Takové auto tu dlouho nebylo! Vznikne 100 kusů

Gordon Murray T.50 oficiálně: Takové auto tu dlouho nebylo! Vznikne 100 kusů

Protože jde o duchovního nástupce F1 a kompletně se vymyká dnešnímu směru automobilek s astronomickými hodnotami výkonu. Protože hledí především na ryzí technický zážitek z ovládání auta. Protože má manuální převodovku, i tu centrální pozici za volantem. A masivní větrák na zadku! Protože taková auta se už dnes normálně nestaví, což se dá v konečném hledisku říct rovněž o výše zmíněném Porsche a Toyotě. Konec, ode mě tedy všechno.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 46 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků