Mechanici vybrali nejlepší auta do 200 tisíc Kč. Škoda dala šanci jen VW Golf

Tým 239 mechaniků vybral ty nejlepší ojeté vozy v rozmezí od 100 do 200 tisíc korun. Žebříčku vede Škoda, ale zahanbit se nenechaly ani značky Volkswagen či Citroën.

Průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto o sobě dává opět vědět. Tentokrát už ale nejde o výběr těch nejlepších aut do 100 tisíc korun, ale o vyšší budget. Mechanici vybrali 18 aut v cenové kategorii od 100 do 200 tisíc korun. Hlavními kritérii byly spolehlivost motoru a jeho zavěšení, poruchovost elektroniky a kvalita karoserie.

Nejlepší auta do 100.000 Kč vybrali sami mechanici. Vůz z Česka je v první trojce

Nejlepší auta do 100.000 Kč vybrali sami mechanici. Vůz z Česka je v první trojce

239 mechaniků ohodnotilo vozy známkami jako ve škole a z aritmetického průměru se složil následný žebříček. První místo obsadila Škoda Octavia první generace. Škodovce pak patří i tři následné příčky. Špatně ale nedopadli ani Volkswagen Golf VI a Citroën Berlingo 2. generace.

„Je poměrně zajímavé, že nový montážní závod byl v Mladé Boleslavi otevřen 3. září 1996. A v tento den byla také oficiálně zahájena montáž nové Škody Octavia I. Díky tomuto modelu získala Škodovka světové jméno a kvalita zpracování vozu to potvrzuje. Tento model by doporučilo 100 % našich mechaniků. Přesto samozřejmě existují i důvody, proč k nám řidiči s Octavií jezdí. Poměrně častým problémem byla koroze, dále mechanici často řešili potíže se stahováním oken, zabezpečením dveří, silentbloky nebo předními kotouči,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku.

TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Na druhém konci žebříčku skončily Renault Megane III, Kia Cee´d II a Renault Clio IV. „Mezi Renaulty se ještě dostala Kia Cee´d s hodnocením 3,2, jež má velké potíže především s motorem a karoserií. U tohoto modelu se velmi rychle opotřebují ložiska a velmi často a brzy je zničená spojka. Vrátíme-li se ale k francouzským modelům Megane a Clio, tak u nich je největší problém s elektronikou a nefunkční kabeláží. Motor u nich správně netěsní a připočteme-li, že se u těchto modelů velmi rychle opotřebují brzdy, tak jsme museli modely od Renaultu logicky zařadit na ty nejnižší příčky,“ popisuje Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service.

Automobily v kategorii od 100 do 200 tisíc
Vůz Hodnocení
Škoda Octavia I 2,1
Škoda Citigo 2,2
Škoda Octavia II 2,3
Škoda Roomster 2,3
Volkswagen Golf VI 2,4
Škoda Fabia II 2,6
Citroën Berlingo II 2,7
Seat Ibiza IV 2,7
Volkswagen Caddy III 2,8
Hyundai i20 I 2,8
Volkswagen Polo V 2,9
Dacia Logan II 2,9
Dacia Dokker 2,9
Dacia Sandero II 2,9
Ford Fiesta VI  3,0
Renault Megane III 3,1
Kia Cee´d II 3,2
Renault Clio IV 3,4

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků