Nejlépe a nejhůře prodávané automobily v USA v roce 2007

31 komentářů

a
25. prosince • 16:58

"číslo v závorce udává počet prodaných kusů za prvních 10 měsíců tohoto roku"tak ted nevim, je to cislo v zavorce v jednotkach, tisicich, milionech, tuctech, kopach...Predpokladal bych ze v tisicich, ale mate me ta informace, ze se Cadillacu prodalo jen par kusu (cemuz odpovida to 1,5 ks za prvnich deset mesicu) Pokud tam na druhou stranu prodaji rocne jen 589 ks nejlepsiho vozu, pak se divim, ze se jim to vyplati vyrabet:-ONebo pro autora znamena par kolem 1k5? Pak ho prosim o par korun :-P

freezer
26. prosince • 19:25

kdyby mi bylo 10, mozna by mi pripadal tvuj prispevek jako vtipny ....

ddg
25. prosince • 3:52

zaujimave je, ze v prvej desiatke je hned 6 aut japonskych automobiliek, ostatok vpodstate americke klasiky (teda nie ze by toyota camry nebola klasika)hold treba uznat japoncom, ze auta vyrabat vedia... inak mam take tusenie, ze honda v usa predava auta pod znackou acura - teda aspon dakedy davno, kedze po 2 sv. vojne americania japoncov moc v laske nemali a zvyk je zelezna kosela

ZooM
25. prosince • 21:50

ono jestli to taky nebude tim ze ceny jp aut jsou v US brutalne nizko protoze se japonci snazi zuby nehty znicit americke vyrobce vozu.Kdyby stal 300Hp Lexus GS350 u nas 720tis jako v US tak by asi po silnici moc Octavii RS nejezdilo :-/.Jeste bych chtel bych jen dodat ze cela benzinu je v US opravdu nerestne jina ale pro lidi to vyjde velmi podobne protoze zase vzdalenosti jsou rozdilne. Az budete jezdit do prace 120km denne pochopite... Kazdopadne to ze u nas stoji 2x tolik je vec dani a EU politiky celkove. Americka ekonomika zrejme tezi z jinech veci nez z pohonnejch hmot.

Major
26. prosince • 11:07

Muj americky sef ma Lexus GX470 V8 4.7l a stal ho v podstate mene (okolo 50000USD), nez muj 3er 320d (42000€), coz je pekna drzost!

Dusan
25. prosince • 19:10

Ono je to na druhou stranu zpusobene tim, ze japonske automobilky jsou hodne zavisle na nekolika malo extremne uspecnych modelech, zatimco ty americke maji prodeje rozprostreny rovnomerneji. Takze takhle to sice vypada jako japonska prevaha, ale ve skutecnosti stale drzi americti vyrobci vice nez polovinu domaciho trhu a japonci neco pres tretinu, zbytek Evropa (tj. Nemecko, dlouho nic, Svedsko, a pak uz vubec nikdo). :-D

Marek
25. prosince • 10:09

Ne ne - Honda je jako obyc a Acura premiovejsi stejne jako NIssan a Infinity a Toyota a Lexus

Snehulak
25. prosince • 11:28

Je ale pravda ze treba evropskej Accord se prodava pod znackou Acura TSX, takze to neni uplne cernobily. Ale jinak je to obecne pravda ...

Skyline
25. prosince • 10:11

Infiniti, nikoliv Infinity. "I" misto "Y" stejne jako "E" misto "U" v Lexus. ;-)

tonda
27. prosince • 14:51

blbecku malichernej

()
24. prosince • 19:46

Čo je zas toto za hlúposť?:-OVeď keby robili napr. štatistiku o tom koľko aká automobilka európska postavila áut, tak Ferrari je ako najhoršie???:-O:-O:-ONapr. XLR, alebo A8 sú prestížne. Nejde povedať, že sa zle predávajú(nehovorím, že nie). Proste ani Ferrari nemá toľko áut čo vw. Viete čo myslím.B-]

guest
25. prosince • 14:45

Taky souhlas. Kdyby se u nas delal podobny zebricek, tak Rolls-Royce by byl nejmin prodavany, pak Bentley, pak nejaka ta Ferrari,.... ze by nase Skodenky byly lepsi? ;-)

LSD
25. prosince • 13:13

Jo, souhlasím. Luxusních vozů se logicky prodá míň. Ale taky to vypadá, že autor nejspíš článek buď nepochopil nebo nedočetl do konce a jen ukradl tabulky ;-) Zásadní pro hodnocení prodejnosti byl je procentuální rozdíl v prodeji oproti roku 2006.

LOL
24. prosince • 13:22

asi nemají problémy s parkováním a nezaznamenali ropný zlom. Tím hůře pro ně. :-D

Dusan
25. prosince • 19:07

Problemy s parkovanim prilis velke nejsou. Ono obecne je doprava v US mestech optimalizovana tak, aby tam auta mohla jezdit, zatimco evropska mesta tak aby se tam jezdit nedalo. Takze ac v Americe skoro nefunguje mestska hromadna a vsichni jezdi autem, tak paradoxne prujezd americkym velkomestem je povetsinou vyrazne volnejsi a efektivnejsi nez prujezd evropskymi mesty, ktere se vytahuji jak uspesne omezuji automobilovou dopravu. :-D
Parkovani neni problem, protoze jednak je v kazdem centru spousta placenych parkovacich domu za lidove ceny a jednak proto, ze na kazdem volnem nezastavenem placku je parkoviste metodou auta na hromade, tedy jedno auto vedle druheho bez manipulacnich prostor, tj. na stejne plose minimalne trikrat tolik aut co na parkovisti v Evrope.
Pochopitelne jsou vyjimky jako nektere casti New Yorku, kde hustota lidi dosahla takovou uroven, ze uz proste individualni automobilovou dopravu (a vicemene ani zadnou jinou) uz vyresit nelze.

skorpion
26. prosince • 1:52

To, ze v amerike nie su problemy s parkovanim a dopravou v meste oproti Europe ma dva dovody:
1 - americke mesta su v porovnani s europskymi velmi, velmi mlade. EU mesta sa buduju a prestavuju uz niekolko storoci, pricom niektore sa snazia (aspon trocha) respektovat povodne rozmery ciest a usporiadanie budov, zatialco americke su v podsatet uplne nove, postavene na zelenej luke (vid. NY - tak by dopadly vsetky US mesta, keby mali historiu europskych).
2 - amerika ma kopec miesta roztahovat sa do sirky, co v EU nie je mozne. Staci si porovnat obytne stvrte. V USA su domy roztrusene daleko od seba, zatialco v EU su nalepene na sebe.V mestach, ktore patria medzi najstarsie na americkom kontinente maju tiez problemy s dopravou. Ani v takom LA to nie je ruzove. Mal som tu cest zazit beznu zapchu v piatok poobede. "Krasnych" 5 hodin kym som sa z toho dostal :-)

Major
26. prosince • 11:04

V patek odpoledne jsem se prijizdel centrem Cambridge okoli Harvardu a M.I.T. a centrem Bostonu. Zasnul jsem, ze zacpa nikde nebyla, vsude lze zaparkovat. Sice se musi platit, ale lze to. Potom po dalnici na sever do White Mountains, ale to uz zacpa byla, celo se tak 40km/h. A skoro vsude oblibeny Ford F-150 a Dodge RAM !!!!

Dusan
26. prosince • 11:02

I v Evrope jsou vcelku "ridka" mesta. Napriklad Pariz, ktera byla zalozena v dobe kdy mnoho tech "novych" americkych uz stalo. To same je treba v Nemecku, vetsina velkych mest postavena pred sedesati lety, opet mnohem mladsi nez americka. Amici hodne investuji do infrastruktury, kdyz se nekde zacnou delat velke zacpy, tak se vetsinou ihned startuje nejaky velmi ambiciozni projekt, ktery je poresi.
Treba Boston je i na evropske pomery dost stare mesto jeste z predkolonialnich dob a vyresilo dopravu zbouranim mistni varianty Severojizni magistraly a misto toho postavili sit tunelu za nejakych 14 miliard dolaru a uz se tam zase da pomerne rozumne jezdit. Proste kdyz se chce tak to jde, ale neco to stoji.

pečlivý čtenář
27. prosince • 2:08

jste teda ulítl - paříž mladší než americká města :-)
99% všech evropských velkoměst (řádově statisíce obyvatel) byla založena drívě, než o Americe věděli i Vikingové.
Na uzemí USA se nenachází město z předkoloniálního období. Pokud nepočítáme pevná zimoviště Apačů.
Koukněte se na standartní americké velkoměsto - urbanizace podle pravítka v praxi. Pravé úhly, bohatě dimenzované šíře silnic. Mimo jiné za to může fakt, že v USA se pravidla silničního provozu zaváděla velmi pozdě. Aby v tom bordelu nebylo spousta nehod(ano, i kůň může havarovat) tak se dělali ulice příjemně široké.
Navíc, cena pozemků byla v USA vždy lacinejší než v Evropě, takže proč nebýt velkorysý?!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
27. prosince • 17:32

Pariz byla postavena v druhe polovine devatenacteho stoleti, tedy v dobe, kdy napriklad Boston uz existoval vice nez dve stoleti. To ze pred Parizi jak ji zname tam stalo v polovine devatenacteho stoleti zbourane mesto stejneho jmena a dlouhe historie neni dulezite. Neresime vykopavky, ale stojici mesto.
Neni totiz podstatne, kdy kdo byl zalozen, ale co z jake doby kde stoji a to s vyjimkou malych center nekolika historickych mest neni v Evrope o nic starsi nez v USA.
"Urbanizace podle pravitka" neni v USA dana ani tak mladim jako spise modernosti mysleni. Podobne snahy byly i v Evrope, ale az na ridke vyjimky se je podarilo prosadit pres opozici az mnohem pozdeji pokud vubec.

Skyline
24. prosince • 13:17

Nevim, odkud ta cisla berete, ale minimalne pro Hondu je mate spatne. Za 1-11 2007 se prodalo:Accord: 360 976
Civic: 303 905
CR-V: 200 501Tipnul bych si, ze udavana cisla jsou za 1-10, nikoliv 1-11. Pak je ovsem otazkou, jestli mate spatne jen titulek tabulky, nebo jestli pro ostatni automobilky je to skutecne 1-11 a tedy v tom mate gulas.

Ich
25. prosince • 9:28

Vsadím boty, že jsi si vztekem cvrknuls do kalhot, honďaříčku ;)

zdenek
24. prosince • 13:37

Nemusis tipovat, staci se kouknout na puvodni clanek http://www.forbes.com/vehicles/2007/11/30/cars-sales-year-forbeslife-cx_bh_1130cars.html
A ano je to opravdu za 1-10 2007 :-)

mabosk
24. prosince • 12:47

Bez rozdelenia na triedy to moc velku vypovednu hodnotu nema. To ze sa XLR predava menej ako Honda Civic asi velke prekvapenie neni.

pepa
24. prosince • 9:04

za kolik že maj ten benzín?:-D

Major
26. prosince • 10:58

V lete jsem platil rovne 3$ za galon na predmesti Bostonu. A auto 3.5 V6 mi zralo jenom 7.5l/100km, proste nechutne :-D

Kuba
26. prosince • 19:00

nemas jezdit jak z hnojem. ja byl na podzim v SF a jezdil sem mustangem a rozhodne zral vic.. ja nevim ze ty amici furt jezdej jak priposrany a uhybaj kdyz videj nekoho jet trosku rychlejs.. rek bych ze prumerny american by se jako ridic dostal na D1 nejdal do pruhonic :-))

Snehulak
25. prosince • 11:31

Dost drahej posledni dobou - v prosinci v Bay Area byl za 3.50 za galon. To uz je skoro dolar za litr ... Takze neco jako 17Kc za litr. Pamatuju na doby kdy to vychazelo na 12Kc za litr ... (a to byl dolar za cca 35, ale benzin stal neco pres dolar za galon) ...

xyz
25. prosince • 17:43

Akorát, že pokud máte na mysli zátoku u San Fran, tak je to jeden z nejdražších benzínů ve státech. Obecně tedy CA patří k těm nejdražším, více snad zaplatíte jenom na HI. Běžně kolem $0.5 nad národním průměrem (ten by nyní měl být: $2.998 (17. prosince) - tedy ca 14,50Kč/l (ČNB střed)).

Ghx
25. prosince • 16:55

No ja pamatuju, kdyz jsem ho kupoval za 89c/galon. (New Jersey, jaro 2002 :-D

party boy
24. prosince • 11:06

Už je to trapný :-|

Doporučujeme

Články odjinud