Nejkvalitnější servisy prý mají značky Škoda, VW a Peugeot. Souhlasíte?

Takzvaný Audit servisů přichází s výsledky průzkumu za uplynulý rok. Nejenže uvádí, ve kterých servisech se dočkáte nejkvalitnějších služeb, ale také zmiňuje nejčastější problémy při řešení opravy vozidla.

Audit servisů provozuje společnost Cebia již od roku 2017, kdy se tohle známé jméno na poli prověřování původu a historie vozidel rozhodlo posvítit si rovněž na úroveň poskytovaných služeb v autorizovaných servisech nejrůznějších značek. Nyní Cebia zveřejňuje poznatky z průzkumu za minulý rok.

Průzkum jednotlivých servisů probíhá neohlášeně a základem Auditu servisů je rovněž princip opakované kontroly na sledovaných pracovištích. Auditoři tak jeden servis navštíví průměrně 3x za rok a hodnotí jejich služby.

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Při kontrolách se hodnotí řada parametrů od přístupu k zákazníkovi, přes zakázkový list se správným rozsahem výrobcem předepsaných úkonů, skutečný rozsah předepsaných prací včetně výměny oleje, správnost rozsahu vyúčtování, provedení kontroly funkčních prvků vozidla, provedení testovací jízdy až po umytí vozidla před vrácením provozovateli.

Servisní zakázky jsou prověřovány ve zhruba 20 kritériích a celkově vyhodnoceny v rozsahu od 0 až do 100 %. Podle Cebie tak z pohledu kontrolovaných značkových servisů vykazují nejkvalitnější služby servisy Škoda (97 %), Volkswagen (96 %), Peugeot (95 %), Citroen (92 %) a Ford (89 %).

Česká studie zjistila, že 71 % řidičů jezdí jako pod vlivem alkoholu či drog

Česká studie zjistila, že 71 % řidičů jezdí jako pod vlivem alkoholu či drog

Dostupné jsou přitom rovněž informace z hlediska krajů, kde byste měli na nejlepší služby narazit. Na prvním místě je tedy Praha (98 %) a Jihočeský kraj (98 %). Nejhorší hodnocení pak dostaly servisy v Ústeckém (85 %) a Olomouckém kraji (87 %).

Nejčastější závady, se kterými se auditoři při kontrolách setkávají, jsou nekompletní zakázkové listy, přebírání vozidel takzvaně „od stolu“, nepředložené vyměněné díly s „rychlou skartací“, nevyplněné elektronické servisní knížky a znečištění vozidel v souvislosti se servisní zakázkou.

Peugeot ukázal budoucnost sportovních manažerských aut. 508 má výkon 400 koní

Peugeot ukázal budoucnost sportovních manažerských aut. 508 má výkon 400 koní

Pro letošní rok chce Cebia svůj Audit servisů rozšířit o další směry a kontrolovat také zakázky oprav po pojistných událostech nebo se podrobněji zaměřit na kontroly v neznačkových servisech. Podíl neautorizovaných servisů totiž podle všeho stoupá, ale kvalita jejich služeb představuje napříč jednotlivými pracovišti výrazné rozdíly.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků