Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Značky Mercedes-Benz a Porsche ovládly přední pozice v novém žebříčku spolehlivosti, který se sestavuje na základě hodnocení z technických kontrol. Týká se jen hojně zastoupených vozů na německých silnicích.
Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Lidé, kteří si chtějí pořídit kvalitní mladou ojetinu (a samozřejmě nemají úplně hluboko do kapsy), by se měli rozhlížet mezi modely vyráběnými značkami Mercedes-Benz a Porsche. Obě mají shodou okolností své sídlo ve Stuttgartu. Vyplývá to z nejnovějších výsledků takzvaného TÜV Reportu, což je statistické vyjádření závady u jednotlivých modelů, které prošly v Německu technickou kontrolou ve stanicích zmíněné organizace.

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

SUV Mercedes-Benz GLK a sportovní Porsche 911 jsou shodně na čele žebříčku v kategorii nejmladších kontrolovaných ojetin (tedy ve stáří dva až tři roky). U obou se při kontrolách zjistily vážné závady jen ve 2,1 procentech. Morálním vítězem je ale přece jen Mercedes. Kontrolovaná GLK  totiž měla v průměru najeto 52 000 kilometrů, zatímco devětsetjedenáctky jen 29 000.

Mercedes pak punc kvality drží i u dalších poměrně frekventovaných modelů. Například celkově druhý je Mercedes-Benz třídy B, třetí pak skončila nejmenší třída A od stejného výrobce.

Vozy s třícípou hvězdou opanovaly (v této věkové kategorii) rovněž většinu velikostních tříd automobilů. Ve střední třídě vyšel jako nejspolehlivější mladá ojetina Mercedes třídy C, třídu SUV samozřejmě ovládlo zmiňované GLK, mezi kompakty je nejlepší třída A Mercedesu a ve třídě VAN je jedničkou Mercedes třídy B. Jen mezi těmi úplně nejmenšími vozy je vítězem auto od jiného výrobce. Konkrétně jde o Mazdu 2.

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

TÜV samozřejmě vyhodnocoval i nejméně spolehlivé vozy. Mezi ně v kategorii dvou až tříletých aut patří Chevrolet Captiva, Kia Sorento a Kia Sportage. Posledně zmiňovaný, na Slovensku vyráběný automobil, má průměrné procento vážných závad 11,5 procenta. Znamená to, že při koupi těchto aut máte minimálně pětkrát větší pravděpodobnost, že budete řešit vážnou závadu než při pořízení auta z čela žebříčku.

Dalším věkovým kategoriím se budeme věnovat v příštích dnech a zaměříme se rovněž na výsledky aut vyráběných v českých automobilkách.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků