Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Značky Mercedes-Benz a Porsche ovládly přední pozice v novém žebříčku spolehlivosti, který se sestavuje na základě hodnocení z technických kontrol. Týká se jen hojně zastoupených vozů na německých silnicích.
Nejkvalitnější auta dělají ve Stuttgartu, vyplývá z technických prohlídek TÜV

Lidé, kteří si chtějí pořídit kvalitní mladou ojetinu (a samozřejmě nemají úplně hluboko do kapsy), by se měli rozhlížet mezi modely vyráběnými značkami Mercedes-Benz a Porsche. Obě mají shodou okolností své sídlo ve Stuttgartu. Vyplývá to z nejnovějších výsledků takzvaného TÜV Reportu, což je statistické vyjádření závady u jednotlivých modelů, které prošly v Německu technickou kontrolou ve stanicích zmíněné organizace.

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

Test ojetiny Mercedes-Benz třídy C (W204): Solidní a nesportovní

SUV Mercedes-Benz GLK a sportovní Porsche 911 jsou shodně na čele žebříčku v kategorii nejmladších kontrolovaných ojetin (tedy ve stáří dva až tři roky). U obou se při kontrolách zjistily vážné závady jen ve 2,1 procentech. Morálním vítězem je ale přece jen Mercedes. Kontrolovaná GLK  totiž měla v průměru najeto 52 000 kilometrů, zatímco devětsetjedenáctky jen 29 000.

Mercedes pak punc kvality drží i u dalších poměrně frekventovaných modelů. Například celkově druhý je Mercedes-Benz třídy B, třetí pak skončila nejmenší třída A od stejného výrobce.

Vozy s třícípou hvězdou opanovaly (v této věkové kategorii) rovněž většinu velikostních tříd automobilů. Ve střední třídě vyšel jako nejspolehlivější mladá ojetina Mercedes třídy C, třídu SUV samozřejmě ovládlo zmiňované GLK, mezi kompakty je nejlepší třída A Mercedesu a ve třídě VAN je jedničkou Mercedes třídy B. Jen mezi těmi úplně nejmenšími vozy je vítězem auto od jiného výrobce. Konkrétně jde o Mazdu 2.

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

TÜV samozřejmě vyhodnocoval i nejméně spolehlivé vozy. Mezi ně v kategorii dvou až tříletých aut patří Chevrolet Captiva, Kia Sorento a Kia Sportage. Posledně zmiňovaný, na Slovensku vyráběný automobil, má průměrné procento vážných závad 11,5 procenta. Znamená to, že při koupi těchto aut máte minimálně pětkrát větší pravděpodobnost, že budete řešit vážnou závadu než při pořízení auta z čela žebříčku.

Dalším věkovým kategoriím se budeme věnovat v příštích dnech a zaměříme se rovněž na výsledky aut vyráběných v českých automobilkách.

bazar

Mercedes Vito 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 112 776 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2008
Stav: 109 380 km
Cena: 150 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 268 945 km
Cena: 200 000 Kč
Mercedes E 2,1
Rok výroby: 2002
Stav: 298 329 km
Cena: 100 000 Kč
Mercedes A 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 76 386 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes E 3
Rok výroby: 2011
Stav: 103 871 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků