Nejlepší auta dle ankety Driver Power 2010

Překvapivého vítěze má letošní anketa Driver Power časopisu Auto Express. Navíc za nejlepší automobilku byla označena Škoda.

Respektovaný časopis Auto Express zveřejnil výsledky své ankety s plným názvem Driver Power Top 100 2010. Tyto výsledky vzešly ze zpracování dotazníků od 23 000 čtenářů, kteří byli dotazováni na spokojenost s jejich automobily a spolehlivost v provozu.

Letošním vítězem se stává prodejně velmi úspěšný Hyundai i30 a v devítiletých dějinách ankety je tedy vůbec prvním korejským vozem, jemuž se tohoto uznání dostalo. Na druhém místě se usadil loňský premiant Jaguar XF (do první desítky se dostal i model S-type) a třetí dopadla Škoda Octavia. Právě příznivé reference Octavie, ale též Fabie a novinek v podobě typů Yeti nebo Superb, výrazně přispěly k tomu, že byla automobilka Škoda označena za celkově nejlepší automobilku, přičemž na druhém místě skončil Lexus (vloni bylo toto pořadí obrácené). Hyundai si oproti loňsku polepšil o plných dvanáct pozic a mezi značkami se umístil na šestém místě.

Ale zpět k samostatně hodnoceným modelům. Nemilým překvapením pro Ford se stalo nelichotivé 51. místo stěžejního modelu Focus, ale Opel, vlastně Vauxhall, na tom je daleko hůře: výběhová čtvrtá generace Astry skončila s hodnocením 99 a Corsa ještě o jednu pozici níže - horší už to být nemohlo. Ale překvapením zdaleka není konec, například sedan Rover 75, jehož výroba byla ukončena před pěti lety, se umístil na velmi pěkném sedmém místě.

Hodnocení probíhalo i v dalších kategoriích. Fiat Panda zvítězil v parametru provozních nákladů, zvláště díky hospodárným motorům a nízkým pojistkám a servisním sazbám. Nejspolehlivějším vozem se stala Toyota Prius, což je s ohledem na kombinaci řady moderních systémů možná trochu překvapení, ale Prius exceloval i v kategorii snadnost ovládání. Za praktičnost si hlavní ocenění odváží Land Rover Discovery 3, na MPV tedy britští zájemci o prostorný vůz zjevně netrvají. Co se týče kvality, čtenáři Auto Expressu nejvýše hodnotili Lexus IS.

Přehledné výsledky první desítky ankety spolehlivosti a uspokojivosti jednotlivých vozů najdete níže. Přidáváme též stručný přehled výsledků jednotlivých specifických ocenění.

Driver Power 2010 - nejlepší desítka


1. Hyundai i30

Klepněte pro větší obrázek

2. Jaguar XF

Klepněte pro větší obrázek

3. Škoda Octavia

Klepněte pro větší obrázek

4. Volkswagen Golf VI

Klepněte pro větší obrázek

5. Renault Mégane III

Klepněte pro větší obrázek

6. Land Rover Discovery 3

Klepněte pro větší obrázek

7. Rover 75

Klepněte pro větší obrázek

8. Mercedes E (2002-2009)

Klepněte pro větší obrázek

9. Toyota Prius (2003-2009)

Klepněte pro větší obrázek

10. Jaguar S-type

Klepněte pro větší obrázek

Specifická ocenění v rámci Driver Power 2010

Nejlepší výrobce:

Škoda

Nejnižší provozní náklady:

Fiat Panda

Nejvyšší spolehlivost:

Toyota Prius

Jednoduchost ovládání:

Toyota Prius

Nejpraktičtějśí vůz:

Land Rover Discovery 3

Nejvyšší kvalita montáže:

Lexus IS předchozí generace

bazar

Renault Megane 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 28 715 km
Cena: 296 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 110 015 km
Cena: 190 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků