Nejlehčím nárazníkem na světě se pyšní nové SUV Mazda CX-5

Sen automobilek je vyrábět co nejlehčí vozy. A Mazda k tomu vykročila opravdu razantně, když společně s firmou Japan Polypropylen Corporation vyvinula materiál z pryskyřice, který dosahuje stejné pevnosti jako součásti vyrobené z běžných materiálů. Jeho hmotnost je však významně nižší.
Nejlehčím nárazníkem na světě se pyšní nové SUV Mazda CX-5

Pokud je tento materiál použit jak na přední, tak na zadní nárazník, znamená to snížení hmotnosti přibližně o 20%.

Mazda smíchala dva komponenty, které lze nalézt v polypropylenu a kaučuku. Ty jsou složkami pryskyřice a mají velmi odlišné vlastnosti. Technikům se povedlo rozprostřít je do dvouvrstvé struktury tak, aby bylo dosaženo požadovaných vlastností vnější a vnitřní vrstvy celého nárazníku.

Výsledkem tohoto procesu je pak povrch, který skvěle drží lak. I přes to, že je nárazník tenčí, skvěle absorbuje náraz. 

Automobily jen z plastů? Už se to blíží

Automobily jen z plastů? Už se to blíží

Při použití tohoto materiálu jsou výsledné součásti tenčí než ty, na které je využita standardní pryskyřice – tím dochází také k úspoře pryskyřice. V procesu výroby takového nárazníku pak jeho tenčí struktura znamená kratší chlazení při lisování.

Využitím technologie computer-aided engineering (CAE) byla také optimalizována pružnost tohoto nového pryskyřičného materiálu. Výsledkem všech těchto procesů je zkrácení doby lisování z předchozích 60 vteřin na polovinu, tedy na 30 vteřin. To znamená významné snížení spotřeby energie při výrobním procesu.

Klepněte pro větší obrázek
Nové nárazníky se nejprve objeví na SUV CX-5 a později i na dalších modelech Mazdy. 
 

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 106 870 km
Cena: 300 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 63 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 198 727 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 96 521 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda CX 5 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 310 km
Cena: 460 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků