Nejlepší a nejdražší řidiči střední a východní Evropy? Češi!

Tvrdí to alespoň zástupci pojišťovny Generali PPF Holdingu. Jak ovšem říkal již sám W. Churchill: „Věřím jen těm statistikám, které jsem si sám zfalšoval!“ Takže jsem lehce podezřívavý. Není za tím firemním průzkumem spíše snaha o sebe sebeprezentaci? Nebo nechtějí nás takto taktně připravit na zvyšování cen?
Nejlepší a nejdražší řidiči střední a východní Evropy? Češi!

Češi jsou nejlepšími řidiči (podle tohoto průzkumu) ze zemí střední a východní Evropy z hlediska frekvence nehod. Nahlášený podíl pojistných událostí z povinného ručení se zde pohybuje kolem 3,5 procenta ročně. Na druhou stranu prý ale způsobujeme ve srovnání se sousedy vyšší škody.

Pravdivost firemního průzkumu PPF by mohl potvrzovat fakt, že nejhorší situace ze všech prověřovaných zemí je v Rumunsku. Tam totiž četnost škod přesahuje 6 procent. V Polsku je to 4,8 procenta, na Slovensku 5,3 procenta.

Průměrná škoda způsobená českým řidičem je ale například v porovnání s polskými řidiči více než dvojnásobná.

Jak se uvádí v průzkumu, všechny země regionu zaznamenávají zvyšující se pojistné nároky řidičů. Ty způsobují především vysoké náklady pojišťoven na plnění škod na zdraví. Na Slovensku vzrostla průměrná výše plnění o desetinu, v Rumunsku od roku 2010 o 40 procent.

„Rozdíly mezi jednotlivými zeměmi v tom, jak často řidiči bourají, souvisejí především s tím, jak moc tvrdý systém právních dopadů za způsobené nehody je v té které zemi zaveden. Po zavedení bodových systémů a zvýšení finančních postihů za závažné dopravní přestupky se jednoznačně zlepšilo rizikové chování řidičů," komentoval výsledky manažer Generali PPF Holdingu Zdeněk Jankovský.

Pozor, jede mladík!

Obecně rizikoví jsou řidiči mladší 23 let. Ti riskují mnohonásobně víc než průměrní řidiči. Kvůli svému přístupu k riziku a malým řidičským zkušenostem havarují až dvojnásobně častěji.

Rovněž řidiči firemních vozů způsobují pojistné události o polovinu častěji, než je tržní průměr. Průměrný pojistný nárok způsobený firemním vozidlem je však výrazně nižší než u aut v osobním vlastnictví.

„Firemní auta totiž způsobují velké množství malých škod v malé rychlosti ve městech během každodenního používání," dodal Jankovský.

Bude se zdražovat?

A co z toho všeho vyplývá nejvíc? Ceny půjdou zcela jistě nahoru. Což avizovali téměř všechny pojišťovny již na přelomu loňského a letošního roku.

„Nárůst plnění za vysoko ohodnocené škody na zdraví pozorujeme ve všech zemích střední a východní Evropy. Pojišťovny budou muset bezpochyby přikročit ke zvyšování cen pojištění, aby pokryly související nárůst nákladů," uvedl Zdeněk Jankovský.

Je však třeba dodat, že Česká republika má z těchto zemí v poměru na počet obyvatel nejvyšší motorizaci.
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků