Nejkvalitnější luxusní vozy podle Forbesu

Magazín Forbes zveřejnil seznam nejlepších luxusních vozů. U kterých znamená vysoká cena též spolehlivost a kvalitu?

Výsledky celého srovnání nejsou tentokrát opřeny o hodnotové sody redaktorů Forbesu, ale o specifický průzkum známé společnosti J.D. Power. Ankety se zúčastnilo celkově 81 500 majitelů nových luxusních aut, které v době vyplňování dotazníků vlastnili cca 90 dní - šlo tak o zcela nové vozy. Automobily, které vlastnilo méně než 100 majitelů, do ankety zahrnuty nebyly.

Luxus se nejvíce potýká s elektronikou

Nejvíce problémů bylo hlášeno ohledně poměrně nových technologií, jakými jsou například hlasové ovládání, satelitní navigace, bezdrátová komunikace s jinými zařízeními nebo zábavními prvky, které se neustále více v luxusní kategorii vozů nacházejí. Jako problém přitom nebyly hodnoceny pouze technické problémy, ale i složité či neintuitivní ovládání.

Je paradoxem, že za daného stavu si jeden z nejlepších výsledků odnesl Mercedes-Benz třídy, kterému byly právě problémy s elektronikou vyčítány snad nejvíce ze všech a dodnes se s ním táhne pověst „přelektronizovaného” auta. Z toho je zřejmé, že ne každá pověst toho či onoho vozu musí nutně reflektovat realitu. Ostatně kvalita vozů této kategorie se zlepšuje i obecně, což je nesporně pozitivním zjištěním ankety - konkrétně došlo oproti minulému roku k 6 % poklesu problémů s novými vozy této kategorie, což není málo.

BMW mezi špičkou chybí

Mezi značkami si dlouhodobě nejlépe vedou ty německé, ale stále více se na jejich pozice tlačí Japonci. Úplně nejlépe je na n tom Porsche, druhé místo ale patří již Infiniti, tedy americké odnoži Nissanu. Jak můžete sami vidět, velmi dobře je na tom také Mercedes, bodovalo i Volvo, což je trochu paradox, uvažíme-li, že všechny úspěšné vychází z Fordů nabízených na evropském trhu, přičemž samotný americký Ford v této anketě ani se svými luxuxními vozy nezabodoval.

Překvapením je úplná absence BMW mezi premianty. Zatímco Audi, Mercedes i Porsche si mohou na základě této ankety „přihřívat svou polívčičku” výborné pověsti kvality německých aut, v Mnichově o ní budou dozajista raději mlčet, o zkratce Bayerische Motoren Werke ve výběru nejkvalitnějších aut nenajdeme ani zmínku. Že by na zvěstech o upadající kvalitě BMW napříč modelovými řadami bylo něco pravdy?

Níže se můžeme podívat, jak to celé dopadlo v poslední anketě v jednotlivých kategoriích.

Kompaktní sportovní vozy:

Klepněte pro větší obrázek
1. Mercedes-Benz CLK

Klepněte pro větší obrázek
2. Porsche Cayman

Klepněte pro větší obrázek
3. Volvo C70

Střední třída:

Klepněte pro větší obrázek
1. Inifiniti EX-Series

Klepněte pro větší obrázek
2. Infiniti G-Series

Klepněte pro větší obrázek
3. Acura TSX

Klepněte pro větší obrázek
3. Volvo S40

Vyšší střední třída:

Klepněte pro větší obrázek
1. Infiniti M-Series

Klepněte pro větší obrázek
2. Mercedes-Benz E-Klasse

Klepněte pro větší obrázek
3. Audi A6

Klepněte pro větší obrázek
3. Lexus ES350

Prémiová třída:

Klepněte pro větší obrázek
1. Lexus LS

Klepněte pro větší obrázek
2. Mercedes-Benz S-Klasse

Klepněte pro větší obrázek
3. Cadillac DTS

SUV

Klepněte pro větší obrázek
1. Mercedes ML-Klasse

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků