Nejkvalitnější luxusní vozy podle Forbesu

Magazín Forbes zveřejnil seznam nejlepších luxusních vozů. U kterých znamená vysoká cena též spolehlivost a kvalitu?

Výsledky celého srovnání nejsou tentokrát opřeny o hodnotové sody redaktorů Forbesu, ale o specifický průzkum známé společnosti J.D. Power. Ankety se zúčastnilo celkově 81 500 majitelů nových luxusních aut, které v době vyplňování dotazníků vlastnili cca 90 dní - šlo tak o zcela nové vozy. Automobily, které vlastnilo méně než 100 majitelů, do ankety zahrnuty nebyly.

Luxus se nejvíce potýká s elektronikou

Nejvíce problémů bylo hlášeno ohledně poměrně nových technologií, jakými jsou například hlasové ovládání, satelitní navigace, bezdrátová komunikace s jinými zařízeními nebo zábavními prvky, které se neustále více v luxusní kategorii vozů nacházejí. Jako problém přitom nebyly hodnoceny pouze technické problémy, ale i složité či neintuitivní ovládání.

Je paradoxem, že za daného stavu si jeden z nejlepších výsledků odnesl Mercedes-Benz třídy, kterému byly právě problémy s elektronikou vyčítány snad nejvíce ze všech a dodnes se s ním táhne pověst „přelektronizovaného” auta. Z toho je zřejmé, že ne každá pověst toho či onoho vozu musí nutně reflektovat realitu. Ostatně kvalita vozů této kategorie se zlepšuje i obecně, což je nesporně pozitivním zjištěním ankety - konkrétně došlo oproti minulému roku k 6 % poklesu problémů s novými vozy této kategorie, což není málo.

BMW mezi špičkou chybí

Mezi značkami si dlouhodobě nejlépe vedou ty německé, ale stále více se na jejich pozice tlačí Japonci. Úplně nejlépe je na n tom Porsche, druhé místo ale patří již Infiniti, tedy americké odnoži Nissanu. Jak můžete sami vidět, velmi dobře je na tom také Mercedes, bodovalo i Volvo, což je trochu paradox, uvažíme-li, že všechny úspěšné vychází z Fordů nabízených na evropském trhu, přičemž samotný americký Ford v této anketě ani se svými luxuxními vozy nezabodoval.

Překvapením je úplná absence BMW mezi premianty. Zatímco Audi, Mercedes i Porsche si mohou na základě této ankety „přihřívat svou polívčičku” výborné pověsti kvality německých aut, v Mnichově o ní budou dozajista raději mlčet, o zkratce Bayerische Motoren Werke ve výběru nejkvalitnějších aut nenajdeme ani zmínku. Že by na zvěstech o upadající kvalitě BMW napříč modelovými řadami bylo něco pravdy?

Níže se můžeme podívat, jak to celé dopadlo v poslední anketě v jednotlivých kategoriích.

Kompaktní sportovní vozy:

Klepněte pro větší obrázek
1. Mercedes-Benz CLK

Klepněte pro větší obrázek
2. Porsche Cayman

Klepněte pro větší obrázek
3. Volvo C70

Střední třída:

Klepněte pro větší obrázek
1. Inifiniti EX-Series

Klepněte pro větší obrázek
2. Infiniti G-Series

Klepněte pro větší obrázek
3. Acura TSX

Klepněte pro větší obrázek
3. Volvo S40

Vyšší střední třída:

Klepněte pro větší obrázek
1. Infiniti M-Series

Klepněte pro větší obrázek
2. Mercedes-Benz E-Klasse

Klepněte pro větší obrázek
3. Audi A6

Klepněte pro větší obrázek
3. Lexus ES350

Prémiová třída:

Klepněte pro větší obrázek
1. Lexus LS

Klepněte pro větší obrázek
2. Mercedes-Benz S-Klasse

Klepněte pro větší obrázek
3. Cadillac DTS

SUV

Klepněte pro větší obrázek
1. Mercedes ML-Klasse

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků