Nejhospodárnější vozy dle ADAC Eco-Test

31 komentářů

péťa
7. listopadu • 0:02

s Oktavkou jezdim za 4,5l nafty naprosto v klidu - tak co to tu resi?VW EcoDriving EcoRally - 1,2l to je spotreba
www.vw-passat.blogspot.com/2009/02/vw-ecodriving-ecorally.html

monak
6. listopadu • 13:45

Já myslím, že největší vypovídací hodnotu má praxe a proto se dívám sem www.spritmonitor.de ... Pokud vezmu průměr, jsem zřejmš na správné vypovídací hodnotě.

Bob
8. listopadu • 12:29

Nejsi. Logicky to tam zapisují hlavně šetřílkové

kamil
6. listopadu • 13:02

Je ta spotřeba u Passatu 1.4TSI při jízdě na plyn opravdu v litrech ? Nemají tam být náhodou kg ? Já jen že podle výrobce má ten Passat kombinovanou spotřebu 4,4 kg CNG, což je po přepočtu na litry 4,4 * 1,4 = 6,16 litru CNG. Podle ADACu má spotřebu 4,85 litru, což je o cca 21% úspornější než tvrdí výrobce.
Při těch 4,85 litrech CNG má ten Passat emise CO2 132,3 g/km. Podle výrobce má při 4,4 kg (6,16 litrech) emise CO2 119 g/km. Podle všeho je tedy ten údaj blbě a u Passatu TSI při jízdě na plyn by měl být správně údaj 4,85*1,4 = 6,79 litru CNG. Pak by ty emise CO2 odpovídali.

stanini
28. července • 16:05

ale cng se prodáva na kg

MaREK
6. listopadu • 12:27

Ano, CO2 je zdravi neskodny, nicmene je treba pocitat v globalnim meritku, ze napriklad 5 miliard aut vypousti v prumeru, dejme tomu, 150g CO2/100km to je 750 000 000kg CO2 - malo? ne, neni, protoze toto je na 100 ujetych kilometru. nepocitame lode, vlaky, stavebni stroje, fabriky, zavody, teplarny a vse ostatni co emituje CO2. Pritoda to logicky neumi na 100% ucinne recyklovat, protoze se kaci stromy/lesy. Dalsi veci je to, ze nevypousti auta a jine zarizeni pouze CO2, ale zaroven s tim vypousti do vzduchu ruzne mikronove castice sazi a jinych hovadin, ktere volne poletuji ve vzduchu a my, lidi, to cele dychame. Tyto castice nase telo "castecne" vylucuje nebo eliminuje, nicmene za cely zivot clovek nashromazdi v plicich minimalne 500-1000g techto "hovadin" a nasledkem toho, u nemaleho poctu lidi, se projevuje rakovina plic, hrtanu a nejen toho. :) Proste nez, placate, ze CO2 je skodne nebo neskodne, zamyslete se nad globalnim ucinnkem toho vseho a neberte v potaz pouze CO2, ale vse ostatni co s tim plyne. Hezky den.

neh
8. listopadu • 9:16

Bože, ty jsi ale prostoduchý trouba. Nejprve vyjadřování způsobem " ... a my, lidi, to... ". Nezapomněl si ještě adjektivum obyčejný ? Tušíš alespoň řádově, kolik je CO2 v atmosféře, kolik vyprodukují lidé a kolik ostatní fauna (a nejde jen o problémy s plynatostí jihoamerických krav) a flóra (ušetři mne svých mouder o fotosyntéze, rostliny také dýchají, a co teprv v noci)? A co sopky? Čím pak nás obohatíš stran vlivu ostatních faktorů na klimazměny (oteplování, nemyslím homosexualizace společnosti, snad nevěříš ani ty)?

David
6. listopadu • 8:35

Je zajímavé, jak Němci dokážou s naftou nebo zemním plynem totéž, co Japonci s přetechnizovanou kombinací benzím/baterie.

kamil
6. listopadu • 12:15

Zajímavé, že japonci dokážou být úspornější s běžným benzínem než němci s přetechnizovaným TSI ;-)Toyota Avensis 1.8 - 6,62 l
Mazda 6 1.8 - 6,92 l
VW Passat 1.4 TSI - 7,28 lÚdaje z té statistiky se dají zneužít dle libosti každého soudruha, navíc v případě dieselů bych o jednoduchosti moc nemluvil ;-)

David
6. listopadu • 20:16

Ehm Toyota, to je tuším to auto, co samo od sebe zrychluje, že? Vy tady něco pište o jednoduchosti ;-)

kamil
7. listopadu • 9:59

A co jako ? Zatím nikde nebylo prokázáno, že k tomu zrychlování dochází díky vadě vozu (odhaduje se problém s pedálem, který byl preventivně vyměněn) a dokonce nezávislé německé a americké zkušebny prokázali, že ikdyby Toyoty zrychlovaly, tak by šly bez problému zastavit. A navíc co to má společného s jednoduchou konstrukcí ? To tady klidně můžu uvést řadu problému jiných značek, třeba VW a jeho problémy s DSG převodovkou na kterou byla svolávačka ;-)"The product poses a risk of injuries because the gearbox control unit may read the clutch temperature incorrectly, activating the gearbox protection function and resulting in a loss of transmission. "Tak mi tady zkuste napsat ještě něco o jednoduchosti :-P Takových vad mají všechny automobilky včetně těch japonských plno. Jde o to kolik takových choulostivých věcí v autech je.

David
7. listopadu • 11:50

Ano, DSG překombinované je. Sedmistupňová elektronicky řízená převodovka v podstatě nové generace, to nemůže chodit napoprvé. Ale je to přece jenom relativně malosériová záležitost, čili počet zasažených zákazníků je malý.Naproti tomu Toyota čelí problému gigantických rozměrů, který snad v dějinách výroby automobilů nemá obdoby. Kdyby byly ty problémy jen virtuální, jak vy tady píšete, tak kolem toho nebude takový mediální rozruch a nebudou se stahovat miliony aut k revizi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
8. listopadu • 18:40

Tady vůbec nejde o DSG, jen jsem chtěl ukázat, že problémy jsou všude a u všech. Jde o to kolik potenciálně problémových částí auto obsahuje a dá se stručně napsat takhle:
1) hybridy
2) diesely
3) přímovstřikové turbomotory
4) turbomotory
5) přímovstřikové atmosféry
6) klasické atmosféryTo stahování a oprava je svým způsobem marketingová akce. Problém se zrychlování aut v USA už řešilo Audi, po zkoumání se došlo na to, že v USA je spousta pitomců, co nerozezná brzdu a plyn. Takže Audi řeklo, že problém není, že pitomci jsou zákazníci. Výsledkem byl propad prodeje. Teď stejný problém odskákala Toyota. Ta auta zkoumalo několik ústavů, včetně inženýrů z Toyoty a nic se nenašlo. Jediným alespoň trochu pravděpodobným problémem by mohlo být mechanické opotřebení pedálu. Ve zkoumaných autech ale byly v pořádku. Přesto Toyota raději udělala akci a pedály vyměnila ikdyž jsou OK. Důvod je ten, aby se lidé nebáli Toyoty kupovat a aby neměli díky tomu velký propad prodejů jako Audi. Navíc jim to ještě zvedlo prestiž jako automobilky, která problémy opravdu řeší. Takže všechno to je jen marketing.

Lovap
6. listopadu • 12:13

Častice ti nič nehovoria? To že máš filter neznamená, že žiadne častice nevypúšťaš. Navyše moderné diesle sú na tom so škodlivosťou pre organizmus paradoxne horšie ako staré komôrkové. Tie produkovaly veľké množstvo veľkých častíc, ktoré si ale mohol z pľúc dostať, mohol si ich vykašľať - moderné diesle produkujú ale tak malé častice, že sa dostanú až do pľúcnych komôrok a odtiaľ ich nedostaneš. A uhlíkové častice sú rakovinotvorné. Toľko k dieslom :-))

pj
6. listopadu • 21:45

norma EURO5 stanovuje stejný limit pro množství pevných částic jak pro diesely tak pro benzínové motory, ten limit je 0.005 g/km. Jinak diesely bez DPF jsou prasárna o tom není sporu, ovšem s filtrem (DPF) přislo zásadní zlepšení.

Lovap
8. listopadu • 10:36

Limit pre benzínové motory sa ale používa iba pri priamovstrekoch (priame vstrekovanie je náchylné k produkcii častíc) - a tých medzi benzínmi až tak moc nie je. Iste s DPF prišlo zlepšenie - ale nemysli si, že ten filter zachytí všetko - a to je ten problém ako som písal vyššie.

pj
10. listopadu • 9:28

Nové benzínové motory už jsou přímovstřikové (TSI), jejich podíl u aut tedy bude dále narůstat.

pj
6. listopadu • 11:13

Souhlasím, např. včera jsem měl prům. spotřebu 4,24 l/100km nafty s octavii 1,6TDI (samozřejmě s DPF, tj. euro 5), délka trasy 235km, cca půl po dálnici.

JanQ
6. listopadu • 8:12

z tabulky je patrne ze spalovani nafty je to nejvic EKO co si kdo dovede predstavit...:/

antizelený smrťák
5. listopadu • 22:40

Bez CO2 by na Zemi nebyl život. Ani debilní ekonacisté

heh
6. listopadu • 8:06

CO2 je zdraví neškodný plyn. Produkt dokonalého spalování. To, že se z toho udělal strašák číslo jedna je věc fascinující. Všchnny sračk*y, které všechny možné továrny vypouštějí se přepočítávají na ekvivalent zdraví neškodného plynu :D To je neuvěřitelné, kde to žijem :)
Navíc, je vše založené pouze na doměnkách, které mohou být více či méně věrohodné, ale bohužel dokázat to není zatím možné.

Pavel
6. listopadu • 6:06
Luki
5. listopadu • 15:47

Nevím jestli redakce nebere nějaké "všimné" od různých výrobců, ale ty opravdu nejúspornější vozy zde jaksi chybí. Proč? Přikládám odkaz na pěkný přehled goo.gl ...

Radek
5. listopadu • 20:05

Mezi nejúspornější a nejekologičtější je značný rozdíl... Navíc tyhle úsporné vozy, často s názvem eco s nízkou spotřebou bych chtěl vidět v reálu. Vezmu-li, že účinnost toho motoru asi o moc vyšší nebude (od dob lambda sond se účinnost zvedla minimálně, spíš klesla díky zařazení katalyzátorů) než u jiného auta, tak jedinou úsporu bych viděl v hmotnosti (opravdu jsou lehčí?), pneumatikách (tvrdší směs bude ale asi mít i delší brzdnou dráhu) nebo aerodynamice (tam moc velký rozdíl nebude). Také si všimněte, že snad v žádném testu poslední doby se nedaří dosáhnout udávané spotřeby v reálu. Píšou 5 a v testu se člověk dočte, že se snažili jet ekologicky a podařilo se jim jet za 7...

huh
5. listopadu • 12:17

priora na 20. (lpg) i 63.(benál) dost překvapila. klobouk dolů

JanQ
6. listopadu • 8:14

no pokud v Priore LPG spalujou zemni plyn (je v tabulce uvedeno) tak je to skoro zazrak:)

risomas
5. listopadu • 15:38

Tak auris je podla mna rovnaka trieda ako golf. A auris mal spotrebu 4.4 (94b) a golf 4.1 (86 ci kolko). Rovnako je tam dalsi golf co ma 5.4 a tenma 85b. Tie body tam dalavali z brucha alebo co?

kamil
5. listopadu • 16:30

Protože ten Golf se spotřebou 4,1 litru je DIESEL. Ta statistika není o spotřebě jako takové, ale o tom kolik sajrajtu z toho auta vyletí a z 1 litru nafty vyletí víc CO2, stejně jako pevných částic nebo NOx než v případě benzínu. Doporučuji přečíst si ten článek.

Book
5. listopadu • 9:28

ADAC = falsch gemacht

David
6. listopadu • 8:39

No tak samo, celý svět ví, že ohledně aut jsou Češi největší autority. Obzvlášť pak časopis Svět motorů se spoustou původních informací. Ale nebudem to hned vytrubovat do celého světa, ne?

Pan Kája
7. listopadu • 1:05

Mno, SM bych přeci považoval za to lepší na scéně českého motoristického tisku :o)

Doporučujeme

Články odjinud