Nejlepší a nejdražší řidiči střední a východní Evropy? Češi!

Tvrdí to alespoň zástupci pojišťovny Generali PPF Holdingu. Jak ovšem říkal již sám W. Churchill: „Věřím jen těm statistikám, které jsem si sám zfalšoval!“ Takže jsem lehce podezřívavý. Není za tím firemním průzkumem spíše snaha o sebe sebeprezentaci? Nebo nechtějí nás takto taktně připravit na zvyšování cen?
Nejlepší a nejdražší řidiči střední a východní Evropy? Češi!

Češi jsou nejlepšími řidiči (podle tohoto průzkumu) ze zemí střední a východní Evropy z hlediska frekvence nehod. Nahlášený podíl pojistných událostí z povinného ručení se zde pohybuje kolem 3,5 procenta ročně. Na druhou stranu prý ale způsobujeme ve srovnání se sousedy vyšší škody.

Pravdivost firemního průzkumu PPF by mohl potvrzovat fakt, že nejhorší situace ze všech prověřovaných zemí je v Rumunsku. Tam totiž četnost škod přesahuje 6 procent. V Polsku je to 4,8 procenta, na Slovensku 5,3 procenta.

Průměrná škoda způsobená českým řidičem je ale například v porovnání s polskými řidiči více než dvojnásobná.

Jak se uvádí v průzkumu, všechny země regionu zaznamenávají zvyšující se pojistné nároky řidičů. Ty způsobují především vysoké náklady pojišťoven na plnění škod na zdraví. Na Slovensku vzrostla průměrná výše plnění o desetinu, v Rumunsku od roku 2010 o 40 procent.

„Rozdíly mezi jednotlivými zeměmi v tom, jak často řidiči bourají, souvisejí především s tím, jak moc tvrdý systém právních dopadů za způsobené nehody je v té které zemi zaveden. Po zavedení bodových systémů a zvýšení finančních postihů za závažné dopravní přestupky se jednoznačně zlepšilo rizikové chování řidičů," komentoval výsledky manažer Generali PPF Holdingu Zdeněk Jankovský.

Pozor, jede mladík!

Obecně rizikoví jsou řidiči mladší 23 let. Ti riskují mnohonásobně víc než průměrní řidiči. Kvůli svému přístupu k riziku a malým řidičským zkušenostem havarují až dvojnásobně častěji.

Rovněž řidiči firemních vozů způsobují pojistné události o polovinu častěji, než je tržní průměr. Průměrný pojistný nárok způsobený firemním vozidlem je však výrazně nižší než u aut v osobním vlastnictví.

„Firemní auta totiž způsobují velké množství malých škod v malé rychlosti ve městech během každodenního používání," dodal Jankovský.

Bude se zdražovat?

A co z toho všeho vyplývá nejvíc? Ceny půjdou zcela jistě nahoru. Což avizovali téměř všechny pojišťovny již na přelomu loňského a letošního roku.

„Nárůst plnění za vysoko ohodnocené škody na zdraví pozorujeme ve všech zemích střední a východní Evropy. Pojišťovny budou muset bezpochyby přikročit ke zvyšování cen pojištění, aby pokryly související nárůst nákladů," uvedl Zdeněk Jankovský.

Je však třeba dodat, že Česká republika má z těchto zemí v poměru na počet obyvatel nejvyšší motorizaci.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků